Voiko epilepsiassa kohtausta ennakoivat oireet tulla ilman kohtausta? Onko mahdollista, että niitä ennakoivia oireita on pitkän aikaa (tunteja) ilman että tulee varsinaista kohtausta? Entäpä näkyvätkö ne oireet muutoksena eeg:ssä?
Ennakko-oireet epilepsia
4
390
Vastaukset
- Eieijaei
Ei ei ja ei.
- Aurailija
Entäpä jos ne ennakoivat oireetkin on kohtauksia?
Minäkään en kouristele. Kohtaukseni ovat noita, joita moni pitää ennakkotuntemuksina. Näkyvät eeg:ssakin. - Anonyymi
Minulla on ennakko-oireita jo tunteja ennen, sain juuri eilen grand malin, ja jopa edellisenä päivänä oli oireita, luulinkin kohtauksen tulevan jo silloin. Noita oireita on, tai olisiko sitten pienempiä kohtauksia, on vaikea kuvailla, semmoista epämiellyttävää oloa, pahoinvoivaa, en kuitenkaan antanut ylen kuin vasta kohtauksen jälkeen. Tämä on kyllä hyvä asia että on näitä oireita, koska ehdin hyvissä ajoin "hakeutua turvaan". Pari minuuttia ennen kohtausta tulee sitten ne oireet, joista tietää varmasti, että nyt mennään. Huimausta, kaksoiskuvien näkemistä. Siinä vaiheessa ei auta muu, kuin mennä sängylle, tai paremman puutteessa maahan makaamaan.
- Anonyymi
Itselleni sattaa tulla näköjään viikko/viikkoja ennen mahdollista kouristuksia. Itselläni yleensä kohtaus on erittäin raju. Kerran olen ollut himassa sen aikana. Pääsin ryömimään sänkyyn.. Muuten joka kerta sirra ja sairaala reissu. 10h palautuminen ei vielä auta. Kerran kotiutettiin ja hyvä kun taksiin pääsin taplaamaan. Yhden kerran kipuprossesorit + taju olivat vielä toiminnassa jaaaaa... se ei ole mukava kokemus. Kipu oli sellaista, minkä oma keho tuotti, eikä sitä voinut lopettaa. Tietenkin myös melko raju
.. Taju on yleensä pois ehkä tunnin niiden jälkeen, eikä toivoa itse päästä jaloilleen, Nykyään toivon, jotta taju pois heti kun kohtaus alkaa. Ja tietenkin niin, että en ole typerässä paikassa sen alettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?883677- 252076
- 1961991
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell871504PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3431444Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891157- 941077
Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo131054Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.30960Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72896