Asun Mikalon 80-luvun lopulla rakennetussa asunnossa ns. hyvämaineisella asuinalueella ja epäilen vahvasti että tässä taloyhtiössä on hometta, mutta isännöitsijä ja talonmies vähättelevät asiaa! Olen sairastunut nivelongelmiin sekä vakaviin silmä-ja hengitystieoireisiin useamman vuoden asunnossa asuneena. Yskittää jatkuvasti ja limaa kurkussa koko ajan jne jne , oireet katoavat kun poistuu asunnosta. Naapuritkin yskivät ja aivastelevat vähän väliä...Kylpyhuoneessa kosteusmittarilla todettu laatan alla kosteutta mutta ei kuulemma voi olla hometta :(
Olen aikeissa muuttaa pois ja haluaisin kuulla muiden Mikalon asukkaiden kokemuksia homeongelmista: miten henkilökunta suhtautui jos/kun olet ilmoittanut asiasta, muutitko pois, esim. yksityiselle ja missä kaupunginosassa asuntosi sijaitsi/sijaitsee? Olen kuullut että useassa taloyhtiössä Mikalolla homeongelma ja asukkaat vaihtuat mutta Mikalo itse ei myönnä ongelma eikä suostu teettämään tarkempia tutkimuksia. Suututtaa tämä asukkaiden terveydellä leikkiminen!
Mikalon homeasunnot!
24
351
Vastaukset
- keuhkotautinen
moikka, itse asun myös mikalon kerrostalossa, ja sama ongelma, jatkuvat infektiot, keuhkoputken tulehdusta, poskiontelo vaivaa, ja hengitysvaikeuksia, kummia kipuja. Mulla tulee lisäksi alapuolen parvekkeelta ja naapurista tupakan savu sisään vaikka on ikkunat kiinni ja se tuntuu herkistävän lisää kipeitä keuhkojani nyt. asuntooni ei saa läpivetoa ja kesällä pakko pitää ikkunoita kuumuuden takia auki.. Muuten ois kiva asunto, mutta tämä terveyden kanssa kärvistely vie jo huonoon kuntoon. Itse harkitsen myös muuttoa. Onneksi kesä koittaa kohtapuoleen, niin tarkenee vaikka ulkona nukkua...
Tsemppiä ja kauniita kevätpäiviä!!- oikeavinkki
Niin, ei sitä elämää ole tarkoitettu vietettäväksi siellä kämpässä. Saa sieltä poistua välillä, samoin siivoamisella saattaa olla positiivisia vaikutuksia keuhko ja poskiontelo ongelmiin. Liikunta taas parantaa jotenkin kumman tavalla hengitystä, sitä niinku ilma alkaa liikkua paremmin.
- Anonyymi
Hei missä kaupungin osassa sun kämppä on??
- pete869
Sama kokemus kuin ap:lla, homeoireitani ei otettu todesta joten jouduin muuttamaan yksityiselle...
- Kotipihallakuultua
Yksityisen vuokraama sijoitusasuntoko ei homehdu.
- EipieruaEikakkaa
Kakka ei tuu vieläkään ja hiottaa. Voisko tsormis auttaa??
- Nenäkannu
Ikkunaa vois pitää välillä auki. Raitis ilma tekee ihmeitä. Ulkoilu myös tärkeää.
- Hyväasunto
Minulla on ainakin kuiva, lämmin ja viihtyisä asunto. Kosteusmittari näyttää tällä hetkellä alle 50 astetta. Soittimet tarvitsisivat hieman kosteampaa, mutta hyvä näin! Lisäksi asunto on valoisa jne.
- Homesweethome
Kannattaisikohan lisätä hajusteita kämppään. Hajustaa itsensä, ja "wunderbaumit" joka nurkkaan.Tolulla lattiat puhtaaksi. Ym. partavettä, hajuvettä, hiuslakkaa, kynsilakkaa , kloridia, voimakastuoksuisia pesuaineita, huuhteluaineet, mausteita joka lähtöön, liimat, ja lakat, muotovaahdot, muut kiillotteet,fairyt,kenkälankit, deodorantit, WC raikastimet, jne..
- Naitatti.tatti
Pimpsan voi pestä mäntysuovalla. Se naitattaa.
- Vyöry2015ketuttaa
Enemmän häiritsee uusnaapurit.
- Vanhapuutalo
Asunto hajuttomaksi kaikilta kemikaaleilta, ja ihmiset ulos raittiiseen ilmaan lenkkeilemään, niin homehöpinät unohtuu. En väitä, etteikö home ole vaarallista terveydelle.
- kossukettu
Vai on home muka vaaratonta :D Älä nyt viitis, kyllä kaikki tietävät että home voi olla vaarallista terveydelle, etenkin jos sille altistuu ihminen joka on jo ennestään herkistynyt homeille/kemikaaleille. Käykää vaikka lukemassa Homepakolaiset-sivustoa niin silmänne aukeavat...
- Lukihäiriö
Kuka väittää, että home ei ole ihmiselle vaarallista.
- tietäjämies
Myös vanhoissa muovimatoissa voi olla VOC-kemikaaleja, jotka ovat vaarallisia mutta yleensä ottaen kunnan asuntoja ei haluta tutkia, mikäli asukkaat oireilevat, koska se maksaa ja kunta ei ole halukas maksamaan ellei ole aivan pakko, mieluummin annetaan asukkaiden sairastua...Ja Mikalolla on näitä homekämppiä joissa ihmiset sairastuneet! Siitä ei vain haluta puhua eikä Mikalon henkilökunta ole valmis myöntämään asiaa
- Nenä.niiskuttaa
Meillä huono sisäilma, utta ei se homeelle haise eikä mummonmökille. Pikemminkin joku outo hedelmäinen haju. Oisko juuri tuo muovimatto ja ne liimat 80-luvulta. Jätettiin ne parkettilautojen alle.
- Mihin.kakka.menee
Cacca tuli. Meneekö se alakertaan?
- Pöllö2
Muuttakaa Mikalon kämppään köyhät. Turha narista täällä.
- Voiraukkoja
Palvelutalo on jo seuraava paikka, ellen sairastu, ja kuole. Se voi ollakin aikamoinen kokemus.
- Anonyymi
Kyllä minua vituttaa eniten nämä romuautot mikalon talon pihassa. Öljyt valuu asfaltille ja viemäriin Volkkarin paskoista ja vastuuttomat omistajat ei ymmärrä viedä romujaan paalattavaksi. Jos öljy kestää auton ulkopuolella paremmin kun moottorissa, niin pitäskö sille tehdä jotain ???
- Anonyymi
Voi voi, kyllä minua ihmetyttää, että mitä köyhä sillä autolla tekee...se maksaa kun sen ostaa, sitten se maksaa lisää kun se pitää vakuuttaa, ja vielä lisää kun sitä pitäisi huoltaa ja ylläpitää...ei ole köyhän harrastus, minimissään monta saturaista vuoteen menee kuin tuhka tuuleen...
- Anonyymi
Olen asunut 70- luvulta saakka samassa asunnossa, ihan tyytyväinen olen ollut.
Ei ole hometta. - Anonyymi
hyvämainen asuinalue mikkelissä? nyt puhut palturia. ei sellaista ole olemassakaan. päivän paras vitsi, hyvämaineinen asuinalue mikkelissä ja vuokraluukku. ei oo todellista. vuokraluukku.
- Anonyymi
Oma homekämppäni sijaitsee hyvämaineisella alueella. Olen asunut tässä Mikalon asunnossa jo vuosia ja aina vaan pahentuneet poskiontelovaivat ja olen infektiokierteessä, lääkärit eivät osaa sanoa, miksi nuori ihminen sairastelee näin. Ennen nykyiseen asuntoon muuttoa olin terve. Vahva suositus: välttäkää kunnan asuntoja! Etenkin jos olette aikaisemmin jo altistuneet sisäilmaongelmille...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2334169Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122634Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit402380Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811436Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161426- 481169
- 781087
- 59963
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921