Kuka muistaa?

milloin-mikä-vuosi

Kuka muistaa: Minä vuonna jugurtit tulivat Naantalin kauppoihin?

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulen-muistavani

      Sanoisin, että 1969, jos joku on eri mieltä, niin voi kertoa.

      • moi_morjens

        Oletettavasti oikea tieto.


      • Hedelmäpommi

        Valio aloitti teollisen tuotannon1968. Milloin sitten saatiin Naantalin kauppoihin?


      • jotainsinnepäin

        Naantalin kauppoihin ehkä 68 lopulla tai 69 alussa.


    • aina-muistelen

      Kun jugurtit tulivat, moni vierasti kyseistä tuotetta. Mutta minä rohkea söin.

      • TaasHöpötän

        Niin, kyllä jotkut ihmettelivät jugurtin nähdessään, että "mikä tommonen on".


      • niin.vaan.on

        Jotkut vierastavat jugurttia vieläkin.


      • naminamimaiskishei

        Minä olen lopettanut maidon käytön kokonaan, mutta jugurttia syön mielelläni.


    • tämänkin_muistan

      60-luv. juuston osto oli helppoa, kun ei ollut kuin kahta vaihtoehtoa.

      • Anonyymi

        Nykyään vaihtoehtoja on niin runsaasti, että ei ole helppoa valita.


    • syöppö

      Joskus 70-luvssa oli hyviä karviaismarjajugurtteja, mutta ne häipyivät markkinoilta melko pian.

      • Anonyymi

        Havaitsin saman asian- ja ihmettelin.


    • Anonyymi

      Ekat jugurtit n.68 tai 69 olivat muistaakseni mansikkajugurtteja.

      • Anonyymi

        Joskus vähän myöhemmin tuli ananasjugurtteja.


    • Anonyymi

      Viili on ollut jo ennen kuin jugurtti, mutta minä vierastin viiliä, ja vierastan edelleen.

    • Anonyymi

      Viisikymmentä vuotta on kulunut siitä kun ekan kerran uskalsin maistaa jugurttia.

    • Anonyymi

      Mitä varten sitä nyt erikseen oikein pitää kysellä juui Naantalia?

      Isot ketjut pistävät levityksen valtakunnallisesti, samoin kuin TV-mainonnan.

      Mutta olihan se teininä 1970-luvulla hauskaa pistellä "Rommipommi-jugurttia", jossa yli 2 %, että teinin kevyessä kropassa tuntui "hauskasti".

      Vedettiinhän se sitten pois markkinoilta toki...

      • Anonyymi

        rommipommia en muista mutta hedelmäpommi oli jotain ihmeellistä ja hyvää


      • Anonyymi

        Tää yksi pösilö avaa kymmeniä samanlaisia menneiden muistelu ketjuja tänne. Kysyy itse ja myös vastailee itse! Eli siksi tämäkin jugurttikeskustelu on olemassa.


      • Anonyymi

        Ketä tämä jugurttikeskustelu haittaa? Tavallisten ihmisten normaalit arkipäiväjutut ovat mielenkiintoisia.


    • Anonyymi

      Kauan sitten maistoin jugurttia. Olin epäluuloinen, mutta tuli hyvinkin myönteisempi vaikutelma kuin olisin osannut odottaa.

    • Anonyymi

      Eivät vanhan kansan äijät jugurttia ostaneet. Minun äitini osti innolla, vaan isä ei koskaan suostunut maistamaan jugurttia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe