Miksei Javassa ole defineä?

miksiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Javasta kun puuttuu precompiler kokonaan niin miksei definen ja typedefin tilalle ole rakennettu mitään? Jos esimerkiksi pitää tulostaa paljon tekstiä niin
#define NEWLINE \n
lähdekoodin alussa olisi varsin kiva juttu! Muuten joutuu kutsumaan System.out.println aika moneen kertaan.

14

2954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • limanuljaskalle

      Hohhoijaati. älä kuse ohjelmakoodeeille.
      kakissa on rajoteensa ja Tietyt tutvallisuus jutut.

    • koetapas esim. google hakua "c preprocessor hell" ja nauti!
      Sen jälkeen ehkä ymmärrät, miksi näitä ei otettu javaan mukaan..

      • Anonyymi

        Ei liity mitenkään avaukseen.


      • code_red
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liity mitenkään avaukseen.

        Liittyy hyvinkin keskeisesti


      • Anonyymi
        code_red kirjoitti:

        Liittyy hyvinkin keskeisesti

        Aivan yhtä paljon kun rintaliiviesi koko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan yhtä paljon kun rintaliiviesi koko.

        Vau. Olet todella vitsikäs!


    • Anonyymi

      Copypastaamaninen on hyvin yksinkertaista.

    • Anonyymi

      Mielestäni \n on nopeampi kirjoittaa kuin huutaa NEWLINE.

      System.out.println:n saa taas nopeasti kirjoittamalla sout ja painamalla tabulaattoria.

      • Anonyymi

        En tiedä miten on nykyisin mutta joskus ennen \n (newline) ei toiminut Windowsissa jossa sen pitää olla \r (return) ja tuo ei taas toimi Linuxissa ja Macissa. Toisaalta nuo makrot luovat enemmän ongelmia kuin ratkovat niitä. Olen joskus niitä käyttänyt paljonkin C kielen kanssa ja lopputulema on se että koodi ei ole sellaisenaan uudelleenkäytettävissä muissa projekteissa. Makroja ei pitäisi käyttää siitä syystä ollenkaan vaan käyttää standardoitua kieltä aina ja poikkeuksetta. Itseasiassa jopa typedef on uskomattoman typerä idea juuri siksi että koodia ei voi sellaisenaan uudelleenkäyttää. Ainoan poikkeuksen luo tuollainen NEWLINE makro koska se käsittelee tulostettavaa tekstiä jota ei ole tarkoitus käyttää missään muualla uudestaan. Mutta ongelma on ratkaistavissa yhden ylimääräisen muuttujan avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miten on nykyisin mutta joskus ennen \n (newline) ei toiminut Windowsissa jossa sen pitää olla \r (return) ja tuo ei taas toimi Linuxissa ja Macissa. Toisaalta nuo makrot luovat enemmän ongelmia kuin ratkovat niitä. Olen joskus niitä käyttänyt paljonkin C kielen kanssa ja lopputulema on se että koodi ei ole sellaisenaan uudelleenkäytettävissä muissa projekteissa. Makroja ei pitäisi käyttää siitä syystä ollenkaan vaan käyttää standardoitua kieltä aina ja poikkeuksetta. Itseasiassa jopa typedef on uskomattoman typerä idea juuri siksi että koodia ei voi sellaisenaan uudelleenkäyttää. Ainoan poikkeuksen luo tuollainen NEWLINE makro koska se käsittelee tulostettavaa tekstiä jota ei ole tarkoitus käyttää missään muualla uudestaan. Mutta ongelma on ratkaistavissa yhden ylimääräisen muuttujan avulla.

        Sehän riippuu siitä mitä haluaa. Tuo \r (carriage return) palauttaa kursorin rivin alkuun ja \n (line feed) siirtää kursorin alas, mutta *nix-järjestelmissä myös lisäksi palauttaa kursorin rivin alkuun. Yhdistelmä \r\n tekee Windowsissa molemmat. https://en.wikipedia.org/wiki/Newline


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miten on nykyisin mutta joskus ennen \n (newline) ei toiminut Windowsissa jossa sen pitää olla \r (return) ja tuo ei taas toimi Linuxissa ja Macissa. Toisaalta nuo makrot luovat enemmän ongelmia kuin ratkovat niitä. Olen joskus niitä käyttänyt paljonkin C kielen kanssa ja lopputulema on se että koodi ei ole sellaisenaan uudelleenkäytettävissä muissa projekteissa. Makroja ei pitäisi käyttää siitä syystä ollenkaan vaan käyttää standardoitua kieltä aina ja poikkeuksetta. Itseasiassa jopa typedef on uskomattoman typerä idea juuri siksi että koodia ei voi sellaisenaan uudelleenkäyttää. Ainoan poikkeuksen luo tuollainen NEWLINE makro koska se käsittelee tulostettavaa tekstiä jota ei ole tarkoitus käyttää missään muualla uudestaan. Mutta ongelma on ratkaistavissa yhden ylimääräisen muuttujan avulla.

        Windowsissa käytetään \r\n.

        C# on java paremmin toteutettuna.


    • Anonyymi

      Voit aina kehitellä oman preprocessorisi joka parsettaa koodisi ja prosessoi #define direktiivillä olevat statementit. Prosessoitu lähdekoodi menee Java-kääntäjälle. Helppoa.

      • Ja aina voi kehittää oman ohjelmointikielen, jossa on preprosessori. Helppoa :)


      • Anonyymi
        code_red kirjoitti:

        Ja aina voi kehittää oman ohjelmointikielen, jossa on preprosessori. Helppoa :)

        Kuinka paljon ihmiset noin yleensä välttelevät seuraasi. Minua ainakin oksettaa teikäläinen siinä määrin että oli pakko kysyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe