Sanomalehti Karjalainen 25.3 lainaus:
"Mielipiteessään joensuulaispariskunta kertoo etsineensä kaupungin sivujen kaavoitusosiosta mainintaa, miten maankäytössä otetaan huomioon ympäristönsuojelu ja ilmastoasiat. Sellaista he eivät löytäneet. Heidän mukaansa Hasanniemen kaava ei tue kaupungin hiilineutraalisuutta ja ilmastotavoitteita."
Se on Joensuussa tapa että kaupunki itse ei noudata ohjeitaan mutta vaatii muita noudattamaan.
Kun on ollut esillä että viedään kalliolohkareita Kiinaan vankien pakkotyöllä jalostettavaksi ja takaisin kuljetetaan Joensuun kaupungille niin edes SDP:n kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Seppo Eskelinen ei ole tietäkseenkään tästä räikeästä ilmastovastaisesta teosta.
Joensuu ei itse huomioi ilmastotavoitteita
6
97
Vastaukset
- Hasanniemikaikille
Hasanniemi on ihana paikka, jossa olen liikkunut nuoresta lähtien. Niin rauhoittavaa on kävellä aurinkoisessa, kevääntuoksuisessa, linnunlauluisessa (ei tosin vielä paljon lintuja) lehtimetsässä.
Älkää hyvät Joensuun päättäjät turmelko tätä ihanaa jokaiikan hyödynnettävissä olevaa ulkoilualuetta.
On törkeää ja epätasa-arvoa lisäävää, että joillekin rikkaille aiotaan kaavoittaa sieltä luxus-tontteja. Tavan kansallahan ei ole niihin varaa! Samalla nuo tontit tuhoavat tavan kansan ulkoilumahdollisuuksia. - 3-33-33
Ilmaston muutoksen estäminen on mahdotonta.
Turhaan koitatte lakkoilla siellä.
Jos joku teistä voi kehittää oikeita ratkaisuja niin kertokoon.
Oon ite kyllä pohtinut ilmaston muutoksen ja luonnon kuormituksen kannalta oleellisia muutoksia.
-> eniten saastuttavat esineet ihmisillä on kännykät. helppoa, älä osta kännykkä tai osta kierrätetty kännykkä. jos ostat vuosittain uusia kännyköitä niin sun pitäis maksaa ilmaston tuhoamis veroa.
-> toiseksi eniten saastuttaa halvat monitorit ja televisiot. älä osta aina uusia televisioita vaan käytä vanhaa 32" kuvaputki töllöä tai elä katso lainkaan. jos ostat yli 50" television olet taas sortunut ympäristörikokseen, se myös kuluttaa enemmän sähköä kuin pienemmät monitorit ja sinun tulisi maksaa extra tv maksua saastuttamisesta ja ympäristön tuhoamisesta
-> "maisemointi" eli puiden kaataminen maisemointi tarkoituksessa saastuttaa ja tuhoaa hiilinieluja jotka ovat elintärkeitä varsinkin kaupungissa jossa saasteet on esillä. jos tuhoat yhdenkään puun keskustasta niin joutuisit maksamaan tuhansia euroja ympäristön tuhoamis veroja.
-> viimeaikaiset myrkky laskelmat joita on vahingossa päästetty luontoon on erittäin tuhoisia ja nopeuttaa kovasti ilmaston muutosta. nämä ihmiset pitäisi viedä hirteen jotta eivät tee uudestaan samoja virheitä, sama myös lämpien ja järvien tuhoajat pitää viedä hirteen ilmaston pelastamiseksi- tiedän-asian
Ryhdy köyhäksi ja auta muitakin köyhtymään. Ilmaston pilaaminen johtuu pelkästään ahneudesta ja rahasta.Ilman rikkaita eläisimme paratiisissa.Kaikkien pitäisi tehdä vain ruumiillista työtä jotta maapallo ei saastuisi.Helppo keino,mutta eipä kiinnosta monia.Ääretön laiskuus ja huvittelun halu on vienyt kaikilta tulevaisuuden.Totuuden näkee painoideksistä. Ennen kaikki oli siksi hyvin.
- Uusisuomalaisuus
Lisää vaan tänne MAaseudun TUlevaisuutta asumaan niin rupee hommat kukoistamaan.
- Anonyymi
Maaseudun Tulevaisuus on suomalainen yhtye, joka on kotoisin Kyyjärveltä ja se perustettiin 1983.
- Anonyymi
Joensuun ja koko Suomen ilmastoteothan ne pelastaakin maailman...😂🤣
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232628- 1361999
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151321Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631296- 971196
HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio291174En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771151Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351142Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451109Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841068