Kepu ja aktiivimalli 2

Kepu_suomen_tuho

Kumman vähän on lestajumala Sipilä ja hänen lakeijansa Pohjois-Karjalassa Anu Vehviläinen , Eero Reijonen ja Hannu Hoskonen antaneet tietoa Kepun ajamasta Aktiivimalli 2, jossa työttömyyskorvauksen kestoa lyhennetään 200 päivään.
Samoin Aktiivimalli 2 on pakko mennä tekemään vaikka vastiikeetonta työtä jos aikoo saada työttömyyskorvausta.
Kumma kun nämä asiat on jääneet niin vähälle julkisuudelle Kepun vaalitilaisuuksissa.
Myöskään Kepun ajaman Kiky kakkosen sisällöstä ei haluta hiiskua ennen vaaleja.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PenaPee

      Montako päivää vastikkeetonta työnhakulomaa sitten pitäisi olla jos 200 päivää ei riitä? Opiskeluaikoina palkallinen työharjoittelupaikka löytyi viidessä päivässä ja paikkakunnalle muuttoon meni vuokrakämpän etsimisineen kaksi päivää.

      • mualaisliitontukipummi

        valehtelee,
        ammattimiehet pittee suaha tilalle ilimasiks töihin,
        jotta juntti sua syyvä yrittäjän leipää,
        niin kuin idollinsa sika-liisa...


      • vaimuutenhullu

        Avohoito potilas vapaalla?


      • mitenvoihakeatöitä

        Miten voit hakea töitä kun olet jatkuvasti "ilmaistyöntekijänä" jossakin loispummiyrittäjän hikipajassa orjatyöläisenä.


      • selityksetontuu
        mitenvoihakeatöitä kirjoitti:

        Miten voit hakea töitä kun olet jatkuvasti "ilmaistyöntekijänä" jossakin loispummiyrittäjän hikipajassa orjatyöläisenä.

        No kuka pakottaa?


      • kelalaitetaankiinni
        mitenvoihakeatöitä kirjoitti:

        Miten voit hakea töitä kun olet jatkuvasti "ilmaistyöntekijänä" jossakin loispummiyrittäjän hikipajassa orjatyöläisenä.

        Ootsä nii tyhmä, ettet osaa itse alkaa yrittäjäksi? Taitaa pelottaa se työnteko, kun elämän tapa työttömänä alkaa viimein jäädä Suomessakin historiaan.


      • Anonyymi

        hömppäheinän kasvatus on mukavoo,
        ei kulu polttoaine, ei kalusto,
        suap muata vaan,
        ja rahhoo tulloo,
        tukevasti...


    • aikoihineletty

      Onko nykyisen hallituksen parhaat saavutukset keskenjääneet asiat, eipä hyvältä näytä.

    • reikäpohjassa

      Voihan sen työn tehdä väärinkin - ei kaikki työ ole oikein tehtyä.

    • Pitäisi parempsaisten edes yrittää ymmärtää ettei kaikki saa töitä vaikkka kuinka yrittää. Älkää enää alemmas heidän itsetuntoaan talloko alentavilla kommenteilla.
      Pe Peellä on käynyt tuuri. Toivotaan jatkuvankin. Fiksumpi olisit jos antaisit vinkkejä onnistumiseen leuhkimisen sijan. ” Veithän ” toiselta työpaikan. Asuntoja kyllä harvaan asutuilla alueilla on, mutta työ on toinen juttu.

      • PenaPee

        Paskapuhetta. Ne joita kutsut "parempiosaiseksi", kyllä tietävät miten paljon pitää yrittää tyrkyttää itseään saadakseen duunia. Tässä maailmassa on tekemätöntä työtä ja rahaa palkata niin paljon, että on ainoastaan duunarista itsestään kiinni, millaista osaamista alkaa myymään työnantajalle.

        200 puhelinsoittoa yrityksiin tuon viiden päivän aikana ei ole mitään tuuria, vaan aitoa aktiivisuutta ja hinkua olla joutumatta siihen tilanteeseen, missä joutuisi alentavien kommenttien tallomaksi. Kun on saanut ensimmäisen työpaikan ja siitä merkinnän CV:hen, puhelinsoittojen määrä on toki hieman vähentynyt seuraavia työpaikkoja etsiessä. Aina on myös löytynyt. eikä ole paikkakunnalta tarvinnut muuttaa enää töiden perässä pois.

        Eiköhän ne työllistymisvinkitkin tuossa tulleet. Sitä minä en tiedä keneltä toisella olen vienyt työpaikkoja, mutta luotan siihen että työnantaja minut tästäkin eteenpäin irtisanoo, mikäli löytää jonkun jolle tämäkin työ kuuluu paremmin kuin minulle.


      • Tepi62

        Kaikki tarvittavat vinkit onnistumiseen:

        1) Omaksu ajatus, että mitä tahansa palkkatyötä säännöllisesti tekevät ovat parempiosaisia. Pyri siihen.
        2) Omaksu ajatus, että työttömyytesi ei ole kenenkään muun syy. Kenenkään edun mukaista ei ole, että juuri sinä olet työttömänä.
        3) Omaksu ajatus, että palkkaus lähtee ahneudesta. Työpanoksesi yrittäjälle tuo yrittäjälle rahaa. Kenenkään yrittäjän edun mukaista ei ole päästä työntekijöistään eroon, sillä ilman työtä ei ole tulostakaan.


      • PenaPee kirjoitti:

        Paskapuhetta. Ne joita kutsut "parempiosaiseksi", kyllä tietävät miten paljon pitää yrittää tyrkyttää itseään saadakseen duunia. Tässä maailmassa on tekemätöntä työtä ja rahaa palkata niin paljon, että on ainoastaan duunarista itsestään kiinni, millaista osaamista alkaa myymään työnantajalle.

        200 puhelinsoittoa yrityksiin tuon viiden päivän aikana ei ole mitään tuuria, vaan aitoa aktiivisuutta ja hinkua olla joutumatta siihen tilanteeseen, missä joutuisi alentavien kommenttien tallomaksi. Kun on saanut ensimmäisen työpaikan ja siitä merkinnän CV:hen, puhelinsoittojen määrä on toki hieman vähentynyt seuraavia työpaikkoja etsiessä. Aina on myös löytynyt. eikä ole paikkakunnalta tarvinnut muuttaa enää töiden perässä pois.

        Eiköhän ne työllistymisvinkitkin tuossa tulleet. Sitä minä en tiedä keneltä toisella olen vienyt työpaikkoja, mutta luotan siihen että työnantaja minut tästäkin eteenpäin irtisanoo, mikäli löytää jonkun jolle tämäkin työ kuuluu paremmin kuin minulle.

        Minä en kertonut itsestäni. Olen jo eläkkeellä . Olen myös kuulunut parempiosaisiin työmarkkinoilla. Onnistunut saamaan töitä!
        Kaikille sitä ei löydy. Se vaan on tosiasia.
        Puhelin, työpaikkahaastatteluissa käynti maksaa. Jos ei ole edes kunnollisia vaatteita ja rahaa käydä esim. kampaajalla/ parturissa niin voi työnantaja jättää palkkaamatta tuon vuoksi.
        On turhaa yrittää väittää, että noihin saa vaikka harkinnanvaraista apua. Ei saa.
        Syyttelyllä ei mitään korjata. Onneksi on vaalien aka. Toivon todellakin kyykytyksen lopettamista enkä paskanjauhantaa.


    • Lisäätoimenpiteitä

      Niin se vaan on, että monissa ahkerien duunareiden ja keskiluokkaisten perheissä kaikki lapset sijoittuvat nopeasti työelämään ja työttömyysjaksot jää hyvin lyhyeksi. Näitten tiettyjen itkiöiden ja valittajien lapset pitäisi saada kierteestä myös pois vahvalla aktivoinnilla ja välttää vanhempien kohtalo. Tuttu sai potkut pitkän työuran jälkeen yt-neuvotteluissa ja kuulosti hienolta ja oli aivan innoissaan kun oli kutsuttu aktiivineuvontaan ja palaveriin aktiivimallin tiimoilta. Nuorten osalta pitää kehittää ehdottomasti systeemi, johon ollaan myös tarvittaessa uhraamassa rahaa, ettei terveiden osalta hyväksytä ollenkaan joutenoloa. Syrjäytymisen esto on todella tärkeää ja me jotka olimme ahkeria duunareita rahasta ei ole mitään pulaa ja halpa asustella velttomissa asunnoissa ja reissuta jatkuvasti milloin missäkin.

    • Kepu_suomen_tuho

      Nämä tänne kirjoittelevat "PP:T" on kepulaisia peräkammaripoikia, jotka ei ikinä ole kelvanneet muualle kuin omalle tilalleen töihin. Eivät ymmärrä työelämästä yhtään mitää kuten ei ymmärrä kepupolitikotkaan.
      Kepulaisten märkä unihan on se, että ohjataan väkisin ilmaista työvoimaa tiloilolle. Tästähän Sipilä jo väläytti opiskelijoiden taimenistutuksen, joka sekin piti tapahtua ilman palkkaa, mutta kohun jälkeen asiaa alettiin taas sievistellä.
      Kepulaisten unelmahan on palata torppariaikaan, jossa muut tekee tilojen työt ja he elelevät isäntinä ja nostavat tuotot.
      Toivottavasti kukaan ei ole niin hölmö, että äänestää Kepua saadaan näiidenkin pankolla makaavien työnteko ja hakuhalut nähtyä .
      Kepulaisethan onanoivat jo tuolla aktiivimalli kakkosella joka kurjistaisi työttömät kerjäläisen asemaan. Samoin ilmaisille "taksvärkki" päiville haetaan jatkoa jos Sipilä saa jatkaa.

      • eurokansalainen

        Marja-aika tulossa.Tuskin nykyään pääsee enää edes mansikanpoimintaan suomalainen.Siksi esim.kansalaispalkka olisi mietittävissä oleva vaihtoehto EU:n jäsenvaltioiden kansalaisille.On kaksois-tai monikansalaisia EU-alueen ulkopuolella olevista valtioista.Se voi olla etu verrattuna peruskansalaisiin - esim.kielitaito-luku-ja kirjoitustaito muilla kuin eurooppalaisilla kielillä..Siksi perustulon eli kansalaispalkan maksaminen voisi olla fiksua peruskansalaisille.Perustuloa saisi heti lapsilisien päätyttyä.Tulevaisuus voisi näyttää vähän ruusuisemmalta sillä tavalla koska ajat ja tavat muuttuvat.Opiskelut ja muut työtehtävät limittyisivät perustulon lomaan.Terveydenhoitohan ei ole ilmaista yli 18-vuotiaille.


      • PenaPee
        eurokansalainen kirjoitti:

        Marja-aika tulossa.Tuskin nykyään pääsee enää edes mansikanpoimintaan suomalainen.Siksi esim.kansalaispalkka olisi mietittävissä oleva vaihtoehto EU:n jäsenvaltioiden kansalaisille.On kaksois-tai monikansalaisia EU-alueen ulkopuolella olevista valtioista.Se voi olla etu verrattuna peruskansalaisiin - esim.kielitaito-luku-ja kirjoitustaito muilla kuin eurooppalaisilla kielillä..Siksi perustulon eli kansalaispalkan maksaminen voisi olla fiksua peruskansalaisille.Perustuloa saisi heti lapsilisien päätyttyä.Tulevaisuus voisi näyttää vähän ruusuisemmalta sillä tavalla koska ajat ja tavat muuttuvat.Opiskelut ja muut työtehtävät limittyisivät perustulon lomaan.Terveydenhoitohan ei ole ilmaista yli 18-vuotiaille.

        Koska ajat ja tavat muuttuvat, on valtion tehtävä muuttua perustuloa maksavaksi, koska kansalainen ei itse kykene muuttumaan perässä?


      • eurokansalainen

        Niinpä - eipä ollut lapsilisiäkään muinoin.Aika moni on niistä saanut nauttia vaikka ei ole osannut vaatia.


    • Lippisräp-Jurpo

      Paskapuljuihin pääsee palkattomiin töihin. Sipilän hallituksen tarkoistushan oli tehdä ilmaiset paskaduunit pysyväksi tässä maassa. Te-viranomaiset voivat kiristää karenssilla, jos ei ota ilmaista paskaduunia vastaan. Nykyisin ei tartte olla edes pitkäaikaistyötön, sillä vähemmästäkin voi joutua ottamaan karenssin uhalla ilmaisen työn vastaan.

    • Muutaman euron päiväpalkalla ei elä. Ei välttämättä maksamaan edes työmatkakuluja. Työttömyys tosin päättyy, mutta ei toimeentulo parane ellei peräti huonone.
      Nyt on jo Kela lisärahaa vailla, että saa palkattua väkeä. Toimeentulon hakijat kun ovat aktiivimallin myötä lisääntyneet. Se oli selvää jo alusta alkaen.
      Mielenterveys ongelmat lisääntyy niin vanhemmilla ja lapsilla jokapäiväisen kurimuksen myötä.
      Tällaisesta ei moni päättäjä tiedä mitään.
      Olisi hyvä aktivoida heidät kaikki vihdoinkin elämään päivärahalla tai muutaman euron palkalla edes yksi vuosi. Ehkä alkaisi todellisuus hahmottua.

    • Anonyymi

      Maastakarkoitus päätöksen saaneet matut tekevät hakemuksia sarjatyönä ja näin työllistävät virkailijoita aivan kiusallaan, koska kaikki pitää käsitellä. Tälle porukalle pitää tehdä leiri, jossa saavat odotella kuljetusta sinne, mistä ovat tulleetkin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      245
      1836
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1423
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      104
      1095
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      950
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      821
    Aihe