Kokemuksia kiinteistövälittäjistä

Lennus

Minkälaisia kokemuksia teillä kiinteistövälittäjistä. Onko suosituksia tai ketä kannattaa välttää?

9

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstan_aktivointia

Suosittelisin välttämään näinkin turhien aloituksien tekemistä, ovat vain ...

• Myy.Asuntosi.itse

Mihin sitä kiinteistövälittäjää tarvitaan?

Ainiin. Välityspalkkion perimiseen, ei muuhun.

• Trokarit-ulos

Mihin trokaria tarvitaan välistävetoon? Välittäjillä ei tee yhtään mitään missään kämpänmyynnissä.Kusetusta koko välitystoiminta.

• Käytin myydessäni perikunnan kämppää vähän kauempaa. Meni kaupaksi nopeasti ja halvalla, mikä on aika takuuvarma yhdistelmä. Kyseisellä seudulla asuntojen hinnat aika nollissa, mutta vuokralle kai tuo ostaja sen laittoikin (luultavasti jollekin sossutapaukselle). Ihan hyvä välitäjä. En aio kehua.

Pari välittäjää on halunnut käydä tekemässä välitystarjousta omasta asunnosta. Ensimmäinen ei osannut arvioida asunnon hintaa vaan kysyi minulta. Heitin kohteliaasti pihalle. Jälkimmäisellä oli realistinen arvio arvosta ja vaikutti pätevältä muutenkin.

Vinkkinä: keskustele välittäjän kanssa, varmista että hän tietää mistä puhuu ja kertoo realistisesti myös myyntiajasta (pitäisi olla tilastoja vastaavista kohteista alueella viime vuosilta). Osaa vastata kysymyksiin alueen yleisestä hintakehityksestä. Käyttää ammattikuvaajaa valokuvien ottamiseen ja (kaverin vinkistä) on itse myymässä sitä kohdetta. Tapaukset joissa otetaan "harjoittelija mukaan" tippuvat harjoittelijan syliin ja homma on menetetty...

Toisena vinkkinä: jos kohde on helppo myydä ja hinta hyvin selvillä, unohda se välittäjä. Niitä tarvitaan vain kun ostajan löytäminen on hankalampaa. Lähinnä jos et itse pysty myyntiä hoitamaan tai alueella ei kauppa käy.

Äläkä ota halvinta. Äläkä kalleinta.

• RommiReino

Aika hauska kirjoitus theratilta, kun ottaa huomioon, että hän on itse kiinteistövälittäjä.

Hän mainostaa tässäkin, muka omassa kokemuksessaan, rivien välissä omaa bisnestään ja on siirtänyt koko mainosbudjettinsa (0 euroa) tänne heh heh hee!

• rommia.kurkkuun
        RommiReino kirjoitti:

Aika hauska kirjoitus theratilta, kun ottaa huomioon, että hän on itse kiinteistövälittäjä.

Hän mainostaa tässäkin, muka omassa kokemuksessaan, rivien välissä omaa bisnestään ja on siirtänyt koko mainosbudjettinsa (0 euroa) tänne heh heh hee!

Nää rommireiskat on kyllä aika yksinkertaista väkeä. Trollaus on niin heikkoa tasoa, että lapsikin osaisi sen tehdä paremmin. Voi päätellä, että reiskan koulunkäyntikin on jäänyt lyhyeen.

• RommiReino
        rommia.kurkkuun kirjoitti:

Nää rommireiskat on kyllä aika yksinkertaista väkeä. Trollaus on niin heikkoa tasoa, että lapsikin osaisi sen tehdä paremmin. Voi päätellä, että reiskan koulunkäyntikin on jäänyt lyhyeen.

Toisaalta, niin on sunkin multinikkaaminen huonoa tasoa, therat.

Kädenjälki paistaa suorastaan läpi heh heh hee!

• weuu654656
        RommiReino kirjoitti:

Toisaalta, niin on sunkin multinikkaaminen huonoa tasoa, therat.

Kädenjälki paistaa suorastaan läpi heh heh hee!

Rommireiskan kannattaisi katsoa syvemmin sinne pullon henkeen. Ehkä jopa Suomen sossukulut vähentyisi, jos rommireiskasta päästäisiin. Nää on näitä oman elämänsä luusereita.

• RommiReino
        weuu654656 kirjoitti:

Rommireiskan kannattaisi katsoa syvemmin sinne pullon henkeen. Ehkä jopa Suomen sossukulut vähentyisi, jos rommireiskasta päästäisiin. Nää on näitä oman elämänsä luusereita.

Loggaudu sisään vaan, therat heh heh hee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      54
      1658
    2. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      13
      1403
    3. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      174
      1366
    4. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      76
      1294
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      292
      1257
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      17
      1185
    7. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      61
      938
    8. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      935
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      33
      913
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      347
      825
    Aihe