Uneni Draculasta

Mitämerkitsee

Olen nähnyt jo monta vuotta (ensimmäinen uni oli 2016, toinen uni 2017 ja monta vuotta samana vuonna. Seuraavat unet olivat 2018 ja nyt 2019 on ollut 3-4 unta) unta Draculasta.

Ei siinä muuten mitään ihmeellistä ole, mutta uneni etenevät kuin tarina. Yksi uni on kuin alku, toinen sen jatko ja kolmas saattaa olla joko jatkoa tai ”historiaa”, joka liittyy edellisiin uniin, mutta selittää asioita tarkemmin.

Ensimmäiset unet saattoivat tulla Dracula elokuvien ja kirjan takia. Sen myönnän. Kuitenkin on usein käynyt niin, etten edes muista milloin viimeksi olisin nähnyt unta Draculaan liittyen ennen kuin unen näen.

Selitän vähän millaisia unet ovat.
Pääpiirteittäin... Unessa olen puolivampyyri (puoliksi ihminen), prinsessa ja Dracula on vampyyreiden kuningas. Dracula on holhoojani. Hän on muuttanut minut vampyyriksi. Alkujuoni on aika selkeä...

Asun Draculan kanssa linnassa. Joudumme lähtemään linnasta vampyyrin metsästäjien takia. Päädymme Draculan omistaman suojapaikan luokse, joka on maanalainen ”hotelli”. Meillä on yhteinen pohjakerros, jossa asumme. Yläpuoleisessa kerroksessa asuu monia naisia, jotka flirttailevat Draculan kanssa ja vihaavat minua, koska olen puolivampyyri ja he pitävät minua uhkana. Dracula suojelee minua heiltä ja lohduttaa, jos naiset uhkailevat minua.

Hotellin yllä, maan pinnalla, on normaali ostoskeskus, jonka Dracula omistaa (eri nimellä). Ostoskeskus on ihan normaalisti ihmisille. Ihmiset eivät tiedä maan alla olevasta hotellista.

Jonkin ajan päästä Dracula lähtee etsimään linnaa meille. Sen aikaa asun vanhassa kartanossa, jossa minulla on palvelijat ja Draculan ”oikea käsi”, joka auttaa minua hoitamaan Draculan velvollisuudet (joita hän ei voi hoitaa matkallaan). Olen yksinäinen kartanossa vaikka siellä on mielenkiintoista. Ikävöin Draculaa.

Dracula on pitkään poissa. Lopulta hän palaa. Hän ei kuitenkaan ole paikalla pitkään. Hänellä on työmatka. Pyydän, että pääsisin mukaan. Hän suostuu. Saattaa minut hevosten vetämien vaunujen luokse. Istuudun vaunuihin ja tajuan liian myöhään, ettemme mene samaan suuntaan. Dracula sulkee vaunuun oven ja vaunut lähtevät liikkeelle. Kiireesti käännän katseeni, jotta näkisin Draculan vielä, mutta hän on jo kadonnut.

Tässä kohden voin siis selittää sen verran, että Draculan on (tietenkin) pidettävä maine ja valta. Muiden vampyyreiden ollessa läsnä joudun tyytymään siihen vanhahtavaan ”kiltin” tytön rooliin. Olen hiljaa, puhun puhuteltaessa enkä saa olla liian kiintynyt Draculaan. Dracula on välillä minua kohtaan kylmä, toisinaan katsahtaa paljonpuhuvasti, jolloin tiedän hänen haluavan minun tietää, että hän tekee sen vain tittelinsä tähden.

Kun muita ei ole lähellä, Dracula on paljon mukavampi ja hyvin lempeä. Hän on aidompi ja itse saan olla täysin oma itseni. Unissa olemme yhdessä. Muut vampyyrit eivät sitä tiedä. Eikä se varmaan olisikaan turvallista.

Sitten on monia unia, joissa vain etsin Draculaa.
Eräässä unessa Dracula oli kipeä. En tiedä mikä hänellä oli tai miten parantui, mutta siinä unessa näin ensimmäistä kertaa vampyyrisiskoni ja -veljeni. Eivät olleet verisukulaisia keskenään. En myöskään ollut oikeaa sukua heille. Dracula oli kai adoptoinut heidät ennen kuin muutin hänen luokseen.
Molemmat olivat täysivampyyreita (täysiverisiä). Poika oli pari vuotta itseäni vanhempi ja tyttö oli joko saman ikäinen tai vuoden - pari vanhempi.

Olen nähnyt kyseiset ”sisarukseni” kerran myöhemmin. Noin vuoden päästä edellisestä unesta. Sillä kertaa mukana oli myös pikkusisko (myös täysivampyyri).

Useimmiten Dracula asuttui asumaan mahdollisimman korkeaan rakennukseen, joka oli mahdollisimman kalliin näköinen ja korkea. Toisinaan kirjastoon, kirkkoon tai kerrostaloon/hotelliin. Hän asui ylimmässä kerroksessa. Jos olimme asettuneet samaan hotelliin, Dracula asui ylimmässä, itse toiseksi ylimmässä ja siskoni sekä veljeni kolmanneksi ylimmässä kerroksessa. Koko kerros oli siis suunniteltu niin, että se oli kuin asunto. Muuten hotelli oli toteutettu ihan normaalin näköiseksi.

Maanalaiset, vampyyreiden hotellit toimivat samalla tavalla, mutta peilikuvana. Dracula omisti pohjimmaisen kerroksen ja muut kerrokset olivat kuin normaalissa hotellissa.

Dracula omisti monia hotelleja (joidenkin alla oli vampyyreille oma hotelli, josta ihmiset eivät tienneet, mutta vampyyrit saivat kulkea vapaasti ihmisten hotellissa) ja kauppakeskuksia.

Oli halveksittavaa asettua asumaan kolmanteen, neljänteen kerrokseen. Siellä asuivat ne ”maksulliset” vampyyrit, jotka joivat ihmisten verta suoraan ihmisistä. Heitä myös tultiin vain tuijottelemaan (muut vampyyrit, ne jotkut ihmiset, jotka tiesivät vampyyreista).
Eräällä kerralla, kun etsin Draculaa kuulin huhun, että Dracula oli siellä. Viimeinen paikka, josta olisin ajatellut löytäväni Draculan. Hän oli siellä. Kolmen ärsyttävän vampyyrinaisen ympäröimänä. Ja monen tuijoteltavana. Dracula näki minut, muttei sanonut mitään. Hänen ilmeensäkään ei värähtänyt. (Jatkan vielä...)

6

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitämerkitsee

      Dracula suukotti naisia vuoron perään ja joi heidän ranteistaan verta. Olin tyrmistynyt enkä tiennyt mitä ajatella. Yritin pyytää, että hän häipyisi sieltä. Lähtisi kanssani. Hän ei edes osoittanut, että olisi kuullut. Seuraavaksi kuitenkin katsahti minuun ja suuteli minua hyvin intohimoisesti. Siitä tiesin, että välillämme kaikki oli kuten ennenkin.

      En kuitenkaan kestänyt sitä ja lähdin pois. Lähdin kauppakeskukseen, jossa tiesin olevan muitakin vampyyreja. Siellä kuuntelin muiden keskusteluja ja ymmärsin, että Dracula yritti suojella minua taas. En tiennyt miltä tai keneltä. Tajusin vain, että hän oli tehnyt jonkin typerän sopimuksen. Niin alas ei voinut vajota. Hän ei olisi saanut. Ei minun takia. Yritin mennä takaisin hotelliin, jossa olin äsken ollut. Hän ei kuitenkaan enää ollut siellä.

      Monta kertaa olen tämän unen jälkeen etsinyt Draculaa. Huolestuneena. Joidenkin kuukausien jälkeen löysin hänet pitkästä aikaa. Tai oikeastaan hän löysi minut.

      Draculan ollessa läsnä minun ei tarvinnut maksaa ostoksistani. Otin vain mitä halusin. Varsinkin, kun suurin osa ostoskeskuksista, joissa asioin, oli hänen omistamiaan. Hän hoiti maksamisen jälkikäteen.

      Siis... Olin juuri ostamassa omilla rahoilla jotain (en enää muista mitä), kun Dracula ilmestyi maksamaan sen puolestani. Olin hämmentynyt ja iloinen, että hän oli taas siellä. Kuitenkin Dracula lähti sen jälkeen.

      Uusia unia, joissa etsin häntä.

      Etsin häntä ja olin päätynyt johonkin vampyyreiden turvapaikkaan.

      Draculan katoamisesta oli alkanut kiertää huhuja ja pakokauhu ja kapina olivat ilmassa. Olin kuitenkin hoitanut kaikki Draculalle kuuluvat tehtävät.

      Turvapaikassa nukuin yöt ja etsin Draculaa päivisin, kun muut vampyyrit nukkuivat. Paikan johtaja ryhtyi kyselemään minulta missä Dracula oli ja miksen tiennyt missä hän oli. Muut vampyyrit kuuntelivat siinä sivussa. He tivasivat kysymyksiä. Luulivat, että Dracula oli hylännyt heidät. Ja ainoa keino oli saada heidät hiljentymään. Huusin väkijoukon yli, ettei Dracula ollut hylännyt ketään. En voinut uskoa kuinka kiittämättömiltä he kuulostivat ja kivahdin heille, etteivät he saaneet olla niin epäkunnioittava heidän tulevaa kruununperijää kohtaan. (Tiesin sen johtajan havittelevan kruunua.) Lopulta lähdin paikasta, koska he olivat niin epäkunnioittavia. Tuntui, että olin ainoa, joka oikeasti välitti Draculasta ja uskoi häneen. Osittain myös siksi, kun minun piti pitää Draculan kunnia yllä. Hän oli heidän kuninkaansa ja minä heidän prinsessansa. Halusivat he sitä tai eivät.

      Lisää Draculan etsimistä ja Draculasta puhumista muiden vampyyreiden kanssa.

      Sitten noin viikko sitten näin unen, jossa löysin Draculan. Hänet oli jätetty vanhaan, maan alaiseen hautakammio paikkaan. Monia hautakammioita oli siellä. Löysin hänet jonkin naisen kanssa.
      En tiedä kuka tämä nainen oli, mutta hän oli unessa mukava. En osaa edes sanoa oliko hän ihminen vai vampyyri.
      Dracula oli heikossa kunnossa. Tuskin pystyi liikkumaan. Saimme hänet pois sieltä. Unen loppu osassa Dracula oli huoneessani (tämän oikean elämäni huoneessa. Ei ole koskaan ennen ollut huoneessani). Hän oli kunnossa.

      Istui lattialla. Tuntui siltä, kuin hän olisi tarkkaillut minua. Ei epämukavalta tavalla. Hyvin mukavalla. Hän oli oma itsensä, mutta tunsin kuinka hän yritti varmistaa, että olin kunnossa.
      Olin minä. Itse olin enemmänkin huolissani hänestä. Toisinaan istuin hänen vieressään, jolloin halasimme toisiamme tai kävelin huoneessani. Emme puhuneet mitään. Meidän oli oltava hiljaa, koska oli yö (? En ole varma) ja oma äitini nukkui viereisessä huoneessa. Hän ei tiennyt, että Dracula oli meillä.

      Selitän vielä vähän... Dracula on puhunut minulle kaksi kertaa. En muista hänen ääntään. Yleensä olemme vain kommunikoineet tunteiden välityksellä. Ja tästä puheesta tiedän vain, koska olen kirjoittanut päiväkirjaani näistä unista ja luin ne läpi noin kuukausi sitten.

      Ja olin siis puolivampyyri, koska olin syntynyt ihmisenä ja Dracula oli muuttanut minut vampyyriksi. En tiedä miten se oikeasti toimii, mutta unessani se kai jotenkin on vain niin. Että ihminen ei voi muuttua kokonaan vampyyriksi. Vanhenee hitaammin ja ruokailee verellä, mutta voi myös syödä ihmisten ruokaa. Kestää aurinkoa, mutta aurinkorasvaa on käytettävä ja yöllä nukuttava normaalisti.

      Olen myös nähnyt näiden unien välillä hetkistä, jolloin olen ollut ihminen ja tuntenut Draculan. Jossain unessa Dracula pelasti henkeni, kun eräs vampyyrinainen halusi todisteen, että olin vampyyri (huhun olimme pistäneet liikkeelle, jonka mukaan olin oikea vampyyri). Nainen melkein taittoi niskani.

      Ja toisessa unessa näin unta alkuyöstä, jolloin palvelijat, Draculan alamaiset ja ”isoäiti” (ei oikea isoäiti. Kutsuin häntä sillä nimellä, koska hän oli vanha ja vanhanaikainen. Oli opettanut minulle kuinka prinsessan oli käyttäydyttävä) olivat paikalla juhlimassa ”syntymäpäivääni”. Ennen varsinaista muutumistani. Dracula ei ollut paikalla... (Jatkuu vielä)

    • Mitämerkitsee

      ... Minun oli määrä tavata Dracula keskiyöllä, jolloin hän muuttaisi minut vampyyriksi. En siis nähnyt itse muutumisesta unta.

      Niin ja vielä sen verran sanon. Dracula ei ole koskaan ollut pelottava. En ainakaan ole koskaan unissani pelännyt häntä. Päin vastoin. Hän on ollut hyvin lempeä ja olen usein tuntenut välillämme olevan yhteyden ja rakkauden.

      Kirjoitin tämän pitkän listan tänne, kun olen usein miettinyt, että miten muut nämä unet tulkitsevat? Saa kyllä kysyä asioita näistä. Mietin vain, että mitä te unien tulkitsijat tai/ja taikauskoiset ihmiset (itse kuulun ainakin jälkimmäiseen) sanotte näistä unista?

      Kirjoitin saman tekstin unipalstalle. Unohdin mainita, että olen siis 22 vuotias ja kysyn ihan aidosta mielenkiinnosta.

    • onnneavaan

      Se merkitsee sitä, että olet katsonut Drakula aiheisen elokuvan. Muuten et tietäisi mitään näistä asioista.

      • Mitämerkitsee

        Näistä? Viittaatko sanalla johonkin tiettyyn vai käytitkö sanaa ihan muuten vain?


    • Countd

      Onko Dracula kajonnut kaulaasi? Pitäisitkö siitä tai haluaisitko sitä.... siitähän tuossa vampyyriestetiikassa pitkälti on kysymys

      • Mitämerkitsee

        Ainakaan unissa se ei ole ollut edes mielessä. Eikä kai ole ollut tarvetta, koska useimmissa unissa olen jo ollut vampyyri.

        Mitä tähän maailmaan tulee, niin joo. Voisin ihan mieluusti muuttua vampyyriksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe