Harlekiini-

kirjat

Miten ihmeessä joku jaksaa lukea Harlekiinikirjoja?

Edes pahimmassa romantiikanpuuskassa en jaksa kahlata läpi niitä, vaikka yleensä minäkin luen vaikka mitä.

Paitsi "komea salaperäinen lääkäri ja kaunis, nuori sairaanhoitaja" -juttuja.

9

2727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kanerva02

      Kauhistus, minä en edes tähän päivään mennessä ajatellut niitä "kirjoina". Joskus nuorempana muutama tuli luettua ja oli kyllä niin imelää, että luulin jättäväni tahmeita sormenjälkiä lukemisen jälkeen joka paikkaan.

      Mutta makuja on monia, jos joku niistä tykkää, niin ei se ole minulta pois. Mutta minua kiinnostaisi lukevatko harlekiinikirjojen ystävät mitään muuta niiden lisäksi? ja millaisia kirjoja?

      • elicia

        ..aikoinani Harlekiini-sarjaa ja omistin jopa n. viitisenkymmentä "kirjaa" kyseisestä sarjasta..
        Olihan ne ihan luettavia, mutta kaikki meni samalla kaavalla
        Mukavaa ajanvietettä yksinäisten koti-iltojen ratoksi.
        Kyseiseen sarjaan en ole kajonnut enää moniin vuosiin, vaikka yhä paljon kirjallisuutta luenkin.


    • ...Harlekiini-sarja ollut ainakin minun nuoruudessani tytöille vähän samaa kuin Jerry Cotton, Yöjuttu ja Alistair MacLean oli meille pojille.

      Nykynuoret niitä tuskin lueskelee sen enmpää kuin Cottoneitakaan...

    • elisant

      Nuorempana tuli aina ajoittain luettua Harlekiini-sarjaa, vaikken minäkään koskaan niitä mieltänyt varsinaisesti "kirjoiksi". Tuolloin noiden niteiden aikaansaama lemmenpalon sokerihumala ja huokailu yltiöromanttisten tarinoiden perään taisi kuulua asiaan.

      Hmm... oikeastaan Harlekiineja voisikin käydä hakemassa divarista ja fiilistellä alkavan kevään kunniaksi oikein kunnolla =)

    • Neito täysi-ikäisyyden kynn...

      Minä luin rakkaushuuruissani historiallisia harlekiineja ja niitä paksuja erikoisharlekiineja. Siitä toki on jo vierähtänyt parikymmentä vuotta, mutta ah, niin tunteikkaita muistoja tulee mieleen... Sittemmin on kirjallisuusmaku hieman muuttunut

    • Jokuns

      Harlekiineja julkaistaan yhä. Kuka lukee?

      • Count me out!

        Oiva kysymys! Itse luen vain arvostettua kirjallisuutta (usein englanniksi), ja TV:n ohjelmistostakin suostun katsomaan vain uutis- ja ajankohtaisohjelmia, luontodokumenttien ohella.


    • täällä yksi

      minä luen aina silloin tällöin, ihan hyvää viihdelukemista, varsinkin silloin kun ei jaksa innostua ja keskittyä "vakavampaan" tai pidempään romaaniin.
      Kesämökillä, ja muilla reissuilla on myös kivoja mukaanotettavia, kun eivät vie kassissa suurta tilaa.
      eihän niitä tarvitsekkaan vakavasti ottaa, eikä verrata mihinkään huipputeoksiin. Itse en pidä niitä kirjoina myöskään, mutta en kyllä puhuisi läpi kahlaamisesta, kuten aloittaja kirjoittaa, koska ovat niin kevyttä luettavaa ja sivujakin reilu sata.

      varsinkin sinkkuaikoina tuli luettua paljonkin harlekiineja, varmaan juurikin siihen ihmissuhteen ja romantiikankin puutteeseen, vaikka eivät ne sitä täysin korvanneetkaan. Kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa neljä vuotta sitten, harlekiinit ikäänkuin unohtuivat, mutta kyllä silti kirppareilta vielä ostelen ja tosiaan reissussa ja mökillä luen. ja kotonakin silloin kun ei "keksi" muuta lukemista, mutta jotain tekee mieli lukea. en kyllä kaupasta normaalihintaisena niitä ostele, vaan nimenomaan kirppareilta euron kappalehintaan.

      luetaanhan noita pokkareita muutenkin, joten miksi tuomitaan ja arvostellaan jos joku haluaa lukea harlekiineja ja saada niistä hieman romantiikan tuntua elämäänsä. esim. Sharon salan ja Alex Kavan pokkareita ei ole suomennettu varsinaisina kirjoina, vaan nimenomaan näitä ruokakaupoista saatavina pokkareina, mutta silti luen niitäkin, ja hyviä ovat.

    • Kaisa Anneli

      Harlekiinigenre on tunkeutunut kovakantisiin kirjoihin veraa vaikka Vera Vala, Veera Nieminen, Kati Hiekkapelto ym.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe