Mulla on ollut pitkän aikaa ( vajaa vuosi) ulostus koostumukseltaan sellaisia pipanoita(miltein aina). Syön mielestäni kuitupitosta ruokaa ja juon vettä paljon. Mistä tämä mahtaa johtua? Voiko olla suolistossa joku kasvain?
kakka
5
1031
Vastaukset
- dr Quack
Paksunsuolen tulehdus usein saa aikaan pipanoita. Syötkö runsaskuituista ravintoa?
Jos sinulla ei ole kipuja, yritä ensin ruokavaliolla: kuituja ja muutenkin hyvin sulavaa ja vatsaystävällistä ruokaa. Osta apteekista kuituvalmistetta, on eri merkkisiä.
Lääkärissä käynti tietysti selventää asioita.- vie myös nälän
mantelit,kun niitä pureskelen joka ilta ja ei ummetuksesta tietoakaan!Muutenkin mantelit on todettu terveellisiksi!
- sanna
minulla on ollu lähes koko elämäni ajan ummetusta mutta viimepäivinä ummetus on muuttunut pahemmaksi. verta tulee lähes jokakerta kun ulostan, ja uloste on pipanamaista. saa ponnistaa aika tavalla ja siltikin kakka tulee vain noin kerran 3 päivässä! olen 17 vuotias tyttö. harrastan mielestäni aktiivisesti sekä syön kuitopitoista ruokaa sekä pellavan siemeniä 1rkl päivässä. banaania, juustoa sekä muita ulostetta kovettavia ruokia olen yrittänyt välttää.. mikä avuksi??
- dr Quack
Ei tosiaankaan ole hyvä, jos vatsa on kovana noin pitkään, pipanatkaan ei kuulosta hyvältä.
Jos olet oikeasti jo ruokavaliolla (kuituja, kuituvalmistetta, lasi vettä aamuisin, kaurapuuroa, terveellistä ravintoa yms.) yrittänyt saada vatsaasi toimimaan kunnolla, eikä mikään auta, pistäydy lääkärin puheilla.
Se veren tulo ei ole myöskään hyvä juttu: hemoglobiiniarvot voivat alkaa laskea, ja se ei sitten sinua ainakaan piristä.
- doc heh heh
heh heh heh... Oot sä ihan tosissas?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31696Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632