Kouvolassa on tosi paljon koiria ja laki antaa kaupungille oikeuden halutessaan määrätä koirienomistajien maksettavaksi koiraveron.
Kouvolassa koiravero voisi olla 180 €/vuosi ja jos koiria on useampia, veron määrä kertautuu silloin koirien lukumäärän mukaan.
Koska koirille on muutoinkin pikapuolin tulossa pakollinen rekisteröinti, niin eiköhän hoideta tuo koiraveroasia kuntoon niillä samoilla rytinöillä jo ensi vuodeksi.
Kaupunki kaipaa lisää verotuloja. Siis koirat verolle!
24
213
Vastaukset
- PuhtausOngelmaa
Kannatan koiraveroa.
Ja koioravero tuottaisi hyvin, kun niitä on paljon !!
Koiraveron perustana koiran hiilijalanjälki.
Ja koirien aiheuttama häiriö.
Kulkuteiden virtsaamisen ja paskomisen siivous kulut.
Kaupunkipölyn kautta hengitämme koiranpskaa, joten monet keuhkolamydiat yms.. johtuvat paskapölyn hengittämisestä.- Lukihäiriö
Opettele kirjottamaan! Ja ota asioista selvää, näyttää ymmärrys olevan kyseenalainen.
Tyhmyysvero olisi todella tuottava! Lukihäiriö kirjoitti:
Opettele kirjottamaan! Ja ota asioista selvää, näyttää ymmärrys olevan kyseenalainen.
Tyhmyysvero olisi todella tuottava!Näyttäisi sinulla myös olevan kirjoitustaito hukassa ja itse ilamaisutaitosi näyttää olevan perin infantiilinen. Olet mitä potentiaalisin tyyppi maksamaan haluamaasi tyhmyysveroa . Vai mitä?
- SekarotuinenPiski
Tonni per koira niin loppuu se persaukisten koiran kusetus.
- Luuserit
Millähän verolla sais sun kaltaistes idiootit hiljaseks?!
Järjenjättiläiset vinkumassa tyhjänpäiväisyyksiä, mut ei kai eläteillä muutakaan ole, kun yrittää päteä, edes jotenkin! - Kunhan.kysyn
Luuserit kirjoitti:
Millähän verolla sais sun kaltaistes idiootit hiljaseks?!
Järjenjättiläiset vinkumassa tyhjänpäiväisyyksiä, mut ei kai eläteillä muutakaan ole, kun yrittää päteä, edes jotenkin!Onko sinulla jotain koiraveroa vastaan? Ja johtuuko se siitä että mainitset olevasi luuseri.
- sfert345
Kissoille ja marsuille myös oma vero. Kaikenlaisia veroja vaan lisää niistä Suomalainen tykkää.
- HengitämmePaskapölyä
Koirapaska vero on tarpeen !!
- dgget3
Perustelkaa miksi koiria pitäisi verottaa. Onko ainoa syy se ettei teillä itsellä ole koiraa.
- ilmasto_kuorma
Aloita Sinä perustelemalla miksi koiria ei pidä verottaa?
Tosin se koirien verotus on jo tavallaan tulossa pakollisen sirutuksen muodossa. ;))
Sama taitaa odottaa tulevaisuudessa myös kissoja.
- dgget3
Voihan toki kaikkea verottaa jos veroista tykkää. Laitetaan pyöräily, kävely, nurmikon leikkuu ja jne jne verolle.
Koiraa ei pidä verottaa siksi koska se ei aiheuta kustannuksia kuin omistajalleen. Eikä mitään haittaa kenellekkään. Jokainen maksakoon veronsa itse koira ei voi maksaa veroja kun koiralla ei ole tuloja.
Pakollinen sirutus on todella vaikea ellei mahdoton toteuttaa.- Helppoa_kuin_heinänteko
Koirien pakollinen sirutus (rekisteröinti) ei ole mitenkään sen vaikeampi toteuttaa, kuin mitä se on nautojen, sikojen, hevosten ja muiden niin sanottujen hyötyeläinten kohdalla. Kotieläintilathan ovat jo vuosia joutuneet tekemään kyseisen toimenpiteen kaikkien ns. HYÖTY eläinten kohdalla. Miksi siis koirat olisivat poikkeus ja jotenkin vaikeampia siruttaa kuin esim. vasikat?
Ilmaston kanalta on hieno asia, että koirien sirutuspakko tulee varmasti. Siitä on jo EU-tasolla olemassa vihreitten ja eläinsuojelujärjestöjen ajamana virallinen päätös. - tyhmä
Miten koirien sirutus liittyy ilmastoon?
- Havaittu.on
Ei ole kovin hauskaa kävellä pienten lasten kanssa kun lumipenkat sulaa ja esiin tulee koiran paskat. Saa jatkuvasti sanoa että älä koske. Jostain syystä jalkakäytävän vieressä olevan tallin kulman alaosa mätänee ja on usein melko keltainen. Jos tulisi koiravero niin eiköhän tuosta porukasta häviäisi se osa joka tuo huonoa mainetta koiran omistajille.
- Munosaajo
Kyllä sinunkin lapsesi oppii olemaan koskematta kakkaan kun tarpeeksi jaksat opettaa. Jatka samaan malliin.
- Jaskalla
Jos en vie koiraani sirutettavaksi tullaanko se siruttamaan kotiini. Mistä siruttaja saa tietää että minulla on koira. Aika haastavaa siruttaa kaikki 700 000 Suomessa olevaa koiraa.
Koiran paskat on ojassa ja kun lumet sulaa penkkojen päällä olevat paskatkin menevät ojaan. Riittää ettei kävelytä lapsia ojassa. Kevät sulattaa kikkareet ja sateet hajoittavat kikkareet. Sinne ne kasvillisuuden sekaan maatuvat ja häviävät joka kevät.- Osanottoni
Kuka ojasta puhui? Ai niin sinä.
Toivottavasti et omista mitään koiraa tai muutakaan eläintä lemmikkinä, ja toivottavasti et ole yhdenkään lapsen vanhempi. - Jaskalla
Miksi noin toivot. Olet ilkeä ihminen.
- Maijala
Tuleeko yhtään perustelua koiraverolle. Miksi koiravero pitäisi ottaa uudestaan käyttöön.
- Koirakin.oma.valinta
Eihän kaikkia muitakaan veroja ole perusteltu.
- perustelu-Maijalalle
Koiravero sellaisenaan tuskin enää tulee, mutta koirille on tulossa pakollinen maksullinen rekisteröinti ja ne sirutetaan. Tätä koskeva uusi lainsäädäntö on jo niin pitkälle valmiina, että se voitanee saattaa voimaan jo lähikuukausina.
Ruotsissa pakollinen rekisteröinti kaikille koirille on ollut jo pitkään voimassa ja muutaman vuoden takaisen selvityksen perusteella Suomi kuuluukin niiden harvojen EU-maiden vähemmistöön, jossa koirien rekisteröintiä ei ole vielä lailla säädetty pakolliseksi, mutta nyt siihen on tulossa muutos.- Anonyymi
Tonni koiraa kohti puolessa vuodessa olisi sopiva. Mulle kävisi, mutta ilmeisesti saattaa joku olla toista mieltäkin.
- Anonyymi
Koiranleuat myös verolle pantaviksi!
Loppuu louskutus.- Anonyymi
Niin, ja Kouvolaiset sirutettaviksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631782- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281277- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625