Teslojen myynti yli kaksinkertaistui

Kelikamera

Tesla julkaisi 2019 Q1 tulokset. Se oli 110 % parempi kuin 2018 Q1. Tesloja tehtiin 77'103 kpl, joista Tesla Model 3 oli 62'953. Q1 tulokseen ei tullut mukaan 3 laivan lastia, jotka olivat matkalla Eurooppaan. Laivamatka on pitkä Kaliforniasta Panaman kautta Hollantiin. Alkuvuosi on autokaupassa kaikkein hiljaisin, joten Teslojen kysynnän odotetaan vilkastuvan rajusti. Tänä vuonna Tesloja tullaan myymään uusi ennätysmäärä noin 380’000 sähköautoa, ja ensi vuonna yli puoli miljoonaa.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahanpesuakoKokoTouhu

      Pientä on määrät edelleen ja tappiota puskee edelleen.

    • laadukasko

      Just oli tänään I-S:ssa juttua kun pesuvedet tuli sisään uudessa autossa. Vakuuttavaa.

      • Ei-väliä-Kunhan-myy

        Ei kait KUKAAN ole Teslaa laadukkaaksi väittänyt. Pääasia että myy. Tutkimusten mukaan Teslan ostajat ei välitä vaikka olisi kuinka paljon vikoja vaan vannovat Teslan nimeen. Kyllä noita tollaisia ostajia riittää ainakin jonkun aikaa. Ei ehkä enemmistö autonostajia hyväksyisi mutta onhan meitä joka lähtöön....


    • AlamäkiautoTesla

      Toisaalta taas verrattuna 2018 Q4 myynti tippui 31%. Eli alamäkeä mennään taas. Kun vielä hintoja pudotettiin niin liikevaihto on tippumassa puoleen. Kurssikin notkahti juuri 7% alaspäin, tänään lisää.

    • Kelikamera

      Kaikista maaliskuussa Norjassa myydyistä autoista oli täyssähköautojen osuus 58 % ja kun otetaan mukaan Plug-in hybriitit, niin 69 %. Näistä sähköautoista Teslan osuus oli yli puolet. Norjassa myydään kuukaudessa enemmän sähköautoja kuin meillä 10 vuodessa!

      • AlamäkiautoTesla

        Kiitos runsaitten verohelpotusten ja tukien. Jos markkinataloudella mentäisiin niin eipä tekisi sähköautot sen paremmin kauppaansa Norjassa kuin muuallakaan. Suomessakin sähköautoja pitää tukea että kauppa kävisi ja esimerkiksi lataushybridien päästörajoihin perustuvat verohelpotukset ovat pelkkä vitsi, kun sitä hybridiä ei tarvitse todellisuudessa koskaan ladata, eikä ladatakkaan sen jälkeen kun se on kotiin ajettu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe