Mitä ainetta helmakoteloon?

Katsastusmies määräsi pari lappua hitsattavaksi kynnysten etuosaan. Nyt askarruttaa mitä kannattaisi ruiskuttaa koteloiden sisään. Öljy on parasta, mutta jos kuitenkin seuraavassa katsastuksessa löytyy reikää, niin öljy tuppaa syttymään, kun hitsaa ja koko kottero voi palaa.
Olisiko tuo Canadalainen mönjä parempaa vai palaako se vielä herkemmin? Kyse on siis siitä alustakäsittelystä, joka voidaan tehdä päivässä valtuutetussa pisteessä. Tonnin autoon ei kannata tehdä tonnin ruostesuojausta. Vaasan suunnalla Sulvalla vai Sundomissa taisi olla tämä palvelu. Ei se ole volkkarin syy, jos maahantuoja jätää nykyään kotelot suojaamatta.
Ford on samanlainen ruostepommi, sekin pitäisi suojata samalla tavalla. Molemmat ovat jo rippikouluiässä, joten aika hyvin ovat ruostetta vastustaneet.
Ilmoita


Miten olisi jos laittaisit niihin koteloihin kotelosuojaa? Ellei löydy tiloja ja kompressoria, varmasti joku tee se itse korjaaja tarjoaa tällaisia palveluja pienestä korvauksesta. Ei siihen tarvi kuin muutama litra kotelosuojaa, suihkuttimen ja paineilmaa. Sillä käsittelee pohja, kynnyskotelot, ovien sisään jne.
1 VASTAUS:
Ei siihen tarvi kuin Dinitrol ML spraypullon vaikka motonetistä.

Maksaa 6,99 ja yhdellä pullolla ruiskuttelee varmasti yhden puolen kotelon. Useimmissa autoissa on jonkinlainen tarkistusreikä sinne koteloon, tuosta aukosta ruuttaa menemään.

Tunnin homma, kustannukset 14 euroa.
+Lisää kommentti
Kyllä tuo Dinitrol ML muuten olisi hyvää, mutta siellä on aika rutosti ruostetta ja hiekkaa mennyt sisälokasuojan taakse ruostuneista reiistä sisään ja en uskalla kuorruttaa tuota sotkua millään kotelonsuojalla. Sellainen kuumavaha olisi kova
sana, mutta liian kallista. Harmi, kun oli päästetty niin pahaksi tuo ruosteen raiskaus.
1 VASTAUS:
Jos et saa hiekkaa sieltä pois niin parempi se ML on sinne ruiskuttaa kuin että jättää ruiskuttamatta.

Tuo ainehan hakeutuu pienninkin rakoihin ja varmaan imeytyy siihen hiekkaankin. Ruoste ei sinällään haittaa, sehän imee tuon aineen itseensä ja sinänsä se ruostuminen pysähtyy.

Kun nuo on olosuhteet niin täydelliseen ratkaisuun ei vaan pysty.

Tulisko se hiekka veks vedenpoistoreijistä vesihuuhtelulla.
+Lisää kommentti
Yksi konsti olisi hommata sellainen älypuhelimeen sopiva letkun päässä oleva kamera, niin näkisi, miltä siellä oikein näyttää. Kerran innostuin imuroimaan Nissan pickupin runkopalkeista hiekkaa pois ja imuri otti niin itseensä, että se hajosi. Jos vesilekulla huuhtelisi kotelon ja sen päälle puhaltaisi kuumailmapuhaltimella kotelon kuivaksi, niin siinä olisi otollinen pinta ruosteensuojaaineelle.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mitä ainetta helmakoteloon?

Katsastusmies määräsi pari lappua hitsattavaksi kynnysten etuosaan. Nyt askarruttaa mitä kannattaisi ruiskuttaa koteloiden sisään. Öljy on parasta, mutta jos kuitenkin seuraavassa katsastuksessa löytyy reikää, niin öljy tuppaa syttymään, kun hitsaa ja koko kottero voi palaa.
Olisiko tuo Canadalainen mönjä parempaa vai palaako se vielä herkemmin? Kyse on siis siitä alustakäsittelystä, joka voidaan tehdä päivässä valtuutetussa pisteessä. Tonnin autoon ei kannata tehdä tonnin ruostesuojausta. Vaasan suunnalla Sulvalla vai Sundomissa taisi olla tämä palvelu. Ei se ole volkkarin syy, jos maahantuoja jätää nykyään kotelot suojaamatta.
Ford on samanlainen ruostepommi, sekin pitäisi suojata samalla tavalla. Molemmat ovat jo rippikouluiässä, joten aika hyvin ovat ruostetta vastustaneet.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta