Tulipa ajateltua tässä monenmoista, kun luin uutisen missä 81v vanhus oli puolustanut omaa henkeään ja omaisuuttaan aseen kanssa. Nyt häntä uhkaa rangaistus.
Pitääkö sitä oikeasti antaa joidenkin murtautujien päntätä turpaan ja viedä kaikki ilman vastarintaa?
Voin hyvin ymmärtää tuollaisen vanhan ihmisen hädän, kun yhtäkkiä vieraat ihmiset ryntää kotiin. Ei tuon ikäinen varmaankaan osaa ajatella järkevästi, ku nuorempikin hätääntyisi.
Tässä maassa on moni asia pielessä näissä rangaistusasioissa. Tietysti kaikkien pitää saada oikeusturvaa, mutta pitää erottaa , että se oikea rikollinen saa rangaistuksen.
Oletteko koskaan ajatelleet miten itse toimisitte tilanteessa, jossa henkeäsi tai kotisi omaisuutta uhataan?
Oma koti kullan kallis?
56
<50
Vastaukset
Kai mä kilisyttäisin avaimii. Eiks se oo sallittuu jos uhataan vetää lättyyn?
tinttu-liina kirjoitti:
Kunhan et kilistä liian lujaa, ettei toisen korviin satu... :3
No jos mä sit vaan kämpän avaimee heilutan taskun pohjalla Nessu-liinaa vasten? Sit mimmit huokailis kuoros et on toi Artsi hiton rohkee... ;)
artagnan kirjoitti:
No jos mä sit vaan kämpän avaimee heilutan taskun pohjalla Nessu-liinaa vasten? Sit mimmit huokailis kuoros et on toi Artsi hiton rohkee... ;)
Juu, Nessu on hyvää, ku on tarpeeks pehmeää. Joku muu merkki saattais vähän aiheuttaa kahinaa.
Mä uskon kans, että neitoväki olis tuon edessä täysin myyty. Ei sitä joka poika tuollasta uskalla :)- Sun_flower
artagnan kirjoitti:
Ei hemmetti, tää muija sekos! Se on namupoika ihkaelävänä:)))))
Sun_flower kirjoitti:
Ei hemmetti, tää muija sekos! Se on namupoika ihkaelävänä:)))))
Mä kans katoin, että onko toi oikeesti Artsi!?? Syynäsin ton nikin melkeen suurennuslasin kanssa :)
- Sun_flower
tinttu-liina kirjoitti:
Mä kans katoin, että onko toi oikeesti Artsi!?? Syynäsin ton nikin melkeen suurennuslasin kanssa :)
Tään muijan päivä oli pelastettu. Viime ajat on ollu yhtä p skaa niin toi piristi. Tykkään tommoisista huumorintajuisista jätkistä:)
Sun_flower kirjoitti:
Tään muijan päivä oli pelastettu. Viime ajat on ollu yhtä p skaa niin toi piristi. Tykkään tommoisista huumorintajuisista jätkistä:)
Noooo...onhan tolla Artsilla jonkinmoinen huumorintaju ;)
- Sun_flower
tinttu-liina kirjoitti:
Noooo...onhan tolla Artsilla jonkinmoinen huumorintaju ;)
Ootan seuraavaa karkauspäivää ja sitten kosin;)
Sun_flower kirjoitti:
Ootan seuraavaa karkauspäivää ja sitten kosin;)
Artsilla on vientiä :))
- Sun_flower
artagnan kirjoitti:
Illalla sit tsemppaamaan Hifk voittoon :) Mimmitki sit tottelee Artsi-setää... ;)
No hitto, oon sormet ja varpaatki pystyssä:)
artagnan kirjoitti:
Illalla sit tsemppaamaan Hifk voittoon :) Mimmitki sit tottelee Artsi-setää... ;)
Piti googlettaa toi, ku en ollu varma onko se jalkapalloa vai jääkiekkoa.. :] Kärpät ja Ässät olisin tajunnu heti :)
Mullakin on piilotettuna mun sukkisten kärkiosaan tosi iso kivi. Eli jos mun kotiin tunkeudutaan, mun tarvitsee pelkästään riisua ne jalasta ja mun ase on heti valmiina. Mun ohjetta saa sitten vapaasti kopioida. En ole kuin Ressu, joka on mustasukkainen kärpäsansastaan... (◕‿◕✿)
Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:
Mullakin on piilotettuna mun sukkisten kärkiosaan tosi iso kivi. Eli jos mun kotiin tunkeudutaan, mun tarvitsee pelkästään riisua ne jalasta ja mun ase on heti valmiina. Mun ohjetta saa sitten vapaasti kopioida. En ole kuin Ressu, joka on mustasukkainen kärpäsansastaan... (◕‿◕✿)
Ai siks sä käytät eri pari kenkii et yhdes on kumppari ja toises korkkari? Mä oon funtsinu tota... Magee idis kylläki et peukkuu ja jatkoon ;)
- AseenkantajaKla
Onkos toi heittoase vai moukarityyppinen?;)
Siis jos näkee kaupungilla naisen, joka kävelee vähän hassusti, niin se on sitten Ariel.. :}
Pakko kertoa tää..näin palstalaisista unta viime yönä. SunFlower sanoi mulle, että tuossa on Ariel..Siinä oli nuori nainen, jolla oli valtava kaksoisleuka ja paksu meikki! :O
Tää uni menee kategoriaan oudot ja tyhmät unet :)- Hokkus_pokkus_
tinttu-liina kirjoitti:
Siis jos näkee kaupungilla naisen, joka kävelee vähän hassusti, niin se on sitten Ariel.. :}
Pakko kertoa tää..näin palstalaisista unta viime yönä. SunFlower sanoi mulle, että tuossa on Ariel..Siinä oli nuori nainen, jolla oli valtava kaksoisleuka ja paksu meikki! :O
Tää uni menee kategoriaan oudot ja tyhmät unet :)Ois kiva ylläri tuollaiselle herätä susirumana.
Hokkus_pokkus_ kirjoitti:
Ois kiva ylläri tuollaiselle herätä susirumana.
No jos jollain ihmisellä on kaksoisleuka vaikkapa, niin ei se musta tee siitä rumaa. Leuka on vain leuka..
- sori_tästä
Toi ei naurata ketään. Et taida olla kartalla että mitä susta puhuttiin täällä viime kesänä? Samalla kun puhuttiin että oot tehnyt jotain itelles, mielitiettysi iski täällä toista. Sanasta sanaan löytyy kopio. Taitaa olla kova pala mutta joku tään kertoo joskus kuiteski.
sori_tästä kirjoitti:
Toi ei naurata ketään. Et taida olla kartalla että mitä susta puhuttiin täällä viime kesänä? Samalla kun puhuttiin että oot tehnyt jotain itelles, mielitiettysi iski täällä toista. Sanasta sanaan löytyy kopio. Taitaa olla kova pala mutta joku tään kertoo joskus kuiteski.
Mitä tommosia pitää täällä alkaa jankkaamaan?? Nuo jutut on jo niin nähtyjä, eikä ne kiinnosta ketään.. ***** :/
- en_enempää_jauha
tinttu-liina kirjoitti:
Mitä tommosia pitää täällä alkaa jankkaamaan?? Nuo jutut on jo niin nähtyjä, eikä ne kiinnosta ketään.. ***** :/
Sori, koitin vaan sanoa että samanlainen toi on kuin muutki. Kun yksi parkuu ettei oo jätkäkamua. No viime kesänä semmoinen oli tarjolla mutta tuumasi ettei kelpaa. Tosta ulkonäöstä vauhkotaan mutta muutki seikat merkkaa, niinku luonne. Jos ite vetäisin viimeisiä henkosia ja jätkäkamu peuhaisi muitten kaa, se olis siinä.
- Yksinäinen_kulkuri
Kiva nähdä tuommoinen paljasselkäinen nikki;) Jokin kommentti piti heittää mutta pää tyhjeni kertalaakista;) Tuun suojelemaan rosvoilta, siinäpä se tuli! Jos vaan huolit;)
- Kaikkea_sitä
Näin susta unen jossa olit 300 kg läski. Toinen suupieli roikkui ja tissit valui napaan asti.
en_enempää_jauha kirjoitti:
Sori, koitin vaan sanoa että samanlainen toi on kuin muutki. Kun yksi parkuu ettei oo jätkäkamua. No viime kesänä semmoinen oli tarjolla mutta tuumasi ettei kelpaa. Tosta ulkonäöstä vauhkotaan mutta muutki seikat merkkaa, niinku luonne. Jos ite vetäisin viimeisiä henkosia ja jätkäkamu peuhaisi muitten kaa, se olis siinä.
Jos nyt totuudessa pysytään, niin sen mitä minä muistan, niin siitä oli vain tsemppiviesti, ku toista oli jäbä kohdellu huonosti.
Miksi nostat meteliä, jos kerran ollaan kaikki samanlaisia? Nämä jutut on jo kaluttu täällä loppuun. Minä en ainakaan jaksa enää tämmösiä.
Miksi pitää heti tehdä numeroa, kun tietty nikki tulee paikalle..Minusta on ainaski aina kiva nähdä tuttuja nimmareita.Kaikkea_sitä kirjoitti:
Näin susta unen jossa olit 300 kg läski. Toinen suupieli roikkui ja tissit valui napaan asti.
Olipa hyvä juttu..Naurattaa niin, että meinaa pissit tulla housuun..Kannattaisko kasvaa aikuiseks?
- Hädässäkäy
Kyllä minäkin ottaisin oman aseen, ei siinä ehdi kovin miettiä kuin omaa henkeä. Toki toivon että varas sitä säikähtää ja ei tarvitsisi ampua.
Niinpä..Kai se olisi suuri pelote.
Mä mietin jo tuota puolustamishommaa niin paljon, että tuumasin ettei olis pahitteeksi olla jossain nurkassa vaikkapa pesäpallomaila :)
- sapiens
Onko vihreät homopuolue ?
Haavisto– Vihreät ei ole homopuolue. Olemme keskiryhmä ja siinä kohdassa istumme myös eduskunnassa.Jassoo.. että silleen.
Noista vihreistä muutes..Miten tuntuu, että ennen ne oli oikeasti vihreitä, mutta ei enää..tinttu-liina kirjoitti:
Jassoo.. että silleen.
Noista vihreistä muutes..Miten tuntuu, että ennen ne oli oikeasti vihreitä, mutta ei enää..Epäiletsä mun kuulii? ;)
- Sun_flower
artagnan kirjoitti:
Epäiletsä mun kuulii? ;)
Ei hemmetissä, katoin että kullii:D
artagnan kirjoitti:
Epäiletsä mun kuulii? ;)
Hah..eka ajatus oli, että, ahaa..Artsi on vihreä, mut taiski olla kyse sun namusta :)
Kuulia en epäile ;)Sun_flower kirjoitti:
Ei hemmetissä, katoin että kullii:D
Tavataan sanoa, että siitä puhe mistä puute ;))))
(Hyi mua)
- Sun_flower
Ite kait näyttäisin pärstävärkkiä että 'aletaanko oleen' ja hämärähemmot häipyis sen sileän tien;)
Ei hitto :)))) Nyt repesi!
Mitäs jos se ryöväri muutes sanookin, että juu, sopii mulle ;)- Sun_flower
tinttu-liina kirjoitti:
Ei hitto :)))) Nyt repesi!
Mitäs jos se ryöväri muutes sanookin, että juu, sopii mulle ;)Ei tuu tapahtumaan, koitin Tinderistäki yhtä hemmoa mutta jätkä liukeni omille teilleen sen kummemmin ilmoittamatta.
Sun_flower kirjoitti:
Ei tuu tapahtumaan, koitin Tinderistäki yhtä hemmoa mutta jätkä liukeni omille teilleen sen kummemmin ilmoittamatta.
Ai liukeni..no tollanen saa liuetakki. Laitat vaa kastiin: Ei ollu sun arvoises ja jouti mennäkki :)
Tais olla joku liukas-lasse, joka joutessaan kyyräilee siellä vaa pimppatavaraa.- Nähty_koettu
Tinderi on niinku Kinderi, sisältö täyttä roskaa.
Nähty_koettu kirjoitti:
Tinderi on niinku Kinderi, sisältö täyttä roskaa.
No tuollasen kuvan olen minäkin saanut, kun olen lukenut ihmisten kokemuksia.
Parempi Sun_Flower ku pysyt erossa tuollasista humpuukijutuista.- Sun_flower
tinttu-liina kirjoitti:
No tuollasen kuvan olen minäkin saanut, kun olen lukenut ihmisten kokemuksia.
Parempi Sun_Flower ku pysyt erossa tuollasista humpuukijutuista.Oikeessa oot niinku aina:) Ite olin pitkät ajat hemmetin kateellinen tuolle Arielille, tympi hitosti olla vaan tämmöinen harmaavarpunen. Nyt vaan harmittaa, iteltä ku pettäis mielenterveys jos tuommoinen rumba pyöris ympärillä:(
- Sun_flower
tinttu-liina kirjoitti:
Ai liukeni..no tollanen saa liuetakki. Laitat vaa kastiin: Ei ollu sun arvoises ja jouti mennäkki :)
Tais olla joku liukas-lasse, joka joutessaan kyyräilee siellä vaa pimppatavaraa.Toi on siellä vakimeininkiä että koitetaan löytää uutta ja parempaa, mutta onpa toiki kortti nyt katottu.
Sun_flower kirjoitti:
Oikeessa oot niinku aina:) Ite olin pitkät ajat hemmetin kateellinen tuolle Arielille, tympi hitosti olla vaan tämmöinen harmaavarpunen. Nyt vaan harmittaa, iteltä ku pettäis mielenterveys jos tuommoinen rumba pyöris ympärillä:(
Turhaan sä alennat itteäs. Kaikissa meissä on jotain ainutlaatuista. Jos jotakin puuttuu, niin toinen asia sen korvaa :)
Pitää muistaa sekin, että kaikki me eletään kummiski ihan samanlaista elämää suruineen ja iloineen. Toiset on kauniita ulkonäöltään ja toiset vaan nättejä, mutta kaikki me tänne mahdutaan.
Tuosta Tinderistä, niin ei tosiaankaan ole tuollasen kiltin pimatsun paikka :)Onko kukaan kattonu telkusta sitä sarjaa Hui, mikä tauti! Sitä ku oon seurannu, niin oon kyllä aatellu, että niin kauan ku meillä on normaalit ihmiskasvot ja ollaan terveitä, niin meillä ei ole mitään valittamista.
Mua alkoi ihan nolottamaan, ku mietin miten itse joskus oon narissu jotain :[
Joskus kannattaa pysähtyä miettimään, miten hyvin joku asia loppujen lopuks onkaan. Aina voisi olla huonomminkin..tinttu-liina kirjoitti:
Onko kukaan kattonu telkusta sitä sarjaa Hui, mikä tauti! Sitä ku oon seurannu, niin oon kyllä aatellu, että niin kauan ku meillä on normaalit ihmiskasvot ja ollaan terveitä, niin meillä ei ole mitään valittamista.
Mua alkoi ihan nolottamaan, ku mietin miten itse joskus oon narissu jotain :[
Joskus kannattaa pysähtyä miettimään, miten hyvin joku asia loppujen lopuks onkaan. Aina voisi olla huonomminkin..Mistä sä tuollaisii tsiigailet? Mä en oo kyl kuullutkaan...
- Sun_flower
tinttu-liina kirjoitti:
Turhaan sä alennat itteäs. Kaikissa meissä on jotain ainutlaatuista. Jos jotakin puuttuu, niin toinen asia sen korvaa :)
Pitää muistaa sekin, että kaikki me eletään kummiski ihan samanlaista elämää suruineen ja iloineen. Toiset on kauniita ulkonäöltään ja toiset vaan nättejä, mutta kaikki me tänne mahdutaan.
Tuosta Tinderistä, niin ei tosiaankaan ole tuollasen kiltin pimatsun paikka :)No kun sais ekana ukon itelleen niin sitten tolla ulkonäöllä ei ois väliä. En oo tippaakaan meikki ihmisiä ja mekkoja en oo käyttänyt ees pentuna. Kiitti tsempistä:)
artagnan kirjoitti:
Mistä sä tuollaisii tsiigailet? Mä en oo kyl kuullutkaan...
Meni pikkasen väärin toi nimi..Se on siis Apua, mikä tauti! Toi on tullu melkeen joka ilta TLC-kanavalta. Kertoo ihmisistä, joille on tullu semmosia harvinaisia sairauksia. Suurin osa todella köyhiä, niin eivät ole päässeet ajoissa hoitoon :(
Onneks tuossa ohjelmassa ne saa apua.
Eilen oli kyllä poikkeuksellisesti sellanen tapaus, missä joku villieläin oli käyny 5v pojan kimppuun ja sille värkättiin leuka uusiks. Noi kaikki jutut ei kyllä sovellu ihan herkimmille.
Itte säikähdin ku yhessä jaksossa oli mies, jolla oli pää järkyn muotonen ja muutenki sen kroppa oli järkyn kiero. No oli sillä nätti vaimo ja 8 lasta kumminki :)Sun_flower kirjoitti:
No kun sais ekana ukon itelleen niin sitten tolla ulkonäöllä ei ois väliä. En oo tippaakaan meikki ihmisiä ja mekkoja en oo käyttänyt ees pentuna. Kiitti tsempistä:)
Meinaakko, että ku saat soffalle sen äijän, nii heität ranttaliks ;)
Siinä on vaa se vaara, että mies kattelee aidan taakse..jos et sit pidä muuten tyytyväisenä ;))
Nii..mä laitan aina pikkasen meikkiä ja mekotki on ihania :)tinttu-liina kirjoitti:
Meinaakko, että ku saat soffalle sen äijän, nii heität ranttaliks ;)
Siinä on vaa se vaara, että mies kattelee aidan taakse..jos et sit pidä muuten tyytyväisenä ;))
Nii..mä laitan aina pikkasen meikkiä ja mekotki on ihania :)Kyl sellaista lyhythelmaista on magee tsiigailla... ;)
artagnan kirjoitti:
Kyl sellaista lyhythelmaista on magee tsiigailla... ;)
Nii varmaan...ja vieläkö kumartuu ottamaan jotain maasta...
- AneenOsto
Yletön suvaitsevaisuus on mädättänyt oikeuslaitoksen , tuollaisesta on esimerkkejä päivittäin . Irvokkainta on puhua oikeusvaltiosta sillä vain väärin tekijoitä lain lukija puolustaa .
Mä olen kyllä usein niin tyrmistynyt noista tuomioista. Tuntuu, että on pelkkää pelleilyä koko touhu.
Ajatellaan vaikkapa noita lasten raiskauksia..Oikeudessa saatetaan sanoa, ettei se ollut niin erityisen julmaa tai raakaa :/ Hitto, kaikki tuollaset on semmosia!
Tiedätte varmaan, ku sanotaan ettei kaikki asiat ole niin mustavalkoisia?
Se on todellakin totta ja pitää aina muistaa.- Vaihtoon-
Oma kulta liian kallis.
Luin just mielenkiintoisen jutun ihmisistä, jotka ovat energiasyöppöjä.
Onko teillä kokemusta sellaista?
Mulla on...valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136