Mistä voi johtua että poikani on jo kahtena päivänä yrittänyt soittaa puhelimeeni eikä ole saanut soitettua.
Elikkä kun hän yrittää soittaa niin puhelin ei hälytä hänen puhelimessaan eikä minun puhelimeeni tule mitään näkyviin eikä soi. Tytärkin kokeili perjantaina puhelimellaan kun oli luonani käymässä ja ihmeteltiin ongelmaa, sama juttu. Hän odotti aikansa niin nauha vastasi että numero ei ole käytössä, siis minun numeroni.
Minä pystyn kyllä soittamaan heille ja tekstarit kulkevat molempiin suuntiin. Kokeilin perjantai-iltana omalla kakkospuhelimellani soittaa tähän kyseiseen puhelimeeni ja hälytti normaalisti eli toimi.
Luulinkin että ongelma on korjaantunut mutta poika tekstasi lauantaina ettei minun puhelimeni toimi vieläkään. Tyttäreltä en ehtinyt lauantaina kysyä. Pyysin sisartani soittamaan tähän puhelimeeni ja toimi moitteettomasti. Mistä ihmeestä voi olla kyse kun poikani pystyy kyllä muille soittamaan, ainakin niille joille on kokeillut.
Täytyy nyt sunnuntaina kysyä tyttäreltä että voiko hän soittaa vieläkään puhelimeeni. Tosi hämmentävää kun omat lapseni eivät saa puheluita läpi minulle. Minulla on vanha Nokian puhelin joten tuskin olen mitenkään vahingossa voinut laittaa mitään estoakaan niihin numeroihin, kun en ole selaillut puhelimen asetuksia enkä edes tiedä miten sellaisen eston voisi vahingossa laittaa.
Outo puhelinongelma
15
397
Vastaukset
- Huuli.pyöreenä
Mun puhelimeni on mallia Nokia 2720 eili aikas vanha peruspuhelin. Tykkään pitää sitä soitttopuhelimena ja älypuhelin netin selailuun.
- henrjii
asetukset------tietoturva-----estetty, kurkkaa sinne
onko sielä estettyjä numeroita- Huuli.pyöreenä
Kuka ne olisi estänyt kun en ole itse ainakaan estänyt ja poika soitti vielä torstaina ja hyvin toimi, mutta perjantaina ei enää. Katsoin äsken asetuksista kohtaa Puhelunestot ja siinä oli vain että ei käytössä.
- henrjii
Huuli.pyöreenä kirjoitti:
Kuka ne olisi estänyt kun en ole itse ainakaan estänyt ja poika soitti vielä torstaina ja hyvin toimi, mutta perjantaina ei enää. Katsoin äsken asetuksista kohtaa Puhelunestot ja siinä oli vain että ei käytössä.
jos se on samsung niin ota wifi pois päältä
tarkista ettei soitonsiirto ole päällä
jos ei tue 4G niin ota sekin pois päältä - henrjii
Android: Asetukset --- Lisää asetuksia ,,,,,Matkapuhelinverkot ---- Verkontila ---WCDMA/GSM automaattinen yhdistäminen tai lukitus jompaan kumpaan verkkoon: VAIN 3G/WCDMA / VAIN 2G/GSM.
- TarkkaAnalyysi
Joskus vikoja korjaantuu sammuttamalla puhelin ja ottamalla vielä sim-kortin irti.
Virta päälle ilman simiä -> sammutus -> sim kiinni -> virta päälle pentujen soitot.
Jos ei worki, niin kokeilisin vaihtaa sim-kortin kakkospuhelimeen ja sen kortin ykköseen pentujen soitot. Selviäisi johtuuko puhelimesta vai kortista.
"nauha vastasi että numero ei ole käytössä, siis minun numeroni." vois viitata operaattoreidenkin väliseen. Onko pentujen kortit samalla operaattorilla ja siskon eri?
Yhteystietojen siirto sim-korttiin ja puhelimen nollaus.
Viallinen kortti
Nämä nyt esaks tuli mieleen - lollolol
Vaikuttaa siltä, että linjat ylikuumentuneet, korjaantuu pitämällä taukoa viikon pari.
- Yksin-pyhä-kertaisuus
Puhelin pitää sammuttaa / tai / käynnistää uudelleen, että luuri päivittyy takaisin linjoille.
- Huuli.pyöreenä
Sammutin heti kun kuulin ongelmasta mutta ei auttanut. Meillä kaikilla sisar mukaan luettuna on Saunalahden liittymä.
- Monta-tekijää
Asuinpaikkakin ratkaisee, kenellä operaattorilla vallitsevin (vahvin) masto kylällä. Telia-Dna vaikuttaa itä-suomessa. Elisa-Saunalahti menettäneet jalas-sijaa, toimii muualla paremmin jne.
- ikäloppux
Puhelimet ovat nykyään lähes ilmaisia. Ei muuta kuin uusi luuri kaupasta, niin taas pelittää. Tietenkin nuo aiemmin esille tulleet korjausehdotukset pitää kokeilla. Vahingossa tulee monissa puhelimessa soittoääni nollille, kun katsoo videoita ja käyttää äänenvoimakkuusnappulaa. Itse palauttasin luurin tehdasetuksiin, jotta omat virheräpläykset saadaan poistettua. Sitten vasta puhelinkauppaan.
- Huuli.pyöreenä
Puhelin alkoi maanantaina pelittää kun kokeiltiin pojan kanssa ja tytärkin pystyy soittamaan:) SUljin puhelimen muutamaksi minuutiksi kokonaan ja avasin taas. En tiedä oliko sillä merkitystä. Otin virran jo perjantaina mutta avasin sen heti samantien. En tiedä avasinko liian nopeasti ensimmäisellä kerralla ettei päässyt päivittymään vai mikä. Outoa vain oli se että vain näiden kahden numeron kanssa oli ongelma. Luulis ettei sitten mitkään puhelut olisi saapuneet. Pääasia että asia on kunnossa.
Jäi vain vaivaamaan tuo mysteeriongelma että mistä johtui, ja miten voi jatkossa välttää.
Ihme että vanha romu jaksaa aina vaan pelittää vaikka joskus jotain ongelmaa onkin.
On pudonnut lattialle useita kertoja kun on niin liukas. Kerran putosi ulkona lumisohjoon ja aukesi. Noukin vain akun maasta, pyyhin sohjot akulta ja laitoin puhelimeen ja taas pelitti:)) Kuinkahan moni nykyaikainen älypuhelin kestäisi moista kohtelua?
- vfhimsf
--ei mullakaan pelitä viestien lähetys puhelimessa -saunalahti -elisa operaaattorina.....
- jatämänkin
Oliko heillä, keiden puhelut eivät yhdistyneet, sama operaattori ja muilla eri? Saattaahan tuo ongelma olla ollut puhelinoperaattorilla, tai sitten verkko-operaattorilla esim. lähimmässä tukiasemassa.
- tööttt
-- mullakin edelleen ongelmaa -puhelimen kamera aikajanalle asetettu - puhelimeen aikaa ei voi asettaa tai hallita - loppuiko multa älli ynnä ymmärrys samalla kertaa -viimeksi kuun pimennyksen aikaan syksyllä kokeilin - näkyisikö saturnuksen renkaita öisellä tähtitaivaalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516973Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414694HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1381954
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161429
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191155mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101079