roskislavalta löytyi husqwarna 240 sg sen osia,pyttyjä ja mäntiä yms. laatikollinen. ihmetyttää että saha on täysin ehyt ja maaleissa yms mutta ei käynnistynyt koska bensaletku oli poikki. uuden letkun laitettua toimii moitteettomasti.
kysymys: mikä tämä 240 sg on kun ei tietoa löydy ja tutut ikinä kuulleetkaan moisesta, korkeintaan 444 mallista ja sen että sen sylinteri passaa 240 sg malliin, ehkä? minkä sahan osat tuohon sopii vai omat 240sg mallin?
onko kukaan sahannut 240sg sahalla ja onko tuo ihan normaaliin rankapuuhommaan sopiva vai tehoton?
huski 240 sg tekeekö mitään?
5
<50
Vastaukset
- varasahaus
Siinä on varmaan sama runko kuin 44/444. Oli joskus 240. Kyllä se kiinan sahan voittaa jos toimii ja onhan siinä lämmitys. Vähän painava. En enää viitsisi tuollasella. Ehkä mökillä joku satunnainen.
- rankasahuri
paino 5.3kg 13 tuuman terän kanssa. teho ketjusta mitattuna 2.5 hv(vakolan seloste). 12 5000 max kierrokset , 40kuutiota, 40mm mäntä ja 32 iskunpituus. sukua 444 eli ns pikkuveli.
kunnossa olessaan käypänen rankahomaan.
itsellä on 240sg mutta höystettynä 444 sylinterillä ;=) - kiilaurat
mutta kertokaapa kun otin magneeton irti 444 huskista niin miksi siinä on 2 uraa kiilalle vierekkäin mutta kampurissa vain yksi paikka??
molemmat urat ovat tehtaan jäljiltä. en ole 2 kiilauraista mallia vielä eläissäni nähnyt.- Ihanarvailua
Olisko tuota magneettoa käytetty myös jossain toisessa mallissa, jossa sijoitettuna vähän eri paikassa.
- voipollakkii
Ihanarvailua kirjoitti:
Olisko tuota magneettoa käytetty myös jossain toisessa mallissa, jossa sijoitettuna vähän eri paikassa.
niin se voi olla, eikait se ehkä kävis jos se ois siinä viereisessä? menis ehkä aikaisemmalle hiukan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069