Alkoholi ja kaverit

viinamies

Kun lopettaa juomisen, menettää samalla kaverinsa. Moni ei etukäteen tiedosta asiaa, mutta samalla kun luopuu alkoholista, luopuu myös kavereista. Ennenpitkää tämän kuitenkin saa karvaasti oppia. Uusia kavereita ei tilalle löydä.

https://www.findance.com/uutiset/44134/suomipoppari-kaverit-katosivat-kun-lopetin-juomisen?fbclid=IwAR1c5Sf1C3O1XgZ2eMtJ60DMUGzXDCEeqKf45t0cHyaYbRX6xojRfgRBotc

10

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.voi.olla.totta

Eli kun juot itsesi hengiltä, niin kaveritko sitten seuraa mukana?
      Oliko tuo "naisen logiikkaa"?

• Narumyyjä

Raittiin miehen elämä on yksinäistä päivästä toiseen samanlaista psskaa.
      Mitään ei tapahdu.
      Ei kavereita, ei mitään tekemistä.
      Kuolo korjaa lähivuosina.

• roletaari

Sopii otsikkoon.

ALKOn 70-luvun alun aikaan aloitin pontikan valmistamisen. Samoin kotiviinin tekemisen mustaherukoista. 60l AIV pullo.
      Keittovälineet kehittyivät ja kotiviinä varten minulla oli lopulta 2 x 60l ja 2 x 30l lasipullot.
      Kumpaakin tuotetta tuli ja oli valmiina vähintään riittävästi.
      Loppuvuosina tein ponumäslin 200l tynnyrissä ja keittimenä oli 30l:n astia 3kW:n säädettävällä uppovastuksella.

Vieraita ja kavereita todella riitti. Kun vieraita tuli niin katoin pöydälle riittävästi ponua ja lantrinkia kehoituksella oman käden oikeuteen.
      Pitkään varastoidut, kirkkaat, aromaattiset kotiviinit olivat tarjoilukamaa.

Kun keittely loppuin 80-luvun loppuvaiheissa oli suuri osa vanhoista hyvistä kavereistani oikaissut koipensa ja muutama harva hengissä oleva vieraantuneet kestityksestäni.
      Tietooni tuli kaksi aviollista rettelöä joista syytettiin minua. Tietenkin turhaan koska pidin juomat ainoastaan esillä ja kaverini olivat omaa ikäluokkaani ja perehtyneet päihteisiin jo aikaisemmin.

• AivoSumutus

Se on aivan totta että noin käy. Kun kaverit katoaa, voikin etsiä tilalle ystäviä.

• juuuu

Mitä paskaa te täällä survotte,mollaatte vai mikä ?onko oma olo suolesta?näyttää olevan kun, nenä koneella kiinni vihgutte suolesta!

• Anonyymi

Mun vanhoilla kavereilla on nykyisin aina naama norsunvitulla kun ne näkee mut kun jätin alkoholin ja ne. Mutta en kadu yhtään niitten kanssa kapakoissa juomaani terveyttäni tuhonnutta päivää. Nimimerkki Päinvastoin

• Anonyymi

Niin mut en kaipaa? Varmaan tarkoitit ja taas kännissä. X-kaverisi

• Anonyymi

Ai jaa... Mä oon kyllä onnistunut menettämään suurimman osan kavereista juodessa... Ehkä sulla ne on parempia 😀

• Anonyymi

Joo haluan itse ehdottomasti tehdä itseni alkoholistiksi. Kyllä niillä on aina hyviä kavereita ja niin hauskaa!

Kenenkään alkoholinkäyttöä ei pidä rajoittaa koska alkoholi aiheuttaa riippuvuutta. Sitä paitsi yksinäisyys on varmasti kurjempaa kuin alkoholismi.

Toisen ihmisen tekeminen alkoholistiksi ei saa missään nimessä olla rikollista tai väärää.

Rakastan alkoholisteja!

• Anonyymi

Ja ne on niin seurallisia vitsikkäitä ja hauskoja!!

Alkoholisti ei kuulu sairaalaan saati vankilaan vaan kaduille ja baareihin viihdyttämään ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      317
      7424
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2146
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1362
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1231
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1210
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1146
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe