Pahasta huulirasvariippuvuudesta eroon

Mimmu80

Olen kärsinyt teinistä asti huulirasvariippuvuudesta, eli n. 20 vuotta jo. Viimeisen vuoden aikana tilanne on äitynyt niin pahaksi, että joudun pitämään huulirasvaa yöpöydällä, koska herätessä tarvitsen sitä HETI. Riippuvuus ei ehkä ole oikea sana kuvaamaan, mutta minulle lienee yliherkkyys tai allergia joitakin ainesosia kohtaan, eikä asiaan ole tullut muutosta huulirasvamerkkiä vaihtamalla. 20 minuutin välein tai useamminkin on ollut pakko lisätä, ja hävettää jo kovasti sosiaalisissa tilanteissa voidella huulia koko ajan. Tänä aamuna päätin heivata kaikki puikot pois, mutta kävin ostamassa vaseliinia, sillä ilman mitään huulet ovat kuin tulessa ja alan nuoleskelle niitä, enkä pysty keskittymään mihinkään. Tämän päivän olen koittanut laittaa mahdollisimman harvoin tuota vaseliiniakaan, mutta on ollut ihan pakottava tarve ehkäpä puolen tunnin välein ainakin. Nyt jo huulet verillä ja joudun keskittymään kovasti, etten kosteuttaisi syljellä. Onko kenelläkään kokemusta, kuinka nopeasti huulet parantuvat huulirasvan käytön loputtua? Ei tätä pitkään jaksa näinkään...

2

1006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ei sen mitään riippuvuutta tarvitse olla. elinikäinen vaiva se kyllä on. olen ikäni kärsinyt rohtuvista huulista ja ei sille voi mitään. ei kannata masentua, pitäähän hammastahnaakin ostaa, samalla tulee huulirasvat ja muut saippuat..

• Anonyymi

Kokeilepa apteekista Bepanthen-voidetta, sillä voitelet alkuun muutaman kerran päivässä ja sitten pikkuhiljaa vähentäen.....kun olet saanut siihen kuntoon ettet tarvitse enää voidetta niin riittää jatkossa huulikiilto.....itse käytän ihan sitä halpaa Essencen huulikiiltoa.....en edes talvipakkasilla ole tarvinnut huulirasvoja.....
      tosin mulla ihon kuivuuteen on auttanut myös kalaöljyn käyttö jo muutaman vuoden niin että hyvin harvoin enää tarvitsee rasvailla edes käsiä.....onneksi näin kun en siitä ylimääräisten rasvojen kanssa lotraamisesta koskaan ole tykännyt

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      87
      4395
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      214
      3493
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3086
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2839
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      387
      2559
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      204
      2392
    7. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      43
      1791
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1635
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1438
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1432
    Aihe