Lauantaiaamuna kuulin ensi kertaa tänä keväänä tai lopputalvena peipposen laulua. Täytyypä kävellä peltojen tuntumaan, josko jokunen kiuru olisi jo eksynyt.
Minusta nannaa korville on lintujen laulu. Joka vuosi sama elämys.
Musa: duurivoittoista voisi olla. (No, ei nyt ihan pakko).
https://youtu.be/sI78Bqp6z6g
Hmmm. Hhh. Duurilla kevääseen ja pidemmällekin.
73
65
Vastaukset
Saa siirtää renkutuksiin.
H.- Lunta.yli.40.cm.täällä
Sääksen pesällä on ollut elämää, eilen näky joutsenia ja lokkeja. Kyy kamerassa näky yksi muurahainen kävelevän reippaasti monella jalalla.
- Luontolive
Luontolive kamerassa just kyykäärme pötköllään
- Bengalitikku
Miten reagoitte, kun näette kyyn?
Pompitteko kaksi metriä ilmaan ja kiljutte vai onko se rauhallinen havainto.
Minä reagoin jälkimmäisesti. Bengalitikku kirjoitti:
Miten reagoitte, kun näette kyyn?
Pompitteko kaksi metriä ilmaan ja kiljutte vai onko se rauhallinen havainto.
Minä reagoin jälkimmäisesti.Viime kesänä kyyt olivat aktiivisia liikkujia. Yksi koirakin sai pureman, onneksi heti huomattu, eläinlääkäri hoiti asian.
Itse sanon kyylle, että mene pois äläkä tule takaisin. En tiedä uskooko tuo.
No eräs syksy, kun olin puolukassa, huomasin vieressä olevalla mättäällä kyyn, siinä vähän tollottettiin toisiamme. Ei äkkinäisiä liikkeitä.
Kun vaihdoin paikkaa, kyy jäi omalle mättäälleen edelleen.- Bengalitikku
Kyllä uskovat. Puheäänellä, jos sanoo, että alahan mennä, niin lähtevät lätkimään.
Kestääkö koira paremmin pureman kuin ihminen? Bengalitikku kirjoitti:
Kyllä uskovat. Puheäänellä, jos sanoo, että alahan mennä, niin lähtevät lätkimään.
Kestääkö koira paremmin pureman kuin ihminen?Riippuu varmaan koiran koostakin. Tämä oli cavalieeri.
Aikuinen terve ihminen varmaan kestää kaikkein parhaiten.
Sanotaan, että lapset ja vanhukset heikommin.- Bengalitikku
Sääksestä. Se on wallltava. Jos se lentää matalalta ja näkee siipivälin, niin tuntuu, että se peittää taivasta ja luo varjoa.
Olen nähnyt livenä. - Lunta.yli.40.cm.täällä
Sääksi tulee ihan nänä päivinä, Seilin kameraa vilkaissu jonkun kerran, pesällä ollut muita lintuja.
Kesäpaikan likellä on pesä ollut ainakin 50 vuotta, melkein joka kesä on onnistunut pesintä.
- henrjii
voihan rytikerttune. en ole vielä kuullut, onkohan
kuulo huonontunut, vaiko olsiko niin että ei ole
peipot tänne asti ehtineet
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi08Nm1-q7hAhVBlYsKHV5RDPgQFjAAegQIBBAB&url=https://www.xn--lintujen-net-ocba.net/rytikerttunen/&usg=AOvVaw2gduGVAAh-xhNjFa2QXu9w- Bengalitikku
Tämä rytikerttunen saa monenlaisia ääniä aikaiseksi vähän sillai lapsellisesti.
En tiedä kuulleni saatikkas nähneeni.
- Luomu-jäteasema-linnut
Aamulla heittelin hankiaiselle eilistä lenkkimakkaraa, uunissa kierrätettyä.
Harakka siinä pelmahti ilman säestyksiä. Sen jälkeen ollut hiljaisempaa.
Makkarat näkyy kadonneen.
Koko talvena en ole vienyt biojätteeseen mitään vaan lingonnut takaovesta kinoksille.
Kaikki on maistunut metsien eläimille. Kerran jopa letut meni, varikset ja harakat suorastaan kilpaili.- Bengalitikku
Täälläpä kaupunkialueilla ei ole suotavaa ruokien heittely luontoon, rottien takia.
Harakan värit ovat aika upeat, jos sen sulkiin osuu valo taittaen.
Mutta niiden lento on kyllä aika heppaista. Korskeus on kääntäenverrannollista lentotaitoihin. Eräskin harakka kiikutti kiikkerästi laihaa oksaa ja vei sen kuusenlatvalle. Tekipä mieli hihkaista, että ei tuo skulaa. Mitenkähän se saa sujautettua tikun sulavasti osaksi pesää. - Keikkuu-omiaan
Bengalitikku kirjoitti:
Täälläpä kaupunkialueilla ei ole suotavaa ruokien heittely luontoon, rottien takia.
Harakan värit ovat aika upeat, jos sen sulkiin osuu valo taittaen.
Mutta niiden lento on kyllä aika heppaista. Korskeus on kääntäenverrannollista lentotaitoihin. Eräskin harakka kiikutti kiikkerästi laihaa oksaa ja vei sen kuusenlatvalle. Tekipä mieli hihkaista, että ei tuo skulaa. Mitenkähän se saa sujautettua tikun sulavasti osaksi pesää.Harakka on sellainen bykkaaja, ettei kelpaisi töihin mihinkään rakennustyömaalle.
Harakalla ei ole minkään valtakunnan piirustuksia saati arkkitehtuuria, äkkiä nopeaan jonkinlainen risukasa, sen päälle vähän heiniä, että naaras voi munia.
Harakka on huoleton metsän flykari, mutta kaikki kiiltävä kelpaa.
- Se.on.kevät
Kiurun oli jo joku kuullut. Erikoista. Kurjet kirkuvat riemusta lenkkipolun yllä. Tikka rummutti valopylvästä nopeaan tahtiin. Kerran tiesin, mitä se viestittää, nyt olen unohtanut.
Laitan nimimerkiksi oppikoulun historianopettajan tokaisun 60-luvulta, kun tuli luokkaan.- Bengalitikku
Arvaan: tule hyvä toukka, älä tule paha toukka.
- liittyykö.alotukseen
Mitä tarkottaa hmmm. Hhh?
- Bengalitikku
Hmmmm. -> Mietiskelyä
Hhh -> hihih, mistä olen jättänyt iit pois - liittyykö.alotukseen
Bengalitikku kirjoitti:
Hmmmm. -> Mietiskelyä
Hhh -> hihih, mistä olen jättänyt iit poisOk. Thnx.
- henrjii
Bengalitikku kirjoitti:
Hmmmm. -> Mietiskelyä
Hhh -> hihih, mistä olen jättänyt iit poisSorsia näkyvissä... Pieniä puolueitakin sorsitaan. ketäpä tääläkään ei olisi sorsittu.
- Bengalitikku
Ovatko ne sinisorsia, juovanaamasorsia vai pulliksia?
- henrjii
Bengalitikku kirjoitti:
Ovatko ne sinisorsia, juovanaamasorsia vai pulliksia?
sinisorsia ei tahdo erottaa heinäsorsista
- Bengalitikku
liittyykö.alotukseen kirjoitti:
Ok. Thnx.
Onpas huvittavaa. Kun vastasin tuohon, 'ole hyvä englanniksi', se poistettiin.
- on.niin.messevää
Perjantaina kävi västäräkki partsin kaiteella.
Käärmeitä säikyn oli sitten kyy tai ihan vaikka tarhakäärme.
https://www.youtube.com/watch?v=nARegxaf6Y8- Bengalitikku
Messevälle:
Västäräkin liikkumista en ole ymmärtänyt. Onko sen pyrstöön tullut suunnitteluvika. Vipattaa ylös ja alas...Onko liian pitkä pyrstö ja liian lyhykäiset jalat=laskutelineet. Mutta eihän västrikka ole moineskaa.
Hyppää ilmaan, että ziririp, ziririp. - on.niin.messevää
Bengalitikku kirjoitti:
Messevälle:
Västäräkin liikkumista en ole ymmärtänyt. Onko sen pyrstöön tullut suunnitteluvika. Vipattaa ylös ja alas...Onko liian pitkä pyrstö ja liian lyhykäiset jalat=laskutelineet. Mutta eihän västrikka ole moineskaa.
Hyppää ilmaan, että ziririp, ziririp.Lentoradatkin ovat västäräkillä "pomppivia". Johtuneeko sekin pyrstöstä.
Kari Peitsamoa uutisten perusteella boikotoidaan festareilla joten:
https://www.youtube.com/watch?v=wMJSlvpd58c - ParempaaToivotan
hunksz kirjoitti:
Saa siirtää renkutuksiin.
H.Voi, minä toivon, että hunkszin saisi siirretyksi sinne renkutuksiin, pois tältä palstalta höntyilemästä ja typeryyksiään vääntelemästä.
Oppisipa edes käyttäytymään ihmisiksi.
Kaikkea sopii toivoa vaikkei uskoisi toiveen toteutumiseen.
Sääli onnetonta miestä, Toivon parempaa hänellekin.
Kuu kiurusta kesähän,
puoli kuuta peipposesta,
Västäräkistä vähäsen,
pääskysest ei päivääkään!
Miten jatkuu, vai jatkuuko?- Bengalitikku
Aika hurjaa, jos kolme ensimmäistä muuttolintua on tullut jo.
Mitenkähän kauan pääskyjen kestää lentää tänne.
Jokohan matkalaukut on pakattu.
Niilläpä voi olla melkoinen lentonopeus 100 km/t.
Huippulentäjä on meksikondoggilepakko 160 km/t, mutta tämä ei kuulu tähän.
Tervapääskyt osaavan nukkua yläilmoissa.
Miettikääpä, jos meillä olisi samat taidot.
Hieman kankea startti esim. aamuyöstä, parin tunnin nokkaunet ja sitäpä olisi Turus. Meidän on pitänyt suunnitella menopelejä.
- kylmätotuus
Täällä eivät vielä peipposet laula ja hyvä niin.
Nälkäkuolema uhkaa niitä uhkarohkeita laulutaitureita, jotka Savoon eksyvät huhtikuussa.
Pieni aavistus keväästä on kuitenkin ilmassa jo täälläkin.
https://www.youtube.com/watch?v=ezO1T_uKzQk
Laulajalle, joka edellisen kappaleen esitti, laulaminen oli käsittämättömän helppoa.
Hyvä Tapsa!
Elävöittävää huhtikuuta kaikille palstalaisille!- Bengalitikku
Minultakin kiitos toivotuksista. Elävöitytään.
0-astetta eilen, tänään ja kenties huomenta.
Aurinko on kiva ilmiö. Oikein kiva. Se nyt vain laittaa ihmiset myhäilemään.
Tapsalla on jäljittelemätön ääni.
https://youtu.be/HSNSTerj2Kc
Pyydän kiinnittämään kitaristien huojuviin housunlahkeisiin.
Eipä ole kyita näkynyt, oravakin vieä harmaa. Lintujen laulu kuitenkin lisääntyny , kaikkia en erota mutta harakat ja varikset raakkuvat enemmän :D.
https://www.youtube.com/watch?v=Dud63tz5JPU- Bengalitikku
Taitavat olla oravatkin pesäntekopuuhissa. Niillä on kova kiire - aina. Eikö luonnosta löydy relaxanttia. Odottakaapa, kun rastaat tulevat. Silloin oravilla on vielä kiireempi.
Kaksivärisiä ovat vielä.
Mitenkähän niiden väri muuttuu? Reagoivatko pigmentit aurinkoon vai tippuuko karvoja. Jos, tippuu, voisivat kierrättää esim. Pesän pehmikkeeksi.
Efter9 :ssa oli muovin kierrätyksestä. Pitäisi kerrata sieltä. Pohtivat, mikä on muovi- ja mikä sekajätettä. Pakkaajille tulee haasteita, miten kuluttajan on helppo viskoa omaan jäteastiaan.
Sitä ihmettelin,,että, jos ketsuppipullo on törkyinen, se pitää laittaa sekajätteisiin. Voisihan sen liottaa!
Pääasia, että metsiin ja puistoihin eivät jouda.
Oravainenkin voi kärsiä. Bengalitikku kirjoitti:
Taitavat olla oravatkin pesäntekopuuhissa. Niillä on kova kiire - aina. Eikö luonnosta löydy relaxanttia. Odottakaapa, kun rastaat tulevat. Silloin oravilla on vielä kiireempi.
Kaksivärisiä ovat vielä.
Mitenkähän niiden väri muuttuu? Reagoivatko pigmentit aurinkoon vai tippuuko karvoja. Jos, tippuu, voisivat kierrättää esim. Pesän pehmikkeeksi.
Efter9 :ssa oli muovin kierrätyksestä. Pitäisi kerrata sieltä. Pohtivat, mikä on muovi- ja mikä sekajätettä. Pakkaajille tulee haasteita, miten kuluttajan on helppo viskoa omaan jäteastiaan.
Sitä ihmettelin,,että, jos ketsuppipullo on törkyinen, se pitää laittaa sekajätteisiin. Voisihan sen liottaa!
Pääasia, että metsiin ja puistoihin eivät jouda.
Oravainenkin voi kärsiä.Muoviastiat ja pullot pitää pestä jos niitä muovinkeruuastiaan laittaa ja moni ei ala jätteitä pesemään. Oravien ja jänisten turkinvärin mekanismista ei mitään tietoa.
- radiosta.kuulin
siilivain kirjoitti:
Muoviastiat ja pullot pitää pestä jos niitä muovinkeruuastiaan laittaa ja moni ei ala jätteitä pesemään. Oravien ja jänisten turkinvärin mekanismista ei mitään tietoa.
Ei tarvii pestä. Huuhdella vaan pahimmat töhnää.
radiosta.kuulin kirjoitti:
Ei tarvii pestä. Huuhdella vaan pahimmat töhnää.
No sehän on pesemistä😁
Heipä hei. Kevättä on ilmassa täällä pohjoisemmassakin. Olin eilen pitkällä luontoretkellä ja näin ahman. Ahmoja ei ole täälläpäin aikaisemmin nähty taitavat levittäytyä alaspäin. Eilen tuli myös mustarastaat ikkunan alle. Heittelin omenanpalasia niille ja kiva katsoa kun kevät tulee tännekin. Kohta lähden tienvartta pitkin pitkälle lenkille. Otan myös muovipussin mukaan ja jos löytyy tölkkejä kerään pois etteivät mene eläinten rehujen sekaan paalauksen yhteydessä. Karhutiuku on ja pippurisumute myös mukana, varmuuden vuoksi.
- Bengalitikku
Ahma. Eikö Ohtonenkin jossain odottanut näkevänsä ahman.
Saitko kuvattua?
Juontuuko ahmasta sana ahmatti? Bengalitikku kirjoitti:
Ahma. Eikö Ohtonenkin jossain odottanut näkevänsä ahman.
Saitko kuvattua?
Juontuuko ahmasta sana ahmatti?En saanut kuvattua, se meni aukeaman poikki metsikköön. Ensin katsoin että mikä eläin ja häntä oli ikäänkuin kolmion mallinen ja liikkui eritavalla kuin kettu, sitten kaverini joka tietää enemmän luonnon eläimistä sanoi että se on ahma. Ja oltiin kuultu että ahma nähty täälläpäin, niin tiedettiin odottaakin näkevämme. Tuulihaukan vakituinen avopönttö korkean ladon katorajassa on vielä tyhjä. Sitä on myös kiva odottaa tulevaksi. Mukava keskustelunaihe sinulla, tykkään käydä luonnossa katselemassa mitä näkyy. Pari vuotta sitten nähtiin karhunkin, meni tien poikki auton edestä. Ostin heti arabian Karhu seinälautasen muistoksi näkemästämme. Löytäisköhän jostain Ahma seinälautasia, pitääpä etsiä.
- Bengalitikku
Vähän olen kade näkemisistäsi. Karhu. Wow.
Oletko itse värkännyt pöntön?
Olen "luontohöhlä". Oppinut sellaiseksi jo lapsena.
Meillä oli hyvä biologian opettaja.
Kun bilsassa tuli ihminen, lukiossa?, ei kiinnostanut yhtään.
Perinnöllisyysoppi. Banaanikärpäset.
Me nyt olemme jonkinlainen summa. - Bengalitikku
miljoona kirjoitti:
En saanut kuvattua, se meni aukeaman poikki metsikköön. Ensin katsoin että mikä eläin ja häntä oli ikäänkuin kolmion mallinen ja liikkui eritavalla kuin kettu, sitten kaverini joka tietää enemmän luonnon eläimistä sanoi että se on ahma. Ja oltiin kuultu että ahma nähty täälläpäin, niin tiedettiin odottaakin näkevämme. Tuulihaukan vakituinen avopönttö korkean ladon katorajassa on vielä tyhjä. Sitä on myös kiva odottaa tulevaksi. Mukava keskustelunaihe sinulla, tykkään käydä luonnossa katselemassa mitä näkyy. Pari vuotta sitten nähtiin karhunkin, meni tien poikki auton edestä. Ostin heti arabian Karhu seinälautasen muistoksi näkemästämme. Löytäisköhän jostain Ahma seinälautasia, pitääpä etsiä.
En ole nähnyt ahma-lautasta. Kandeisko laittaa viestiä Arabiaan, siis tehtaalle.
Tökkää sp-postina ehdotus.
Tai sitten pitäisi mennä posliinimaalauskurssille. Bengalitikku kirjoitti:
Vähän olen kade näkemisistäsi. Karhu. Wow.
Oletko itse värkännyt pöntön?
Olen "luontohöhlä". Oppinut sellaiseksi jo lapsena.
Meillä oli hyvä biologian opettaja.
Kun bilsassa tuli ihminen, lukiossa?, ei kiinnostanut yhtään.
Perinnöllisyysoppi. Banaanikärpäset.
Me nyt olemme jonkinlainen summa.En ole itse tehnyt pönttöä ja en tiedä kuka on tehnyt, monta vuotta pesineet samassa paikassa. Ja ahmasta seinälautasta ei löydy mistään.
- Paloma.se01
Minulla olisi sangollinen vähän nahistuneita talviomenoita odottamassa eteisessä kun menemme myöhemmin metsään lenkille. Ne me viedään hieman kauemmaksi pihasta. Kaurisuros oli tulossa yökylään mun tulppaanipenkkiin viime yönä mutta tuijotin sen vekeen. Nyt laittaan verijauhoa, jospa se tehoaisi.
Täällä kuuluu lähinnä vain vesilintujen huudot joelta. Joutsenia on suuri yhdyskunta ja ne valvovat reviiriään ja rakentavat pesiään joka vuosi samoille paikoille. Eilen näimme sorsia ja kanadanhanhia. Merikotkia ja haukkoja näkyy joskus; olemme lähellä merta ja suuria teitä. Kalasääksi kuulemma pesii myös saarella virtapaikassa, näköetäisyydellä, mutta pitäisi ehkä olla kiikari. Nyt tajuan miksi talon edellisellä isännällä oli kiikareita melkein joka huoneessa ja lintukirjoja.
Musiikkia kevätaamuun:
https://www.youtube.com/watch?v=ghwdTOgyMmQ- Bengalitikku
Niistä jättipunkeista on täällä kerrottu ja väitetty muuttolintujen ja bambien niitä tuovan.
Ehkä hyvä onkin viedä omput kauemmas pihapiiristä, vaikka bambit kauniita ovatkin.
Verijauhetta siis. Mistähän sitä täältä saa?
Mahtava linnusto siellä.
Mulla on kiikarit kaapissa muistona nuoruuden linturetkiltä. Älyttömän painavat. Mutta suosittelen hankkimista....kevyet.
- Heikunkeikku
Kluui-ko-kluui-ko-
kluuui-ko-kluui
Kluui-ko-kluui-
ko-kluuui-ko-kluui
Oaa-o, oaa-o, oaaa-o
oaa-o, oaa-o, oaa-o
Knarr, knarr, knarr,
knarr, knarr, knarr
Iloitkaamme kesän astunnasta esiin. Yhtykäämme me palstalaiset yhteiseen riemulaulantaan.
Kuikka on tehnyt sävellyksen, kurkustansa kajauttanut, intoa isosti ilolla ilmoitellut.
Reväyttäkäämme korvalehdykkäät avonaisiksi ja nauttikaamme tästä sävellyksestä.
https://www.youtube.com/watch?v=JBrlOD26KJ8- Heikunkeikku
Lisäystä tällään:
Sopisiko silleen, että te muut laulatte noi muut osat, ja sitten minä yksin ton "Oaa-o, oaa-o, oaaa-o..." ?
Ääni sopis mulle. :) - Heikunkeikku
Heikunkeikku kirjoitti:
Lisäystä tällään:
Sopisiko silleen, että te muut laulatte noi muut osat, ja sitten minä yksin ton "Oaa-o, oaa-o, oaaa-o..." ?
Ääni sopis mulle. :)Lisäyksen lisäystä:
Mun naamalihakset on ihan sökönä. Varsinkin poskilihakset ja huuliakin kinnaa.
Mun intonikin ei oo pinkee. Melkein mennyt maahan.
Mä oon ootellut palstalaisten kuoroa, johon yhtyisin väliosalla.
Sitä varten oon avannut ääneni hokemalla Oaa-ota oaa-ota... yli monta kertaa.
Olen liioitelusti avannut suutani. Ilmeikkyyttä kun väliosan tulkintaan tarvitaan.
Jos haluaa kunnon intohimoista tunneta. Ei mitään lällyä latteeta.
Mutta heti ku mä tulin ketjuun, niin porukka katosi. Oon melkein ku magneetti väärinpäin. Niin ku jos te muut olisitte rautanauloja, niin väistäisitte kauas magneettisuutta pakoon.
Tuntuuko se mukavalta mun mielestä?
Laulakaa sitte itte ilman onnistunutta väliosaa. Mun posket on NIIN uupuneet, että enää en jaksa täällä suuta aukoa ja ootella teitä muita.
Tuosta laulusta olisi kyllä tullut hyvä.
Mitä Kuikkakin ajattelee.
Surussaan.
Molliksihan tää nyh sitte muuttu. - Bengalitikku
Osaan matkia kuikkaa. Vanhempieni ilmeet olivat pennin arvoiset.
Kuikka ui laiturin viereen. Kaitse ihmetteli, ettei tuo bikinineitokainen kuikalta näytä.
Mielestäni kuikka on Suomen kaunein lintu.
Kuoook. Kuoook ao ao. Kuoook. Kuook ao ao. Kurkkuäänellä. Bengalitikku kirjoitti:
Osaan matkia kuikkaa. Vanhempieni ilmeet olivat pennin arvoiset.
Kuikka ui laiturin viereen. Kaitse ihmetteli, ettei tuo bikinineitokainen kuikalta näytä.
Mielestäni kuikka on Suomen kaunein lintu.
Kuoook. Kuoook ao ao. Kuoook. Kuook ao ao. Kurkkuäänellä.Meidän mökkiärvellä pesii kuikkapari. Niillä oli monta poikasta viime kesänäkin.
Kuikka sukeltaa pitkän matkan.- Bengalitikku
Niin ja kuikan lentoonlähtö: läpsyttää juosta veden päällä.
Kiva seurata. - Heikunkeikku
Bengalitikku kirjoitti:
Tähän piti laittamani jotain tällaista.
https://youtu.be/PtI_dOov6zEWaude. Johan tälläsit hienon videon. Hienosti tehty. Upeita kuvia. Kiitos kun toit nähtäväksi.
Mistä sä kans kaikenmoisia videoita löydätkin.
Olisipa tottavie kivaa kuulla sun Kuook ao ao laulantaa kurkkuäänellä. :)
- Paloma.se01
Meidän pihasta tulee nyt tällasta: tsit-tsit-sit -sett sett sett...jne.
Puolikuuta kesään.
https://www.youtube.com/watch?v=pDuuOp5aMxA
(Kuikka oli ihana tulee mieleen lapsuus Suomessa kuikkajärven rannalla)- Bengalitikku
Kun miespeippo on iskenyt naispeipon ja saavat munat hautomispisteeseen, niin laulukin muuttuu. Pelkkä tsikk....tsikk...tsikk.
Tuo tubesta on sellainen houkutuslaulu.
- Skånepåg
Kauniisti laulaa tää Ruotsin kansallislintu :) https://youtu.be/jTBjXiv8gwc
- Bengalitikku
Mielestäni kaunein linnunääni näillä leveysasteilla.
Jonkun toisen mielestä jokin muu.
- hytinäx1
Täältäpä tämänhetkistä konserttia. Nämälinnut taisivat saapu jo toistaviikkoa sitten http://www.webbkameror.se/djurkameror/hornborgasjon/hornborgasjon_live_1280.php
- Bengalitikku
Aika jännä video.
No. Laulu? Kuullostaa mezzosopraanon kurlaukselta.
Sitten tuossa edessä on kurki, joka ei yritä edes etsiä syötävää ja sitten sen niskavillat ovat todella punaiset verrattuna muihin.
Mikähän tämän asema on hierarkiassa: tarkkailija.
Joutsenet: kuin uutisten kommentaattoreita.
Ymmärtävätköhän lajit toisiaan? Onkohan jotain keskinäisiä elkeitä, mitä ihmissilmä ei erota?
- Bengalitikku
Aurinkoa.
https://youtu.be/wX-p5CMbYfg - Bengalitikku
Siilille:
Kivan väriset hait. Vihreä on jotenkin energinen väri.
Mulla on mustat.
Voisikohan omenapuulle tehdä leikkauksia nyt?
Kivaa istua ulkoilmassa kahvilassa. Tämän on kerennyt unohtamaan.
https://youtu.be/XrB3-BnHc1g- henrjii
näkyikö espalla jäykkiä sieppoja
https://www.youtube.com/watch?v=MLHo2XFCGS0&list=RDMLHo2XFCGS0&start_radio=1 - Bengalitikku
Ei näkynyt, mutta hyväntuulisia ihmisiä kylläkin.
Nyt Teemalta tulee ranskalaisversio Ulvovasta mylläristä.
- Bengalitikku
Kolme nolla aamua.
Vaikka yöt ovat pakkasen puolella, niin päivän mittaan lämpenee.
Tulppaanit kasvavat millin päivässä. Pidättelevät.
https://youtu.be/-rh8gMvzPw0
Ulvova mylläri oli aika hyvä metafora. Erilainen ihminen muuttaa kylään. - Bengalitikku
Näin eräässä kaupassa hauskoja linnunpönttöjä. Mutta ovatko ne lintujen kannalta hauskoja. Sitten olisi ripustamisongelma. Oravilta ym. Suojaisasti pitäisi vielä osata sijoittaa tarpeeksi korkealle. Tavallaan olisi hienoa, jos ihminen pystyisi kiipeämään kuin apina puuhun ihan vain linnunpönttöjen takia.
https://youtu.be/FQ7SNTSq-9o - Bengalitikku
Jänöpupunen istui aamulla Tuijan alla. Oli heittänyt talviturkin tykkänään poies.
Olipa ihmeen ihanaa kävellä aurinkoisessa säässä.
https://youtu.be/r9nz_KfxSAM
En voinut olla panematta tätä kipaletta. Raikas, kuulas.- henrjii
ettei olisi ollut rusakko---------jänö hinnoitteli valkosipulia kaupassa
---- asikas ihmetteli, mitä jänö tekee kaupassa
----kauppias,---- jänö laukkaa laputtaa - henrjii
henrjii kirjoitti:
ettei olisi ollut rusakko---------jänö hinnoitteli valkosipulia kaupassa
---- asikas ihmetteli, mitä jänö tekee kaupassa
----kauppias,---- jänö laukkaa laputtaalinkki unehtui https://www.youtube.com/watch?v=hld4FX6uHHg&list=RDhld4FX6uHHg&start_radio=1
- Bengalitikku
Rusakkopa rusakko.
Elän vanhaa aikaa eli herään kellon mukaan myöhemmin.
Okei. Voi nousta ylös aikaisemminkin, mutta herääminen tapahtuu vähitellen.
Pajunkissusia voisi lähteä etsimään. Voisi laittaa terassille maljakkoon.
Odotan säön lämpenemistä niin, että sen voi siivota perusteellisesti, laittaa putz blank.
https://youtu.be/t2oVioplTzwEilen siivosin parvekkeen ja pesin parvekkeen lasit.
Mukavaltahan se nyt näyttää.
Kissa pelkää imuria, ei tarvitse, kun avata sen komeron ovi, missä pölynimuri on, kun se jo vipeltää sängyn alle.
- Bengalitikku
Tämä koleus toivottavasti vaihtuu piannaurinkoon. Sade sitoo pölyn.
Lunta on paikkapaikoin vielä,,joten sitä ei kaipaa edes vanhan lumen surmaksi.
Silti mustarastas jaksaa laulaa.
https://youtu.be/afCB3wlgtWA
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin6312485Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh175351Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r344988Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4752417Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142270Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2931853FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01491Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu951345- 391256
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101225