stilo tuli tiensä päähän

noojopason

Tuli semmonen vikalista katsastuksesta et arvioi töineen korjauksesta vähintään 1000e niin stilon ainoa osoite taitaa olla romuttamo. Eipä tuosta taida mitään saada mymällä edes varaosiksi tai peltoautoksi.

No onneksi voi huoletta ajaa 2.5 asti mikä jälkitarkastuksen vika päivä ja tietääkseni kuuakuden siiitä voi vielä ajaa koska ei ole käyttökiellossa mutta 3.4 ja 1.6 välisellä ajalla jos vie katsastukseen ne katsastaa uudestaan kokonaan. 1.6 menee käyttökieltoon mikä lukee katsastuspäätöksessä.

Ketuttaaa kun hyvä auto oli ajaa ja on vieläkin enkä ajossa huomaa mitään ongelmia.

31

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noojopason

      siis 3.5 -1.6 eikä 3.4

    • koettuaelämässä

      No äläpäs tee liian hätiköityjä päätöksiä, nuo "tonnin korjaukset" äkkiseltään aina vähän kauhistuttavat, kehuit autoasi hyväksi ajaa mikä onkin totta ja pidät autostasi? No meinaatko jäädä autottomaksi? Vai meinaatko ostaa jonkun käytetyn josta et tiedä mitä se on syönyt? Tai ostaa uuden velaksi?
      Tuolla tonnilla saat pitää pitämäsi auton ja jatkaa samalla tutulla taas eteenpäin, mutta jos et halua pistää autoosi tuota tonnia, älä sitten pistä sitä tonnia tai kahta johonkin toiseen ikäautoonkaan, se voi olla melkoinen riski, se on neuvoni ja kokemusta on autoilusta 40 v.
      Tee mitä haluat mutta halusin vain antaa kokemuspohjaisen neuvon, sillä tyhmiä päätöksiä on tullut tehtyä.

    • koettuaelämässä

      Vielä, ethän sinä siitä tietenkään mitään saa vaikka kuinka yrittäisit myydä, edes varaosiksi. Myyntiarvo on mitätön jos yhtään mikään, mutta "ajoarvoa" on ja sehän se on autoilussa tärkeintä, päästä eteenpäin paikasta toiseen. Tonnilla tai vähän päälle, pääset pitämälläsi autolla taas eteenpäin,
      voi olla että pitkästikin.

    • noojopason

      niin se varmaan on mutta mulla ei ole varaa 1000e korjauksiin ja se on se vähintään oleva hinta ja autottomanakaan en voi olla :D

    • ex.autonkorjaaja

      Olisko sulla laittaa tuo vikalista tänne.? Vois arvioida, onko se oikeesti 1000e arvoinen, vai pelkkää katsastusaseman kusetusta. Toisaalta, jos siinä on oikeesti tonnin edestä laitettavaa, niin sillä hinnalla, ja jopa allekkin löytyy katsastettuja autoja esim. tori.fi, tai nettiautosta.

    • noojopason

      Okei tässä iltalukemista :D

      Hylätyt:

      Takajarru, jarruvoimien ero liian suuri

      Seisontajarru, jarruvoima alle 16% kokonaismassasta

      Co pitoisuus kierroksilla Co korotetulla pyörimisnopeudella liian korkea (tämä meni hilkulla käsittääkseni koko aika että välillä hyvä ja sit vähä huonompi et siinä ja siinä)

      Apurunko ruostevaurioitunut edessä oikealla ( kyllä se selitti et mitenkä mut meni vähä ohi korvien eikä sinne ole kukaan sen jälkeen katsonut että millainen vaurio)

      Akatukivarren pallonivel välyksellinen vasenmalla

      Alatukivarren laakerointi vautioitunut vasemmalla takimmainen

      Raidetangon pää välyksellinen vasemmalla sisempi

      Raidetangon pää välyksellinen oikealla sisempi

      moottorin kumityyny vaurioitunut alempi

      Korjauskehoitukset:

      sivusuuntavalo väärä väri vasemmalla ja oikealla

      kallistuksenvakaajan kiinnitys välyksellinen oikealla (tähän katsastaja on kynällä kirjoittanut vielä että koiranluu varmaan tarkeentaakseen emt)

      Kallistuksebvakaajan kiinnitys välyksellinen vasemmalla ja tähänkin on kynällä saman kirjoittanut

      moottori öljyvuoto

      Etttä semmosta :D

      • ex.autonkorjaaja

        Joo kylhän tuo lista on sen verran vakuuttava, että varmaan se tonttu varmaan palaa aika helposti korjauksiin (näkemättäkin). Varsinki rungon ruostevauriot on yleensä hankalia, ja kalliita korjata.

        Ehkä halvin vaihtehto ajaa auto johonki romutuslaitokselle, jotka maksaa muutaman kympin/satasen romuraudasta. Ja sen jälkeen jos on tarvetta autolle, niin etsit jonkun halvan käytetyn, jossa on tuore leima.


      • LaitaKuntoon

        Osathan tuohon ei maksa juuri mitään ja jos itse osaa tehdä yhtään asioita, niin ei tuon korjaaminen kalliiksi jää.

        Kun en tiedä tarkemmin stilon mallia ja moottoria niin heitän osien hinnat 1.6 moottorin mukaan:

        -takajarrulevyt, 13,85€ * 2
        -takajarrupalat taakse, 14,28€
        -sytytyspuolat, 21,24€ * 4
        -sytytystulpat, 1,50€ * 4
        -moottorin lämpöanturi, 7,02€
        -lambda-anturi, 46,74€
        -MAP-anturi, 22,33€
        -ilmansuodatin, 5,17€
        -alapallonivel, 13,04€ * 2
        -tukivarsi, 60,75€ * 2
        -raidetangon sisäpää, 5,57€ * 2
        -raidetangon ulkopää, 5,75€ * 2
        -moottorin kumityyny, 10,54€
        -vilkkupolttimot 2 kpl, 1,50€
        -"koiranluut", 7,97€ * 2
        -venttiilikopan tiiviste, 13,90€

        Osat eivät ole halvinta kuraa, vaan laadukkaita tarvikeosia. Yhteensä 426,30.

        Virolaisella korjaamolla varmasti 8 tuntia riittää noiden asentamiseen jos ei itseltä onnistu.

        8 * 25€ = 200€ Auton laivamatka 50€

        Ainoa mikä jäi arvoitukseksi, on apurungon ruostevaurio. Sellaisen saa hajottamolta hintaan 100€.

        Yhteensä 776,30€

        Jos auto on koriltaan viimeisen päälle ruosteeton niin tuo kannattaa tehdä, jos ruostetta löytyy niin... Ei taida kannattaa.


    • Romuralliin

      Halleluujaa viimeinen voitelu on annettu, apurunko on paskaa makarooni metallia!

    • Nojopason

      Se arvio on autohuollon puhelimessa tekemä eikä katsastajan että tuskin alle 1000e selviää.

    • Nojopason

      Yks tuttu joka tietää autoista enemmän kuin mä kurkkaa sinne et millainen ruostevaurio et meniskö koko runko uusiks vai mitenkä. Fiatilla ajelen ensi kuuhun sinne niin pitkälle kun löydän ja on rahaa toiseen autoon ja fiatilla menen hakemaan ja samalla reissulla hävitän fiatin.

    • koetuaelämässä

      Minä joka kehoitin olemaan hätäilemättä kyllä joudun muuttamaan mielipiteeni, jos viat on noin massiivisia, et tule tonnilla selviämään, ja kuka alkaa tuollasia remppoja tekemään, jos ei joku "nyrkkipaja" ja tuleeko siitäkään laittamisesta katsastuskelpoista jälkeä. Kuinkas muuten auto on mennyt vuosi sitten katsastuksesta jos nyt on noin loppu?

    • Nojopason

      Muutaman satasen huolto ja läpi meni vuosi sitten

    • Nojopaon

      Ja oli eri asema mihi nyt vein:D

    • Hizzzari

      Jos apurunko ei ole ihan läpiruostunut puhki kovin isolta alalta, niin periaatteessa korjaus ei ole ihan hirvittävän kallis remppa, jos joltain tutulta löytyy paja, ja hitsusvehkeet. Mut onhan tuossa toki paljon muutaki laitetettavaa. Kallein remontti voi olla moottorissa, jos se on kulunut vuotaa öljyä, eikä mee enää päästöistä läpi.

    • Nojopason

      Palaneesta sumarin polttimosta ei sanonu mitään mutta sillä eii nyt merkitystä ole:D

    • iygtuy

      Öljyvuoto? No riippuu mistä se vuotaa, mitä se haittaa jos kannentiivisteen välistä vähän vuotaa?
      Ja oletko viime katsastuksen jälkeen sitten vaihtanut noita lamppuja väärän värisiksi?
      Vai eikö edellisellä asemalla huomanneet?
      Ompa karmeasti tullut vikoja vuodessa, tai sitten edellinen katsastus oli aika kevyt sellainen.
      Kyllä noita autoja saa ihmeen halvalla, katsastettuja, tuo on jo aika paha tapaus kaikenkaikkiaan.

    • Nojopason

      En ole vaihtanut mitään. Sit se selvii kun tuttu katsoo huomenna joka autoja korjailee. Ajossa en edelleen huomaa mitään ongelmia. Ei ainakaan viikkoon ole öljyä tarvinu lisätä mut hu selvii :D

    • Nojopason

      Öljyvuoto oli korjauskehotuksena eikä hylättynä. En tiedä onko sillä merkitystä.

    • Nojopason

      Äsken tuttu lähti fiatilla ja kattoo sen ruoste homman et selviääkö hitsaamalla ym. Sitähä ei kuulemma sais hitsata apurunkoo mut jos sen tekee hyvin niin sitä ei huomaa ja tarvittaessa sanoo katsastuksessa et ronuttamolta haki spurungon.

      Kuitenkin jos huonosti käy niin sillä on mulle toinen auto valmiina ja se hyvittää fiatista sit jotain

    • Nojopason

      Sais sen hitsattua. Se tekee hinta arvion et kantsiiko se korjata vai ottaa se toinen auto mun.

      Se huomas jonkun välyksellisen jutun mitä se ihmetteli et katsastaja ei ollu huomannu tai joku mikä on kohta menossa hajalle.

    • Nojopason

      880e ois sillä töineen fiatin korjaus. Eihä osat tosiaan paljoo maksa mut töihin taitaa mennä sitä aikaa.

    • loiufh

      880 koko homma? No, eipä paha sitte jos saat leiman siihen , eikä kannata noita tonnin rakkineita katella jos tykkäät auton kulusta muutenkin.

    • Anonyymi

      jos pysyy työkalut käsissä niin pari iltaa kun tallissa pyörii niin kunnossa on. nuo viat kun korjaa niin saattaa kärryllä ajella pitkällekkin. kaikki autot kannattaa kerran kesässä alustastaan pestä ja ajaa montun päälle, massailla sieltä täältä ja syynätä muutenkin.

      • Anonyymi

        Minullakin vm.88 Croma 2.0 i.e toisena autona jonka etupalkkia hitsattu jo muutamana vuonna katsastukseen, lisäksi alustaankin muutama paikka. Mulla auto ollut n. 3 vuotta. Viime katsastukseen joutui myös vasemman raidatangon pään uusimaan.
        Silloin reilu 2 vuotta sitten tuli hylkäys etupalkin ruosteesta ja sai sen hitsauksella korjata. Sitten laki muuttui että ei saisi enää hitsailla palkkia. Katsastusmies sanoi että vanhat korjaukset hyväksytään. Käsitin tämän niin että täytyy katsoa aina ENNEN katsastusta tuo palkki että on kunnossa. Näin nytkin tein ja pikku paikan pajalla laittoivat siihen ennen katsastusta.
        Jos hylky tulee palkista, joutuu sen uusimaan, mutta alustan ruosteviat voi jälkitarastukseen hitsata. Näin tämän ymmärsin. Tämmöiseen Cromaan ois kyllä hankala löytää toista palkkia. Aikasemmin omistin samanlaisen auton vm.87 ja harmittaa kun annoin uuteen Fiatiin sen vaihdossa v.2002.. siinä oli huippuhyvät palkit (edellinen omistaja oli vaihtanut alustan Saksasta tuodusta vähän ajetusta). Olin sitä ruostesuojannutkin, kone myös huippukunnossa, täydellisesti remontoitu twincam. Sinne meni vaihdossa, ilmeisesti romuttamolle päätyi kun kolaroin sitä hieman keulasta ja autolla oli ikää tuolloin 15 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin vm.88 Croma 2.0 i.e toisena autona jonka etupalkkia hitsattu jo muutamana vuonna katsastukseen, lisäksi alustaankin muutama paikka. Mulla auto ollut n. 3 vuotta. Viime katsastukseen joutui myös vasemman raidatangon pään uusimaan.
        Silloin reilu 2 vuotta sitten tuli hylkäys etupalkin ruosteesta ja sai sen hitsauksella korjata. Sitten laki muuttui että ei saisi enää hitsailla palkkia. Katsastusmies sanoi että vanhat korjaukset hyväksytään. Käsitin tämän niin että täytyy katsoa aina ENNEN katsastusta tuo palkki että on kunnossa. Näin nytkin tein ja pikku paikan pajalla laittoivat siihen ennen katsastusta.
        Jos hylky tulee palkista, joutuu sen uusimaan, mutta alustan ruosteviat voi jälkitarastukseen hitsata. Näin tämän ymmärsin. Tämmöiseen Cromaan ois kyllä hankala löytää toista palkkia. Aikasemmin omistin samanlaisen auton vm.87 ja harmittaa kun annoin uuteen Fiatiin sen vaihdossa v.2002.. siinä oli huippuhyvät palkit (edellinen omistaja oli vaihtanut alustan Saksasta tuodusta vähän ajetusta). Olin sitä ruostesuojannutkin, kone myös huippukunnossa, täydellisesti remontoitu twincam. Sinne meni vaihdossa, ilmeisesti romuttamolle päätyi kun kolaroin sitä hieman keulasta ja autolla oli ikää tuolloin 15 v.

        Saabin palkki ei varmaankaan käy, vaikka korin suunnittelu yhteistyötä olikin?


      • Anonyymi

        Jotkin alustan osat samoja Cromassa ja 9000:ssa, muistaakseni ainakin etutukivarren puslat. Edelliseen Cromaani aikoinaan n.20 vuotta sitten vaihdoin ko. puslan. Taka-akselirakenne erilainen Saabissa, siinä on jäykkä taka-akseli, Cromassa erillisjousitus.
        Näissä ns. Tipo 4 - projektin autoissa (Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema ja Saab 9000) Pininfarinan muotoilema Alfa poikkeaa korin muotoilultaan näistä kolmesta muusta jotka taas ovat Giugiaron muotoilemia. Korin keskiosat ovat melko samanlaiset Cromassa, Themassa ja 9000:ssa. Näiden ovetkin varmaan pikku muutoksilla sopisi keskenään ja ilmeisesti tuulilasitkin samanlaisia.
        Paljon Saabeja on Suomessa liikenteessä vieläkin, myytiinkin täällä melko paljon. Italialais"serkut" harvinaisempia. Cromakin oli euroopassa kokoisekseen suosittu, sitähän myytiin myös turbodieselinä ( maailman ensimmäinen commonrail) ja tuotannon loppuaikana myös 2.5 V6 -bensiinikoneisena myös.
        Alustaltaan ja tekniikaltaan lähellä Cromaa on Lancia Thema. Perus 2.0 i.e -kone melko samanlainen. Theman koneessa oli tasapainoakseli tuotannon alusta lähtien, Cromaan se tuli faceliftissa -91. Themassa oli myös eri konevalikoima, mm. erkoismalli 8.32 -versiossa oli Ferrarin (ilmeisesti hieman kesytetty) 3.2 V8.


      • Anonyymi

        Cromaa ei tuotu uutena tänne koskaan dieseleinä eikä V6:sta.
        Paitsi näitä uudempia 2006< on dieseleinä tuotu muttei niitäkään 200 hv versioita.


    • Anonyymi

      Koittakaa saada nyt se Stilo kuntoon, tai viekää paalaukseen.

    • Anonyymi

      Joka autossa nykyään nuo apurungot ruostuu ja siksi ruiskutellut vanhat peräöljyt pintaan renkaan vaihdoissa.

    • Anonyymi

      Jarruja, koiranluita ja muita niveliä kannattaa huvikseenkin päivittää ylläpitäen auton hyvässä kunnossa... nii ei tuu kerralla pitkää listaa työn alle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      Yleistä iskelmämusiikista
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe