Kiitollisuus myös muille ihmisille

musliminkäytöstavat

Muslimin pitää olla kiitollinen paitsi Jumalalle, myös muille ihmisille.

Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Se joka ei ole kiitollinen ihmisille, ei ole kiitollinen Allahille."
(Jami` at-Tirmidhi, vol 4, kirja 1, Hadith 1954, autenttinen)

Allahin viimeinen lähettiläs opetti, että meidän pitää ilmaista kiitollisuutta myös muille ihmisille, ei vain tosi isoista ja vaivalloisista, vaan pienemmistäkin eleistä. Kun kiitämme lapsiakin, he oppivat erottamaan hyvän huonosta.

11

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieno opastus. Kristityiltä puuttuu usein kiitollisuuden taito ehkä sen vuoksi, että evankeliumi kehottaa hylkäämään omat vanhemmat, puolison, talon, pellot yms. ja seuraamaan Kristusta. Myös saattaa evankeliumi johtaa lievään vainoharhaisuuteen kun se alati varoittelee vääristä Kristuksista yms. Tässä opastuksessa näkyy se, että evankeliumi ja islam ovat perin juurin erilaisia perusluonteeltaan. On sääli, että Kristityt eivät täysin ymmärrä, että Islam oli RATKAISU KAIKKIIN EVANKELIUMIN NOSTAMIIN ONGELMIIN. Eräs tuollainen ongelma on varmasti ollut kiitollisuuden puute muita asukkaita kohtaan.

Lyhyesti: Islam tulee ottaa vastaan mikäli aikoo saada ymmärrystä, järkeä ja ratkaisun evakeliumin nostattamiin ongelmiin.

• nykyaikana... ihmisiltä vaikuttaa puuttuvan kunnioitus ja kiitollisuus kanssaihmisiä kohtaan, on se minä, minä, minä tärkein, näkeehän tuon hallitsijoita myöten.

islam ratkaisu kaikkeen? en ole samoilla linjoilla. Lienekö sitten lopulta mikään uskonto vastaus kaikkeen, ihminen tuhoaa itsensä ja pallonsa.

Uskontoja on erilainen kirjo, jokainen erikesen niitä sitten soveltaa, itsensä, sukunsa, auktoriteettinsä, kulttuurinsa, halunsa mukaan.

tämä vaan mun mielipidettä...

• näin.vain.on

Hedelmistään puu tunnetaan. Islam tunnetaan nykyisin lähinnä väkivallasta ja naisten alistamisesta.

• Anonyymi

Tämä on Allahin opetus ja Koraanin johdatus.

Uskontoa ei pidä leimata/syytää pahojen ihmisten teot.

• Anonyymi

Tääkin on yksi näitten menetelmistä solutautumisissa ja valtauksessa

• Anonyymi

Muiten pöyvät on teilli mukas luvaua luvatta asetua ja istua
      - on tämä kuniakasta ja isoa lupausta on on

• Anonyymi

On tämä kaikeuvessaan niin värityneisyytäh tosiasiaa kuin olla ja voi

• Anonyymi

Mitäs huutajat tästä ymmärtää

--- > Kodin kynttilät - Harmony sisters

• Anonyymi

KIITELLEN SIIRTYILEVÄT EUROPAAN, muine aatoksin, näin etenemiset pellaa

• Anonyymi

Niinkuin on älykännykä ohjaukset vaeltajilla jokaisella suuntia välitellen
      - niin on myös suomalaiselle netti- hyvä näkökanta mihin näin pyrkivät

MUUREJA SENKUIN ON RUVETTU NOSTELEMAAN VALTIOITTEN RAJOILLE SUOJAKSI suojaksemme

• Anonyymi

ALLU VARMAAN MEINAA JOT KAAHIKAAS YLI VAIN
        - kuniaa on luvassa ja neitseitä pilvin pimein

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8586
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      160
      1194
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      836
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      754
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      742
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      705
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe