Yritin illalla nostaa rahaa Nosto € automaatista joka on S-markettimme nurkalla. Kävin viimeksi joulunn aikoihin nostamassa käteistä. Nostan nykyään toosi harvoin enää käteistä. Voi mennä kaksikin vuotta. Jouluna onnistui nosto vielä, mutta mun mielestä oli taas muuttunut erilaiseksi automaatiksi.
Vaikka laitoin korttia miten päin niin aina ilmestyi ruutuun käden kuva ja ruksi niiden päälle. Jotain se kone "höpisi" (siis luki ruudulla) että ehkä korttisi on vääränlainen;O.
Mulla on ihan tavallinen Nordean pankkikortti. Vedin kyllä sukkelaan aina korttini pois kun pelkäsin koko ajan että kone vie mun pankkikorttini ja sitten olisi tosi pulassa. Yritin lukea siinä pimeässäkoneen alaosaan kiinnitettyjen käypien korttien kuvia. Oli ties minkälaista korttia, näyttivät luottokorteilta. Oli siinä Visa electronkin mutta ei mulla sellaista ole.
Tällainen automaatti
https://fi.wikipedia.org/wiki/Nosto_(automaatti)
Olinko vain liikaa paniikissa oudon koneen ääressä vai eikö näistä Nosto € automaateista muka saa Nordean pankkikortilla nostettua rahaa? Kauppa oli jo kiinni joten en voinut kysyä, mutta voiko S-markettien kassalta nostaa rahaa tai R-kioskien kassoilta?
Jää kohta pojantyttäreren syntymäpäivälahjarahat nostamatta.....
Nosto automaattia en osannut käyttää
25
1793
Vastaukset
- Mummu.pulassa
Tässä vielä suurennettu kuva siitä automaatista. Onko tuttu vehje teille?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Nosto_(automaatti)?fbclid=IwAR2Q3uJ-qSwRqcNy4Bf0Z34pPmlNCxh58fAnK0soEKPzrN_Y7oPqeOyPCY4#/media/File:Nosto-käteisautomaatti.jpg- Mummu.pulassa
Ei tullut suurennettuna mutta kyllä jokainen osaa klikata sen automaatin kuvan päältä ja suurentaa kuvan.
- Mitä.ne.muuttelee
Nostan myös harvoin, viimeksi nappasin 40 euroa. Kyllä harmitti kun olin painanut MasterCard-näppäintä ja siitä oli napattu 3.20 palkkiota.
- Näin.kävi
S-markettiin oli tullu täysin uudellainen kone joka ei menannu toimia komentojen mukaan, eikä menannu antaa korttia pois mutta hermoiltuani aikani koneen kanssa se sylkäisi 50 € ja 10 € uron setelit, ensimmäinen kerta jolloin 10 € seteli.
Seuraavan kerran etsin entisen mallin mukaise nosto automaatn.- Anonyymi
Totalitäärinen valvonta lisääntyy!!!! https://www.ts.fi/uutiset/talous/4873830/Automatia myydaan kateisen rahan kasittelyyn erikoistuneelle Loomis ABlle
Jokainen rahan liike on valvottua sinut on kuvattu automaatilla kännysi pirtää kulku dataasi. Totaltääri valvonta pelkää huaveitä 5g saattaa paljastaa systeemin. https://mvlehti.net/2020/01/15/globalistien-agenda-jyraa-valtamedia-vaatii-ruotsissa-autoille-gps-kilometriveroa/
Äänestä
Minulla ei ole ollut ongelmia nosto-automaatin kanssa. Erilainen kone vaatii aina pikkasen huolellisempaa tutkiskelua jotta saa mitä haluaa, mutta maltilla siitä selviää. Otto-automaatithan ovat häviämässä, joten nuo nosto-koneet ovat tulleet jäädäkseen ja yleistyäkseen.
Nykyään saa onneksi aika rauhassa automaatilla tuhertaa, kun ei ole jonoa niskaan hengittämässä. Ennen, kun korttimaksut eivät olleet yleisiä, oli ikävää kun selän takana odotti vuoroaan monta ihmistä ja silloin tahtoi hermostua ja näppäillä jotain väärin ja sittenhän se asiointi kesti.- Mummu.pulassa
Nostitko tavallisella pankkikortilla? En omista mitää muuta korttia kuin tuon tavallisen Nordean pankkikortin.
- henrjii
Mummu.pulassa kirjoitti:
Nostitko tavallisella pankkikortilla? En omista mitää muuta korttia kuin tuon tavallisen Nordean pankkikortin.
kortti pitää painaa pohjaan asti, niin toimii. koko automaatti on liian alhalla
pitäisi olla kontallaan, että nosto kävisi jouhevasti - EiOngelmia
Ihan tavallisella Nordean kortilla olen rahaa nostanut Nosto-autoomaatista ja hykerrellyt tyytyväisenä, kun ei tarvi kurkotella.
Kaikkihan on nykyään tehty lähes vain ja ainoastaan pitkille ihmisille. - 1eero
En ole kiinniittänyt onko niissä nostoautomaateissa eroa, kävin yhdessä kaupassa jossa oli uusi kone josta aioin nostaa rahaa, samantapainen ongelma kuin tuolla ylempänä, kiirreissäin aattelin sen toimivan samalla periaatteella ku entiset eipäs toiminu, no kumminkin sain vekslattua rahaa ja jäi vielä epäselväksi mikä siinä mätti no tänään kulin samaisen koneen ohi nii lauma mummoja koneen kimpussa pähkäilemässä nostamisen kanssa, en viittiny mennä avittaa kun itsekkin olin vähän epävarma koneesta.
- Mummu.pulassa
1eero kirjoitti:
En ole kiinniittänyt onko niissä nostoautomaateissa eroa, kävin yhdessä kaupassa jossa oli uusi kone josta aioin nostaa rahaa, samantapainen ongelma kuin tuolla ylempänä, kiirreissäin aattelin sen toimivan samalla periaatteella ku entiset eipäs toiminu, no kumminkin sain vekslattua rahaa ja jäi vielä epäselväksi mikä siinä mätti no tänään kulin samaisen koneen ohi nii lauma mummoja koneen kimpussa pähkäilemässä nostamisen kanssa, en viittiny mennä avittaa kun itsekkin olin vähän epävarma koneesta.
Nyt sain rahaa nostettua kun pyysin poikani mukaan henkiseksi tueksi. Se oli aikaisemmin hämännyt että tuli se käsien kuva ja punainen ruksi päällä. Olin kai aikaisemmin aina vetänyt äkkiä korttini pois kun luulin että olin tehnyt jotain väärin.
Olis pitänyt odottaa että ruutuun tulee teksti "odota". Ihan turha ja harhauttava se kuva. Riittää kun ruudulla lukee isolla että odota. Odotuksen jälkeen kone sitten neuvoikin aina että mitä seuraavaksi pitää tehdä.
- EiOngelmia
Kerran on muuten käynyt niin, ettei oikeastaan mitään tapahtunut, kun korttia koneeseen laitoin.
Otin sen pois ja yritin uudelleen, kun ensin tarkastin, että kortti meni oikeinpäin.
Näytölle tuli teksti "laite pois käytöstä" tai jotain sinne päin, en tarkkaan muista.
Seuraamalla näytön ohjeita pärjää varmasti.
On niitä ongelmia ollut joskus Otto-automaateillakin. - hytinäx1
Jos sinulle on käynyt niin kuin eräälle tutulle. Hän yritti nostaa käteistä tavallisesta automaatista ja sitten yritti korttia bensatankki automaattin. No eihän niistä kummastakaan tullut mitään kun kortti oli mennyt vanhaksi edellisenä päivänä.
- SiinähänLukee
Alun wikipedia-linkissä sanotaan
"Käteisnostot ovat mahdollisia kaikilla Visa ja MasterCard korteilla."
Ei muilla korteilla.- Mummu.pulassa
Sain torstaina nostettua lopultakin rahaa ja ihan tavallisella Nordean pankkikortilla. Tosi hämääviä ne kuvat niistä luottokrteista. Luulinkin ettei tavallinen pankkikortti kelpaa.
- pompep
Tuolta pitäisi löytyä ohjetta
https://otto.fi/- Anonyymi
S-marketin nostomaateissa on välillä häiriöitä ja tulee kertomasi kuvake.
Ei toimimattomuus aina kortista johdu. Jospa siellä ei ollut enää seteleitä?
Kannattaa muistaa, että peittää kädellä tunnusluvun näpöttelyn.
Beng
- Anonyymi
Et vaan osannut käyttää, ohjeitahan ei ihmiset malta lukea ja sitten ollaan kusessa. Minulla on onnistunut aina hyvin samanlaiselta laitteelta rahan saanti, ei koskaan ongelmaa.
- Anonyymi
En ole nostanut automaatilta rahaa niin pitkään aikaan - ainakaan pariin kolmeen vuoteen - että varmasti töpeksisin jotenkin. Pitääpä joskus kokeilla, jos sattuu olemaan "turva kelkassa".
- Anonyymi
noh ei siinä mitään vikaa ole, mämmeröisen kuva missä on risti päällä
tulee aina, pitää vaan jaksaa odottaa, masiina on hidas ja katsoa mitä siinä lukee,
kyllä se lopuksi aukeaa
njjj - Anonyymi
En ole nostellut automaateista, mutta noin järjellä ajateltuna tuo kädenkuva ja ruksi päällä tarkoittaisi sitä, että älä koske mihinkään vähään aikaan.
- Anonyymi
Epäonnistunut ratkaisu. Selkeä olisi "Odota hetki."
- Anonyymi
Aloittaja:
Mene K-kauppaan. Osta vaikka 50cnt suklaapatukka, mene kassalle ja sano HALUAN NOSTAA 100 euroa rahaa. Maksat "ostokset" pankkikortilla ELI 100euroa 50 senttiä , joka menee tililta parin päivän päästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja:
Mene K-kauppaan. Osta vaikka 50cnt suklaapatukka, mene kassalle ja sano HALUAN NOSTAA 100 euroa rahaa. Maksat "ostokset" pankkikortilla ELI 100euroa 50 senttiä , joka menee tililta parin päivän päästä.City, Supermarket ja K-market>>>>>>>5 vuoteen en ole käyttänyt pankkiautomaattia.
- Anonyymi
Kansalaisten perussynti on sokeus. Harva muistaa kurkata mikä on eri korttien voimassaolo aika. Kortitkin vanhenee kuten passi ja henkkarit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829