Poliisi etsii...

AtteAutoilija

26

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutisava

      Onpa ollut törkeyden huippua tuollainen röyhkeä päälle ajo ja vielä suojateillä. Tämäkään naiskuljettaja ei varmasti ole ikinä käynyt lukemassa näitä suomi24 liikenne onnettomuus juttuja.
      Jos minä olisin laki ja oikeus, niin auto takavarikkoon rikoksentekovälineenä ja linnaa vedellä ja leivällä 8 vuotta.
      Ei nämä suojateillä päälle ajot muuten lopi, ellei rangaistuksia tuntuvasti koroteta.

      Ja tämä aiheen avaaja kehtaa kirjoittaa, että pyöräilijä hankkiutui auton eteen.
      Ei sillä ole merkitystä, taluttaako pyörää suojatien yli vai ei, koska ei se auta mitään, kun autoilijallla on tarkoitus ajaa päälle. Törkeä huolimattomuus on ollut autoilevalla kysessä ja ennennäkemätön välinpitämättömyys ja asenne vamma.
      Tuommoinen yliajo ei mene inhimillisyyden piikkiin vaan kyllä se on rinnastettavissa tahallisuuteen. Tahalliseksi sen tekee se, kun tahallaan pakeni paikalta. Ei ole turhan päiten vatkattu näitä suojatie onnettomuuksia, kun ne ovat ja pysyvät päivänpolttavina asioina..
      Olen erittäin surkealla mielellä uhrin takia ja tuon yliajajan kiinni saamiseksi pitää kivet ja kannot kääntää. Ja mitähän se omaisia sitten lohduttaisi ? Eipä juuri mitään, koska kuski saa jatkaa ajeluaan entiseen tapaan muutaman sakon eurolla . Tämän johdosta voi kyllä sanoa oikeutetusti, että autolla saa tappaa ilman pahempia seurauksia.

    • äteritsiputeritsi

      liikennepako on aina liikennepako mikä syynä onkin, melko usein rattijuopumus. Se ei kuitenkaan muuta sitä että jos pyöräilijä on tullut ajamalla niin hänellä on ollut väistämisvelvollisuus. Lienee luonnollista että sen noudattamattomuus on yllättänyt autoilijan.

    • Ei_vääristellä_uutisia

      Viereisellä kaistalla oli autoilija pysähtynyt suojatien eteen ja tämä farmariautoilija jätti noudattamatta velvollisuuttaan pysähtyä. Eli kyseessä oli autoilijan virhe.
      Eipä liikennepakoon syytä olisikaan jos olisi puhtaat jauhot pussissa.

      • loppu.slut

        Kannataa kieltää pyöräily kokonaan, niin näistä ongelmista päästään. Pyöräilijät aiheuttavat niin paljon haittaa kaikille muille liikenteessä. Pyöräilyvastaisuus on muutenkin lisääntynyt jatkuvasti ja ihan syystä.
        Ja ei kannata sitten ehdottaa, että kielletään autoilu. Autot ovat välttämättömiä yhteiskunnan toiminnalle, mutta kaiken maailman elämäntapafillaristit täysin turhia.


      • sujuvampaa-pyöräilyä

        Pyöräily on suositumpaa kuin koskaan ja pyöräilyn suosio jatkaa yhä kasvuaan. Oslossakin kiellettiin yksityisautoiluautoilu ydinkeskustassa ja tästä ratkaisusta asukkaat ovatkin vuolaasti kiitelleet päättäjiä. Myös Helsingissä on tämä ratkaisu noussut keskusteluihin asiasta päättävien keskuudessa.
        Tämä on se suunta mihin nyt ollaan menossa.


      • Minä_minä_minä
        sujuvampaa-pyöräilyä kirjoitti:

        Pyöräily on suositumpaa kuin koskaan ja pyöräilyn suosio jatkaa yhä kasvuaan. Oslossakin kiellettiin yksityisautoiluautoilu ydinkeskustassa ja tästä ratkaisusta asukkaat ovatkin vuolaasti kiitelleet päättäjiä. Myös Helsingissä on tämä ratkaisu noussut keskusteluihin asiasta päättävien keskuudessa.
        Tämä on se suunta mihin nyt ollaan menossa.

        Kannatan keskustan muuttamista ainoadtaan jalankulkijoille. Ei autoja eikä pyöriä. Olisi edes yksi paikka kaupungissa, jossa saisi kävellä rauhassa.
        Oslossa muuten kokeiltiin myös sitä, että pyöräily olisi luvallista jalkakäytävillä, mutta hyvin pian kokeilu jouduttiin myös lopettamaan.
        Kannattaa myös muistaa, että pyöräily Norjassa on paljon kurinalaisempaa. Meillähän pyöräilijät harvoin noudattavat mitään sääntöjä.


      • sujuvampaa-pyöräilyä

        Ajoneuvojen kuljetus on tarkasti säänneltyä ja valvottua.


      • Jalankulkija_
        sujuvampaa-pyöräilyä kirjoitti:

        Ajoneuvojen kuljetus on tarkasti säänneltyä ja valvottua.

        Kaikkien muoden paitsi pyöräilijöiden osalta. Katsrle ympärillesi ja ylläty iloisesti, jos yksikin pyöräilijä ajaa tieliikennelain mukaan. Moni pyöräilijä ei ole sellaisesta kuullutkaan.
        Viime kesäkuussa kun poliisilla oli kerrankin viikon tehostettu pyöräilijöiden valvonta, niin reilut 1300 jäi kiinni jalkakäytävällä ajosta. Yli puolet näistä sanoi luulleensa, että jalkakäytävällä saa ajaa pyörällä. Poliisi on ilmoittanut suoraan, ettei pysty yksin ratkaisemaan täysin holtittomaksi riistäytynyttä pyöräilyongelmaa.


      • lopu.ei.slut
        loppu.slut kirjoitti:

        Kannataa kieltää pyöräily kokonaan, niin näistä ongelmista päästään. Pyöräilijät aiheuttavat niin paljon haittaa kaikille muille liikenteessä. Pyöräilyvastaisuus on muutenkin lisääntynyt jatkuvasti ja ihan syystä.
        Ja ei kannata sitten ehdottaa, että kielletään autoilu. Autot ovat välttämättömiä yhteiskunnan toiminnalle, mutta kaiken maailman elämäntapafillaristit täysin turhia.

        Ei pyöräilijöistä ole mitään haittaa, kun vaan autoilija malttaa pysähtyä sen suojatien eteen siksi aikaa, kun pyöräilijät ja kävelijät ovat ylittäneen ajoradan. Mitä eroa sillä muka on, jos autoilija ajaa pyöräilijän päälle suojatiellä, taluttiko pyörää vai ylittikö ajaen. Lopputulos on kuitenkin sama, joten näkisin asian näin, ettei ole merkitystä pyöräilijän tavasta ylittää suojatie.


      • pakko_pysähtyä_rinnalle

        "Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa."

        Noinhan siellä laissa lukee. Pitää pysähtyä rinnalle jos koko suojatie ei ole näkyvissä toisen ajoneuvon takia. Tuo velvollisuus pysähtyä toisen ajoneuvon rinnalle on aina voimassa, vaikka ketään ei ole suojatielle edes tulossa.


      • näin.se.menee
        lopu.ei.slut kirjoitti:

        Ei pyöräilijöistä ole mitään haittaa, kun vaan autoilija malttaa pysähtyä sen suojatien eteen siksi aikaa, kun pyöräilijät ja kävelijät ovat ylittäneen ajoradan. Mitä eroa sillä muka on, jos autoilija ajaa pyöräilijän päälle suojatiellä, taluttiko pyörää vai ylittikö ajaen. Lopputulos on kuitenkin sama, joten näkisin asian näin, ettei ole merkitystä pyöräilijän tavasta ylittää suojatie.

        " Lopputulos on kuitenkin sama, joten näkisin asian näin, ettei ole merkitystä pyöräilijän tavasta ylittää suojatie. "
        Lopputulokseen tavalla ei olekaan merkitystä, mutta autoilijalle koituviin seurauksiin on paljonkin.
        Jos pyöräilijä taluttaa pyöräänsä saa autoilija rangaistuksen, jos taas pyöräilijä ajaa eteen, autoilija ei saa rangaistusta.


      • näin.se.menee
        näin.se.menee kirjoitti:

        " Lopputulos on kuitenkin sama, joten näkisin asian näin, ettei ole merkitystä pyöräilijän tavasta ylittää suojatie. "
        Lopputulokseen tavalla ei olekaan merkitystä, mutta autoilijalle koituviin seurauksiin on paljonkin.
        Jos pyöräilijä taluttaa pyöräänsä saa autoilija rangaistuksen, jos taas pyöräilijä ajaa eteen, autoilija ei saa rangaistusta.

        Viimeinen oljenkorsi yliajetun puolustamiseksi on se, ettei päälleajon oikeutusta ole siinäkään tapauksessa, että pyöräilijä ei menetellyt pilkuntarkasti ylittäessään suojatietä. En minä ainakaan aja kenenkään päälle, vaikka oikeus siihen olisi. Tämähän on aivan selvää pässinlihaa, että kun lähestytään suojatietä, niin valmistaudutaan pysähtymään nopeutta hiljentäen siinäkin tapauksessa , ettei vielä 20 metrin päässä näy ketään suojatielle astuvaksi.


      • kaikkia.meitä.on
        näin.se.menee kirjoitti:

        Viimeinen oljenkorsi yliajetun puolustamiseksi on se, ettei päälleajon oikeutusta ole siinäkään tapauksessa, että pyöräilijä ei menetellyt pilkuntarkasti ylittäessään suojatietä. En minä ainakaan aja kenenkään päälle, vaikka oikeus siihen olisi. Tämähän on aivan selvää pässinlihaa, että kun lähestytään suojatietä, niin valmistaudutaan pysähtymään nopeutta hiljentäen siinäkin tapauksessa , ettei vielä 20 metrin päässä näy ketään suojatielle astuvaksi.

        Voi hyvät hyssykät. En ainakaan minä ala hidastamaan suojatien edessä sitä lähestyessäni jos ketään ei näy 20 metrin päässä.


      • uskomatonta.menoa
        näin.se.menee kirjoitti:

        Viimeinen oljenkorsi yliajetun puolustamiseksi on se, ettei päälleajon oikeutusta ole siinäkään tapauksessa, että pyöräilijä ei menetellyt pilkuntarkasti ylittäessään suojatietä. En minä ainakaan aja kenenkään päälle, vaikka oikeus siihen olisi. Tämähän on aivan selvää pässinlihaa, että kun lähestytään suojatietä, niin valmistaudutaan pysähtymään nopeutta hiljentäen siinäkin tapauksessa , ettei vielä 20 metrin päässä näy ketään suojatielle astuvaksi.

        Siis kenen pitää hidastaa? Ilmeisesti autoilijoiden, koska pyöräilijöiltä moinen järjen käyttö ei onnistu. Sitä paitsi: MInulla on oikeus!


      • lainrikkojalle
        kaikkia.meitä.on kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät. En ainakaan minä ala hidastamaan suojatien edessä sitä lähestyessäni jos ketään ei näy 20 metrin päässä.

        Vaikka viereiselle kaistalle suojatien eteen on pysähtynyt auto!!!!!


      • lain_mukaan
        uskomatonta.menoa kirjoitti:

        Siis kenen pitää hidastaa? Ilmeisesti autoilijoiden, koska pyöräilijöiltä moinen järjen käyttö ei onnistu. Sitä paitsi: MInulla on oikeus!

        Ei hidastaa vaan autoilijan olisi pitänyt pysähtyä. Se olisi ollut autoilijan velvollisuus.


      • pysähtymispakko
        näin.se.menee kirjoitti:

        Viimeinen oljenkorsi yliajetun puolustamiseksi on se, ettei päälleajon oikeutusta ole siinäkään tapauksessa, että pyöräilijä ei menetellyt pilkuntarkasti ylittäessään suojatietä. En minä ainakaan aja kenenkään päälle, vaikka oikeus siihen olisi. Tämähän on aivan selvää pässinlihaa, että kun lähestytään suojatietä, niin valmistaudutaan pysähtymään nopeutta hiljentäen siinäkin tapauksessa , ettei vielä 20 metrin päässä näy ketään suojatielle astuvaksi.

        Kirjoitat että: "En minä ainakaan aja kenenkään päälle, vaikka oikeus siihen olisi."

        Päälleajo-oikeutta ei ole olemassakaan. On vain velvoite välttää onnettomuus. Päälle ei saa ajaa, vaikka toinen tekisikin väärin. Sellaista oikeutta ei ole.

        Lisäksi vielä siihen keskusteluun että, jos siinä on ollut toinen auto viereisellä kaistalla pysähtyneenä ennen suojatietä, on autoilija syyllistynyt siihen, ettei pysähtynyt tämän rinnalle ennen kuin jatkoi matkaa. Velvollisuus pysähtyä on tuossa tilanteessa aina. Siihen ei vaikuta jalankulkijat ja pyöräilijät mitenkään. Vaikka koko kaupungissa ei olisi sillä hetkellä yhtään jalankulkijaa tai pyöräilijää, on rinnalle silti pysähdyttävä.


    • 232323

      Suojateiden kohdalla pitää todellakin olla hereillä, monella seisoo silmät päässä. Jos siinä on jalankulkija niin pysähdy, jos toinen auto on pysähtynyt niin on pakko pysähtyä.

      Ei niitä suojateitä ole huvikseen tehty !

    • Uop

      Aika härskiä syyllistää pyöräilijää että hankkiutui auton eteen koska oli suojatiellä!Kannattas autoilijoitten pitää arvossa sitä että suojatien kohtaa ihmiset käyttää.Saattas siinä joutuu autoilija muuten aina autonsa puolesta pelkäämään.

      • muista...nämä

        Huomioi se että suojatiellä ei saa pyöräillä. Suojatie on jalankulkijoille tarkoitettu tien osa. Samassa kohtaa pitää olla myös pyörätien jatke jotta saa pyöräillä yli. Pyörätien jatke ei myöskään vaikuta väistämisvelvollisuuksiin. Pyöräilijöillä on usein tilanteessa se joka on väistämisvelvollinen. Pitää siis tietää milloin kukin on se joka kuuluu väistää.


    • äteritsiputeritsi

      Kyllähän laki on yksiselitteinen siitä että jos auto ajaa suoraan eikä sille ole liikennemerkillä väistämisvelvollisuutta osoitettu niin pyöräilijä väistää.
      Tässä onnettomuudessa asiaa muuttaa jos toisellekaistalle on pysähtynyt ajoneuvo on myös rinnalle ajavan pysähdyttävä.

    • 43434

      Hyvä autoilija osaa "aavistaa" ja ennakoida. Eli estää onnettomuuksia myös jotka johtuisivat toisista ihmisistäkin. Kaupungeissa ja asutuksien lähellä tätä tarvitsee paljon.

      • juseliuska

        > Hyvä autoilija osaa "aavistaa" ja ennakoida.<
        Just noin, hyvin sanottu. Sehän nyt pitäisi olla jokaiselle päivänselvää, että kun tullaan risteykseen, niin siinä pitää ennakoida ja aavistella so. ajaa ennakoiden silmät tapillaan ja miksei kovatkin höröllään. Kun näin menetellen ylitetään pienellä ajonopeudella se risteys ja suojatie, niin olen melko varma, että päälle ajot jäisi ajamatta.

        Se ei riitä, että pitää kiinni vain omista oikeuksistansa. On otettava huomioon toisten tekemät virheet. Yksi sellainen voisi olla liikenne valoissa ajettaessa se, että joku ajaa päin punaista. Jos omalla toiminnallaan väistää sitä punaisia päin ajavaa, niin säästää oman autonsa kolhut ja suuret harmit, vaikka kuinka olisi voiman oikealla puolella. Ja kun tilanne tapahtuu nopeasti,ei ole sanottu, vaikka se punaisia päin ajaja väittäisi sinun ajaneen punaisiin. Selvittelyt vie niin kauan aikaa, että parempi liikenne valoissa terästäytyä valojen vaihtuessa, vaikka itselle palaisi vihreätja vaikka se takana tulija hermoilee verkkaista lähtöäisi peräpuskuria hipoen.


      • voi.voi
        juseliuska kirjoitti:

        > Hyvä autoilija osaa "aavistaa" ja ennakoida.<
        Just noin, hyvin sanottu. Sehän nyt pitäisi olla jokaiselle päivänselvää, että kun tullaan risteykseen, niin siinä pitää ennakoida ja aavistella so. ajaa ennakoiden silmät tapillaan ja miksei kovatkin höröllään. Kun näin menetellen ylitetään pienellä ajonopeudella se risteys ja suojatie, niin olen melko varma, että päälle ajot jäisi ajamatta.

        Se ei riitä, että pitää kiinni vain omista oikeuksistansa. On otettava huomioon toisten tekemät virheet. Yksi sellainen voisi olla liikenne valoissa ajettaessa se, että joku ajaa päin punaista. Jos omalla toiminnallaan väistää sitä punaisia päin ajavaa, niin säästää oman autonsa kolhut ja suuret harmit, vaikka kuinka olisi voiman oikealla puolella. Ja kun tilanne tapahtuu nopeasti,ei ole sanottu, vaikka se punaisia päin ajaja väittäisi sinun ajaneen punaisiin. Selvittelyt vie niin kauan aikaa, että parempi liikenne valoissa terästäytyä valojen vaihtuessa, vaikka itselle palaisi vihreätja vaikka se takana tulija hermoilee verkkaista lähtöäisi peräpuskuria hipoen.

        Hyvä pyöräilijä osaa aavistaa ja ennakoida. Vahinko vain, että näitä hyviä pyöräilijöitä ei paljoa ole.
        Ja monet pyöräilijät aavistelevat ja ennakoivat jalkakäytävillä.


      • aavustus-ja-ennakointi

        Oikeassa olet. Liikenteessä toimiminen vaatii oikeasti älyllisiä lahjoja. Pelottavaa on se että tosi monella nämä älylliset lahjat ovat puutteelliset, riippumatta ajoneuvosta.


    • Palkkajuokse

      Vantaan kakkalakit mitään löydä, maleksivat vain työpaikalla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1771
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1477
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      123
      1446
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      167
      1299
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1260
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1251
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      53
      1029
    Aihe