Mikä niissä kauhuelokuvissa kiehtoo?

en.tajuu

Saa kylmiä väreitä jännityksestä vai mikä?

4

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myhveröinen

Minua ei mikään. En tykkää kauhuelokuvista. Ovat väkivaltaisia ja juonet tylsiä ja tyhmiä. Eikä edes pelottavia ole.

• Jännitys.

• Knainen

Mulla on kausia kun katselen enemmän kauhuelokuvia ja sitten on kausia kun en pysty niitä katsomaan ollenkaan.

Aika paljon pääni sisällä tapahtuvista liikkeistä sen hetken elämässäni se kertoo miten suhtaudun kauhuelokuviin.

Kun omassa elämässä suhteellisen tasaista arkea ja mulla on turvallinen olo elämässäni niin koen toisinaan jännityshakuisuutta ja itsensä pelottelun halua sellaisilla elokuvilla.

Sitten kun omassa elämässä on kauhua jo riittämiin itsessäänkin niin karsastan elokuvissa sitä sillä kun sitä on liikaa psyykkeeni reagoi ahdistuksella eikä se ole kiva juttu.

En minäkään pelkään silpomista jaksa ja usein kiinnostun juonesta. pelkkä puukolla leikkiminen hippaa on tylsää ja raakaa katottavaa mutta hyvällä juonella jossa joutuu itsekin miettiin et kuka on tekijä on ja miksi sekä mitä tapahtunut. esim. Gothika kuuluu yksiin suosikkeihin vaikka järkytyin ekalla kerralla aika paljon eräistä kohtauksista. En tykkää verestä ja suolenpätkistä vaan joku juttu siinä pitää olla että joutuu aivoillaan itsekin pähkäileen että kuinka tässä käy.

Mä olen herkkä reagoimaan voimakkaasti jos näen rajua väkivaltaa ja siinä muija riehui kirveellä ja katkoi aviomiehensä raajoja kun miehensä yritti ryömiä jo ilman jalkoja pakoon lattialla. Mulle se oli aika rajua ja kyllä mä järkytyksestä ja myötätunnosta itä uhria kohtaan itkin silloin, mutta elokuvan toisen kerran katsoessa tiesin koko elokuvan tarinan joten sama kohtaus ei enää järkyttänyt yhtä paljon.

Katson elokuvan aina jos telkkarista se esitetään. Kauhuelokuvat ovat kausittaisia mulla eli silloin kun mun elämässä on kaikki hyvin ja mulla on mukavan tylsää niin niitä kestän katsellakin ihan vapaaehtoisesti

• enpidäniistä

Ei mikään. En katso sellaisia elokuvia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5420
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      2727
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2531
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2409
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1894
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      233
      1593
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      56
      1201
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1123
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1105
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90