Teslan myynti romahtanut 31%

SinneMeniTesla

Myynti romahti 31% ensimmäisellä vuosineljänneksellä edelliseen kvartaaliin verrattuna.

Lähtölaskenta on alkanut.

34

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OikeatAutotOttavatVallan

      Taitaa Teslan taloudesta tulla aikamoinen epäyhtälö. Hirmuiset velat painavat päälle, myynti vähentyy kolmanneksella ja hintaa on pudotettu rajusti. Toisin sanoen liikevaihto putoaa noin puoleen mutta kulut ja velat säilyvät ennallaan.

      Firmaa tuskin on enää ensi vuonna, ainoastaan ehkä oikeitten autotehtaitten akkuvalmistajana.

    • Nukaerkki

      Fisker Karma tulee taas uudestaan myyntiin lähiaikoina. Mitens Teslan käy. Teslaan on jo kerty nyt vanhaa tekniikkaa ja jää koko ajan jälkeen teknisestä kehityksestä.

      • NäinViisiin

        Volyymit eivät ole urheiluautoissa tai edes sporttisedaneissa (Tesla), vaan käyttökelpoisissa perhefarkuissa ja SUVeissa. Siellä tarvitaan autoja joissa on tilaa ja joilla voi ajaa pitkiä päivämatkoja. Siis lataushybridi SUV, joita löytyy yhä useammalta valmistajalta melko siedettävään hintaan. Tesla on jäämässä kuriositeetiksi ja edelläkävijäksi paradigman vaihdoksessa, sitten terve menoa.


    • NäinOnNäkyleipä

      Ongelmana ovat oikeat autotehtaat, jotka ovat alkaneet tehdä oikeita laatuautoja joko kokosähköisinä tai lataushybrideinä (järkevin vaihtoehto vielä pitkääääään). Kun hinnatkin ovat järkevämmällä tasolla on kuherruskuukausi Teslan kanssa ohi.

      Sääliksi käy heitä, jotka ovat ostaneet tai lähiaikoina ostavat Teslan omalla rahalla. Luu jää käteen.

    • Massimies

      Teslalla tulee menevään loistavasti.

      audi, porsche, bmw, mercedes ei pääse näköjään edes samoihin kilsoihin omilla teknologioillaan. Kiihtyvyys myös huonompi.

      Taycan varmaan tulee olemaan OK, mutta 400km/90kwh akulla ja hinta 100000.. ei hyvä. Täytyy harkita kun speksit tulee.

      Teslalta tulee uus s ja x lähiaikoina missä käytetään jo tuota model 3 teknologiaa. Kilsat tulee nousemaan 500-600km . Roadsterilla pääseekiin 1000km.

      Teslalla on niin hyviä patentteja, että jos kilpailijat meinaa päästä samalle tasolle, niiden on käytettävä teslan teknologiaa. Ehkä joku iso valmistaja ostaa teslan ? ;)

      Btw, Meiltä löytyy pihasta panamera 2018 ja model3.

      • Ruiseri

        Kun tarkastelee 98% autonostajien enemmistön valintakriteereitä kärrylleen, niin valitettavasti repivä kiihtyvyys jää toissijaiseksi vaikkapa 1) hinnan, 2) hinnan ja 3) käyttökelpoisuuden siis 3.1) toimintasäde ja 3.2) tilat koirille ja mökkikamoille rinnalla.

        Ei ihme, että täyssähköpelit ovat aivan marginaalituote edelleenkin vaikka lehtijuttujen perusteella muuta voisikin luulla.

        Massikeisarit ovat asia erikseen, kyllä täyssähkäri toimii hienosti kaupunkiautona. Itse ajan dieselmaasturilla jota on mahdoton korvata sähköautolla vielä vuosikymmeniin, pelkään (jopa 1200km päivämatkoja ajettuna, 2700 kilon kärry jne jne), mutta joku sähkökirppu menisi kauppakassina kyllä, mutta ei sillä näillä ajomäärillä saisi minkäänlaista taloudellista säästöä tai luonnon puhtautta.


      • Massimies

        Kyllähän tuolla tesla model x pystyy vetämään vaikka Boeing 787 -matkustajakonetta. Kannattaa tsekata video.

        Totta tietysti tuo, että kiisselillä voi vaan ajella ja ei tarvii pysähtyä lataamaan. Mutta itse ainakin viimeistään 400km kohdalla pidän puolentunnin tauon, jonka aikana pystyy superista ja CCS hyperistä lataamaan akun täyteen.


      • Ruiseri

        " jonka aikana pystyy superista ja CCS hyperistä lataamaan akun täyteen."

        Jos moinen tösseli sattuu paikan päältä löytymään, siis.

        Itse haluan ajella missä sattuu, enkä suunnitella reittejä latauspisteeltä toiselle.


      • Massimies
        Ruiseri kirjoitti:

        " jonka aikana pystyy superista ja CCS hyperistä lataamaan akun täyteen."

        Jos moinen tösseli sattuu paikan päältä löytymään, siis.

        Itse haluan ajella missä sattuu, enkä suunnitella reittejä latauspisteeltä toiselle.

        Kyllä sä voit silti ajella missä sattuu jos sul on akus vaikka 400km, on niitä muitakin latureita olemassa ja vaikka normi pistokkeesta lataat mökillä 8h niin akku on 50% :)


    • massojen.tarve

      "Kilsat tulee nousemaan 500-600km . Roadsterilla pääseekiin 1000km."

      Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä kilometrijerkutusta. 200km on riittävä range valtaosalle väestöä. Miksi tavan tallaaja ostaisi 500 km rangen auton kun tarve on paljon pienempi?
      Vaikuttaa vähän samalta pippelinvenytykseltä kuin polttiksien hevosvoimista puhuminen.

      • Älätuskaile.ostadiesel

        200km on todella pieni toimintasäde. Silä pärjää pienessä tai keskisuuressa kaupungissa, jossa on lyhyet etäisyydet työhön, kauppoihin, ja harrastuksiin, ja latauspiste löyyy omasta kodista, tai läheltä.

        Pääkaupunkiseudulla kertyy helposti 100km päivässä, ja auto joka toinen päivä narun päässä.
        Pidemmälle reissulla lähdettäessä 200km range on yhtä tuskaa.


      • Ruiseri

        Keskimääräiset ajomatkat ovat todellakin lyhyitä, mutta moni, erittäin moni, haluaa kuitenkin auton jolla voi ajaa tarvittaessa mummolaan ja takaisin ilman tuskaista latausmittarin vilkuilua ja pakollista 3 tunnin lounastaukoa latauspistukkaa jonotellen. Tai ajaa Lappiin nyt pääsiäislomalla.

        Samalla logiikalla voitaisiin ihmiselle myydä vain 40 neliön omakotitaloja, koska 90% ajasta vietetään suunnilleen sellaisella pinta-alalla 240 neliönkin kämpässä. Kolmannes ajasta vietetään 1*2 metrin patjalla. Mihin sitä loppua oikein tarvitsee?


      • Enmaksaturhasta
        Älätuskaile.ostadiesel kirjoitti:

        200km on todella pieni toimintasäde. Silä pärjää pienessä tai keskisuuressa kaupungissa, jossa on lyhyet etäisyydet työhön, kauppoihin, ja harrastuksiin, ja latauspiste löyyy omasta kodista, tai läheltä.

        Pääkaupunkiseudulla kertyy helposti 100km päivässä, ja auto joka toinen päivä narun päässä.
        Pidemmälle reissulla lähdettäessä 200km range on yhtä tuskaa.

        "200km on todella pieni toimintasäde. Silä pärjää pienessä tai keskisuuressa kaupungissa, jossa on lyhyet etäisyydet työhön, kauppoihin, ja harrastuksiin, ja latauspiste löyyy omasta kodista, tai läheltä."

        Tähän kuluttajaryhmään mahtuu iso määrä populaa.
        Lyön vetoa että kun esimerkiksi VW tulee tarjoamaa MEBejään eri kokoisilla akuilla niin se hinnat alkaen malli tulee olemaan suosituin.


      • Pidemmälle
        Enmaksaturhasta kirjoitti:

        "200km on todella pieni toimintasäde. Silä pärjää pienessä tai keskisuuressa kaupungissa, jossa on lyhyet etäisyydet työhön, kauppoihin, ja harrastuksiin, ja latauspiste löyyy omasta kodista, tai läheltä."

        Tähän kuluttajaryhmään mahtuu iso määrä populaa.
        Lyön vetoa että kun esimerkiksi VW tulee tarjoamaa MEBejään eri kokoisilla akuilla niin se hinnat alkaen malli tulee olemaan suosituin.

        MEBin pieninkin akku tarjoaa yli 350 km toimintamatkan.


      • Massimies

        Itse ainakin viimeistään 400km kohdalla pidän puolentunnin tauon, jonka aikana pystyy superista ja CCS hyperistä lataamaan akun täyteen. 200km riittää mainiosti, jos ajelee vaan omassa kaupungissa. Mutta jos ajoa tulee läpi suomen, niin yli 400km on aika mukava, koska täytyy ottaa huomioon pakkanen ja keliolot, ja pahimmillaan tiputaan tuohon 300km. Kyllähän se polttomoottorikin kuluttaa talvella enemmän.


      • ratkaisu.löytyy.helposti
        Massimies kirjoitti:

        Itse ainakin viimeistään 400km kohdalla pidän puolentunnin tauon, jonka aikana pystyy superista ja CCS hyperistä lataamaan akun täyteen. 200km riittää mainiosti, jos ajelee vaan omassa kaupungissa. Mutta jos ajoa tulee läpi suomen, niin yli 400km on aika mukava, koska täytyy ottaa huomioon pakkanen ja keliolot, ja pahimmillaan tiputaan tuohon 300km. Kyllähän se polttomoottorikin kuluttaa talvella enemmän.

        Itse en kyllä maksaisi penniäkään siitä että autolla voisi ajaa yli 350km yhdeltä istumalta. Tuollaisia matkoja tulee vastaan sen verran harvakseltaan että vuokraisin vaikka sen dieselin niiksi päiviksi tai ostaisin lentolipun.
        Kaikenkaikkiaan ei ole järkeä mitoittaa mitään poikkeustapausten varalta. Poikkeustapaukset voi ratkaista muutenkin kuin raahamalla isoa akkupakettia mukana joka päivä ja maksaa sen ison akkupaketetin hinta.


      • HyvinSäVedät
        ratkaisu.löytyy.helposti kirjoitti:

        Itse en kyllä maksaisi penniäkään siitä että autolla voisi ajaa yli 350km yhdeltä istumalta. Tuollaisia matkoja tulee vastaan sen verran harvakseltaan että vuokraisin vaikka sen dieselin niiksi päiviksi tai ostaisin lentolipun.
        Kaikenkaikkiaan ei ole järkeä mitoittaa mitään poikkeustapausten varalta. Poikkeustapaukset voi ratkaista muutenkin kuin raahamalla isoa akkupakettia mukana joka päivä ja maksaa sen ison akkupaketetin hinta.

        Omistaisit auton, mutta jos joutuisi ajamaan pitempää matkaa niin vuokraisit sitä varten toisen auton, melkoinen nerous piilee tuossa tyylissä.


      • JihuuMitäÄlykköjä
        Massimies kirjoitti:

        Itse ainakin viimeistään 400km kohdalla pidän puolentunnin tauon, jonka aikana pystyy superista ja CCS hyperistä lataamaan akun täyteen. 200km riittää mainiosti, jos ajelee vaan omassa kaupungissa. Mutta jos ajoa tulee läpi suomen, niin yli 400km on aika mukava, koska täytyy ottaa huomioon pakkanen ja keliolot, ja pahimmillaan tiputaan tuohon 300km. Kyllähän se polttomoottorikin kuluttaa talvella enemmän.

        No noita latauspisteitähän löytyy ihan joka paikasta.


      • maalaisjärki
        HyvinSäVedät kirjoitti:

        Omistaisit auton, mutta jos joutuisi ajamaan pitempää matkaa niin vuokraisit sitä varten toisen auton, melkoinen nerous piilee tuossa tyylissä.

        Ei tuo niin vaikea asia ole ymmärtää jos haluaa. Jos tarvii ajaa kerran vuodessa yhdeltä istumalta yli 350 kilsaa niin ei todellakaan kannata mitoittaa autonsa toimintamatkaa tuon poikkeuksen takia.
        Aivan sama juttu kuin se ettei kannata ostaa ainoaksi autoksi pakua jos joutuu roudamaan huonekaluja kerran vuodessa.
        Tarvitsetko lisää rautalankaa?


      • rautalankamies

        On kuitenkin fiksumpaa ajaa ne 364 päivää vuodessa sähköllä alle kahden euron kustannuksilla / 100km kuin maksaa dieselistä kuusi eroa samalta matkalta.
        Jos vaikka ajaa 150 km päivässä niin se maksaa dieselinä 2.200 euroa enemmän vuodessa sähköön verrattuna. Kyllä sillä rahalla saa helposti auton vuokrattua yhdeksi päiväksi.
        Vieläkö pitää antaa lisää rautalankaa?


      • Rautalankamies
        rautalankamies kirjoitti:

        On kuitenkin fiksumpaa ajaa ne 364 päivää vuodessa sähköllä alle kahden euron kustannuksilla / 100km kuin maksaa dieselistä kuusi eroa samalta matkalta.
        Jos vaikka ajaa 150 km päivässä niin se maksaa dieselinä 2.200 euroa enemmän vuodessa sähköön verrattuna. Kyllä sillä rahalla saa helposti auton vuokrattua yhdeksi päiväksi.
        Vieläkö pitää antaa lisää rautalankaa?

        No mites on? Aukeaako nerous?
        Vai pitäisikö sittenkin ostaa dieselpaku?


      • Anonyymi
        rautalankamies kirjoitti:

        On kuitenkin fiksumpaa ajaa ne 364 päivää vuodessa sähköllä alle kahden euron kustannuksilla / 100km kuin maksaa dieselistä kuusi eroa samalta matkalta.
        Jos vaikka ajaa 150 km päivässä niin se maksaa dieselinä 2.200 euroa enemmän vuodessa sähköön verrattuna. Kyllä sillä rahalla saa helposti auton vuokrattua yhdeksi päiväksi.
        Vieläkö pitää antaa lisää rautalankaa?

        Suomalaisen keskimääräinen päivämatka jää alle 50 km. Säästöä diiseliin verrattuna tulee n.750 vuodessa. Kyllähän silläkin auton päiväksi vuokraa.


    • Koslaonparhain

      Ei herätä sääliä, itkeskelen onnea Koslassa.

    • se.siitä
    • da.nafta

      Oliskohan niinkin, että sähköautokiima alkaa laantua kun todelliset ilmastoa kuormittavat päästövertailut auton elinkaaren aikana tulevat julki. Täyssähköautolla pitää ajaa 35 vuotta eli vähintään kolmen akkusetin iän verran ennenkuin päästöt ovat pienemmät kuin esimerkiksi Euro6-normin Mydieselillä kulkevan polttomoottorin auton tupruttelut.

      • idealisti.pettyy.aina

        Ei kukaan kuluttaja valitse autoaan auton elinkaaren aikaisten päästöjen perusteella. Jos kuluttaja maksaa 100km sähköllä 2 euroa ja bensalla 8 euroa niin valinta on selvä . ympäristöasioilla pyyhitään hanuria.

        Samoin politiikot ovat täysin sopuleita. Jos sähköautot mielletään nollapäästöisiksi ja polttikset pahiksiksi niin silloin sähköautoja suositaan ja polttksille raippaa. Näin saa ääniä.
        Paljon tärkeämpää kuin miten asiat oikeasti ovat on se miten ne suuren yleisön silmissä vaikuttavat olevan.

        Kasva aikuiseksi.


      • Lexusmies
        idealisti.pettyy.aina kirjoitti:

        Ei kukaan kuluttaja valitse autoaan auton elinkaaren aikaisten päästöjen perusteella. Jos kuluttaja maksaa 100km sähköllä 2 euroa ja bensalla 8 euroa niin valinta on selvä . ympäristöasioilla pyyhitään hanuria.

        Samoin politiikot ovat täysin sopuleita. Jos sähköautot mielletään nollapäästöisiksi ja polttikset pahiksiksi niin silloin sähköautoja suositaan ja polttksille raippaa. Näin saa ääniä.
        Paljon tärkeämpää kuin miten asiat oikeasti ovat on se miten ne suuren yleisön silmissä vaikuttavat olevan.

        Kasva aikuiseksi.

        Itse valitsen auton että miellyttää silmää sisältä ja ulkoa.
        Hinta tietenkin omaan lompsaan sopiva.
        Penkki ja ajettavuus,varustelu....

        Ihan sama maksaako 100km ajomatka 2 vai 6 euroa.

        Ei löytynyt sähköautoa omaan tarpeeseen.


      • Anonyymi
        idealisti.pettyy.aina kirjoitti:

        Ei kukaan kuluttaja valitse autoaan auton elinkaaren aikaisten päästöjen perusteella. Jos kuluttaja maksaa 100km sähköllä 2 euroa ja bensalla 8 euroa niin valinta on selvä . ympäristöasioilla pyyhitään hanuria.

        Samoin politiikot ovat täysin sopuleita. Jos sähköautot mielletään nollapäästöisiksi ja polttikset pahiksiksi niin silloin sähköautoja suositaan ja polttksille raippaa. Näin saa ääniä.
        Paljon tärkeämpää kuin miten asiat oikeasti ovat on se miten ne suuren yleisön silmissä vaikuttavat olevan.

        Kasva aikuiseksi.

        Tuolla ajattelulla ei pitäis mennä kaupaksi yhtään bensaautoa.


    • ei.omia.rahoja

      itse en omia rahoja laittaisi teslaan pennikään

    • junamenijo

      Teslan ongelmat tulee nyt vasta esiin, kun varsinaiset autonvalmistajat ovat tulleet mukaan.

      Tesla ei ole preemiumia muulta osin kuin hinnaltaan. Preemium-autoissa on kunnon äänieristys ja ylellinen sisustus monine varusteineen, ja valmistuksen laatu on hyvää ja tasaista niin uutta autoa tarkasteltaessa.

      Teslan muita ongelmia ovat uuden auton maalipinta, paneelivälit, osien huono asennus ja sopivuus paikoilleen ja käytössä auton leviäminen muutaman kuukauden välein jostain kohtaa, kerran vuodessa jättäen luultavasti tielle.

      • Massimies

        Aivotpuuttuuvaan ois sopivampi nickname.

        Ymmärretään kyl et sulla ei oo varaa mihinkään premium autoon. Mul on kokemust joka merkistä ja samoja pikku ongelmia on ollut kaikis, nää hoidetaan takuuaikana aina kuntoon. Sulla varmaan 10v kotteroita?


      • TriFreud
        Massimies kirjoitti:

        Aivotpuuttuuvaan ois sopivampi nickname.

        Ymmärretään kyl et sulla ei oo varaa mihinkään premium autoon. Mul on kokemust joka merkistä ja samoja pikku ongelmia on ollut kaikis, nää hoidetaan takuuaikana aina kuntoon. Sulla varmaan 10v kotteroita?

        Hieno homma. Avaudu toki lisää.


      • Anonyymi
        Massimies kirjoitti:

        Aivotpuuttuuvaan ois sopivampi nickname.

        Ymmärretään kyl et sulla ei oo varaa mihinkään premium autoon. Mul on kokemust joka merkistä ja samoja pikku ongelmia on ollut kaikis, nää hoidetaan takuuaikana aina kuntoon. Sulla varmaan 10v kotteroita?

        Ja takuuajan jälkeen ei koskaan mitään pikku ongelmia ?


    • SinneMeniTesla

      Teslan kurssi näkyy tippuneen lähes 7% näitten uutisten myötä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe