Hajosi tuossa tuommoinen iso posliiniastia mikä oli elukoilla juoma-astiana. Oli valmiiksi jo vähän haljennut. Meinasin heittää roskikseen, mutta sitten ajattelin että siitähän voisi tehdä vielä johonkin lippaaseen mosaiikki päällysteen. Kävisi vaikka kyselemässä jostain rautakaupasta vielä, jos niillä olisi rikkiniäisiä kaakeleita.
Siispä kysynkin. Onko ihmisillä kokemuksia posliinin tai kaakelin leikkaamisesta ja / tai muokkaamisesta?
Ajattelin iskeä vasaralla pari kertaa tuota astiaa pyyhkeeseen käärittynä ja katsoa minkälaisia paloja tulee. Tarvitsee kuitenkin jollain muokata niitä paloja sitten vielä. Liimata lippaan pintaan kiinni ja saumat täyttää hiekka, sementti ja väri seoksella. Voisi vielä koristella sitä sitten kapusseilla tai muilla vastaavilla helmillä.
Kysymys posliinista ja kaakelista. (Mosaiikki.)
33
726
Vastaukset
Luulis, että joku lasihiomakone tyyppinen ratkaisu vois avittaa muotoilussa. Joku siis millä voit hioa muotoonsa. :)
Kaakelia olen leikannut, mutta posliinin palasia en. Lattaleikkuri toimii laattoihin, Wuhwelilla onkin tuossa jo linkki...
Kato vaan joku sen verran hyvä, että menee kun veitsi voihin. Niitä on sellasia halpoja nylkkyjäkin millä ei saa kun sutta. :)Posliini on kyllä kovaa tavaraa. On vissiin jotenkin tehty samantapaisesti lasin kanssa? Täytyy käydä jossain ihmettelemässä noita. Samalla hommata puuta ja pari saranaa. Ei ollut sopivanlaista lipastakaan. Tarvii varmaan täräyttää semmoinenkin siinä samalla.
Päläpälä kirjoitti:
Kaakelia olen leikannut, mutta posliinin palasia en. Lattaleikkuri toimii laattoihin, Wuhwelilla onkin tuossa jo linkki...
Kato vaan joku sen verran hyvä, että menee kun veitsi voihin. Niitä on sellasia halpoja nylkkyjäkin millä ei saa kun sutta. :)https://www.sinelli.fi/mosaiikkimassa-valkoinen-1000ml
Mosaiikkimassaakin muutes löytyy....olen joskus tehnyt wc-pytyn ympärille tämmösistä helmistä ja massasta pinnan. Kun oli niin ruma se betoninen alusta siinä pöntön alla. :)
https://www.sinelli.fi/mosaiikkitaidetta-lasivadissa-i
Laattojen paloista vanhan ruokapöydän pinnan, silleen että ensin listotin sen pöydän kauttaaltaan ja sitten aloin sisäpinnalle latomaan paloja liimalla kii. Lopuksi massalla saumaten.
Mosaiikkileikkuri..pihdit mallia.Irvokas kirjoitti:
Posliini on kyllä kovaa tavaraa. On vissiin jotenkin tehty samantapaisesti lasin kanssa? Täytyy käydä jossain ihmettelemässä noita. Samalla hommata puuta ja pari saranaa. Ei ollut sopivanlaista lipastakaan. Tarvii varmaan täräyttää semmoinenkin siinä samalla.
Niin on, mutta luulishan jonkun purevan siihinkin. Timanttilaikalla vaan räyheesti ja sormetkin samalla. :D
Päläpälä kirjoitti:
Niin on, mutta luulishan jonkun purevan siihinkin. Timanttilaikalla vaan räyheesti ja sormetkin samalla. :D
Löyty tämmönen....
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/10/10/koruja-vanhoista-posliiniastioista
Strömsössä...Päläpälä kirjoitti:
https://www.sinelli.fi/mosaiikkimassa-valkoinen-1000ml
Mosaiikkimassaakin muutes löytyy....olen joskus tehnyt wc-pytyn ympärille tämmösistä helmistä ja massasta pinnan. Kun oli niin ruma se betoninen alusta siinä pöntön alla. :)
https://www.sinelli.fi/mosaiikkitaidetta-lasivadissa-i
Laattojen paloista vanhan ruokapöydän pinnan, silleen että ensin listotin sen pöydän kauttaaltaan ja sitten aloin sisäpinnalle latomaan paloja liimalla kii. Lopuksi massalla saumaten.
Mosaiikkileikkuri..pihdit mallia.Aaa ok. Sitä on valmis tavaraakin. Täytyy kahtoa mimmoista se on. On tuota sementtijauhetta niin siitä ja hiekasta meinasin tehdä. Väriä sitten laittaa sopivaa joukkoon vielä.
Katselin noita mosaiikkipihtejä. Voikin olla varastossa sellaiset, tai ainakin sen tapaiset.
No juu. Rälläkällä vaan. :D Tietenkin sitten kaakeli pidetään toisella kädellä jalan päällä sairausloman varmistamiseksi. :PIrvokas kirjoitti:
Aaa ok. Sitä on valmis tavaraakin. Täytyy kahtoa mimmoista se on. On tuota sementtijauhetta niin siitä ja hiekasta meinasin tehdä. Väriä sitten laittaa sopivaa joukkoon vielä.
Katselin noita mosaiikkipihtejä. Voikin olla varastossa sellaiset, tai ainakin sen tapaiset.
No juu. Rälläkällä vaan. :D Tietenkin sitten kaakeli pidetään toisella kädellä jalan päällä sairausloman varmistamiseksi. :PJust jetsulleen niin teet. :''D
Kyllä ei jännitystä ainakaan puutu elämästä, kun noin teet! ;PPäläpälä kirjoitti:
Löyty tämmönen....
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/10/10/koruja-vanhoista-posliiniastioista
Strömsössä...Kiitti. Täytyykin pistää tuo sivusto kirjanmerkkeihin talteen.
Irvokas kirjoitti:
Kiitti. Täytyykin pistää tuo sivusto kirjanmerkkeihin talteen.
Jeps. Ole hyvä. :)
Päläpälä kirjoitti:
Sinun tarviikin pistää näytille nuo mitä olet tehnyt. :P Tuo pöytä ja vessan lattiaa.
Päläpälä kirjoitti:
Kiitti myös mun puolesta, mäkin laitoin ne sivut talteen..Täytyy vaan odotella, että lumet sulaa pihalta että mä saan sen kukkaruukun esiin..Ai hitto, siinähän on nyt pallotuija...🙄
Siitä pöydästä mä haluisin nähdä kuvan...jooko,jooko..pls..☺Irvokas kirjoitti:
Sinun tarviikin pistää näytille nuo mitä olet tehnyt. :P Tuo pöytä ja vessan lattiaa.
Vessan lattia on exällä, en siis asu siellä enää. Ja pöytäkin on siellä. :D
Muuten kyllä kuviakin olisin jo laittanut, niin innokas esittelemään. :)Wwuwuw kirjoitti:
Kiitti myös mun puolesta, mäkin laitoin ne sivut talteen..Täytyy vaan odotella, että lumet sulaa pihalta että mä saan sen kukkaruukun esiin..Ai hitto, siinähän on nyt pallotuija...🙄
Siitä pöydästä mä haluisin nähdä kuvan...jooko,jooko..pls..☺Silloin en tajunnut kuvata mitään tekeleitäni, kun tein niitä. Ne on jääneet sinne meneeseen aikaa ja kotiin mun intopinkona tehdyt työt. Itseasiassa kaikki. Se talo oli alunperin mun, kunnes asvion myötä jaettiin 50/50. Ja erossa hän halus pitää paikan ja mä halusin sieltä pois.
Sinne jäi hyvin pitkälti kaikki mun omaisuus myös. Olen aloittanut aikalailla puhtaalta pöydältä sen jälkeen elämän uudelleen. :)Päläpälä kirjoitti:
Silloin en tajunnut kuvata mitään tekeleitäni, kun tein niitä. Ne on jääneet sinne meneeseen aikaa ja kotiin mun intopinkona tehdyt työt. Itseasiassa kaikki. Se talo oli alunperin mun, kunnes asvion myötä jaettiin 50/50. Ja erossa hän halus pitää paikan ja mä halusin sieltä pois.
Sinne jäi hyvin pitkälti kaikki mun omaisuus myös. Olen aloittanut aikalailla puhtaalta pöydältä sen jälkeen elämän uudelleen. :)Avion ei asvion. :)
Päläpälä kirjoitti:
Silloin en tajunnut kuvata mitään tekeleitäni, kun tein niitä. Ne on jääneet sinne meneeseen aikaa ja kotiin mun intopinkona tehdyt työt. Itseasiassa kaikki. Se talo oli alunperin mun, kunnes asvion myötä jaettiin 50/50. Ja erossa hän halus pitää paikan ja mä halusin sieltä pois.
Sinne jäi hyvin pitkälti kaikki mun omaisuus myös. Olen aloittanut aikalailla puhtaalta pöydältä sen jälkeen elämän uudelleen. :)No voihan 👃
Wwuwuw kirjoitti:
Siitä pöydästä mä haluisin nähdä kuvan...jooko,jooko..pls..☺Nuo kuvat mitä äkkiä löysin kansioista on ulkoa otettuja kuvia, pihapiiristä ja talosta, kissoista ja koirista. :D
Ei yhtään kuvaa vessasta eikä siitä pöydästäkään. Kissaa ja koiraa löhöömässä sohvalla, pöydällä, kaapinpäällä missä vaan. Järvi sieltä ja järvi tuolta, metsää ja peltoa mielin määrin...pari omaakin kuvaa...Hyvin olen kuvannut vaan inspiraatioiden kohteita. :D
Mut sen listan vedin vaan liimalla ikään kuin tueksi ja rajaukseksi reunaan. Sitten kun pinta oli tehty otin ne listat reunoista pois ja tein sen reunan lopuksi. :)
Jos nyt osaan selittää mitenkään selkeesti? Lopputulos oli kaukaa katsottuna hyvä, mutta ei mun mielestä tarpeeksi siisti...kriitikko. Kukkapöytänä meni.Päläpälä kirjoitti:
Nuo kuvat mitä äkkiä löysin kansioista on ulkoa otettuja kuvia, pihapiiristä ja talosta, kissoista ja koirista. :D
Ei yhtään kuvaa vessasta eikä siitä pöydästäkään. Kissaa ja koiraa löhöömässä sohvalla, pöydällä, kaapinpäällä missä vaan. Järvi sieltä ja järvi tuolta, metsää ja peltoa mielin määrin...pari omaakin kuvaa...Hyvin olen kuvannut vaan inspiraatioiden kohteita. :D
Mut sen listan vedin vaan liimalla ikään kuin tueksi ja rajaukseksi reunaan. Sitten kun pinta oli tehty otin ne listat reunoista pois ja tein sen reunan lopuksi. :)
Jos nyt osaan selittää mitenkään selkeesti? Lopputulos oli kaukaa katsottuna hyvä, mutta ei mun mielestä tarpeeksi siisti...kriitikko. Kukkapöytänä meni.Mä löysin äsken tämmöisen sivun..
https://yhteishyva.fi/koti/mosaiikkipinnan-teko-ohje/article-42060
Siinä on aika yksityiskohtaiset ohjeet.
Mä oon vaan hionut ja sitten lakannut ton ruokapöydän, mutta olis kyllä tajuton tommosella pinnalla.. Ei mulla kyllä mitään hajotettavia laattoja ole..
Mullakin on lähinnä kissan ja koiran kuvia..ja maisemia.. Voishan sitä ottaa kuvia myös omista tuunailuista, vois olla kiva katsoa joskus sitten niitäkin. Mä esim oon maalannut ton jääkääpin oven sinisellä ja siihen isoja valkoisia kukkia.. Keittiön valkoisiin laattoihin laitoin osiin tarramuovilla mustan päällysteen..jne..Wwuwuw kirjoitti:
Mä löysin äsken tämmöisen sivun..
Mä oon vaan hionut ja sitten lakannut ton ruokapöydän, mutta olis kyllä tajuton tommosella pinnalla.. Ei mulla kyllä mitään hajotettavia laattoja ole..
Mullakin on lähinnä kissan ja koiran kuvia..ja maisemia.. Voishan sitä ottaa kuvia myös omista tuunailuista, vois olla kiva katsoa joskus sitten niitäkin. Mä esim oon maalannut ton jääkääpin oven sinisellä ja siihen isoja valkoisia kukkia.. Keittiön valkoisiin laattoihin laitoin osiin tarramuovilla mustan päällysteen..jne..Löysin tämmösen mosaiikkikaupan..
https://www.mosaiikkimyymala.com/fi/tuoteryhma/lasimosaiikki-kaikki-varit-ja-koot
Tulis kyllä aika hintavaks..Wwuwuw kirjoitti:
Mullakin on lähinnä kissan ja koiran kuvia..ja maisemia.. Voishan sitä ottaa kuvia myös omista tuunailuista, vois olla kiva katsoa joskus sitten niitäkin. Mä esim oon maalannut ton jääkääpin oven sinisellä ja siihen isoja valkoisia kukkia.. Keittiön valkoisiin laattoihin laitoin osiin tarramuovilla mustan päällysteen..jne..Juu, ihan mainio ohje. Hauska huomata, että ilman ohjettakin on osannut aikas hyvin väkertää. Mä en kyllä hionut, kun kertaalleen sen pöydän pinnan ennen lätkimistä. Ja pyyhin sen vaan pölyistä puhtaaksi.
Papukaijapihdit oli ne pihdit justiinsa mitkä mulla oli käytössä. Oli nimi hukassa, mutta muistui tuosta tekstistä mieleen. :)
Siitä pöydästä saa kyllä ihan mageen, kun laittaa mosaiikkipinnan. Oli aikeissa vetää vessaan myöskin altaan viereinen pöytä semmosella mosaiikki tyylillä, mutta ehtis ero tulla ennen sitä...
Joskus saa jämä paloja ihan facebookissa kyselemällä ja saattaa saada jostain varastoiltakin, jos on jäänyt jämälaattoja. Raksalta saisi varmaan kaikenlaista, jos vaan kehtais mennä kysäseen... :)
Mä teen esim. kuormalavojen päälle ensi kesänä kasvulavan. On sopivalla korkeudella ergonomisesti huoltaa ja ei maasta tuu rikkakasveja sekaan. Ukko saapi raahata lavoja mulle niska vääränä. ;D
Tuunaaminen on kivaa puuhaa. Ootko kynäruiskua kokeillut? Silläkin saa ihan mageita juttuja tehtyä, kunhan ensin oppii sitä käyttämään. Joskus suttasin autotallissa semmosella peltiin kuvia. Oli aikeissa maalata yks kypärä persoonalliseksi, mutta laiskuus iski sitten kesken leikin. :PWwuwuw kirjoitti:
Löysin tämmösen mosaiikkikaupan..
https://www.mosaiikkimyymala.com/fi/tuoteryhma/lasimosaiikki-kaikki-varit-ja-koot
Tulis kyllä aika hintavaks..Jos saat haalittua jostain jämäpaloja semmosta mosaiikkilaatta mattoa, niin niistä voi myös leikata paloja. Yhdistellä sitten mielensä mukaan. Saa ihan kivoja.
Meillä jäi kylppäristä muutama semmonen mosaiikkimatto mulle jemmaan...en ole vielä ihan varma mitä sillä tekis. Mut jotakin mikä sopis kylppärin tehosteseinän kaveriksi. :)Päläpälä kirjoitti:
Juu, ihan mainio ohje. Hauska huomata, että ilman ohjettakin on osannut aikas hyvin väkertää. Mä en kyllä hionut, kun kertaalleen sen pöydän pinnan ennen lätkimistä. Ja pyyhin sen vaan pölyistä puhtaaksi.
Papukaijapihdit oli ne pihdit justiinsa mitkä mulla oli käytössä. Oli nimi hukassa, mutta muistui tuosta tekstistä mieleen. :)
Siitä pöydästä saa kyllä ihan mageen, kun laittaa mosaiikkipinnan. Oli aikeissa vetää vessaan myöskin altaan viereinen pöytä semmosella mosaiikki tyylillä, mutta ehtis ero tulla ennen sitä...
Joskus saa jämä paloja ihan facebookissa kyselemällä ja saattaa saada jostain varastoiltakin, jos on jäänyt jämälaattoja. Raksalta saisi varmaan kaikenlaista, jos vaan kehtais mennä kysäseen... :)
Mä teen esim. kuormalavojen päälle ensi kesänä kasvulavan. On sopivalla korkeudella ergonomisesti huoltaa ja ei maasta tuu rikkakasveja sekaan. Ukko saapi raahata lavoja mulle niska vääränä. ;D
Tuunaaminen on kivaa puuhaa. Ootko kynäruiskua kokeillut? Silläkin saa ihan mageita juttuja tehtyä, kunhan ensin oppii sitä käyttämään. Joskus suttasin autotallissa semmosella peltiin kuvia. Oli aikeissa maalata yks kypärä persoonalliseksi, mutta laiskuus iski sitten kesken leikin. :PKynäruiskusta olen kuullut, mutta taitaa mennä jo mun taitojen yli..Asia kerrallaan, hei..😊
Oletko sä opiskellut näitä juttuja? Pintakäsittelyä?
Mä äsken kattelin noita nettikauppoja, niin siellä oli sellaisia 3D mosaiikkikuvioisia tarralla kiinnitettäviä juttuja..Sais tuosta köökistä aika kivan näköisen. Se vaan kun nuo kaappien ovet on niin kulahtaneita..ei olis vinkkiä niiden fiksaamiseen muutoin kun maalilla?
Mulla on läjä simpukoita, aika isoja sellaisia ja pihan pieniä koristekiviä , sekä erivärisiä lasikiviä. Niillä nyt ainakin sen kukkaruukun tuunaa.. Kiva kun mieleen uusia projekteja, kun en pitkään aikaan ole mitään suunnitellutkaan..
Rimoista saa muuten halvalla ihan kivoja tehosteita kämppään.. Tää on eteisestä..siinä on kolme tollaista neliötä..
https://aijaa.com/RusSrs
Ja tota peiliä mä tuunailin kanssa aika kauan..Wwuwuw kirjoitti:
Mullakin on lähinnä kissan ja koiran kuvia..ja maisemia.. Voishan sitä ottaa kuvia myös omista tuunailuista, vois olla kiva katsoa joskus sitten niitäkin. Mä esim oon maalannut ton jääkääpin oven sinisellä ja siihen isoja valkoisia kukkia.. Keittiön valkoisiin laattoihin laitoin osiin tarramuovilla mustan päällysteen..jne..Tuohan on hyvä ohje. Laittaa se talteen kanssa.
Wwuwuw kirjoitti:
Kynäruiskusta olen kuullut, mutta taitaa mennä jo mun taitojen yli..Asia kerrallaan, hei..😊
Mä äsken kattelin noita nettikauppoja, niin siellä oli sellaisia 3D mosaiikkikuvioisia tarralla kiinnitettäviä juttuja..Sais tuosta köökistä aika kivan näköisen. Se vaan kun nuo kaappien ovet on niin kulahtaneita..ei olis vinkkiä niiden fiksaamiseen muutoin kun maalilla?
Mulla on läjä simpukoita, aika isoja sellaisia ja pihan pieniä koristekiviä , sekä erivärisiä lasikiviä. Niillä nyt ainakin sen kukkaruukun tuunaa.. Kiva kun mieleen uusia projekteja, kun en pitkään aikaan ole mitään suunnitellutkaan..
Rimoista saa muuten halvalla ihan kivoja tehosteita kämppään.. Tää on eteisestä..siinä on kolme tollaista neliötä..
Ja tota peiliä mä tuunailin kanssa aika kauan..Toi on hieno. Tuo rimoitettu alue tekee jotenkin taulumaiseksi tuon peilin. Rikkoo seinän tasaisuuden vai miten sitä voisi kuvailla.
Irvokas kirjoitti:
Toi on hieno. Tuo rimoitettu alue tekee jotenkin taulumaiseksi tuon peilin. Rikkoo seinän tasaisuuden vai miten sitä voisi kuvailla.
Juu..niitä on siinä kolme peräkkin.. Tauluilla ja peilillä on ikäänkuin oma tila . Siinä viimeisessä on koristelautasia.. ei mahtunut kuvaan..Eikä tosiaan lompakkoa rankaise..
Wwuwuw kirjoitti:
Kynäruiskusta olen kuullut, mutta taitaa mennä jo mun taitojen yli..Asia kerrallaan, hei..😊
Ja tota peiliä mä tuunailin kanssa aika kauan..Eeehei, olen itseoppinut eli ryhtynyt tekemään vaan. Kynäruiskusta innostuin, kun näin yhdellä maalarilla sellaisen ja isällä oli joskus pieniä maalausprojekteja missä käytti kynäruiskua.
Mitään hienoa taidetta mä en osaa maalata, mutta abstraktia.😋
Toi on hieno tuo sun peilisi ja kehykset seinällä..👍Sä oot taitava!
Muistan kun joskus nuoruudessa faijan kanssa laatoitettiin mummon vessa. Joku semmonen oma leikkuri siinä oli, jolla sai leikattua erimuotoisia paloja.
Olisiko ollut joku tuommoinen..
https://www.netrauta.fi/pihakoneet-ja-tyokalut/tyovalineet-ja-kasityokalut/leikkurit/laattaleikkurit?utm_source=google&utm_term=laattaleikkuri&utm_campaign=&utm_medium=cpc&utm_content=s|pcrid|289225766858|pkw|laattaleikkuri|pmt|e|pdv|t|&gclid=EAIaIQobChMIz426tdGk4QIVGqWaCh3HbAlcEAAYASAAEgKfVvD_BwEThanks. Noissa on kyllä hintaa sen verran että ei mahdu budjettiin. Vähän järeitäkin tähän tarkoitukseen. Voisihan niitä käydä ihmettelemässä kyllä.
Irvokas kirjoitti:
Thanks. Noissa on kyllä hintaa sen verran että ei mahdu budjettiin. Vähän järeitäkin tähän tarkoitukseen. Voisihan niitä käydä ihmettelemässä kyllä.
Juu, tuskin nuo soveltuu siihen mitä suunnittelet ..joku kukkaruukku vois olla iha kiva päällystää noilla palasilla..Mulla on pihalla yksi iso saviruukku, josta on tommosia palasia irronnut, oon vaan heittänyt ne pois, mutta voishan sitä itsekin kokeilla sitä uudelleen tuunata..
Sulta saa hyviä idiksiä..😊Wwuwuw kirjoitti:
Juu, tuskin nuo soveltuu siihen mitä suunnittelet ..joku kukkaruukku vois olla iha kiva päällystää noilla palasilla..Mulla on pihalla yksi iso saviruukku, josta on tommosia palasia irronnut, oon vaan heittänyt ne pois, mutta voishan sitä itsekin kokeilla sitä uudelleen tuunata..
Sulta saa hyviä idiksiä..😊Toihan on kanssa hyvä idea. Voi saada hienon kukkaruukun mikä sopii ympäristöön kauniisti. :) Tylsän näköisiä ne perus ruskeat.
Niin no, teen vaan mitä sattuu mieleen tulemaan. Kyselen sitten täältä tyhmänä osviittaa jos en jotain tiedä. :D Hyviä vastauksia ja ideoita ihmisiltä saanut. :)
Kaakeleissa ja linkkereissähän on lasipinta, mikä on kovaa. Loput on normisavea. Kaakeleissa ja linkkereissä lisäksi pohjaltain ei ole lasitetta.
Vanhan kunnon hohtimet ovat oiva tapa muokata kaakelia/linkkeriä.
Suojalasit päähän ja varo niitä pikkulasituspalojen joutumista elukoittes tassuihin. 😊👌Irvokas kirjoitti:
Hyvä tietää. Täytyykin pilkkoa pihalla niitä sitten.
Joo. Kaakeliin tai klinkkeriin reijän poraaminenkin tapahtuu kiviterällä, mutta ilman täryä ensin, että lasitus ”narskuu” pois, sitten jos se on kiviseinässä, voi antaa palaa... ei putoa seinältä tai irtoo lattiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2582810Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse992257Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121960Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841403- 681384
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181300TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161138Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43974- 71973