Huolenaiheena lastemme tulevaisuus

Todellakin

Pieni katkelma Henrik Dettmannin kirjoituksesta:

"Henkilökohtaisesti suurin ärtymykseni aihe oli vaalikoneiden täydellinen vaikeneminen itselleni lähimmästä aihealueesta: liikunta-, urheilu- ja koulutuspolitiikasta – eli lastemme tulevaisuudesta.

Ennen kuin tuohtunut vastaväittäjä tivaa liikuntapolitiikan merkityksestä ilmastonmuutoksen ja vääristyneen huoltosuhteen kaltaisten hirviöiden rinnalla, viittaan edellisen kappaleen päättävään teesiin: Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja ennen kaikkea siksi, että elämä koostuu pienistä, arjen hyvinvointiin perustuvista asioista.

Koripallossa se tarkoittaa vaikkapa sitä, että terve, hyvällä itsetunnolla ja itseluottamuksella varustettu onnellinen ja tasapainoinen pelaaja pelaa parempaa koripalloa. Valmentajan tärkein tehtävä on miettiä pelaajiensa hyvinvointia joka päivä.

Entä politiikan kontekstissa? Mitä jos kansanedustaja onkin ”kansanvalmentaja”, ja hänen tehtävänsä on rakentaa asiantuntijoista koostuva huipputiimi, jonka päämäärä on rakentaa onnellisten, hyvinvoivien kansalaisten yhteiskunta, jossa jätämme lapsillemme paremman perinnön kuin itse saimme?

Tämän pohdinnan seurauksena syntyi varjovaalikone, joka tehtävänä on auttaa heitä, jotka pitävät koulutus-, liikunta- ja urheilupolitiikkaa merkittävänä tulevaisuuden menestystekijänä."

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onpa...hyvä...kirjoitus

      kiitos sinulle, tuo olisi minulta muuten jäänyt näkemättä.

      Jatkan myöhemmin.

    • Näin-on

      Viisaimmat "pitävät koulutus-, liikunta- ja urheilupolitiikkaa merkittävänä tulevaisuuden menestystekijänä."

    • Epäoikeudenmukaista

      Perintövero poistettava pieniltä perinnöiltä!


      Kiinteistövero tekee meillä maaseutukunnan ok-talosta ja tontissa vuodessa noin 600 euroa. Itse maksetaan remontit, lämmitys, sähkö, vesi, pihan hoito, nuohous ym.
      Talo on ostettu molempien pienistä palkoista säästämällä ja iltaisin toista työtä tekemällä aikana, jolloin lasten hoitokin oli itse maksettava.

      Nyt moni asuu leveästi vuokralla kaupungin kalleimmilla alueilla ja asumistuki kattaa vuokran.

      Jopa maahan tallustellut matu suurperheineen saa heti ison asunnon ja ihan kaiken ilmaiseksi päälle. Ei ole tarvinnut tehdä päivääkään töitä, silti ollaan kadehtimassa muka halpaa omistusasumista ja lätkimässä lisää veroa ja lopuksi perillisiä kuritetaan perintöverolla. Vaikka taloa ei saisi kaupaksi edes.

      • Perintövero-vie-tuhkat

        Jo...verotettuja... ja moneen kertaan ... ovat kaikki töistä saamani palkat olleet.
        Meidän molempien, miesvainajani ja minun molempien pienistä palkoista säästämällä ja iltaisin toista työtä tekemällä aikana, jolloin lasten hoitokin oli itse maksettava.
        Säästäväisinä ihmisinä ja sodan jälkeisen puutteen kokeneina olemme jotain saaneet hankittua.
        Emme ole tuhlanneet Alkossa käynteihin enkä tupakkaan.

        >Nyt en voikaan lahjoittaa niitä lapsieni perheille, sillä sellaisiin perintöveroihin heillä tuskin on varaa.

        Emme kaikki ole rantarikkaita ruotsinkielisiä.


      • Loputtomasti-samasta

        Vihaiseksi tekee perintövero ainakin rintaperillisille, omaisuudesta on maksettu veroa monella tapaa ensin palkkatulosta, kun sitten saatu vaikka asunto, se ei vieläkään ole verosta vapaa.

        Kunnon ihmisille ei tässä anneta arvoa, vain omia vastuitaan pakenevia nuoria mamu-miehiä
        autetaan ja juoppoja ja tupakkaa vetäviä.


    • Tähän-saakka-ainakin

      Heidän jokaisen syntymänsä on tuntunut lahjalta isoäidille.


      Minä olen antanut rahalahjan
      jokaiselle viidelle
      kaikkina syntymäpäivinään.

    • Näin-se-on-

      Järjen käyttö on pääasia!

      • Anonyymi

        Vai niin, että "järjen käyttö on" pään asia. Tunteisiin käytetään sitä syräntä, josta lämmin aine kulkeuttu kaikkialle. - Nm. Yhtyvät jossain


    • Pummilla_matkustaville

      Perintörahasta on jo verot maksettu ja se on hankittu kovalla työllä. Miksi joku saa elää ilmaiseksi toisten verorahoista maksetuilla tulonsiirroilla koko elämänsä päivääkään työtä tekemättä ? Niitä on paljon ja lisää lappaa maahan.

      Verot on
      jo maksettu jokaisesta palkasta, ja kaikki on hankittu sillä pienellä rahalla. mikä verojen oton jälkeen on käteen jäänyt!

      Joten eikö mikään riitä?

    • Anonyymi

      Tämä ketju on tärkeä!

      Kaikkein tärkein.

      • Anonyymi

        "Henkilökohtaisesti suurin ärtymykseni aihe oli vaalikoneiden täydellinen vaikeneminen itselleni lähimmästä aihealueesta: liikunta-, urheilu- ja koulutuspolitiikasta – eli lastemme tulevaisuudesta."

        Tämä huolestuttaa myös tosi paljon.


      • Anonyymi

        Ei siellä taideta opettaa muitakaan tarpeellisia taitoja tulevaa elämää varten. Esim. talous- / raha-asioita ja vaikkapa ensiaputaitojen perusteita. Liian moni kulkee ohi, kun joku tarvitsisi apua. Tai jos ei aivan ohita niin ei tee muuta kuin ottaa kuvia. Siis myös humaanit tiedot ja taidot uupuvat. - Nm. Välinpitämättömien valtakunta


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      236
      2580
    2. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      10
      1474
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1392
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1305
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1150
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      882
    8. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      868
    9. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      868
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      815
    Aihe