Kantamo vastauksesi

Kaappijuoppo

Kantamo... kerroit että alkoholisti peittelee juomistaan...ym...Minä en ole peitellyt keneltäkään..olen kertonut, että juon melkein joka ilta,mutta en ole tuntenut juomisen häpeää..siksi olen pystynyt asian kertomaan..kaikki päivittäiset asiat olen hoitanut,eikä minun tarvi miettiä ehdinkö ,pystynkö illalla juomaan..jos ei niin sit ei..mutta sisimmässäni tunnen ahdistusta,että tää pitää lopettaa ennenkuin on liian myöhäistä..terveys syistä..vaikka täst tuleekin niin mukava olo..Vielä, ei ole terveys haittoja ilmaantunut,..Mielestäni alkoholisti on semmoinen, joka juo aamusta iltaan..ja päihtyy huomattavasti...alkoholi riippuvainen on tissuttelija..niinkuin sokerin himoojakin on riippuvainen makeasta...Onko oikeesti näin ,että kaikki alkoholin käyttäjät ovat alkoholisteja..hoidon ja avun tarpeessa..nekin jotka juovat vkn loppuisin itsensä kaatokänniin ja viikolla hoitavat työnsä moitteettomasti..

4

2498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • clar2

      En ole Kantamo tai asiantuntija muutenkaan, mutta sanoisin näin: Jos jollakin on esim. tarve juoda itsensä kaatokänniin joka viikonloppu, niin henkilön pitäisi pystyä olemaan myös juomatta kokonaan tarvittaessa. Jos hän ei pysty, niin kysehän on vahvasta riippuvuudesta.

      Ja toinen tärkeä pointti on lähipiirin reaktio: Jos lähipiiri jatkuvasti häiriintyy siitä, että joku on kaatokännissä kaikki viikonloput, niin taatusti on kyse isosta ongelmasta, jolle pitää tehdä jotain.

      • Hirvittää

        Minä 50.kymppinen nainen olen runsaasti käyttänyt alkoholia elämäni aikana.
        Pari vuotta sitten todettiin kakkostyypin diabetes.
        Nyt otetuissa verikokeissa ilemni jotta maksa arvo 96 ja naisilla se on 35.normaali.
        Pakko Kait se on pullon korkki pantava kiinni tai ainakin reippaasti vähentää.. En halua letkuihin makaamaan sairaalaan sisuskalut paskana


      • Lopettaminen
        Hirvittää kirjoitti:

        Minä 50.kymppinen nainen olen runsaasti käyttänyt alkoholia elämäni aikana.
        Pari vuotta sitten todettiin kakkostyypin diabetes.
        Nyt otetuissa verikokeissa ilemni jotta maksa arvo 96 ja naisilla se on 35.normaali.
        Pakko Kait se on pullon korkki pantava kiinni tai ainakin reippaasti vähentää.. En halua letkuihin makaamaan sairaalaan sisuskalut paskana

        Kannattaa todella vähentää tai mieluummin lopettaa kokonaan. Ongelmat pahenevat muuten koko ajan. 5-kymppisellä on vielä paljon elämää jäljellä, ei kannata tuhrata sitä sairastamiseen ja lopulta ennenaikaiseen kuolemaan. Tsemppiä!


      • ex-juoppo
        Hirvittää kirjoitti:

        Minä 50.kymppinen nainen olen runsaasti käyttänyt alkoholia elämäni aikana.
        Pari vuotta sitten todettiin kakkostyypin diabetes.
        Nyt otetuissa verikokeissa ilemni jotta maksa arvo 96 ja naisilla se on 35.normaali.
        Pakko Kait se on pullon korkki pantava kiinni tai ainakin reippaasti vähentää.. En halua letkuihin makaamaan sairaalaan sisuskalut paskana

        Tiedätkö että jos ajattelet juomista vähentämällä pelastavan itsesi, niin olet todella hyvä vedonlyöntikohde.
        On nimittäin erittäin, erittäin todennäköistä, että maksasi ehtii sanoa poks, ennenkuin vähentäminen onnistuu. Se ei todellakaan onnistu kuin äärimmäisen harvoin.
        Ei millään pahalla mutta näin se vaan on. Jotain muuta sinun olisi siis tehtävä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe