Onko muilla koskaan ikävä syömishäiriötä?
Mulla on varsinkin koska mun elämässä oli hyvä rutiini ja sain niin suurta mielihyvää jokasesta ruuasta ja oli aina jotain mitä odottaa. Esim. Iltaisin menin nälkäsenä nukkumaan ja kärsin mutta se oli ihana tunne kun tiesi että aamulla saa puolikkaan omenan jne.
Ikävöin myös niitä ruokailurytmejä ja niitä kellonaikoja kun sai syödä.
Haluaisin niin saada sen kaiken takaisin, mutta tuntuu että keho kamppailee vastaan. Nykyään mulla pysyy ehkä 2 päivää tommoset rutiinit ja sitten kaikki menee perseelleen ja tulee joku ahmintakohtaus tai joku tapahtuma missä on pakko syödä.
Ikävä syömishäiriötä
7
155
Vastaukset
- Joosamaamieltä
No niimpä:( elämässä oli jotain mistä ilota (söin 100kcal jee )! ja mistä pitää kiinni ( aamulla heti lenkille )
- Kannatta-kokeilla
Syömishäiriöiden syynä on usein mikrobien rpätasapaino.
Häiriintynyt suoliston mikrobifiooran tasapaino (dysbioosi) aiheuttaa mahasuolikanavan toiminnan häiriöitä. Suoliston bakteerien lukumäärä yksin paksusuolessa on suurempi kuin 100 miljardia. Luku on suurempi kuin solujen kokonaismäärä ihmiskehossa. Kun maitohappobakteerit, probiootit, ovat suolistossa riittävästi edustettuina, ne ylläpitävät suoliston immuunipuolustusta. Terve mikrobisto voi muuttaa teollisen ruoan ja lääkkeiden kemiallista koostumusta, tuottaa tai hajottaa vitamiineja, hajottaa ravinnon
myrkkyjä ja estää tautia aiheuttavien bakteerien ja hiivojen kasvua. Terveet mikrobit tehostavat suoliston immuunijärjestelmää. Probioottíen antaminen ajoissa on tärkeä periaate suoliston hoidossa.
Syömis häriön korjaamiseen saatta auttaa esimerkiksi maitohappobakteerit. Ei ne ainakaan pahenna, joten kannata kokeilla.- mietipäsitä
Mielen sairauksiin lukeutuu syömishäiriökin. Olisi syytä parantua taudista.
- näin-on
mietipäsitä kirjoitti:
Mielen sairauksiin lukeutuu syömishäiriökin. Olisi syytä parantua taudista.
Molemmat korjaantuvat useimmissa tapauksissa oikealla ruokavaliolla ja neuvonnalla.
- Anonyymi
Ei mulla varsinaisesti ikävä ole, mutta välillä tuntuu siltä, että on kauheen läski ja tekis vaan mieli olla syömättä. Jotenkin ikävä sitä näläntunnetta. Nyt oon laihtunut 4kg. Syön vähillä kaloreilla 2 päivää ja sit tulee ahmimispäivä. En ymmärrä.
Moikka!
Syömishäiriö tuo sairastavalle usein turvaa ja hallintaa ikäviin tai vaikeisiin ajatuksiin ja tilanteisiin. Siihen on ollut sairastaessa helppo turvautua, vaikka terve minä laittaakin usein vastaan. Syömishäiriöstä irti päästäminen on pitkä matka ja tuntuu suoranaiselta erolta. Se on pitkään kulkenut rinnalla, mutta kuten jotkin suhteet, se voi olla myös todella vahingollinen. Tämän vuoksi tästä suhteesta olisi hyvä pystyä vierottamaan itsensä ja löytää elämäänsä jotain muita suurta mielihyvää tuottavia tilanteita!<3
Tilanteesi kuulostaa huolestuttavalta ja toivomme, että pääset puhumaan asiasta jollekin ammattilaiselle, ettet jäisi yksin. Asioiden vatvominen yksin on raskasta ja usein syömishäiriön ääni vie voiton. Tämän takia olisi hyvä löytää oireilun syitä ja laukaisijoita, jonka jälkeen niihin voidaan paneutua ja löytää jotain muita keinoja hallita ikäviä tilanteita tai ajatuksia.
Syömishäiriöliitolta ja sen paikallisyhdistyksiltä voit saada apua ja tukea ajatuksiisi ilman pelkoa syyllistämisestä ja vähättelystä. Me emme keskity kokoosi, ongelmiesi laajuuteen tai ruokailuihisi vaan haluamme kuulla, miten sinulle menee ja miten voit. Avun hakeminen on askel kohti toipumista ja syömishäiriöäänen voittamista!
Alla on hyödyllisiä linkkejä, joihin voit tutustua kaikessa rauhassa :) Toivotamme sulle jaksamisia ja toivottavasti löydät uusia mielihyvää tuottavia keinoja jotka tukevat terveyttäsi ja hyvinvointiasi!
https://etelansyli.fi/
https://syomishairioliitto.fi/
https://www.syliin.fi/
Terkuin Petra - Lounais-Suomen Syömishäiriöyhdistys
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768