Kaksi uroskania?

Uhkavaimahdollisuus

Hei!

Mulla on kohta vuoden vanha kääpiökani, uros. Haluaisin sille kaverin, mutta mieleeni on juolahtanut muutamia kysymyksiä näistä uros-uros yhdistelmästä. Eli naaras on poissuljettu, koska en haluaisi leikkauttaa poikakaniani. En koe sitä tarpeelliseksi. Muutenkin olen kuullut kauhutarinoita naaraskaneista, voivat olla tosi ärhäköitä etenkin murrosiässä. Tiedän että haluat suositella naaraskania ja pojan leikkauttamista, mutta en koe sitä tarpeelliseksi, ja haluan ottaa riskin. Tässä kuitenkin muutama kysymys tästä urosten yhdistämisestä.


1. Eli huoneessani ei ole tilaa kahdelle häkille vierekkäin, joten ainut vaihtoehto olisi laittaa häkit päällekäin. Kanit olisivat öisin aina vapaana, mutta koulussa ollessani häkissä. Vahdin kaneja päivällä, mutta yö on sitä aikaan kun niitä ei voi koko aikaa silmällä pitää. Onko tämä "häkit päällekäin" -vaihtoehto ihan poissuljettu? Jos kanit tulee hyvin toimeen niin sitten samaan häkkiin. (kö)

2. Oma kani on rodulta siis hermeliini. Onko toimeentulo -prosentti isompi jos on erirotuiset kanit? Luin jostain että jos on pystykorva, niin ei välttämättä tule toimeen luppakorvan kanssa, koska eivät osaa "lukea toisiaan" kunnolla. Eli onko parempi jos 2x hermeliinipoikaa?

3. Millaista on kanien tappelu? Milloin on aika puuttua? Olen suunnitellut kanien totuttamista ja aijon tehdä sen pienin askelin, jotta toimeentulo olisi mahdollista. Eli onko pieni kinastelu haitaksi? Vai vahvistaako se kenties suhdetta toiseen kaniin.
Jos sulla on kokemusta kanien tappeluista, kerro toki omia kokemuksia.

Kiitos etukäteen vastauksista ja aurinkoista kesänodotusta! :)

3

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkuperäinenkirjoittaja

      Kaipaan kovasti vastauksia!

    • Kahdenpoikakaninomistaja

      No, kahden uroskanin totuttaminen on mahdollista mutta, se vaatii kärsivällisyyttä. itse ottaisin kaksi hermeliiniä. Voit toki laittaa kaksi häkkiä päällekkäin mutta, mieti tarkkaan kummain häkki on alhaallaa. Aloita totuttaminen väli aidan kanssa. Sitten etene niin että on tyhjä tila joka ei ole kummankaan reviirillä. Jos otat pennun odota että, murrosikä menee ohi aloita sitten.

    • Kahdenpoikakaninomistaja

      Sitten laita ne kuljetus koppaan, luukku kiinni ja ravistele niin ne tukeutuu toisiinsa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe