Kantamo... kerroit että alkoholisti peittelee juomistaan...ym...Minä en ole peitellyt keneltäkään..olen kertonut, että juon melkein joka ilta,mutta en ole tuntenut juomisen häpeää..siksi olen pystynyt asian kertomaan..kaikki päivittäiset asiat olen hoitanut,eikä minun tarvi miettiä ehdinkö ,pystynkö illalla juomaan..jos ei niin sit ei..mutta sisimmässäni tunnen ahdistusta,että tää pitää lopettaa ennenkuin on liian myöhäistä..terveys syistä..vaikka täst tuleekin niin mukava olo..Vielä, ei ole terveys haittoja ilmaantunut,..Mielestäni alkoholisti on semmoinen, joka juo aamusta iltaan..ja päihtyy huomattavasti...alkoholi riippuvainen on tissuttelija..niinkuin sokerin himoojakin on riippuvainen makeasta...Onko oikeesti näin ,että kaikki alkoholin käyttäjät ovat alkoholisteja..hoidon ja avun tarpeessa..nekin jotka juovat vkn loppuisin itsensä kaatokänniin ja viikolla hoitavat työnsä moitteettomasti..
Kantamo vastauksesi
4
2948
Vastaukset
- clar2
En ole Kantamo tai asiantuntija muutenkaan, mutta sanoisin näin: Jos jollakin on esim. tarve juoda itsensä kaatokänniin joka viikonloppu, niin henkilön pitäisi pystyä olemaan myös juomatta kokonaan tarvittaessa. Jos hän ei pysty, niin kysehän on vahvasta riippuvuudesta.
Ja toinen tärkeä pointti on lähipiirin reaktio: Jos lähipiiri jatkuvasti häiriintyy siitä, että joku on kaatokännissä kaikki viikonloput, niin taatusti on kyse isosta ongelmasta, jolle pitää tehdä jotain.- Hirvittää
Minä 50.kymppinen nainen olen runsaasti käyttänyt alkoholia elämäni aikana.
Pari vuotta sitten todettiin kakkostyypin diabetes.
Nyt otetuissa verikokeissa ilemni jotta maksa arvo 96 ja naisilla se on 35.normaali.
Pakko Kait se on pullon korkki pantava kiinni tai ainakin reippaasti vähentää.. En halua letkuihin makaamaan sairaalaan sisuskalut paskana - Lopettaminen
Hirvittää kirjoitti:
Nyt otetuissa verikokeissa ilemni jotta maksa arvo 96 ja naisilla se on 35.normaali.
Pakko Kait se on pullon korkki pantava kiinni tai ainakin reippaasti vähentää.. En halua letkuihin makaamaan sairaalaan sisuskalut paskanaKannattaa todella vähentää tai mieluummin lopettaa kokonaan. Ongelmat pahenevat muuten koko ajan. 5-kymppisellä on vielä paljon elämää jäljellä, ei kannata tuhrata sitä sairastamiseen ja lopulta ennenaikaiseen kuolemaan. Tsemppiä!
- ex-juoppo
Hirvittää kirjoitti:
Pakko Kait se on pullon korkki pantava kiinni tai ainakin reippaasti vähentää.. En halua letkuihin makaamaan sairaalaan sisuskalut paskanaTiedätkö että jos ajattelet juomista vähentämällä pelastavan itsesi, niin olet todella hyvä vedonlyöntikohde.
On nimittäin erittäin, erittäin todennäköistä, että maksasi ehtii sanoa poks, ennenkuin vähentäminen onnistuu. Se ei todellakaan onnistu kuin äärimmäisen harvoin.
Ei millään pahalla mutta näin se vaan on. Jotain muuta sinun olisi siis tehtävä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019