Jatkuvasti flunssassa

634634

Ikä 50, mies. Mistä mahtaa johtua se että viimeisen parin vuoden aikan olen ollut noin 3 päivän flunassassa ehkä joku 4-5 kertaa vuodessa. Aiemmin en viimeisen 20v aikana sairastanut kuin 1-2 päivä vuodessa? Johtuuko tuosta maagiseta 50v rajapyykisät iässä vai onko esim. joku viruskanta vaan muuttunut? Ruokailu ym elämäntavat on kuitenkin säilynyt ihan samana vuosikymmeniä.

Nyt olin taas viikonlopun kipeänä, alkoi nuhana, sitten yskä ja yhtenä yönä kuumettakin 38,2. Edelline kerta oli pari kk sitten, ihan sama tauti.

13

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkääarvailua

      Olisikohan niin, että olet ikääntymisen myötä herkistynyt hengitystieinfektioille?

    • OmaKokemusOnTämä

      En tiedä syytä ongelmaasi.

      Kerron kuitenkin että kaverillani loppui flunssat kokonaan kun alkoi syödä D-vitamiinia. Minulla tuo ei auttanut, itselläni loppui flunssat kun aloin ottamaan sinkkiä.

      • 634634

        Unohtui mainita tuo d-vitsku, olen syönyt jo useita vuosia päivittäin.


    • KMT

      Oletko muistanut harrastaa liikuntaa? Se vaikuttaa yleiskuntoon ja siten vastustuskykyyn.

      • Tuncay

        Kannatta tarkasta täydällinen vereknkuva


    • Pöpöjä

      Käy HIv testeissä! Myös jokin pahanlaatuinen verisyöpä tai muu vastaava.
      Lekuriin pian.

    • aineenvaihdunta

      Oletko asunut kauan samassa paikassa? Sisäilma voi vaikuttaa hengitysteihin huonosti jos on hometta tai tupakansavua tms. tuulettaa voi joskus reilusti ikkunat avaamalla että tulee läpiveto, pari minuttia, mutta jatkuva vetoisuus ei ole hyvä.

      Kun on flunssaa usein on stressi yleensä laukaisija. Käytätkö jotain lääkettä?
      Lääkkeet häiritsevät elimien tasapainoa ja aiheuttaa stressiä kehossa. Ruokatottumukset kerrot olevan samat. Ei voi pitää samoja ruokatottumuksia tullessaan iäkkäämmäksi. Täytyy muuntaa kevyemmälle linjalle. Fyysinen rasitus jos liiallista täytyy myös soveltaa iän myötä, eli liika rehkiminen ei ole hyväksi.

      Pyri tasapainoiseen ja harmooniseen olotilaan, myös ihmissuhteissa. Jos naapuri tupakoi ulkona ja se savu tulee raitisilmakanavaa myöten sisään, muuta toiseen asuntoon, jossa ei ole samaa vaivaa. Kaiken tämän minä tein. En ole ollut flunssassa sen jälkeen kuin joskus vähän tuntemuksia alkavasta. Silloin tiedän mennä huilaamaan ja teen tehojuoman.

      • 634634

        Hyviä kommentteja, pitänee tarkastella tarkemmin noita ravintohommia.

        Olen asunut tässä kämpässä nyt 10v mutta sairastumiset alkoi tosiaan pari vuotta sitten. Lääkkeitä en käyttänyt aiemmin, nyt joulukuussa aloitin verenpaine lääkityksen, arvot oli juuri ja juuri sen verran korkeat. Liikuntaa harrastan sellasta peruskävelyä päivittäin tunnin verran, jonkin verran voimaharjoittelua ja työkseni teen toimistotyötä.


      • ajantasalla
        634634 kirjoitti:

        Hyviä kommentteja, pitänee tarkastella tarkemmin noita ravintohommia.

        Olen asunut tässä kämpässä nyt 10v mutta sairastumiset alkoi tosiaan pari vuotta sitten. Lääkkeitä en käyttänyt aiemmin, nyt joulukuussa aloitin verenpaine lääkityksen, arvot oli juuri ja juuri sen verran korkeat. Liikuntaa harrastan sellasta peruskävelyä päivittäin tunnin verran, jonkin verran voimaharjoittelua ja työkseni teen toimistotyötä.

        Itselleni myös sama että annettaisiin verenpainelääkkeet. Siitä on jo muutama vuosi, enkä ole viekläkään alkanut ottamaan niitä. Miksi luottaisin mittauksiin jotka tehdään kiireessä ja vain yhden kerran? Lisään liikuntaa ja tarkastan ruokavaliotani ja en koe mitään vaivaa vieläkään jostakin verenpaineesta. Olen kaikin puolin terve mutta kä'yn kymmenvuotistarkastuksissa.

        Sen huomaan että kevyempi ruokavalio auttaa jaksamaan paremmin ja on myös kevyempi olo. D-vitaamiini joskkus jos ei joku päivä saa ruuasta sitä ja monivitamiinitapletti aina joskus jos on kiirettä ruoan kanssa ja riski että ei saa kaikkia aineita. Olen jättänyt suuren osan punaista lihaa pois sekä lisännyt salaatinsyömistä jossa useimmiten papuja ja pähkinöitä, linssejä jms.


      • 634634
        ajantasalla kirjoitti:

        Itselleni myös sama että annettaisiin verenpainelääkkeet. Siitä on jo muutama vuosi, enkä ole viekläkään alkanut ottamaan niitä. Miksi luottaisin mittauksiin jotka tehdään kiireessä ja vain yhden kerran? Lisään liikuntaa ja tarkastan ruokavaliotani ja en koe mitään vaivaa vieläkään jostakin verenpaineesta. Olen kaikin puolin terve mutta kä'yn kymmenvuotistarkastuksissa.

        Sen huomaan että kevyempi ruokavalio auttaa jaksamaan paremmin ja on myös kevyempi olo. D-vitaamiini joskkus jos ei joku päivä saa ruuasta sitä ja monivitamiinitapletti aina joskus jos on kiirettä ruoan kanssa ja riski että ei saa kaikkia aineita. Olen jättänyt suuren osan punaista lihaa pois sekä lisännyt salaatinsyömistä jossa useimmiten papuja ja pähkinöitä, linssejä jms.

        "Miksi luottaisin mittauksiin jotka tehdään kiireessä ja vain yhden kerran?"

        No mulla on oma mittari ja näytti säännöllisesti seurattuna ylipaineita tyyliin 140/100 /- 20/20. Parempi oli ottaa nyt lääkkeet ja seurailen myös edelleen paineita silloin tällöin.


    • Pöpötkuriin

      Onko sokeriarvot kunnossa? Korkea verensokeri altistaa pöpöille.

      • 634634

        Oli siinä rajoilla, vuoden vaihteessa otettiin kokeet ja sokerirastitus myös, ei aiheuttnut lopulta toimia, elokuussa uudelleen.


    • HALOOOOo

      Verenpainetauti on katala, ei välttämättä edes oireita, mutta pysyviä vakavia verisuonimuutoksia, jopa ennenaikainen finito.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      220
      1774
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1764
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      323
      1328
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1249
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      129
      1234
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      1223
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1135
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      1067
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      67
      1043
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      94
      1026
    Aihe