Moi!
Mistähän saisi Saab 90 "Lumikon" teknisiä tietoja ja kuvia kyseisestä mallista?
Saab 90 Lumikko
19
3115
Vastaukset
- saba
jotain hakukonetta, esim. kuukeli
- Teme
Mitä tarkoitat Lumikolla?
- 5cr00l00se
Mallin 90 Saab, valkoiset puskurit, valkoiset taustapeilit ja jotai muutaki plussaa....en nyt muista mitä, tehty joskus 1985-87.
- Lumikko
Lumikko on malli jota valmistettiin 20 kappaletta maahantuojan esittelykäytöön joskus 1986. Mallissa on Aeron levikesarja vanteineen sekä auto on täysin valkea. Tästä mallista kaipailisin kuvia ja muuta tarkempaa tietoa. Google ei löydä tästä kummenpaa.
- Teme
Lumikko kirjoitti:
Lumikko on malli jota valmistettiin 20 kappaletta maahantuojan esittelykäytöön joskus 1986. Mallissa on Aeron levikesarja vanteineen sekä auto on täysin valkea. Tästä mallista kaipailisin kuvia ja muuta tarkempaa tietoa. Google ei löydä tästä kummenpaa.
Näin kerran samanlaisen ysikymppisen, mutta se oli väriltään viininpunainen.
- Lumikko
Teme kirjoitti:
Näin kerran samanlaisen ysikymppisen, mutta se oli väriltään viininpunainen.
Se on sitten tavallinen 90, maalattuna. Lumikkoja ei ollut kuin valkoisia, siitä nimikin.
- Teme
Lumikko kirjoitti:
Se on sitten tavallinen 90, maalattuna. Lumikkoja ei ollut kuin valkoisia, siitä nimikin.
Niin mutta siinä ysikymppisessä oli Aeron aluvanteet ja helmalevikkeet.
- Jone
Siis oliko kaikki Lumikot turbomoottorilla ?
Lukikkoahan tehtiin myös 900 mallista jos en nyt kauheasti erehdy >(- Arsin
Siis jos hiemankaan oikein muistan niin lumikoissa ei ollut turboja laisinkaan.
- ysikymppinen
Arsin kirjoitti:
Siis jos hiemankaan oikein muistan niin lumikoissa ei ollut turboja laisinkaan.
Ysikymppinen saabi on etupäästään 99, missä on yksikaasuttimellinen h-moottori. Takapäästään sedan 900. Lumikko on sraymaalilla maalattu ysikymppinen Saabi. Aero on ehkä kuitenkin hiukan turhan raju vertaus :)
Saab 90 Viggen, sekin kuulostaisi hyvältä.
Totuus vaan on se että ysikymppinen tehtiin helpottamaan 99:stä luopumista.90:sen seuraaja taas on 900C. Yhteistä molemmille on, ettei kummassakaan ollut muita moottorivaihtoehtoja kuin se sama ykskurkkunen motti. - Lumikko
ysikymppinen kirjoitti:
Ysikymppinen saabi on etupäästään 99, missä on yksikaasuttimellinen h-moottori. Takapäästään sedan 900. Lumikko on sraymaalilla maalattu ysikymppinen Saabi. Aero on ehkä kuitenkin hiukan turhan raju vertaus :)
Saab 90 Viggen, sekin kuulostaisi hyvältä.
Totuus vaan on se että ysikymppinen tehtiin helpottamaan 99:stä luopumista.90:sen seuraaja taas on 900C. Yhteistä molemmille on, ettei kummassakaan ollut muita moottorivaihtoehtoja kuin se sama ykskurkkunen motti.Tuskin nyt ihan spraymaalattu kuitenkaan.
- Tuning
Tämä ysisatku, onko lumikko ?
Kuva takaa kun menee edellinen.
http://www.geocities.com/saabtuning/900i1_jpg.jpg- Mertmi
Kyllähän tuo valojen perusteella on kuitenkin ihan pystykeula 900
- Haza
Mertmi kirjoitti:
Kyllähän tuo valojen perusteella on kuitenkin ihan pystykeula 900
Näkyy olevan kaks ovea liikaa..
- Saab C 900--16V
99:ssä eli sataheppainen H-moottori...muuttuvakurkkuinen "susi" kaasari.
- Teme
Kyllä se on, itselläni oli muinoin ysikymppinen ja siinä kaasari ryppyili melkein aina talvella.
- Juha
Teme kirjoitti:
Kyllä se on, itselläni oli muinoin ysikymppinen ja siinä kaasari ryppyili melkein aina talvella.
Ei kaasutinversiosta kannata pahaa puhua. Vaikka ruisku uutena olikin etevämpi niin vanhassa autossa yksinkertainen tekniikka on ehkä kuitenkin parempaa.
Meillä oli 8 vuoden ja yli 100 tkm ajan Saab 90 tuolla kaasutinmoottorilla. Kerran se oikkuili, kaasuttimen kalvo oli mennyt rikki ja se piti vaihtaa, meni 5 minuuttia työtä ja 23 mk rahaa.
Talvioikuttelusta ei ole omaa kokemusta, mutta vosikohan syynä olla vääränlainen vaimenninöljy?
Ruiskuissa riittää osia ja palikoita ja vanhemmmiten aina joku komponentti on rikki, pätee yhtälailla Saabiin kuin muihinkin merkkeihin.
Uuden kaasuttimen saa (ainakin on joskus saanut) noin 1000 markalla, mikä on pieni hinta, jos vertaa vaikkapa siihen, että ruiskumallista uusisi koko polttoainejärjestelmän. Jos itselläni olisi oikkuileva ruisku-Saab, saattaisin pikku tehonmenetyksestä huolimatta harkita kaasarin heittämistä siihen tilalle.
Tämä vuodatus menee aika paljon ohi tuosta Lumikko-otsikosta, mutta oli pakko avautua kun itselle jäi tuosta 90:stä niin lämpimät ja positiiviset kokemukset... =) - 90
Juha kirjoitti:
Ei kaasutinversiosta kannata pahaa puhua. Vaikka ruisku uutena olikin etevämpi niin vanhassa autossa yksinkertainen tekniikka on ehkä kuitenkin parempaa.
Meillä oli 8 vuoden ja yli 100 tkm ajan Saab 90 tuolla kaasutinmoottorilla. Kerran se oikkuili, kaasuttimen kalvo oli mennyt rikki ja se piti vaihtaa, meni 5 minuuttia työtä ja 23 mk rahaa.
Talvioikuttelusta ei ole omaa kokemusta, mutta vosikohan syynä olla vääränlainen vaimenninöljy?
Ruiskuissa riittää osia ja palikoita ja vanhemmmiten aina joku komponentti on rikki, pätee yhtälailla Saabiin kuin muihinkin merkkeihin.
Uuden kaasuttimen saa (ainakin on joskus saanut) noin 1000 markalla, mikä on pieni hinta, jos vertaa vaikkapa siihen, että ruiskumallista uusisi koko polttoainejärjestelmän. Jos itselläni olisi oikkuileva ruisku-Saab, saattaisin pikku tehonmenetyksestä huolimatta harkita kaasarin heittämistä siihen tilalle.
Tämä vuodatus menee aika paljon ohi tuosta Lumikko-otsikosta, mutta oli pakko avautua kun itselle jäi tuosta 90:stä niin lämpimät ja positiiviset kokemukset... =)Mä olen samaa mieltä: Saab 90 oli kelpo peli. Se oli ensimmäinen Saabini ja sen vuoksi seuraavakin autoni on Saab. Ysikymppi oli kyllä toimintavarmempi kuin satku.
- Juha
Tekniset tiedot on ihan 1:1 samat kuin muissakin ysikympeissä, luullakseni Lumikot ovat 5-vaihteisia versioita ja juuri muita keskinäisiä eroavaisuuksiahan ysikympeissä ei sitten olekaan.
Lumikoista oli lyhyt juttu ja pari kuvaa AJA-lehdessä (Scan-Auton asiakaslehti) silloin 1986, mutta mulla ei taida olla sitä lehteä enää tallella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225514- 324830
- 282761
- 342354
- 372058
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121601
- 231482
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons261456