Moi mä oon 13-vuotias tyttö. En tiedä miten kertoa vanhemmilleni huonosta olosta. Koen siis joka päiväistä ahdistusta. Itse olen huomannut itseluotosta, ulkonäöstä ja kavereista kohdistuvaa ahdistusta. Mun ahdistus vaikuttaa muhun jokapäivä. En usko että on masennus. En haluis mennä mihinkään kriisipalveluun koska en koe tarpeelliseksi. Toivosin että joku ymmärtäisi tai jollain olisi (asiallisia) piristys vinkkejä. ps mulla ei oo minkään laista ongelmaa kotona...... KIITOS!
Ahdistusta joka päivä
2
78
Vastaukset
- mietitarkkaan
kerro nyt ainakin vanhemmillesi ensin ! Voit varmasti luottaa heihin, ja jutella avoimesti.
Lääkäriin jos luotat, - ne kirjoittaa sulle mitä tahansa huumetta...., ja siinä voi sitten mennä kymmeniä vuosia, mieti.
olet vasta 13 v. sinun ikäisillä lähes kaikilla on tuo ahdistus/epävarmuus, yms. ( ehkä psykologi-keskustelusta voisi saada jotain apua ??) - hipuli
Kerro vain rohkeasti. Olisi hyvä olla edes yksi, kenelle voisi pahasta olostaan kertoa! Tuon ikäisenä kaikille tulee jostain asioista epävarmuutta, ahdistustakin. Itsevarmuus kasvaa ajan myötä. Välillä kaikki ei mene putkeen ja virheistä oppii ja hyvällä huumorilla pärjää pitkälle ja pystyy ottamaan asioita vähän kevyemmin. Jokainen on sen näköinen kuin on, kaikissa ihmisissä on jotain kaunista ja hyviä puolia. Keskity hyviin puoliisi ja hyviin, iloisiin asioihin mistä pidät. Muiden mielipiteistä ei kannata liikaa välittää. Sinä olet itse sellainen kuin olet ja haluat, ei pidä liikaa miettiä mitä muut ajattelee. Jos sinulla on kavereita, joiden seurassa ei ole hyvä olla, kannattaa miettiä, olisiko kivempaa viettää aikaa jonkun muun kanssa, jonka kanssa sinulla on hyvä olla. Toki ei kannata hylätä muitakaan kavereita, mutta viettää vähemmän aikaa sellaisten kanssa, joiden kanssa ei ole kivaa. Olet iässä, kun alat muuttumaan nuoreksi aikuiseksi, se on monelle rankka ikä, mutta keskity kivoihin asioihin ja kivaa tulevaa kesää! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983