Ikä 50, mies. Mistä mahtaa johtua se että viimeisen parin vuoden aikan olen ollut noin 3 päivän flunassassa ehkä joku 4-5 kertaa vuodessa. Aiemmin en viimeisen 20v aikana sairastanut kuin 1-2 päivä vuodessa? Johtuuko tuosta maagiseta 50v rajapyykisät iässä vai onko esim. joku viruskanta vaan muuttunut? Ruokailu ym elämäntavat on kuitenkin säilynyt ihan samana vuosikymmeniä.
Nyt olin taas viikonlopun kipeänä, alkoi nuhana, sitten yskä ja yhtenä yönä kuumettakin 38,2. Edelline kerta oli pari kk sitten, ihan sama tauti.
Jatkuvasti flunssassa
13
106
Vastaukset
- pelkkääarvailua
Olisikohan niin, että olet ikääntymisen myötä herkistynyt hengitystieinfektioille?
- OmaKokemusOnTämä
En tiedä syytä ongelmaasi.
Kerron kuitenkin että kaverillani loppui flunssat kokonaan kun alkoi syödä D-vitamiinia. Minulla tuo ei auttanut, itselläni loppui flunssat kun aloin ottamaan sinkkiä.- 634634
Unohtui mainita tuo d-vitsku, olen syönyt jo useita vuosia päivittäin.
- KMT
Oletko muistanut harrastaa liikuntaa? Se vaikuttaa yleiskuntoon ja siten vastustuskykyyn.
- Tuncay
Kannatta tarkasta täydällinen vereknkuva
- Pöpöjä
Käy HIv testeissä! Myös jokin pahanlaatuinen verisyöpä tai muu vastaava.
Lekuriin pian. - aineenvaihdunta
Oletko asunut kauan samassa paikassa? Sisäilma voi vaikuttaa hengitysteihin huonosti jos on hometta tai tupakansavua tms. tuulettaa voi joskus reilusti ikkunat avaamalla että tulee läpiveto, pari minuttia, mutta jatkuva vetoisuus ei ole hyvä.
Kun on flunssaa usein on stressi yleensä laukaisija. Käytätkö jotain lääkettä?
Lääkkeet häiritsevät elimien tasapainoa ja aiheuttaa stressiä kehossa. Ruokatottumukset kerrot olevan samat. Ei voi pitää samoja ruokatottumuksia tullessaan iäkkäämmäksi. Täytyy muuntaa kevyemmälle linjalle. Fyysinen rasitus jos liiallista täytyy myös soveltaa iän myötä, eli liika rehkiminen ei ole hyväksi.
Pyri tasapainoiseen ja harmooniseen olotilaan, myös ihmissuhteissa. Jos naapuri tupakoi ulkona ja se savu tulee raitisilmakanavaa myöten sisään, muuta toiseen asuntoon, jossa ei ole samaa vaivaa. Kaiken tämän minä tein. En ole ollut flunssassa sen jälkeen kuin joskus vähän tuntemuksia alkavasta. Silloin tiedän mennä huilaamaan ja teen tehojuoman.- 634634
Hyviä kommentteja, pitänee tarkastella tarkemmin noita ravintohommia.
Olen asunut tässä kämpässä nyt 10v mutta sairastumiset alkoi tosiaan pari vuotta sitten. Lääkkeitä en käyttänyt aiemmin, nyt joulukuussa aloitin verenpaine lääkityksen, arvot oli juuri ja juuri sen verran korkeat. Liikuntaa harrastan sellasta peruskävelyä päivittäin tunnin verran, jonkin verran voimaharjoittelua ja työkseni teen toimistotyötä. - ajantasalla
634634 kirjoitti:
Hyviä kommentteja, pitänee tarkastella tarkemmin noita ravintohommia.
Olen asunut tässä kämpässä nyt 10v mutta sairastumiset alkoi tosiaan pari vuotta sitten. Lääkkeitä en käyttänyt aiemmin, nyt joulukuussa aloitin verenpaine lääkityksen, arvot oli juuri ja juuri sen verran korkeat. Liikuntaa harrastan sellasta peruskävelyä päivittäin tunnin verran, jonkin verran voimaharjoittelua ja työkseni teen toimistotyötä.Itselleni myös sama että annettaisiin verenpainelääkkeet. Siitä on jo muutama vuosi, enkä ole viekläkään alkanut ottamaan niitä. Miksi luottaisin mittauksiin jotka tehdään kiireessä ja vain yhden kerran? Lisään liikuntaa ja tarkastan ruokavaliotani ja en koe mitään vaivaa vieläkään jostakin verenpaineesta. Olen kaikin puolin terve mutta kä'yn kymmenvuotistarkastuksissa.
Sen huomaan että kevyempi ruokavalio auttaa jaksamaan paremmin ja on myös kevyempi olo. D-vitaamiini joskkus jos ei joku päivä saa ruuasta sitä ja monivitamiinitapletti aina joskus jos on kiirettä ruoan kanssa ja riski että ei saa kaikkia aineita. Olen jättänyt suuren osan punaista lihaa pois sekä lisännyt salaatinsyömistä jossa useimmiten papuja ja pähkinöitä, linssejä jms. - 634634
ajantasalla kirjoitti:
Itselleni myös sama että annettaisiin verenpainelääkkeet. Siitä on jo muutama vuosi, enkä ole viekläkään alkanut ottamaan niitä. Miksi luottaisin mittauksiin jotka tehdään kiireessä ja vain yhden kerran? Lisään liikuntaa ja tarkastan ruokavaliotani ja en koe mitään vaivaa vieläkään jostakin verenpaineesta. Olen kaikin puolin terve mutta kä'yn kymmenvuotistarkastuksissa.
Sen huomaan että kevyempi ruokavalio auttaa jaksamaan paremmin ja on myös kevyempi olo. D-vitaamiini joskkus jos ei joku päivä saa ruuasta sitä ja monivitamiinitapletti aina joskus jos on kiirettä ruoan kanssa ja riski että ei saa kaikkia aineita. Olen jättänyt suuren osan punaista lihaa pois sekä lisännyt salaatinsyömistä jossa useimmiten papuja ja pähkinöitä, linssejä jms."Miksi luottaisin mittauksiin jotka tehdään kiireessä ja vain yhden kerran?"
No mulla on oma mittari ja näytti säännöllisesti seurattuna ylipaineita tyyliin 140/100 /- 20/20. Parempi oli ottaa nyt lääkkeet ja seurailen myös edelleen paineita silloin tällöin.
- Pöpötkuriin
Onko sokeriarvot kunnossa? Korkea verensokeri altistaa pöpöille.
- 634634
Oli siinä rajoilla, vuoden vaihteessa otettiin kokeet ja sokerirastitus myös, ei aiheuttnut lopulta toimia, elokuussa uudelleen.
- HALOOOOo
Verenpainetauti on katala, ei välttämättä edes oireita, mutta pysyviä vakavia verisuonimuutoksia, jopa ennenaikainen finito.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279