Kokemuksia kiinteistövälittäjistä

Lennus

Minkälaisia kokemuksia teillä kiinteistövälittäjistä. Onko suosituksia tai ketä kannattaa välttää?

9

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstan_aktivointia

Suosittelisin välttämään näinkin turhien aloituksien tekemistä, ovat vain ...

• Myy.Asuntosi.itse

Mihin sitä kiinteistövälittäjää tarvitaan?

Ainiin. Välityspalkkion perimiseen, ei muuhun.

• Trokarit-ulos

Mihin trokaria tarvitaan välistävetoon? Välittäjillä ei tee yhtään mitään missään kämpänmyynnissä.Kusetusta koko välitystoiminta.

• Käytin myydessäni perikunnan kämppää vähän kauempaa. Meni kaupaksi nopeasti ja halvalla, mikä on aika takuuvarma yhdistelmä. Kyseisellä seudulla asuntojen hinnat aika nollissa, mutta vuokralle kai tuo ostaja sen laittoikin (luultavasti jollekin sossutapaukselle). Ihan hyvä välitäjä. En aio kehua.

Pari välittäjää on halunnut käydä tekemässä välitystarjousta omasta asunnosta. Ensimmäinen ei osannut arvioida asunnon hintaa vaan kysyi minulta. Heitin kohteliaasti pihalle. Jälkimmäisellä oli realistinen arvio arvosta ja vaikutti pätevältä muutenkin.

Vinkkinä: keskustele välittäjän kanssa, varmista että hän tietää mistä puhuu ja kertoo realistisesti myös myyntiajasta (pitäisi olla tilastoja vastaavista kohteista alueella viime vuosilta). Osaa vastata kysymyksiin alueen yleisestä hintakehityksestä. Käyttää ammattikuvaajaa valokuvien ottamiseen ja (kaverin vinkistä) on itse myymässä sitä kohdetta. Tapaukset joissa otetaan "harjoittelija mukaan" tippuvat harjoittelijan syliin ja homma on menetetty...

Toisena vinkkinä: jos kohde on helppo myydä ja hinta hyvin selvillä, unohda se välittäjä. Niitä tarvitaan vain kun ostajan löytäminen on hankalampaa. Lähinnä jos et itse pysty myyntiä hoitamaan tai alueella ei kauppa käy.

Äläkä ota halvinta. Äläkä kalleinta.

• RommiReino

Aika hauska kirjoitus theratilta, kun ottaa huomioon, että hän on itse kiinteistövälittäjä.

Hän mainostaa tässäkin, muka omassa kokemuksessaan, rivien välissä omaa bisnestään ja on siirtänyt koko mainosbudjettinsa (0 euroa) tänne heh heh hee!

• rommia.kurkkuun
        RommiReino kirjoitti:

Aika hauska kirjoitus theratilta, kun ottaa huomioon, että hän on itse kiinteistövälittäjä.

Hän mainostaa tässäkin, muka omassa kokemuksessaan, rivien välissä omaa bisnestään ja on siirtänyt koko mainosbudjettinsa (0 euroa) tänne heh heh hee!

Nää rommireiskat on kyllä aika yksinkertaista väkeä. Trollaus on niin heikkoa tasoa, että lapsikin osaisi sen tehdä paremmin. Voi päätellä, että reiskan koulunkäyntikin on jäänyt lyhyeen.

• RommiReino
        rommia.kurkkuun kirjoitti:

Nää rommireiskat on kyllä aika yksinkertaista väkeä. Trollaus on niin heikkoa tasoa, että lapsikin osaisi sen tehdä paremmin. Voi päätellä, että reiskan koulunkäyntikin on jäänyt lyhyeen.

Toisaalta, niin on sunkin multinikkaaminen huonoa tasoa, therat.

Kädenjälki paistaa suorastaan läpi heh heh hee!

• weuu654656
        RommiReino kirjoitti:

Toisaalta, niin on sunkin multinikkaaminen huonoa tasoa, therat.

Kädenjälki paistaa suorastaan läpi heh heh hee!

Rommireiskan kannattaisi katsoa syvemmin sinne pullon henkeen. Ehkä jopa Suomen sossukulut vähentyisi, jos rommireiskasta päästäisiin. Nää on näitä oman elämänsä luusereita.

• RommiReino
        weuu654656 kirjoitti:

Rommireiskan kannattaisi katsoa syvemmin sinne pullon henkeen. Ehkä jopa Suomen sossukulut vähentyisi, jos rommireiskasta päästäisiin. Nää on näitä oman elämänsä luusereita.

Loggaudu sisään vaan, therat heh heh hee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      50
      5237
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      75
      3020
    3. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      304
      1580
    4. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1204
    5. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      78
      1146
    6. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1124
    7. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1095
    8. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      130
      1082
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      171