Uutta Skoda Scalaa

PieniKahviJaHitlerKeksi

73

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taasOnnistunutAuto

      Tyypillistä Skodaa, eli myyntimenestystä pukkaa.

      • Laatua_pukkaa

        Kyllä nyt Skodalta pukkaa niin hyvää autoa , että tojoterot ihan vapisee pelosta miten on myyntitilastot kun tuo tulee Octavian lisäksi myyntiin..


      • Avemies

        Tuskin tulee menestymään Suomessa. Tuosta ei ole Toyotan kilpailijaksi. Voihan sen joku kova kommunisti ostaa, kun se on itäauto.


      • Larvanto
        Avemies kirjoitti:

        Tuskin tulee menestymään Suomessa. Tuosta ei ole Toyotan kilpailijaksi. Voihan sen joku kova kommunisti ostaa, kun se on itäauto.

        👍👏😁

        Mitäs seuraavaksi? Ruostuminen, meltorauta, peltivanteet, piiska-antenni, tsi ei kestä, maali irtoaa suurina paloina, dsg porsii, kapea kajakki kaatuu mutkissa, korvia huumava melu aiheuttaa kuulovaurion, luokattomat ajo-ominaisuudet vain peltokäyttöön takaloosteri täynnä kaalia; vain muutaman suunnattoman vian ja haitan mainitakseni.

        Näilläkö mennään?


      • Scala_jyrää
        Avemies kirjoitti:

        Tuskin tulee menestymään Suomessa. Tuosta ei ole Toyotan kilpailijaksi. Voihan sen joku kova kommunisti ostaa, kun se on itäauto.

        Testivoittaja ilman muuta ei tojon Corollalla mitään jakoa kun vertailutestiin joutuvat..kyllä siinä terot saa taas selitellä kun Skoda uusi tulee ja jyrää..


      • LarvannonIsä
        Larvanto kirjoitti:

        👍👏😁

        Mitäs seuraavaksi? Ruostuminen, meltorauta, peltivanteet, piiska-antenni, tsi ei kestä, maali irtoaa suurina paloina, dsg porsii, kapea kajakki kaatuu mutkissa, korvia huumava melu aiheuttaa kuulovaurion, luokattomat ajo-ominaisuudet vain peltokäyttöön takaloosteri täynnä kaalia; vain muutaman suunnattoman vian ja haitan mainitakseni.

        Näilläkö mennään?

        Eikös poka sovittu että keskityt siihe kouluu ensin ja sitte saat illalla kirjootella tänne?


      • Möly_Kommari
        Scala_jyrää kirjoitti:

        Testivoittaja ilman muuta ei tojon Corollalla mitään jakoa kun vertailutestiin joutuvat..kyllä siinä terot saa taas selitellä kun Skoda uusi tulee ja jyrää..

        Tuo Scala on pienempi kuin Corolla. Tuskin ovat samassa vertailussa. Vertailuvoitto ei merkitse mitään. Vanha maine on se millä myydään. Tässä Corolla on edellä, sillä Scalalla ei ole minkäänlaista mainetta, koska täysin uusi mallinimi.


    • Larvanto

      Varmasti kritiikki on jo ollut valmiina ennen koeajoa, saati suunnittelua. Joten antakaa faktan soljua, oi länsiautomiehet...

    • hthh

      Tuo skaala taitaa olla kopio lada vestasta.

      • PerttiPietarista

        Samaraltahan tuo näyttää. Paitsi Lada on hienompi, jopa Skoda Favorit oli tyylikkäämpi. Ei vain pääse vertailemaan, kun kaikki Skodat ruostuu niin nopeaan, mutta Lada on lujaa laatua!


      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto

        Sullahan taitaa olla maku sormessa ja sormi perseessä.


      • Huomasin myös yhtäläisyyksiä scalan ja vestan muotoilussa. Onkohan vesta jopa laadukkaampi kuin skodan halpamalli?


    • Skoda_rulez

      Jo ennen myyntiin tuloaan ŠKODA SCALA on saanut ensimmäisen kunnianosoituksen. Noin 40 kansainvälisen asiantuntijan raati palkitsi uutuus-mallin Red Dot Award 2019 -palkinnolla tuotemuotoilun sarjassa. Jo kolmannentoista kerran ŠKODA-automalli voitti tämän arvostetun palkinnon. SCALA on ensimmäinen sarjatuotanto-malli, jossa Škodan uusi, tulevien automallien designin määrittävä muotokieli toteutuu.

      Red Dot Award -palkinto on yksi maailman arvostetuimmista muotoilupalkinnoista. Kansainvälinen asiantuntijaraati koostuu muotoilijoista, korkeakouluasiantuntijoista ja teollisuusalan journalisteista. Tänä vuonna raati arvosteli noin 5 500 tuotetta kriteereinä mm. innovatiivisuus, muotoilun laatu, toimivuus, pitkäikäisyys ja ympäristövaikutukset. Nyt vuonna 2019 Red Dot Award jaetaan jo 64. kerran tunnus-tuksena kansainvälisesti erinomaisesta tuotedesignista. Palkintojen jakotilaisuus pidetään 1. marraskuuta.

      Uusi SCALA on jo kolmastoista Red Dot Award -palkinnon voittanut ŠKODA-automalli. Vuoden 2006 voittaja ŠKODA OCTAVIA COMBI oli niistä ensimmäinen.

    • Toyota_Hybrid1

      eipä ole kehuja saanut missään kun puhutaan laadusta, kestävyydestä tai luotettavuudesta. eli taas sitä samaa "ruostui vuodessa puhki ja moottori ja vaihteisto särkyi ensimmäisen 30tkm matkalla" juttua on siis taas luvassa.

      • erkki_twistaa

        Onhan niitä juttuja jos vaan jaksaisi kuunnella.


      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto

        Onko Scalasta tehty jo kestotestejäkin?


      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto
        Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Onko Scalasta tehty jo kestotestejäkin?

        Siis lehdistössä. Tehtaalla tietysti testattu, että kestää vähintään sen 200.000 km.


      • hänOnNiinLahjakas
        Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Onko Scalasta tehty jo kestotestejäkin?

        Joo, ossssspenttiholisti testaa kaikki VW:n konsernin autot päässään jo ennen kuin ne esitellään.


    • Voionnetonta

      Hehheh, Lada Kalina tulee sitten räpylälogolla..

      • Näin_se_menee

        Kyllä siinä hybridi hönyiltä hymyt hyyttyy kunhan vertailutestiin jotuu tojo uuden Scalan kanssa ..ei auta itäautoselittelyt..


    • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto

      Scaiassa on Polon pohjalevy, joten se on kuitenkin ajettavuudeltaan pikkuautomainen kaikessa hyvässä ja pahassa. Aikoinaan ajelin Rapidilla vuoden verran. Rapid ei miellyttänyt, ja siksi vaihdoinkin Octaviaan, jossa on suuremman auton ominaisuudet.

    • ALMEERA

      Saahan sitä viritellä kakenlaista blimlimiä , MUT KESTÄÄKÖ KONE EDES 30.000 KILOMETRIÄ. JA PALJONKO SYÖ ÖLJYÄ , kun se näkyy kuuluvan audien wolkkareiden ja skodien normaaliin kestoon. Siksi niitä on vaihtoautona pilvin pimein , eikä taida edes kelvata kaikkiin liikkeisiin.

      • Skodajulli

        Nissan Almera on varmasti haluttavuudeltaan huippuluokkaa vaihtoautohallissa.


      • kuinkaSäJaksat

        On sulla taas mahdoton paniikki päällä kun Skoda julkaisee uuden menestysmallin. Kauhea dissaus ja keksiminen mielikuvitusongelmia jne... mikä sua oikeasti vaivaa?


    • HolistillaOnTehtävä

      Nyt on ossssHolistilla melkoinen paniikki päällä ja surkeat provot paukkuu urakalla kun pää tilttaa ja Corolla ruostuu.

      • Anonyymi

        Vaikeat on ajat tojotistilla.


    • TestistäLuinko

      Scala ei olekaan hyvä ajettava!

      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto

        Se täytyy kokeilla itse. Jos auto ei ole hiivamini, kuten Rapid, niin täytyy vakavasti harkita sitä seuraavaksi autoksi.


      • tätä_mieltä
        Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Se täytyy kokeilla itse. Jos auto ei ole hiivamini, kuten Rapid, niin täytyy vakavasti harkita sitä seuraavaksi autoksi.

        Miten Rapid muka hiivamini. Sehän on kakkoskopan Octavian kokoinen.


      • TSI.2012
        tätä_mieltä kirjoitti:

        Miten Rapid muka hiivamini. Sehän on kakkoskopan Octavian kokoinen.

        I Octavia oli hieman hassun näköinen pitkällä peräylityksellä, mutta Scalassa on pyörät nurkissa. I Ocu oli silti Golfin/Boran pohjalle tehty, Scala Polon. Pikkuautot pitenee....

        Autoinsinöörit varmaan tietävät paremmin, mitä haasteita pohjalevyn "venyttämiseen" sisältyy. Akseliväli Scalassa ainakin on pitkä ja leveyttä ihan eri malliin kuin Rapidissa.


      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto
        tätä_mieltä kirjoitti:

        Miten Rapid muka hiivamini. Sehän on kakkoskopan Octavian kokoinen.

        Kyllä Rapidissa on tilat ihan ok, mutta pikkuauton alusta on pikkuauton alusta. Ajettavuuskin on Rapidissa hyvä mahdollistaen suuret motarinopeudet. Kuitenkin se on jotenkin köyhän miehen Octavia.


      • TSI.2012
        Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Kyllä Rapidissa on tilat ihan ok, mutta pikkuauton alusta on pikkuauton alusta. Ajettavuuskin on Rapidissa hyvä mahdollistaen suuret motarinopeudet. Kuitenkin se on jotenkin köyhän miehen Octavia.

        Tämähän oli tarkoituskin. Alun perin suunnattu Intiaan yms. "kehittyville markkinoille", eikä oikein paikkaansa täällä löytänyt. Scala taas on ainakin raporttien mukaan jonkinlainen uuden "muotokielen" aloittaja yms. Eli ei Rapidin korvaaja pelkästään. No, hinta nousee aika lähelle Octaviaa. Ainakin aluksi ennen IV Ocua, joka tod näk kalliimpi peli vastaavasti...


    • Vepsäläinen.Eke

      Taas asiantuntevat lukijakommentit kertovat totuuden Skoda Scalasta, kun iltapäivälehtien maksetut kehujat ovat käyneet "koeajamassa" Scalan Kroatiassa. Eli dokaamassa ja huorissa Skodan laskuun.

      Toki IS ja IL estävät kommentit, kun faktat kerrotaan.

    • Skoda_rulez

      Rapidin korvaava Scala pelaa Škodan kaikilla vahvuuksilla. Enempää tuskin tarvitsee kommentoida.

      • Aikalyhytlista

        Se "kaikilla vahvuuksilla" on samassa sarjassa maailman lyhyimpiä listauksia kuin biafralainen keittokirja ja italialaisten sotavoitot.


    • Näin_

      veikkaan skodalle jälleenmyynti arvon romahdusta ensimmäisen vuoden käytön jälkeen, aivan liikaa vikoja ollut skodissa tähänkin asti ja sekös jos mikä heikentää käyttö ja jälleenmyynti arvoa. ei tule myyntiä olemaan, kia myy joka koko luokassa paremmin kuin skoda enkä ihmettele yhtään. toyota nyt on jo skodalta saavuttamattomissa.

      • anal-logiaa

        Mistähän löytyi dokumenttia Kian "koko luokassa" tapahtuvasta menestyksestä?

        Oma veikkaus, vuoden käytetty Scala lähes uuden hintainen, koska kysyntä suuri, uusien toimituajat venyvät ja auto haluttu.

        Toyotan asema jo uutena mallina vanhanaikaisena "vahvistuu" uuden Corollan myötä. Kian kuskit maksavat tiheistä takuuhuolloista entiseen malliin katetta Kian organisaatiolle.


    • Toyota_Hybrid1

      tsekeissä tehtaan tuotantolinjan päässä olivat huomanneet että scala malleissa on ruostevikoja, olivat joutuneet hitsaamaan ja paikkamaalaamaan niitä. ei lupaa pitkää ikää. onhan scala jo vanhanaikainen ja vanhentuneella tekniikalla, ei edes nykyään pakollista hybrid voimalinjaa. noh kohta ilmoitetaan että maantiekulutus yli 8l/100km. paljonko skoda uskaltaa valehdella kulutuslukemia..

      • Scala_jyrää

        On se pirun hieno auto tuo Scala iltasanomien koeajajakin lähes myytymies..on sisustuskin aivan Audiluokkaa suorastaan odotan milloin se pääsee Corollan rökittämään oikein perusteellisesti vertailutestissä..


    • Juke_

      Eipä skoda kiinnosta merkkinä ollenkaan,sillä eihän se ole edes auto.Ajan paljon ennemmin 10-vuotiaalla 2-litraisella 300000 km ajetulla bensa Hyundailla kuin uudella skoda-merkkisellä kikottimella.

    • Jukkis__

      Eipä skoda kiinnosta merkkinä ollenkaan,sillä eihän se ole edes auto.Ajan paljon ennemmin 10-vuotiaalla 1.6-litraisella 400 000 km ajetulla bensa corollalla kuin uudella skoda-merkkisellä kikottimella

      • voiTätäOnnellistaKansaa

        Sulla on ongelma rahattomuus ja siksi joudut tyytymään loppuun poljettuihin romuihin, kateutta kyllä riittää, noloa.


      • anjovisallerginen

        Se tunnettu kolmen tonnin Korollahan se siinä.


      • EIssa

        Jukkiksella on kolmen tonnin korolla. Kyllä nauratti.


      • Anonyymi

        Corolla miehellä ankeita kilometrejä.


      • Anonyymi

        Hahhahh


    • Anonyymi

      Uusi Scala on upea auto.

    • Anonyymi

      Harmillista toyotan kannalta tämä! Syö sen myyntiä hirvittävällä tavalla.

    • Anonyymi

      Jo ennen myyntiin tuloaan ŠKODA SCALA on saanut ensimmäisen kunnianosoituksen. Noin 40 kansainvälisen asiantuntijan raati palkitsi uutuus-mallin Red Dot Award 2019 -palkinnolla tuotemuotoilun sarjassa. Jo kolmannentoista kerran ŠKODA-automalli voitti tämän arvostetun palkinnon. SCALA on ensimmäinen sarjatuotanto-malli, jossa Škodan uusi, tulevien automallien designin määrittävä muotokieli toteutuu.

      Uhkaako Scala Octavian valta-asemaa?

    • Kyllä paskaakin kehutaan kärpästen piireissä mutta onko se sitten hyvää?

      • Anonyymi

        Liiketoiminnan kannalta se on ihan se ja sama, kunhan kauppa käy. Helkama on löytänyt "paskaisen" markkinaraon (ja suuremmassa kaavassa Skoda ja Volkkari-konserni).

        Ihmetyttää vain, miksi muut autonvalmistajat eivät tähän pysty. Luulisi huonoja autoja pystyvän valmistamaan ja niitä menestyksekkäästi myymään, "kärpäsille". Vai onko tässä jokin muu tekijä, kuten että kaikki Skodan ostajat ovat kommunisteja, eläkeläisiä ja leipäjonossa?


      • Anonyymi

        Kerrankin Goool on oikeassa, onhan tuota uutta Corollaakin osittain kehuttu, vaikka on markkinoitten meluisin luokassaan ja muutenkin kurja autoksi.


    • Anonyymi

      Kävin koeajamassa Scalan ja oli hiljainen auto. Paljon hiljaisempi mitä uusi Corolla.

    • Eli mainosrahoitteinen julkaisu kehuu mainostajan tuotetta, näinkö pitää asiaa tulkita? Kuinka luotettavana kehuja pidät?

      • Anonyymi

        Kerro sinä oi tietäjä mikä ei mainosrahoitteinen julkaisu on kehunut Corollaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sinä oi tietäjä mikä ei mainosrahoitteinen julkaisu on kehunut Corollaa?

        Ei juututa nyansseihin vaan katsotaan kokonaisuutta.

        Mainosrahoitteisuuden ja sen merkityksen näkee siitä, kun kerää tilastoa. Yksittäiseen juttuun en ota kantaa, mutta katsokaapa varsin esim. viimeisen 15 vuoden aikana julkaistuja autovertailuja Tekniikan maailmassa ja Tuulilaissa. Voittajana on lähes poikkeuksetta VW-tuote.

        Jonkin verran ulkomailla reissanneena olen päässyt tutustumaan myös muiden maiden autotesteihin. Siellä VW-menestys ei ole ihan yhtä mairittelevaa kuin Suomi-kuplassa.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Ei juututa nyansseihin vaan katsotaan kokonaisuutta.

        Mainosrahoitteisuuden ja sen merkityksen näkee siitä, kun kerää tilastoa. Yksittäiseen juttuun en ota kantaa, mutta katsokaapa varsin esim. viimeisen 15 vuoden aikana julkaistuja autovertailuja Tekniikan maailmassa ja Tuulilaissa. Voittajana on lähes poikkeuksetta VW-tuote.

        Jonkin verran ulkomailla reissanneena olen päässyt tutustumaan myös muiden maiden autotesteihin. Siellä VW-menestys ei ole ihan yhtä mairittelevaa kuin Suomi-kuplassa.

        Että reissannut, ettet ihan Mallorcalle saakka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että reissannut, ettet ihan Mallorcalle saakka?

        Luin jutun intialaisesta autolehdessä kun tutkittiin suomalaisen firman off-shore toimintoja Chandigarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin jutun intialaisesta autolehdessä kun tutkittiin suomalaisen firman off-shore toimintoja Chandigarissa.

        Eiköhän nuokin hommat ole oikeasti ulkoistettu sinne Intiaan. Jos ei tänään, niin huomenna.

        Intian markkinat on jotain muuta, kuten koko mesta. Väkeä riittää, mutta osa ei luokittele toisia välttämättä edes ihmisiksi. Se kulttuuri, sepä se. Upporikasta ja rutiköyhää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sinä oi tietäjä mikä ei mainosrahoitteinen julkaisu on kehunut Corollaa?

        Toyota plus-lehti ei ole mainostahoitteinen. Sen rahoittavat tojohönöt ostamalla tojon hybridi-ropposia ja kantamalla rahaa tojohuollon marmorille seuraavat 10 vuotta pitääkseen akkutakuun voimassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän nuokin hommat ole oikeasti ulkoistettu sinne Intiaan. Jos ei tänään, niin huomenna.

        Intian markkinat on jotain muuta, kuten koko mesta. Väkeä riittää, mutta osa ei luokittele toisia välttämättä edes ihmisiksi. Se kulttuuri, sepä se. Upporikasta ja rutiköyhää.

        En tiedä miten se autoihin liittyy tämä sinun asiasi. Itse asiassa offshoringia vedetään takaisin kotiin paikoin.


    • Anonyymi

      Scala on huippu auto. Se selviää jokaiselle kun käy koeajamassa ja tunnustelee sekä vertaa sitä itse muihin autoihin..

    • Anonyymi

      Olen nyt ajanut Skodalla 4155 km ykkösvaihtella.
      Joko voisin alkaa käyttää myös kakkosvaihdetta?

      • Anonyymi

        Miksi kirjoitat tuollaista soppaa, ahdistaako Toyotasi ja sen ruostuminen.


      • Anonyymi

        Toyota-palsta odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota-palsta odottaa.

        Mää ole SokotaÄijä.Mää en Sokotaa Toyotaan vaihra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää ole SokotaÄijä.Mää en Sokotaa Toyotaan vaihra.

        Ei, ihan Toyotaidoootti olet edelleen.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1839
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1217
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      75
      1137
    4. 45
      1085
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      959
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      952
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      890
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      843
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      828
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      36
      804
    Aihe