Kantamo... kerroit että alkoholisti peittelee juomistaan...ym...Minä en ole peitellyt keneltäkään..olen kertonut, että juon melkein joka ilta,mutta en ole tuntenut juomisen häpeää..siksi olen pystynyt asian kertomaan..kaikki päivittäiset asiat olen hoitanut,eikä minun tarvi miettiä ehdinkö ,pystynkö illalla juomaan..jos ei niin sit ei..mutta sisimmässäni tunnen ahdistusta,että tää pitää lopettaa ennenkuin on liian myöhäistä..terveys syistä..vaikka täst tuleekin niin mukava olo..Vielä, ei ole terveys haittoja ilmaantunut,..Mielestäni alkoholisti on semmoinen, joka juo aamusta iltaan..ja päihtyy huomattavasti...alkoholi riippuvainen on tissuttelija..niinkuin sokerin himoojakin on riippuvainen makeasta...Onko oikeesti näin ,että kaikki alkoholin käyttäjät ovat alkoholisteja..hoidon ja avun tarpeessa..nekin jotka juovat vkn loppuisin itsensä kaatokänniin ja viikolla hoitavat työnsä moitteettomasti..
Kantamo vastauksesi
4
3135
Vastaukset
- clar2
En ole Kantamo tai asiantuntija muutenkaan, mutta sanoisin näin: Jos jollakin on esim. tarve juoda itsensä kaatokänniin joka viikonloppu, niin henkilön pitäisi pystyä olemaan myös juomatta kokonaan tarvittaessa. Jos hän ei pysty, niin kysehän on vahvasta riippuvuudesta.
Ja toinen tärkeä pointti on lähipiirin reaktio: Jos lähipiiri jatkuvasti häiriintyy siitä, että joku on kaatokännissä kaikki viikonloput, niin taatusti on kyse isosta ongelmasta, jolle pitää tehdä jotain.- Hirvittää
Minä 50.kymppinen nainen olen runsaasti käyttänyt alkoholia elämäni aikana.
Pari vuotta sitten todettiin kakkostyypin diabetes.
Nyt otetuissa verikokeissa ilemni jotta maksa arvo 96 ja naisilla se on 35.normaali.
Pakko Kait se on pullon korkki pantava kiinni tai ainakin reippaasti vähentää.. En halua letkuihin makaamaan sairaalaan sisuskalut paskana - Lopettaminen
Hirvittää kirjoitti:
Nyt otetuissa verikokeissa ilemni jotta maksa arvo 96 ja naisilla se on 35.normaali.
Pakko Kait se on pullon korkki pantava kiinni tai ainakin reippaasti vähentää.. En halua letkuihin makaamaan sairaalaan sisuskalut paskanaKannattaa todella vähentää tai mieluummin lopettaa kokonaan. Ongelmat pahenevat muuten koko ajan. 5-kymppisellä on vielä paljon elämää jäljellä, ei kannata tuhrata sitä sairastamiseen ja lopulta ennenaikaiseen kuolemaan. Tsemppiä!
- ex-juoppo
Hirvittää kirjoitti:
Pakko Kait se on pullon korkki pantava kiinni tai ainakin reippaasti vähentää.. En halua letkuihin makaamaan sairaalaan sisuskalut paskanaTiedätkö että jos ajattelet juomista vähentämällä pelastavan itsesi, niin olet todella hyvä vedonlyöntikohde.
On nimittäin erittäin, erittäin todennäköistä, että maksasi ehtii sanoa poks, ennenkuin vähentäminen onnistuu. Se ei todellakaan onnistu kuin äärimmäisen harvoin.
Ei millään pahalla mutta näin se vaan on. Jotain muuta sinun olisi siis tehtävä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1613063
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541799Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461754Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1571600- 761532
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3341418Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m771251The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201248- 1581082
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251045