Monella ihmisellä on

Nähtävästi

Monet verkot vedessä varmuuden vuoks..

38

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enosaakaivatanyt

Itse en kuulu siihen ryhmään.

• etpätietenkään

) ) ) .

• Etkukaan
        etpätietenkään kirjoitti:

) ) ) .

Kuka sä olet sanomaan mitä toinen tuntee tai on mieltä?

• Ryötökalastusta

Kesällä niiden määrä lisääntyy oleellisesti, myös saaliit🐟

• verkoilla

Tänä viikonloppuna tuli hauki.

• lahnayökylässä

Onneksi ei lahna.

• kaksintaiyksin

Mulla ei ole ikinä ollut. Joko yksi tai sitten ei yhtään. Jälkimmäinen on ihan hauskaa sekin ja huomattavasti parempi kuin krhm "roskakalat".

• Ontottavie

Joka ketjussa lirkutellaan.

• älkääherätköälkää

Näitä ihmisiä, jotka ovat mustasukkaisia koko internetviestinnästä, kun se on heidän mielestään aina kokonaisuudessaan siltä heidän "rakkaaltaan"...

Tuskin se heidän joka puolella väärin"tunnistamansa" ihminen hyväksyisi heitä kaikkine negatiivisine ajatuksineen, mitä heillä "rakkaastaan" on.

• Huomaathan
        älkääherätköälkää kirjoitti:

Näitä ihmisiä, jotka ovat mustasukkaisia koko internetviestinnästä, kun se on heidän mielestään aina kokonaisuudessaan siltä heidän "rakkaaltaan"...

Tuskin se heidän joka puolella väärin"tunnistamansa" ihminen hyväksyisi heitä kaikkine negatiivisine ajatuksineen, mitä heillä "rakkaastaan" on.

Täällä on myös ulkopuolisia lukijoita ja kommentoijia, eikä kyseessä tällöin ole mikään mustasukkaisuus.

• Mitästäällä
        Huomaathan kirjoitti:

Täällä on myös ulkopuolisia lukijoita ja kommentoijia, eikä kyseessä tällöin ole mikään mustasukkaisuus.

Muuta on kuin ulkopuolisia lukijoita ja kommentoijia??

• Huomaathan
        Mitästäällä kirjoitti:

Muuta on kuin ulkopuolisia lukijoita ja kommentoijia??

Tarkoitan ihmisiä jotka eivät ikävöi ketään vaan käyvät muuten vain lukemassa. Ei heillä ole motiivina mustasukkaisuus.

• Niitäriittää

Vikitellään jokaista mahdollista, näkeehän sen täällä.

• eikuulumuille

Ja miksi ei olisi? Ei kai kukaan useampaa vikittelisi, jos olisi jotain varmuutta tilanteessa...tai kukaan...onhan varatuillakin useampia.
      Se on vaan aina niin helppoa syyttää muita kaikesta.

• POIS.PAKKOUSKONTO

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/548462/Tutkija Lestadiolaisten johto syyllistyi seksuaaliseen hyvaksikayttoon

"Vanhoillislestadiolaisessa herätysliikkeessä on ollut tapauksia, joissa seksuaalinen hyväksikäyttäjä on jatkanut toimintaansa vuosia tai jopa vuosikymmeniä ennen kuin teot ovat paljastuneet. Tekoihin ovat syyllistyneet myös liikkeen johdossa olleet henkilöt.

Asia selviää lastensuojelun tutkijan Johanna Hurtigin tutkimuksesta Taivaan taimet – Uskonnollinen yhteisöllisyys ja väkivalta (Vastapaino). Tutkimuksen aineisto koostuu muun muassa väkivallan uhrien ja heidän läheistensä kertomuksista.

Joissakin tapauksissa hyväksikäytön uhreina ovat voineet olla esimerkiksi ensin omat siskot, myöhemmin tyttöystävän tai vaimon siskot ja sitten ehkä omat lapset ja jopa lastenlapset.

Tutkimus tuotti tietoa 156:ta seksuaalisen väkivallan tekijästä. Uhrien määrä on moninkertainen, sillä enimmillään samalla tekijällä on kerrottu olleen toistakymmentä hyväksikäytön kohdetta. Teot ovat ajoittuneet useille vuosikymmenille ja tuoreimmat aivan lähivuosiin.

Osa tapauksista on johtanut oikeusprosessiin.

Valtaosa uhreista on tyttöjä, jotka ovat joutuneet lähipiiriinsä kuuluneiden miesten seksuaalisen väkivallan kohteiksi. Tekijöiden joukossa on yhteisössä näkyvässä asemassa olleita ihmisiä. Näihin lukeutuu lähemmäs 30 puhujaa, muutama liikkeen keskusjärjestön SRK:n johtokuntaan kuulunut ja joitakin rauhanyhdistysten puheenjohtajina toimineita.

Mainos (Teksti jatkuu alla)

– Tekijät ovat perheellisiä, työssäkäyviä ihmisiä, joilla on erilaisia luottamustehtäviä. He ovat sosiaalisesti ihan hyvässä asemassa, itsekin lestadiolaistaustainen mutta liikkeestä irtautunut Hurtig sanoo.

Ajatus anteeksiantamisesta, eheytymisestä ja ikään kuin puhtaalta pöydältä aloittamisesta on korostunut vanhoillislestadiolaisuudessa. Ongelmia on pyritty ratkaisemaan liikkeen sisällä muun muassa tällä tavalla.

– Sitä ei ole niinkään ajateltu vaientamisena. On ajateltu, että sitten kun anteeksiantamuksen sanat Jeesuksen nimessä ja veressä on vaihdettu, sitä asiaa ei ole. Se on oikeasti poissa, ja uhri eheytyy sillä.

Hyväksikäytön seuraukset ovat olleet tekijöille yhteisössä pääsääntöisesti vähäiset. Esimerkiksi merkittävässä asemassa olevien osalta on pyritty siihen, ettei asiasta tiedetä laajasti.

– Ehkä pyrkimys on ollut siihen, ettei näiden asioiden esiintulo raunioittaisi heitä. Tekijöillä on paljon kiinnityksiä perheeseen ja yhteiskuntaan, ja niitä on pyritty pitämään voimassa.

TS-STT"

• Varmaanosuujanappaa

En usko että iso kalasaalis tuo onnea ,koska
      verkko saattaa kärsiä.Jokaiselle joskus osuu
      se oikea kala ja se kala pitää pitää hyvänä.

• ympyräävaa

Kultakalan elämä siinä pyöreässä maljassa on tietty pirun kivaa...

• Varokaaaidskampelaa
        ympyräävaa kirjoitti:

Kultakalan elämä siinä pyöreässä maljassa on tietty pirun kivaa...

Autiolla saarella haaksirikossa mies ja nainen en kaipaisi siipiveikkoja.

• Kalojensyöjä

Kyllä aloittajan väittämä pitää paljonkin paikkansa ja juuri nämä kalastajat ovatkin
      salakalastajia ,jotka eivät kalaapajistaan kerro.

• Sallaisesti

Ei kyllä verkkoja yhtään vedessä. Yksi täkysyötti kylläkin viskattu tyyneen, mutta sekin taitaa kellua pois : (.

• Myhveröinen

Minulla on vain yksi verkko ja se nappaa vain tulevan vaimoni, mutta en tiedä missä se hänen lampensa on. Olen tosi hölmö ja ujo.

• Seolisi

Luin että verhot edessä. Jätkevämpäähän

• sälekaihtimetpois

Joo sälekaihtimet välittömästi pois näöstä?

• Seolisi
        sälekaihtimetpois kirjoitti:

Joo sälekaihtimet välittömästi pois näöstä?

Päivällä mulla onkin kun ei ole yöpaitaa. Paitsi telkkarin takana olevassa ikkunassa. Siinä on kaihtimet kiinni ettei häikäise aurinko.

• onkotuossa

Jotain vikaa aloittajan mielestä? Mun mielest just hyvä juttu! Eipähän ole seurasta puutetta kun verkot vedessä joka paikassa.

• Oonhuomannut

Saman.

• tyttöjenasoita

Niin jos noin ajattelet minä olen ollut vähän vain tyttöjen höpötysten oppikoulussa, lähinnä.

Kiva sitten kun menen jonnekin kaverin luokse: niin tuossa on colt python, mitä pyysit jos on, lahjana vain "45 -kaliiberinen python colt.

Mutta niin... harmittaa monesti jos on huono olo jollain tytöllä niin pitäisi yrittää sitten parantaa ei tule mitään siitä sitten, no jotain sentään ehkä.

• varmuusverkot

Monia verkkoja jotta tulee jotain saalista, varmuutta?

• Onhanseoikea

Olen kiitollinen sinusta, että minulla on sinut. Edes näin.
      Olet tärkeä psyykeelleni.
      Tarvitsen rakkauttasi

• aitoriitta

Huomenta. Minä luulen, että minulla on ollut tämä verkkosyndrooma jollakin tavalla olemassa. On turvallisempaa kun on useampia...
      Päästän sinut kuitenkin menemään elämään ikiomaa elämääsi ja olen iloinen, että sinulla on suunnitelmiakin.
      Minulla on oma elämäni ja tämän turvan pitää riittää. Kyllä se riittää.

• Olis.kiva

Mulla ei ole verkon verkkoa eikä pakkopullaa mutta näin vaalien alla haluaisin pakkoruotsia!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3215
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2263
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1849
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      27
      1730
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1401
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1361
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1256
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1240
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1177
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1157
    Aihe