Jyväskylän vaalilautakunnalla olisi hyvä mahdollisuus auttaa vähävaraisia kaupunkilaisia palkkaamalla heitä vaalitoimitsijoiksi. Käteen jäänee noin 1000 euroa, kun toimii lauantaina ja sunnuntaina toimitsijana. Tuntipalkka on noin 30 euroa.
Sen sijaan, että auttaisi köyhiä kaupunkilaisia, vaalilautakunta palkkaa kerta toisensa jälkeen kavereitaan, kovapalkkaisia ihmisiä. Juristin 4000 - 5000 palkassa tai lääkärin 6000 palkassa 1000 euroa ei ole paljon, mutta KÖYHÄLLE ihmiselle 1000 euroa on todella paljon.
Voisitteko kovapalkkaiset kyynärpäänkäyttäjät mennä itseenne ja antaa työpaikan vähävaraiselle ihmiselle?
Vaalilautakunnalle
20
87
Vastaukset
- kerropasuuruus
En ole mitenkään hylkiö, mutta haluaisin, että tämä yhteiskunta olisi OIKEUDENMUKAISEMPI. On paljon ihmisiä, jotka ansaitsisivat vaalitoimitsijarahat ennemmin, kuin sinä tai rikkaat lapsesi. Eikös niin? Miksi ne rahat pitäisi aina antaa sinulle tai lapsillesi?
- Eipäkiinnostaa
Mene itse pyytämään pääsetkö lyömään leimaa lappuihin kun noin kiinnostaa..
Minä en tuohon hommaan lähtisi siellä pannaan leimaa porvari äänestäjien lappuun ja Aku Ankkaan - eirikkaitavaalihommiin
Eipäkiinnostaa kirjoitti:
Mene itse pyytämään pääsetkö lyömään leimaa lappuihin kun noin kiinnostaa..
Minä en tuohon hommaan lähtisi siellä pannaan leimaa porvari äänestäjien lappuun ja Aku AnkkaanTiedän monta työtöntä, joka ottaisi työn ja siitä saatavan palkan mielellään. Harva tuskin tietää, että tehtävästä saa noin 30 euroa tunti. Outoa, jos vaalilautakunta palkkaa rikkaita ihmisiä toimitsijoiksi. 4000 euroa kuussa hankkivat voidaan lukea rikkaiksi.
- kulttuurirahaamyös
Kerropa kaikille, miksi rahojen pitää aina tulle sinulle tai lapsillesi? Antaa kuulua?
- Huhhahhei
Kerro ketä kiinnostaa tuohon hommaan mennä tyhjän saa pyytämättäkin
- hallinto-oikeus
Monet työttömät tai vähävaraiset ottaisivat tehtävän mielellään. Löydän hyvin nopeasti ihmisiä, jotka haluavat 30 euroa tunti ja noin 1000 euroa kahdessa päivässä - palkkaa.
- kiertoa
Tässä tehtävässä - demokratian vuoksi voisi harjoittaa vaihtoa. Jokainen olisi kaksi kertaa tehtävässä. Joka kerta puolet toimitsijoista olisi uusia. Eli eka kerralla opeteltaisiin ja toisella kerralla opetettaisiin. On outoa, jos joku rikas jumittuu kymmeniksi vuosiksi hamuamaan rahat itselleen.
- Kyllävainn
Ensinnäkään nuoria ei kiinnosta kun ei näytä eduskunnan herroja kiinnostavan miten huono vointisia nykyajan nuoriso on.
Pitää vähintään ottaa joku hengiltä ennen kuin pääsee hoitoon jos pääsee sittenkään. - työttömilletöitä
Ja valitettavasti osa hyvää ihmistä esittävistä aikuisista kaltoin kohtelee ja hyväksikäyttää lapsia. Ja suuri joukko on heitä, jotka tietävät kaltoin kohtelusta, mutta esittävät, että "hyviä ollaan".
Vaikka tämä yhteiskunta on näin mätä, löydän kyllä halukkaita nuoria tehtävään.
Pois vaalitoimitsijan tehtävästä rikkaat ihmiset. - nuorialöytyy
työttömilletöitä kirjoitti:
Ja valitettavasti osa hyvää ihmistä esittävistä aikuisista kaltoin kohtelee ja hyväksikäyttää lapsia. Ja suuri joukko on heitä, jotka tietävät kaltoin kohtelusta, mutta esittävät, että "hyviä ollaan".
Vaikka tämä yhteiskunta on näin mätä, löydän kyllä halukkaita nuoria tehtävään.
Pois vaalitoimitsijan tehtävästä rikkaat ihmiset.Oli se taas tämä "hyvistä ihmisistä" koostunut rinki, joka hyväksikäytti heikossa asemassa olevia lapsia.
Silti löydän hyvään uskovia ja sellaisia, jotka ansaitsevat vaalitoimitsijan palkan ennemmin kuin 4000 euroa kuussa hankkiva "vakiotoimitsija".
Toiset nääs välittää lapsista ja nuorista - toiset haluaa vaan rahaa itselle ja omille lapsilleen. Se on nähty.
- hyihittolainen
Siitähän nuorten pahoinvointi johtuu, kun osa aikuista kaltoin kohtelee heitä. Kaikkein heikoimmassa asemassa olevat lapset ja nuoret ovat suurimmassa vaarassa: fyysistä repimistä, henkistä väkivaltaa, halventamista, manipulaatiota, kellariin viemistä, terveydenhuollon laiminlyöntiä, metsään talvella ajamista, eristämistä, pakottamista, pelottelua jne.
- rahatmeille
Ja hyvin suuri osuus yhteiskunnan varoista suunnataan juuri näille kaltoin kohtelijoille. He osaavat esittää, kuten kiinni jäänyt "rinki". Samanlaisia rinkejä on valitettavan paljon.
Vaalitoimitsijan paikat ja rahat työttömille!
- apuaköyhille
Herätkää vaalilautakunnassa! Köyhille on suuri apu saada toimitsijan työt!
- DeNaturoitu
Köyhät eivät ole mitenkään välkkyä joukkoa, siksihän he ovat köyhiä. Vaalitoimitsijat valitaan ymmärtääkseni puolueiden jäsenistä joiden luku- ja kirjoitustaito on todennettu. Luulen että siellä kommunisti leimaa ääriporvarin lappua ja päinvastoin.
- auttakaaviisaat
Kyllä toimitsijoina voi olla puolueen ulkopuoliset henkilötkin. Turhaan siellä juristit ja lääkärit aikaansa viettävät. Jos haluavat olla yhteiskunnassa avuksi, heille löytyy kyllä tehtäviä. Lastensuojelun piirissä alistettuja ja kaltoin kohdeltuja esimerkiksi riittää.
Jyväskylän kaupunki vastaa palkkaamisesta. Tuskin perusteena on puoluekirja!
- apuaköyhille
Yhteinen vastuu!
- meahneet
Outoa, että joku haraa tätäkin asiaa vastaan. Taitaa olla oma jälkikasvu kierroksessa! Raha se on, joka tuota porukkaa pyörittää. Empatiakykyä ei ole.
Onneksi eivät hekään ole sitä älykkäintä porukkaa - ahneimpia kyllä.- irtorahaköyhille
En ole koskaan väittänytkään. Mutta soisin tuon helpon rahan vähävaraisille, en rikkaille. Siinä on se meidän ero.
Jos täällä yhteiskunnassa pyörii satojatuhansia, jollei miljoonia irtorahaa, sillä olisi suuri kansantaloudellinen merkitys vähävaraisille.
- seköonälykkyyttä
Joku muu se on, joka näissä keskusteluissa pyrkii esiintymään hyvin älykkäänä ja että miten älykkäitä hänen lapsensa ovatkaan.
Jos kyvyt hamuta rahaa ja etuisuuksia toisten kustannuksella ovat älykkyyden mittareita, sitten kyllä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576