Myynti romahti 31% ensimmäisellä vuosineljänneksellä edelliseen kvartaaliin verrattuna.
Lähtölaskenta on alkanut.
Teslan myynti romahtanut 31%
34
187
Vastaukset
- OikeatAutotOttavatVallan
Taitaa Teslan taloudesta tulla aikamoinen epäyhtälö. Hirmuiset velat painavat päälle, myynti vähentyy kolmanneksella ja hintaa on pudotettu rajusti. Toisin sanoen liikevaihto putoaa noin puoleen mutta kulut ja velat säilyvät ennallaan.
Firmaa tuskin on enää ensi vuonna, ainoastaan ehkä oikeitten autotehtaitten akkuvalmistajana. - Nukaerkki
Fisker Karma tulee taas uudestaan myyntiin lähiaikoina. Mitens Teslan käy. Teslaan on jo kerty nyt vanhaa tekniikkaa ja jää koko ajan jälkeen teknisestä kehityksestä.
- NäinViisiin
Volyymit eivät ole urheiluautoissa tai edes sporttisedaneissa (Tesla), vaan käyttökelpoisissa perhefarkuissa ja SUVeissa. Siellä tarvitaan autoja joissa on tilaa ja joilla voi ajaa pitkiä päivämatkoja. Siis lataushybridi SUV, joita löytyy yhä useammalta valmistajalta melko siedettävään hintaan. Tesla on jäämässä kuriositeetiksi ja edelläkävijäksi paradigman vaihdoksessa, sitten terve menoa.
- NäinOnNäkyleipä
Ongelmana ovat oikeat autotehtaat, jotka ovat alkaneet tehdä oikeita laatuautoja joko kokosähköisinä tai lataushybrideinä (järkevin vaihtoehto vielä pitkääääään). Kun hinnatkin ovat järkevämmällä tasolla on kuherruskuukausi Teslan kanssa ohi.
Sääliksi käy heitä, jotka ovat ostaneet tai lähiaikoina ostavat Teslan omalla rahalla. Luu jää käteen. - Massimies
Teslalla tulee menevään loistavasti.
audi, porsche, bmw, mercedes ei pääse näköjään edes samoihin kilsoihin omilla teknologioillaan. Kiihtyvyys myös huonompi.
Taycan varmaan tulee olemaan OK, mutta 400km/90kwh akulla ja hinta 100000.. ei hyvä. Täytyy harkita kun speksit tulee.
Teslalta tulee uus s ja x lähiaikoina missä käytetään jo tuota model 3 teknologiaa. Kilsat tulee nousemaan 500-600km . Roadsterilla pääseekiin 1000km.
Teslalla on niin hyviä patentteja, että jos kilpailijat meinaa päästä samalle tasolle, niiden on käytettävä teslan teknologiaa. Ehkä joku iso valmistaja ostaa teslan ? ;)
Btw, Meiltä löytyy pihasta panamera 2018 ja model3.- Ruiseri
Kun tarkastelee 98% autonostajien enemmistön valintakriteereitä kärrylleen, niin valitettavasti repivä kiihtyvyys jää toissijaiseksi vaikkapa 1) hinnan, 2) hinnan ja 3) käyttökelpoisuuden siis 3.1) toimintasäde ja 3.2) tilat koirille ja mökkikamoille rinnalla.
Ei ihme, että täyssähköpelit ovat aivan marginaalituote edelleenkin vaikka lehtijuttujen perusteella muuta voisikin luulla.
Massikeisarit ovat asia erikseen, kyllä täyssähkäri toimii hienosti kaupunkiautona. Itse ajan dieselmaasturilla jota on mahdoton korvata sähköautolla vielä vuosikymmeniin, pelkään (jopa 1200km päivämatkoja ajettuna, 2700 kilon kärry jne jne), mutta joku sähkökirppu menisi kauppakassina kyllä, mutta ei sillä näillä ajomäärillä saisi minkäänlaista taloudellista säästöä tai luonnon puhtautta. - Massimies
Kyllähän tuolla tesla model x pystyy vetämään vaikka Boeing 787 -matkustajakonetta. Kannattaa tsekata video.
Totta tietysti tuo, että kiisselillä voi vaan ajella ja ei tarvii pysähtyä lataamaan. Mutta itse ainakin viimeistään 400km kohdalla pidän puolentunnin tauon, jonka aikana pystyy superista ja CCS hyperistä lataamaan akun täyteen. - Ruiseri
" jonka aikana pystyy superista ja CCS hyperistä lataamaan akun täyteen."
Jos moinen tösseli sattuu paikan päältä löytymään, siis.
Itse haluan ajella missä sattuu, enkä suunnitella reittejä latauspisteeltä toiselle. - Massimies
Ruiseri kirjoitti:
" jonka aikana pystyy superista ja CCS hyperistä lataamaan akun täyteen."
Jos moinen tösseli sattuu paikan päältä löytymään, siis.
Itse haluan ajella missä sattuu, enkä suunnitella reittejä latauspisteeltä toiselle.Kyllä sä voit silti ajella missä sattuu jos sul on akus vaikka 400km, on niitä muitakin latureita olemassa ja vaikka normi pistokkeesta lataat mökillä 8h niin akku on 50% :)
- massojen.tarve
"Kilsat tulee nousemaan 500-600km . Roadsterilla pääseekiin 1000km."
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä kilometrijerkutusta. 200km on riittävä range valtaosalle väestöä. Miksi tavan tallaaja ostaisi 500 km rangen auton kun tarve on paljon pienempi?
Vaikuttaa vähän samalta pippelinvenytykseltä kuin polttiksien hevosvoimista puhuminen.- Älätuskaile.ostadiesel
200km on todella pieni toimintasäde. Silä pärjää pienessä tai keskisuuressa kaupungissa, jossa on lyhyet etäisyydet työhön, kauppoihin, ja harrastuksiin, ja latauspiste löyyy omasta kodista, tai läheltä.
Pääkaupunkiseudulla kertyy helposti 100km päivässä, ja auto joka toinen päivä narun päässä.
Pidemmälle reissulla lähdettäessä 200km range on yhtä tuskaa. - Ruiseri
Keskimääräiset ajomatkat ovat todellakin lyhyitä, mutta moni, erittäin moni, haluaa kuitenkin auton jolla voi ajaa tarvittaessa mummolaan ja takaisin ilman tuskaista latausmittarin vilkuilua ja pakollista 3 tunnin lounastaukoa latauspistukkaa jonotellen. Tai ajaa Lappiin nyt pääsiäislomalla.
Samalla logiikalla voitaisiin ihmiselle myydä vain 40 neliön omakotitaloja, koska 90% ajasta vietetään suunnilleen sellaisella pinta-alalla 240 neliönkin kämpässä. Kolmannes ajasta vietetään 1*2 metrin patjalla. Mihin sitä loppua oikein tarvitsee? - Enmaksaturhasta
Älätuskaile.ostadiesel kirjoitti:
200km on todella pieni toimintasäde. Silä pärjää pienessä tai keskisuuressa kaupungissa, jossa on lyhyet etäisyydet työhön, kauppoihin, ja harrastuksiin, ja latauspiste löyyy omasta kodista, tai läheltä.
Pääkaupunkiseudulla kertyy helposti 100km päivässä, ja auto joka toinen päivä narun päässä.
Pidemmälle reissulla lähdettäessä 200km range on yhtä tuskaa."200km on todella pieni toimintasäde. Silä pärjää pienessä tai keskisuuressa kaupungissa, jossa on lyhyet etäisyydet työhön, kauppoihin, ja harrastuksiin, ja latauspiste löyyy omasta kodista, tai läheltä."
Tähän kuluttajaryhmään mahtuu iso määrä populaa.
Lyön vetoa että kun esimerkiksi VW tulee tarjoamaa MEBejään eri kokoisilla akuilla niin se hinnat alkaen malli tulee olemaan suosituin. - Pidemmälle
Enmaksaturhasta kirjoitti:
"200km on todella pieni toimintasäde. Silä pärjää pienessä tai keskisuuressa kaupungissa, jossa on lyhyet etäisyydet työhön, kauppoihin, ja harrastuksiin, ja latauspiste löyyy omasta kodista, tai läheltä."
Tähän kuluttajaryhmään mahtuu iso määrä populaa.
Lyön vetoa että kun esimerkiksi VW tulee tarjoamaa MEBejään eri kokoisilla akuilla niin se hinnat alkaen malli tulee olemaan suosituin.MEBin pieninkin akku tarjoaa yli 350 km toimintamatkan.
- Massimies
Itse ainakin viimeistään 400km kohdalla pidän puolentunnin tauon, jonka aikana pystyy superista ja CCS hyperistä lataamaan akun täyteen. 200km riittää mainiosti, jos ajelee vaan omassa kaupungissa. Mutta jos ajoa tulee läpi suomen, niin yli 400km on aika mukava, koska täytyy ottaa huomioon pakkanen ja keliolot, ja pahimmillaan tiputaan tuohon 300km. Kyllähän se polttomoottorikin kuluttaa talvella enemmän.
- ratkaisu.löytyy.helposti
Massimies kirjoitti:
Itse ainakin viimeistään 400km kohdalla pidän puolentunnin tauon, jonka aikana pystyy superista ja CCS hyperistä lataamaan akun täyteen. 200km riittää mainiosti, jos ajelee vaan omassa kaupungissa. Mutta jos ajoa tulee läpi suomen, niin yli 400km on aika mukava, koska täytyy ottaa huomioon pakkanen ja keliolot, ja pahimmillaan tiputaan tuohon 300km. Kyllähän se polttomoottorikin kuluttaa talvella enemmän.
Itse en kyllä maksaisi penniäkään siitä että autolla voisi ajaa yli 350km yhdeltä istumalta. Tuollaisia matkoja tulee vastaan sen verran harvakseltaan että vuokraisin vaikka sen dieselin niiksi päiviksi tai ostaisin lentolipun.
Kaikenkaikkiaan ei ole järkeä mitoittaa mitään poikkeustapausten varalta. Poikkeustapaukset voi ratkaista muutenkin kuin raahamalla isoa akkupakettia mukana joka päivä ja maksaa sen ison akkupaketetin hinta. - HyvinSäVedät
ratkaisu.löytyy.helposti kirjoitti:
Itse en kyllä maksaisi penniäkään siitä että autolla voisi ajaa yli 350km yhdeltä istumalta. Tuollaisia matkoja tulee vastaan sen verran harvakseltaan että vuokraisin vaikka sen dieselin niiksi päiviksi tai ostaisin lentolipun.
Kaikenkaikkiaan ei ole järkeä mitoittaa mitään poikkeustapausten varalta. Poikkeustapaukset voi ratkaista muutenkin kuin raahamalla isoa akkupakettia mukana joka päivä ja maksaa sen ison akkupaketetin hinta.Omistaisit auton, mutta jos joutuisi ajamaan pitempää matkaa niin vuokraisit sitä varten toisen auton, melkoinen nerous piilee tuossa tyylissä.
- JihuuMitäÄlykköjä
Massimies kirjoitti:
Itse ainakin viimeistään 400km kohdalla pidän puolentunnin tauon, jonka aikana pystyy superista ja CCS hyperistä lataamaan akun täyteen. 200km riittää mainiosti, jos ajelee vaan omassa kaupungissa. Mutta jos ajoa tulee läpi suomen, niin yli 400km on aika mukava, koska täytyy ottaa huomioon pakkanen ja keliolot, ja pahimmillaan tiputaan tuohon 300km. Kyllähän se polttomoottorikin kuluttaa talvella enemmän.
No noita latauspisteitähän löytyy ihan joka paikasta.
- maalaisjärki
HyvinSäVedät kirjoitti:
Omistaisit auton, mutta jos joutuisi ajamaan pitempää matkaa niin vuokraisit sitä varten toisen auton, melkoinen nerous piilee tuossa tyylissä.
Ei tuo niin vaikea asia ole ymmärtää jos haluaa. Jos tarvii ajaa kerran vuodessa yhdeltä istumalta yli 350 kilsaa niin ei todellakaan kannata mitoittaa autonsa toimintamatkaa tuon poikkeuksen takia.
Aivan sama juttu kuin se ettei kannata ostaa ainoaksi autoksi pakua jos joutuu roudamaan huonekaluja kerran vuodessa.
Tarvitsetko lisää rautalankaa? - rautalankamies
On kuitenkin fiksumpaa ajaa ne 364 päivää vuodessa sähköllä alle kahden euron kustannuksilla / 100km kuin maksaa dieselistä kuusi eroa samalta matkalta.
Jos vaikka ajaa 150 km päivässä niin se maksaa dieselinä 2.200 euroa enemmän vuodessa sähköön verrattuna. Kyllä sillä rahalla saa helposti auton vuokrattua yhdeksi päiväksi.
Vieläkö pitää antaa lisää rautalankaa? - Rautalankamies
rautalankamies kirjoitti:
On kuitenkin fiksumpaa ajaa ne 364 päivää vuodessa sähköllä alle kahden euron kustannuksilla / 100km kuin maksaa dieselistä kuusi eroa samalta matkalta.
Jos vaikka ajaa 150 km päivässä niin se maksaa dieselinä 2.200 euroa enemmän vuodessa sähköön verrattuna. Kyllä sillä rahalla saa helposti auton vuokrattua yhdeksi päiväksi.
Vieläkö pitää antaa lisää rautalankaa?No mites on? Aukeaako nerous?
Vai pitäisikö sittenkin ostaa dieselpaku? - Anonyymi
rautalankamies kirjoitti:
On kuitenkin fiksumpaa ajaa ne 364 päivää vuodessa sähköllä alle kahden euron kustannuksilla / 100km kuin maksaa dieselistä kuusi eroa samalta matkalta.
Jos vaikka ajaa 150 km päivässä niin se maksaa dieselinä 2.200 euroa enemmän vuodessa sähköön verrattuna. Kyllä sillä rahalla saa helposti auton vuokrattua yhdeksi päiväksi.
Vieläkö pitää antaa lisää rautalankaa?Suomalaisen keskimääräinen päivämatka jää alle 50 km. Säästöä diiseliin verrattuna tulee n.750 vuodessa. Kyllähän silläkin auton päiväksi vuokraa.
- Koslaonparhain
Ei herätä sääliä, itkeskelen onnea Koslassa.
- se.siitä
Helmikuussa Tesla 3 oli kuitenkin Euroopan ostetuin sähköauto.
https://d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2019/03/EUR.png - da.nafta
Oliskohan niinkin, että sähköautokiima alkaa laantua kun todelliset ilmastoa kuormittavat päästövertailut auton elinkaaren aikana tulevat julki. Täyssähköautolla pitää ajaa 35 vuotta eli vähintään kolmen akkusetin iän verran ennenkuin päästöt ovat pienemmät kuin esimerkiksi Euro6-normin Mydieselillä kulkevan polttomoottorin auton tupruttelut.
- idealisti.pettyy.aina
Ei kukaan kuluttaja valitse autoaan auton elinkaaren aikaisten päästöjen perusteella. Jos kuluttaja maksaa 100km sähköllä 2 euroa ja bensalla 8 euroa niin valinta on selvä . ympäristöasioilla pyyhitään hanuria.
Samoin politiikot ovat täysin sopuleita. Jos sähköautot mielletään nollapäästöisiksi ja polttikset pahiksiksi niin silloin sähköautoja suositaan ja polttksille raippaa. Näin saa ääniä.
Paljon tärkeämpää kuin miten asiat oikeasti ovat on se miten ne suuren yleisön silmissä vaikuttavat olevan.
Kasva aikuiseksi. - Lexusmies
idealisti.pettyy.aina kirjoitti:
Ei kukaan kuluttaja valitse autoaan auton elinkaaren aikaisten päästöjen perusteella. Jos kuluttaja maksaa 100km sähköllä 2 euroa ja bensalla 8 euroa niin valinta on selvä . ympäristöasioilla pyyhitään hanuria.
Samoin politiikot ovat täysin sopuleita. Jos sähköautot mielletään nollapäästöisiksi ja polttikset pahiksiksi niin silloin sähköautoja suositaan ja polttksille raippaa. Näin saa ääniä.
Paljon tärkeämpää kuin miten asiat oikeasti ovat on se miten ne suuren yleisön silmissä vaikuttavat olevan.
Kasva aikuiseksi.Itse valitsen auton että miellyttää silmää sisältä ja ulkoa.
Hinta tietenkin omaan lompsaan sopiva.
Penkki ja ajettavuus,varustelu....
Ihan sama maksaako 100km ajomatka 2 vai 6 euroa.
Ei löytynyt sähköautoa omaan tarpeeseen. - Anonyymi
idealisti.pettyy.aina kirjoitti:
Ei kukaan kuluttaja valitse autoaan auton elinkaaren aikaisten päästöjen perusteella. Jos kuluttaja maksaa 100km sähköllä 2 euroa ja bensalla 8 euroa niin valinta on selvä . ympäristöasioilla pyyhitään hanuria.
Samoin politiikot ovat täysin sopuleita. Jos sähköautot mielletään nollapäästöisiksi ja polttikset pahiksiksi niin silloin sähköautoja suositaan ja polttksille raippaa. Näin saa ääniä.
Paljon tärkeämpää kuin miten asiat oikeasti ovat on se miten ne suuren yleisön silmissä vaikuttavat olevan.
Kasva aikuiseksi.Tuolla ajattelulla ei pitäis mennä kaupaksi yhtään bensaautoa.
- ei.omia.rahoja
itse en omia rahoja laittaisi teslaan pennikään
- junamenijo
Teslan ongelmat tulee nyt vasta esiin, kun varsinaiset autonvalmistajat ovat tulleet mukaan.
Tesla ei ole preemiumia muulta osin kuin hinnaltaan. Preemium-autoissa on kunnon äänieristys ja ylellinen sisustus monine varusteineen, ja valmistuksen laatu on hyvää ja tasaista niin uutta autoa tarkasteltaessa.
Teslan muita ongelmia ovat uuden auton maalipinta, paneelivälit, osien huono asennus ja sopivuus paikoilleen ja käytössä auton leviäminen muutaman kuukauden välein jostain kohtaa, kerran vuodessa jättäen luultavasti tielle.- Massimies
Aivotpuuttuuvaan ois sopivampi nickname.
Ymmärretään kyl et sulla ei oo varaa mihinkään premium autoon. Mul on kokemust joka merkistä ja samoja pikku ongelmia on ollut kaikis, nää hoidetaan takuuaikana aina kuntoon. Sulla varmaan 10v kotteroita? - TriFreud
Massimies kirjoitti:
Aivotpuuttuuvaan ois sopivampi nickname.
Ymmärretään kyl et sulla ei oo varaa mihinkään premium autoon. Mul on kokemust joka merkistä ja samoja pikku ongelmia on ollut kaikis, nää hoidetaan takuuaikana aina kuntoon. Sulla varmaan 10v kotteroita?Hieno homma. Avaudu toki lisää.
- Anonyymi
Massimies kirjoitti:
Aivotpuuttuuvaan ois sopivampi nickname.
Ymmärretään kyl et sulla ei oo varaa mihinkään premium autoon. Mul on kokemust joka merkistä ja samoja pikku ongelmia on ollut kaikis, nää hoidetaan takuuaikana aina kuntoon. Sulla varmaan 10v kotteroita?Ja takuuajan jälkeen ei koskaan mitään pikku ongelmia ?
- SinneMeniTesla
Teslan kurssi näkyy tippuneen lähes 7% näitten uutisten myötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851