Anoreksia nuorella aikuisella.

aikuinensyömisongelma

Kuinka nopeasti olette saaneet diagnoosin esim. Epätyypilliseen syömishäiriöön? Epäilen itselläni jonkinlaista häiriötä, mitta koska olenvielä ylipainoinen, tuskin siihen kukaan lääkäri puuttuu. BMI: ni on hurjat 31. Se oli 33.4. Olen laihtunut nyt vajaa kuukaudessa 6kg,en suostu vaan syömään, en halua. Mietin vain onko täällä muita aikuisia ja kuinka nopeasti teillä huomattiin häiriö. Itsellä nyt maanantaina lääkäri muista syistä ja pelkään jos puuttuu syömiseeni kun sinne tulee psykologini mukaan joka tästä tietää.

2

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eitajua

      Niin, jäi epäselväksi, miksi pelkäät, että lääkärin tietoon tulisi mahdollinen syömishäiriö ja laihtuminen? Eikös se ole vain hyvä, jos oikeesti on ongelmia syömisessä, että asiaan saa apua ja neuvoja jo heti alkuvaiheess

    • En ihan ymmärtänyt tosta tekstistä että haluatko diagnoosia vai pelkäätkö sitä?

      Oon parikymppinen ja mulla diagnosoitiin anoreksia hyvin varhain johtuen siitä, että olen käyny psykologilla säännöllisesti muiden mielenterveysongelmien takia ja nopea laihtuminen huomattiin. Eräällä lääkäriajalla multa vain yllättäen kysyttiin että syönkö kunnolla kun on hurjasti paino pudonnut. Mulla sattui olemaan mies mukana joka "paljasti" etten syö hänen mielestä tarpeeksi. Kerroin vähän omia tuntemuksia asiaan liittyen ja mulle annettiin diagnoosi. En ymmärrä sitä itekkään vieläkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe