Miksi Ubuntu näyttää teratavun kovalevyn olevan vain 931 GB, vaikka Windows näyttää oikean kapasiteetin, mikä on 1000 GB. Eikö Ubuntulla osata laskea, vai mikä on mennyt vikaan?
Eikö Ubuntu osaa edes laskea?
19
<50
Vastaukset
- näinsemeneeee
Ubuntu on vanhanaikainen käyttöjärjestelmä jonka osia on tehty 1970-luvulla eikä ole päivitetty nykypäivään.
- winkuralle
Onpa sellainen Windows 10 jonka osat on osteltu pitki ja poikin ja mätetty yhteen jolloin siitä on tullut mammutti.
- vääräjärjestys
winkuralle kirjoitti:
Onpa sellainen Windows 10 jonka osat on osteltu pitki ja poikin ja mätetty yhteen jolloin siitä on tullut mammutti.
Linuksin osien yhdistely ei ole oikein onnistunut.
https://itvision.altervista.org/files/linux-car-kit.jpg
- Lelux_
Windows tuossa ei valitettavasti osaa laskea kun näyttää väärin.
- mistä_tarkkailet
Kyllä minulla ainakin Mintin Disks ohjelma (sama on Ubuntussa) näyttää 128 GB:n SSD-levyn kooksi 128 GB.
GParted näyttää saman levyn kooksi 119,24 GiB, mikä sekin on oikein.
Mistähän ohjelmasta käsin mahdat Ubuntussasi kiintolevyn kokoa tarkkailla?- Lelux_
Sitten Ubuntukaan ei osaa laskea.
- mitä_mahtaa_olla
Lelux_ kirjoitti:
Sitten Ubuntukaan ei osaa laskea.
Aivan tarkistuksen vuoksi kysyn: mitä on mielestäsi 1 2 =
- lelux_
mitä_mahtaa_olla kirjoitti:
En tiiä, liian vaikea.
- kolmikanta
Mikä kanta? Itse käytän Setun-70:iä ja tällä koneella 1 2 = 10.
- te_teinikitisijät
kolmikanta kirjoitti:
Mikä kanta? Itse käytän Setun-70:iä ja tällä koneella 1 2 = 10.
Sitähän minäkin ettei teinikitisijät osaa enää laskeakaan.
- teslamitta
te_teinikitisijät kirjoitti:
Sitähän minäkin ettei teinikitisijät osaa enää laskeakaan.
Milloin saat Teslasi?
- Sinappimylly_nukkumaan
Kolme, laskin ilman tietokonetta toisin kuin ilmeisesti sinä.
Jos linuks lelu laskee ja väittää uuden kiintolevuyn kapasiteetin tuolleen mistä oli kyse niin se ei ole totta ja silloin ei osaa laskea. - Sinappikonelaskee
Tuossa vielä pohdittavaa, en tiennytkään että linuks on tuossakin näin surkea, näyttää siis väärin asiat ja ei osaa laskea
https://www.quora.com/Is-1-GB-equal-to-1024-MB-or-1000-MB
- ubuntu-on-jämpti
Windows ei osaa laskea. On syytä epäillä aina ensin windowsia.
- 3-33-33
En ole koskaan nähnyt 1000gb:n levyä. 931 on oikea luku.
- 3-33-33
Huom, mulla windows ja ubunty näyttää molemmat 1tb kiintolevyn kooksi saman 930gb
- Leluxlinux
3-33-33 kirjoitti:
Huom, mulla windows ja ubunty näyttää molemmat 1tb kiintolevyn kooksi saman 930gb
Jollakin edellä ei näytä, eli jutut on valetta tai sitten käyttikset ei osaa laskea.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2075240Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813716SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt663602Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers153528SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun433159Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062360SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412346Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?312194Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan762140Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja922079