Hyvä tupakansavun ilmaisin?

Tasalta_ja_puolelta

Alakerrassani asuu ketjupolttajapariskunta ja kesälämpimillä parvekkeen oven auki pitäminen (yrittämine...) oli varsin ärsyttävää, kun olohuone täyttyi lukuisia kertoja tunnin aikana tupakansavusta jos et satunut olemaan juuri paikalla haistamassa käryttelyn alkamista.

Onkohan mistään saatavilla suvuilmaisinta joka olisi tarkoitettu juurikin tupansavua silmällä pitäen?

11

2697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savutaivaantuuliin

Tupakan haju se sieltä leijailee, ei savu.

• Tasalta_ja_puolelta

Kyllä se haju liikkuu ihan saman ilmavirtauken voimalla kuin savukin. Vai arveletko että tupakan savun ja hajun tiet jotenkin erkanevat?

• hajujäävaatteisiinkin
        Tasalta_ja_puolelta kirjoitti:

Kyllä se haju liikkuu ihan saman ilmavirtauken voimalla kuin savukin. Vai arveletko että tupakan savun ja hajun tiet jotenkin erkanevat?

Tupakan ollessa kyseessä savu hälvenee ja haju jää.

• inhottavaa

Eihän tuossa ole mitään järkeä! Inhottavaa! Soita isännöisijälle, jos sellainen on, tai taloyhtiön puheenjohtajalle.

Itse teippaisin varmaan palovaroittimen kiinni parvekkeeni ulkoreunaan, mahdollisimman alas. Siinähän huutaa, kun kärytys alkaa.

• eiinhottavaa

Kannattaa siirtyä sähkötupakkaan eli sähköhöyrystimeen, ei muuten haise eikä savua.

• Haisee_se

Tuoksuu, joiden mielestä haisee eli kyllä siitä hajua lähtee.

• lopeta-heti

5000 Suomalaista kuolee joka vuosi sairauksiin jotka johtuvat tupakoinnista.
      Keuhkosyöpään sairastuu noin 2500.Vain pieni prosentti elossa 5 vuoden kuluttua.
      Sairastuneista 90% polttaa tupakkaa.
      Keuhkoahtautumatautia sairastaa noin 300000.
      Tähän tautiin suurin syy on tupakointi.
      Lopeta tupakointi tai tupakointi lopettaa sinut.

• Tasalta_ja_puolelta

Isännöintiliitto yhdessä muiden tahojen kanssa painottaa, että viranomaisen määräämään tupakointikieltoon kannattaa turvautua vasta silloin, jos tupakoinnin aiheuttamaa haittaa ei saada taloyhtiössä muulla tavoin ratkaistua. Lisäksi tupakointikieltojen valvonta ei kuulu isännöinnille, vaan vastuu siitä on kunnan viranomaisilla.

On oikeastaan hämmästyttävää ja absurdia, että kerrostalossa joku voi yököttävällä haju- ja terveyshaitalla terrorisoida naapureita, samalla kun ilmiselvän epäkohdan kitkeminen on tehty tavattoman hankalaksi.

• Anonyymi

Isännöitsijä ja hallitus eivät halua tehdä mitään, vaikka minun asuntooni tulee monta kertaa päivässä tupakansavu. Jos naapurilla on vieraita parvekkeella, jopa palovaroitin on reagoinut savuun. Yhtiökokous kieltäytyi hakemasta tupakointikielto. Sen sijaan olen saanut useia heippa- lappuja, joissa minua kielletään yskimästä omassa asunnossani koronan leviämisen pelossa. Mitä voin tehdä?

• Anonyymi

Vie asiaa eteenpäin määrätietoisesti. Ota yhteys kuntaan. Taloyhtiö ei voi loputtomasti vastustaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe