Katsastusmies määräsi pari lappua hitsattavaksi kynnysten etuosaan. Nyt askarruttaa mitä kannattaisi ruiskuttaa koteloiden sisään. Öljy on parasta, mutta jos kuitenkin seuraavassa katsastuksessa löytyy reikää, niin öljy tuppaa syttymään, kun hitsaa ja koko kottero voi palaa.
Olisiko tuo Canadalainen mönjä parempaa vai palaako se vielä herkemmin? Kyse on siis siitä alustakäsittelystä, joka voidaan tehdä päivässä valtuutetussa pisteessä. Tonnin autoon ei kannata tehdä tonnin ruostesuojausta. Vaasan suunnalla Sulvalla vai Sundomissa taisi olla tämä palvelu. Ei se ole volkkarin syy, jos maahantuoja jätää nykyään kotelot suojaamatta.
Ford on samanlainen ruostepommi, sekin pitäisi suojata samalla tavalla. Molemmat ovat jo rippikouluiässä, joten aika hyvin ovat ruostetta vastustaneet.
Mitä ainetta helmakoteloon?
5
498
Vastaukset 5
- etefef
Miten olisi jos laittaisit niihin koteloihin kotelosuojaa? Ellei löydy tiloja ja kompressoria, varmasti joku tee se itse korjaaja tarjoaa tällaisia palveluja pienestä korvauksesta. Ei siihen tarvi kuin muutama litra kotelosuojaa, suihkuttimen ja paineilmaa. Sillä käsittelee pohja, kynnyskotelot, ovien sisään jne.
- HeleppoHomma
Ei siihen tarvi kuin Dinitrol ML spraypullon vaikka motonetistä.
Maksaa 6,99 ja yhdellä pullolla ruiskuttelee varmasti yhden puolen kotelon. Useimmissa autoissa on jonkinlainen tarkistusreikä sinne koteloon, tuosta aukosta ruuttaa menemään.
Tunnin homma, kustannukset 14 euroa.
- kädetönautonkorjaaja
Kyllä tuo Dinitrol ML muuten olisi hyvää, mutta siellä on aika rutosti ruostetta ja hiekkaa mennyt sisälokasuojan taakse ruostuneista reiistä sisään ja en uskalla kuorruttaa tuota sotkua millään kotelonsuojalla. Sellainen kuumavaha olisi kova
sana, mutta liian kallista. Harmi, kun oli päästetty niin pahaksi tuo ruosteen raiskaus.- HeleppoHomma
Jos et saa hiekkaa sieltä pois niin parempi se ML on sinne ruiskuttaa kuin että jättää ruiskuttamatta.
Tuo ainehan hakeutuu pienninkin rakoihin ja varmaan imeytyy siihen hiekkaankin. Ruoste ei sinällään haittaa, sehän imee tuon aineen itseensä ja sinänsä se ruostuminen pysähtyy.
Kun nuo on olosuhteet niin täydelliseen ratkaisuun ei vaan pysty.
Tulisko se hiekka veks vedenpoistoreijistä vesihuuhtelulla.
- kädetönautonkorjaaja
Yksi konsti olisi hommata sellainen älypuhelimeen sopiva letkun päässä oleva kamera, niin näkisi, miltä siellä oikein näyttää. Kerran innostuin imuroimaan Nissan pickupin runkopalkeista hiekkaa pois ja imuri otti niin itseensä, että se hajosi. Jos vesilekulla huuhtelisi kotelon ja sen päälle puhaltaisi kuumailmapuhaltimella kotelon kuivaksi, niin siinä olisi otollinen pinta ruosteensuojaaineelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.641021Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30687- 90685
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu24661- 46648
- 9641
Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.68629kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14625Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan82558- 42550
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj22548- 62546
- 61539
- 44531
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47523Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.134508Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13482Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.27437Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa46433Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.28421