Voiko epilepsiassa kohtausta ennakoivat oireet tulla ilman kohtausta? Onko mahdollista, että niitä ennakoivia oireita on pitkän aikaa (tunteja) ilman että tulee varsinaista kohtausta? Entäpä näkyvätkö ne oireet muutoksena eeg:ssä?
Ennakko-oireet epilepsia
4
446
Vastaukset
- Eieijaei
Ei ei ja ei.
- Aurailija
Entäpä jos ne ennakoivat oireetkin on kohtauksia?
Minäkään en kouristele. Kohtaukseni ovat noita, joita moni pitää ennakkotuntemuksina. Näkyvät eeg:ssakin. - Anonyymi
Minulla on ennakko-oireita jo tunteja ennen, sain juuri eilen grand malin, ja jopa edellisenä päivänä oli oireita, luulinkin kohtauksen tulevan jo silloin. Noita oireita on, tai olisiko sitten pienempiä kohtauksia, on vaikea kuvailla, semmoista epämiellyttävää oloa, pahoinvoivaa, en kuitenkaan antanut ylen kuin vasta kohtauksen jälkeen. Tämä on kyllä hyvä asia että on näitä oireita, koska ehdin hyvissä ajoin "hakeutua turvaan". Pari minuuttia ennen kohtausta tulee sitten ne oireet, joista tietää varmasti, että nyt mennään. Huimausta, kaksoiskuvien näkemistä. Siinä vaiheessa ei auta muu, kuin mennä sängylle, tai paremman puutteessa maahan makaamaan.
- Anonyymi
Itselleni sattaa tulla näköjään viikko/viikkoja ennen mahdollista kouristuksia. Itselläni yleensä kohtaus on erittäin raju. Kerran olen ollut himassa sen aikana. Pääsin ryömimään sänkyyn.. Muuten joka kerta sirra ja sairaala reissu. 10h palautuminen ei vielä auta. Kerran kotiutettiin ja hyvä kun taksiin pääsin taplaamaan. Yhden kerran kipuprossesorit + taju olivat vielä toiminnassa jaaaaa... se ei ole mukava kokemus. Kipu oli sellaista, minkä oma keho tuotti, eikä sitä voinut lopettaa. Tietenkin myös melko raju
.. Taju on yleensä pois ehkä tunnin niiden jälkeen, eikä toivoa itse päästä jaloilleen, Nykyään toivon, jotta taju pois heti kun kohtaus alkaa. Ja tietenkin niin, että en ole typerässä paikassa sen alettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523426Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161220
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101094Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49948- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019880- 39777
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt198705