Olen adventisti sen vuoksi, että adventistit tottelevat parhaiten Jumalan käskyjä ja sanaa.
Adventistit muodostuvat myös seurakunnan, jota on oikein verrata perheeksi: me rakastamme toisiamme niin kuin perheenjäseniä ja elämme koko perheen (seurakunnan) parasta ajatellen sen sijaan, että eläisimme itsellemme ja maallisen perheemme hyväksi(, jos sellainen on).
Miksi sinä olet adventisti?
Miksi olen adventisti?
50
57
Vastaukset
"Adventistit muodostuvat myös seurakunnan, jota on oikein verrata perheeksi: me rakastamme toisiamme niin kuin perheenjäseniä ja elämme koko perheen (seurakunnan) parasta ajatellen sen sijaan, että eläisimme itsellemme ja maallisen perheemme hyväksi(, jos sellainen on). "
Ihanko totta ?
Missä tuollainen a-srk oikein sijaitsee ??? En ole sellaiseen törmännyt. Omat kokemukseni ovat lähinnä silmänlumeeksi veljiä olemista, puolueiden mudostamista ja kaikenlaista törkeää vehkeilyä. Varsinkin Aten aikana.- ei.kyseenalaisteta
kyse on henkilökohtainen kokemus, kuten sinullakin. Eli ei kiistanalainen.
- Adviss
Minäkään en ole törmännyt tuollaisiin adventisteihin. Tiedän kolme seurakuntaa, jotka hyljeksivät sairaitaan ja vanhuksiaan. Yhden, joka hylkää uuden jäsenen heti kun hänet on saatu kastettua ja liitettyä seurakuntaansa. Pari, jotka eivät ole kiinnostuneita siitä, miksi joku jäsen yht' äkkiä jää pois seurakunnasta vaan jättävät jäsenensä heitteille. Useita seurakuntia ja satoja jäseniä, jotka eivät auta jäseniään taloudellisissa vaikeuksissa. Useita seurakuntia, jotka eivät perheenä toteuta Jeesuksen käskyä vierailla sairaitten, leskien, orpojen ja vankien luona. Satoja, jotka eivät osallistu perheenä evankeliointityöhön. Tartteeks mun jatkaa...
En sano, etteikö aitoja rakastavia adventistejakin ole olemassa mutta heitä on todella vähän. Aloittajalla on sinisilmäisen ruusuinen kuva omasta kirkkokunnastaan. Adviss kirjoitti:
Minäkään en ole törmännyt tuollaisiin adventisteihin. Tiedän kolme seurakuntaa, jotka hyljeksivät sairaitaan ja vanhuksiaan. Yhden, joka hylkää uuden jäsenen heti kun hänet on saatu kastettua ja liitettyä seurakuntaansa. Pari, jotka eivät ole kiinnostuneita siitä, miksi joku jäsen yht' äkkiä jää pois seurakunnasta vaan jättävät jäsenensä heitteille. Useita seurakuntia ja satoja jäseniä, jotka eivät auta jäseniään taloudellisissa vaikeuksissa. Useita seurakuntia, jotka eivät perheenä toteuta Jeesuksen käskyä vierailla sairaitten, leskien, orpojen ja vankien luona. Satoja, jotka eivät osallistu perheenä evankeliointityöhön. Tartteeks mun jatkaa...
En sano, etteikö aitoja rakastavia adventistejakin ole olemassa mutta heitä on todella vähän. Aloittajalla on sinisilmäisen ruusuinen kuva omasta kirkkokunnastaan.Niin, kovin uskomattomalta kuulostaa, paitsi siinä tilanteessa että aloittaja olisi se seurakunnan suurin lahjoittelija.
A-kirkossakin, rahalla saa ja hevosella pääsee.
- kysynpävaan
Taitaa aloitus olla provo !
- adpax
Jos aloitus on provo, niin onko provoa yli 90 % jäsenten mielipide rakkaasta kirkostamme?
Luuletko, että olen ainoa kirkon jäsen, joka on tyytyväinen? adpax kirjoitti:
Jos aloitus on provo, niin onko provoa yli 90 % jäsenten mielipide rakkaasta kirkostamme?
Luuletko, että olen ainoa kirkon jäsen, joka on tyytyväinen?Tyytyväinen... se tyytyväisyys voi johtua monesta syystä. Ihan esimerkiksi siitä, ettei tarvitse tehdä oikein mitään, saavuttaakseen pelastuksen.
Esittämäsi eivät kuulostaneet normaali-adventistin kokemukselta. Jos näin olisi , niin a-kirkossa pysyisi väki paremmn ja sen kuin vain lisääntyisi, sen sijaan että totuus on se, että hapset alkavat sekä harmaantua että harveta. Osaatko sanoa miksi näin ?- Adviss
adpax kirjoitti:
Luuletko, että olen ainoa kirkon jäsen, joka on tyytyväinen?Olet tyytyväinen, koska elät autuaan tietämättömänä siitä, mitä todellisuus Adventtikirkossa on.
Mutta ei se mitään. On hyvä elää tietämättömänä ja sulkea silmänsä maailmalta. Minulla on paljon sellaisia adventistiystäviä ja pidän heistä. Ei ole heidän vikansa jos he eivät ole aidosti uudestisyntyneitä, joita kiinnostaisi lähimmäisensä tila. Adviss kirjoitti:
Olet tyytyväinen, koska elät autuaan tietämättömänä siitä, mitä todellisuus Adventtikirkossa on.
Mutta ei se mitään. On hyvä elää tietämättömänä ja sulkea silmänsä maailmalta. Minulla on paljon sellaisia adventistiystäviä ja pidän heistä. Ei ole heidän vikansa jos he eivät ole aidosti uudestisyntyneitä, joita kiinnostaisi lähimmäisensä tila.Peukut tuollekin.
- No_häh
adpax kirjoitti:
Luuletko, että olen ainoa kirkon jäsen, joka on tyytyväinen?Yritätkö nyt väittää, että 90% adventisteista olisivat tyytyväisiä kirkkoonsa? En ole kuullutkaan tuollaisesta tutkimuksesta. Olisiko sinulla antaa lähde, mistä olet saanut tuon tiedon? Laittaisitko myös tiedon siitä, että mihin väitteesi siitä, että adventistit tottelevat parhaiten käskyjä, perustuu? Oletko kenties jäsenenä useissa kirkkokunnissa ja kokemuksesi kertoo tämän asian vai onko sinulla antaa tutkimustietoa asiasta?
Tiedät varmaankin, että Jeesus antoi ison liudan uusia käskyjä, joita adventistit ovat yleensä hyvin huonoja noudattamaan. Ne on niitä rakkauden käskyjä, joista jo tuossa aiemmin mainittiinkin. Laupiaan samarialaisenkin varmasti muistat. Ja sitten tuo evankeliointi...monessako seurakunnassa lähdetään kirkon seinien ulkopuolelle ihan oikeasti julistamaan Jumalan sanaa? Se on se lähetyskäsky, muistathan? Satojatuhansia adventisteja eroaa vuosittain adventtikirkosta? He ovat varmasti tosi tyytyväisiä kirkkoonsa.
Minulla on kokemusta adventtikirkosta. Ja monilla täällä kirjoittavilla on. Itse olen opiskellut Raamattua ja todennut, ettei se käskyjen noudattaminen (pääasiassa) ole se oikea tapa harrastaa uskontoa eikä ainakaan se, että toitottaa sitä lain noudattamista ekana tuntemattomille. "Käskyjen totteleminen parhaiten", se on sitä lakihenkisyyttä, ihan vain tiedoksi. Pitäisi todistaa Jumalan rakkaudesta, eikä siitä, että tottelee käskyjä. Oikea tapa harrastaa uskontoa on elää Jeesukselle ja todistaa hänestä ja Jumalan armosta, joka on se isoin ja paras juttu. Kun se puoli on kunnossa, laki toteutuu jo sydämen tasolla. Mutta eihän adventtikirkkoa tunnetakaan rakkaudestaan vaan lain noudattamisesta vai olikos se siitä, että sillä on se ainoa oikea totuus?
Jeesuksen sovitustyön julistaminen eli evankeliumin ja Jumalan armon pitäisi olla niitä, jotka ovat kirkossa parhaiten tiedossa. Minulle ainakin opetettiin adventtikirkossa, että opinkohdat kertovat Jeesuksesta ja suuntautuvat hänen rakkauteensa, samoin opetettiin, että Ellen White kertoo kaikessa Jeesuksesta. Jos nyt näin on, niin sinun todistuksesi perusteella Jeesus on heitetty takahuoneen nurkkaan ja muut asiat ovat tärkeämpiä. Mutta en ihmettele sitä. Minunkin aikanani opetettiin yhtä mutta seurakuntalaisten teot kertoivat muusta. - adpax
No_häh kirjoitti:
Yritätkö nyt väittää, että 90% adventisteista olisivat tyytyväisiä kirkkoonsa? En ole kuullutkaan tuollaisesta tutkimuksesta. Olisiko sinulla antaa lähde, mistä olet saanut tuon tiedon? Laittaisitko myös tiedon siitä, että mihin väitteesi siitä, että adventistit tottelevat parhaiten käskyjä, perustuu? Oletko kenties jäsenenä useissa kirkkokunnissa ja kokemuksesi kertoo tämän asian vai onko sinulla antaa tutkimustietoa asiasta?
Tiedät varmaankin, että Jeesus antoi ison liudan uusia käskyjä, joita adventistit ovat yleensä hyvin huonoja noudattamaan. Ne on niitä rakkauden käskyjä, joista jo tuossa aiemmin mainittiinkin. Laupiaan samarialaisenkin varmasti muistat. Ja sitten tuo evankeliointi...monessako seurakunnassa lähdetään kirkon seinien ulkopuolelle ihan oikeasti julistamaan Jumalan sanaa? Se on se lähetyskäsky, muistathan? Satojatuhansia adventisteja eroaa vuosittain adventtikirkosta? He ovat varmasti tosi tyytyväisiä kirkkoonsa.
Minulla on kokemusta adventtikirkosta. Ja monilla täällä kirjoittavilla on. Itse olen opiskellut Raamattua ja todennut, ettei se käskyjen noudattaminen (pääasiassa) ole se oikea tapa harrastaa uskontoa eikä ainakaan se, että toitottaa sitä lain noudattamista ekana tuntemattomille. "Käskyjen totteleminen parhaiten", se on sitä lakihenkisyyttä, ihan vain tiedoksi. Pitäisi todistaa Jumalan rakkaudesta, eikä siitä, että tottelee käskyjä. Oikea tapa harrastaa uskontoa on elää Jeesukselle ja todistaa hänestä ja Jumalan armosta, joka on se isoin ja paras juttu. Kun se puoli on kunnossa, laki toteutuu jo sydämen tasolla. Mutta eihän adventtikirkkoa tunnetakaan rakkaudestaan vaan lain noudattamisesta vai olikos se siitä, että sillä on se ainoa oikea totuus?
Jeesuksen sovitustyön julistaminen eli evankeliumin ja Jumalan armon pitäisi olla niitä, jotka ovat kirkossa parhaiten tiedossa. Minulle ainakin opetettiin adventtikirkossa, että opinkohdat kertovat Jeesuksesta ja suuntautuvat hänen rakkauteensa, samoin opetettiin, että Ellen White kertoo kaikessa Jeesuksesta. Jos nyt näin on, niin sinun todistuksesi perusteella Jeesus on heitetty takahuoneen nurkkaan ja muut asiat ovat tärkeämpiä. Mutta en ihmettele sitä. Minunkin aikanani opetettiin yhtä mutta seurakuntalaisten teot kertoivat muusta.Rakkaus Jumalaan on se, että me pidämme hänen käskynsä, eivätkä hänen käskynsä ole rakkaat.
En ole tavainnut seurakunnissamme valitusta sen suhteen, että käskyjen noudattaminen olisi vastenmielistä tai raskasta tai tunnustusta siitä, että Jumalan käskyjä ei noudateta. Päinvastoin! - provoiluja.riittäää
Aika provoilua ovat tässä monet vastauksetkin.
- Adviss
adpax kirjoitti:
Rakkaus Jumalaan on se, että me pidämme hänen käskynsä, eivätkä hänen käskynsä ole rakkaat.
En ole tavainnut seurakunnissamme valitusta sen suhteen, että käskyjen noudattaminen olisi vastenmielistä tai raskasta tai tunnustusta siitä, että Jumalan käskyjä ei noudateta. Päinvastoin!Taisit jäädä juuri kiinni valheesta. Väitit asioita, jotka tempaisit omasta hatustasi. Ei se mitään, se on sitä uskovaisen elämää. Minäkin käytän usein Rahi- tai Stetson-menetelmää. Pyrin kuitenkin puhumaan totta.
Entäpä sitten nuo niin mukavat 28 opinkohtaa, joista aika moni on sellaista perinnäistietoa, jota Jeesus vihasi? Aika harva niistä on sellaista, jota Jeesus saarnasi. Eikös tällaisten ihmisten sääntöjen noudattaminen käy raskaaksi? Nuo ovat niitä ihmisten käskyjä.
Mitä enemmän olen tutustunut itse Raamattuun, sitä vähemmän pidän opinkohtia järkevinä. Nykyäänhän minulla on opinkohtana puhtaasti Raamattu. Alkuperäiset adventistit eivät hyväksyneet ylöskirjoitettuja opinkohtia. Aika kauas on kirkko siitä alkuperäisetä adventismista ajautunut.
Toisaalta, kun opinkohtien laatija ei pysty päätymään yksimielisesti päätöksiinsä, kuten esim naistyöntekijöiden valtuuksista kirkossa, niin sehän on selkeä merkki siitä, että se toimii omassa lihassaan eikä Pyhän hengen johdossa. Puhumattakaan kirkon johtajasta, joka äärimmäisessä rakkaudessaan perusti kurinpitoelimen, joka rankaisee kokonaisia unioneja siitä, että he seuraavat vakaumustaan ja Pyhän hengen ääntä. Kirkon johdossa Pyhän hengen ääni on vain se, ääni, joka on kirkon johtajalla, joka on puhtaasti Whaittilaisia.
Entäpä sitten tuo Ellen White? Tai kavereitten kesken Ellu. Kirkon Pyhän hengen tulkinnat on lyöty aika pitkälti lukkoon 1800-loppuun mennessä ja se, mitä White sanoo, on pakko olla se ainoa oikea totuus. Näin kirkko ajattelee. Ja pakkohan sen on ajatella, sillä jos se ei ajattelisi, se tulisi myöntäneensä Ellun opetukset vääriksi. Siinähän ei olisi mitään pahaa mutta maine ja kunnia siinä menisi.
Muille kirkkokunnille on annettu lisää valoa mutta adventtikirkko kieltäytyy vastaanottamasta sitä pysymällä kiinni vanhoissa opeissaan. Maailma muuttuu ympärillä mutta Adventtikirkko ei kykene muuttamaan tulkintojaan nykyihmistä puhuttelevaksi. Vanhojen opinkohtien toistelu vuodesta toiseen, osana raamatuntutkisteluja, on adventisteille tärkeämpää kuin henkilökohtainen Pyhän hengen opetus.
Meidän pitäisi keskittyä Jumalan rakkauteen. Adventtikirkolla on kuitenkin lukuisia oppeja, jotka himmentävät Jumalan rakkautta ja lähes tulkoon mitätöivät Kristuksen sovitustyön. Tämä saattaa kuulosta rankalta väitteeltä ja sitähän se onkin monelle adventistille, jotka eivät kirkkonsa opetuksen takia voi nähdä oman kirkkonsa tilaa. Tästä aiheesta on keskusteltu tällä palstalla monia rivejä, joten en lähde perustelemaan väitettäni sen kummemmin. Totean vain, että Jeesuksen uhrikuolema olisi turha jos ihminen itse pystyisi synnittömyyteen, vaikkakin Adventtikirkko opettaa, että adventistit siihen pysyvät. Lisäksi kirkolla on lukuisia oppeja, joiden mukaan sen jäsenten on tehtävä valtava työ tullakseen Jumalan hyväksymäksi. Jeesuksen uhrikuolema ei riitä adventisteille. On syötävä, juotava, pukeuduttava ja elettävä muutenkin tietyllä tavalla, jotta oltaisiin Jumalalle kelvollisia. On kehitettävä itse omaa luonnettaan Kristuksen kaltaiseksi, jotta adventisti olisi tahraton Jumalan edessä. Mutta Raamatun mukaan me muutumme Kristuksen kaltaisiksi katsomalla Jumalaan ja samaistumalla ristin kuolemaan. Siihen ei tarvita omaa luonteen kehitystä. Jumala kehittää meidän luonteemme. Tahrattomuus tulee ilman tekoja, Jeesuksen sovitustyön kautta.
Ja sitten on oppeja, jotka saavat ihmisen epäilemään pelastusvarmuuttaan, kuten tutkivan tuomion oppi, jonka perusteella uskova ei vo koskaan tietää, milloin Jeesus on tutkivassa tuomiossa oman nimen kohdalla. Ei voi koskaan tietää onko pelastettujen joukossa, ennen kuin Jeesus saapuu ja itse huomaa joko kohoavansa pilviin tai sitten ei. Pelastusvarmuutta ei ole möskään siksi kun tietää, ettei pysty kaikkiin kirkon korkeisiin standardeihin, luonteenkehityksiin, ym sääntöihin.
Miten sitä voisikaan kokea Jumalan rakkautta täydellisenä, kun on sellainen Jumala, joka on koko ajan vaatimassa mahdottomia asioita.
Ajattelet varmaankin tätä kaikkea kirjoittamaani pilkkaamisena mutta sitä se ei toden totta ole. Tämä on varoitus sinulle tulla pois Babylonista ja aloittaa etsimään Jumalaa ja totuutta.
Tässähän tätä alkuperäisen adventistin todistusta sinulle kirkosta, joka voisi kasvaa Pyhässä hengessä, jos vain haluaisi. Ja sinä ihmettelet, mikset löydä aloittamastasi ketjusta muita adventismin ylistäjiä kuin itsesi. - No_häh
adpax kirjoitti:
Rakkaus Jumalaan on se, että me pidämme hänen käskynsä, eivätkä hänen käskynsä ole rakkaat.
En ole tavainnut seurakunnissamme valitusta sen suhteen, että käskyjen noudattaminen olisi vastenmielistä tai raskasta tai tunnustusta siitä, että Jumalan käskyjä ei noudateta. Päinvastoin!"En ole tavainnut seurakunnissamme valitusta sen suhteen, että käskyjen noudattaminen olisi vastenmielistä tai raskasta tai tunnustusta siitä, että Jumalan käskyjä ei noudateta. Päinvastoin!"
Tuo on aika vakava juttu, jos ei tunnusta olevansa kykenemätön noudattamaan Jumalan lakia. Varsinkin kun sanot vielä "Päinvastoin!" Kun pitäisi sanoa: "Ole minulle syntiselle armollinen!"
Siihen aikaan kun kävin vielä adventtiseurakunnan miestenpiirissä, jouduimme yksi kerrallaan tunnustamaan ettemme pysty noudattamaan lakia. Tulee mieleen, että missähän maailmassa sinä mahdat oikein elää kun tuollaisia juttelet. Et taida olla oikea adventisti. Tai stten et ole aidosti uudestisyntynyt. Monet adventisti eivät ole.
Monet adventistit kuvittelevat, että he ovat uudestisyntyneet kun he ovat oppineet opinkohdat ja löytäneet totuuden Raamatusta mutta se ei ole sama asia. Uudestisyntyminen ylhäältä osoittaa sinulle vajavaisuutesi suuren Jumalan edessä. Se osoitaa sinulle sen, miten paljon tarvitset Jumalaa sen sijaan, että yrität kulkea uskovaisen tietä pelkästään oppeihin ja omiin tekoihin nojaten. Tai edes osittain niihin nojaten. Se osoittaa syntisyytesi. Vasta uudestisyntynyt voi kokea Jumalan rakkauden niin, että hänen ei tarvitse erityisesti noudattaa oppeja tai lakia, sillä uudestisyntyneellä laki on kiroiitetty sydämeen ja hän toimii lähes automaattisesti niin, että on kuuliainen Jumalalle. - No_häh
No_häh kirjoitti:
"En ole tavainnut seurakunnissamme valitusta sen suhteen, että käskyjen noudattaminen olisi vastenmielistä tai raskasta tai tunnustusta siitä, että Jumalan käskyjä ei noudateta. Päinvastoin!"
Tuo on aika vakava juttu, jos ei tunnusta olevansa kykenemätön noudattamaan Jumalan lakia. Varsinkin kun sanot vielä "Päinvastoin!" Kun pitäisi sanoa: "Ole minulle syntiselle armollinen!"
Siihen aikaan kun kävin vielä adventtiseurakunnan miestenpiirissä, jouduimme yksi kerrallaan tunnustamaan ettemme pysty noudattamaan lakia. Tulee mieleen, että missähän maailmassa sinä mahdat oikein elää kun tuollaisia juttelet. Et taida olla oikea adventisti. Tai stten et ole aidosti uudestisyntynyt. Monet adventisti eivät ole.
Monet adventistit kuvittelevat, että he ovat uudestisyntyneet kun he ovat oppineet opinkohdat ja löytäneet totuuden Raamatusta mutta se ei ole sama asia. Uudestisyntyminen ylhäältä osoittaa sinulle vajavaisuutesi suuren Jumalan edessä. Se osoitaa sinulle sen, miten paljon tarvitset Jumalaa sen sijaan, että yrität kulkea uskovaisen tietä pelkästään oppeihin ja omiin tekoihin nojaten. Tai edes osittain niihin nojaten. Se osoittaa syntisyytesi. Vasta uudestisyntynyt voi kokea Jumalan rakkauden niin, että hänen ei tarvitse erityisesti noudattaa oppeja tai lakia, sillä uudestisyntyneellä laki on kiroiitetty sydämeen ja hän toimii lähes automaattisesti niin, että on kuuliainen Jumalalle."Vasta uudestisyntynyt voi kokea Jumalan rakkauden niin, että hänen ei tarvitse erityisesti noudattaa oppeja tai lakia, sillä uudestisyntyneellä laki on kiroiitetty sydämeen ja hän toimii lähes automaattisesti niin, että on kuuliainen Jumalalle."
Tätäkin lausuntoa on korjattava. Sanomalla, että on kuuliainen, väittää samalla noudattavansa käskyjä. Näin ei voi sanoa. Pitää sanoa, että: ...hän toimii lähes automaattisesti niin, että pyrkii olemaan kuuliainen Jumalalle. - adpax
Adviss kirjoitti:
Taisit jäädä juuri kiinni valheesta. Väitit asioita, jotka tempaisit omasta hatustasi. Ei se mitään, se on sitä uskovaisen elämää. Minäkin käytän usein Rahi- tai Stetson-menetelmää. Pyrin kuitenkin puhumaan totta.
Entäpä sitten nuo niin mukavat 28 opinkohtaa, joista aika moni on sellaista perinnäistietoa, jota Jeesus vihasi? Aika harva niistä on sellaista, jota Jeesus saarnasi. Eikös tällaisten ihmisten sääntöjen noudattaminen käy raskaaksi? Nuo ovat niitä ihmisten käskyjä.
Mitä enemmän olen tutustunut itse Raamattuun, sitä vähemmän pidän opinkohtia järkevinä. Nykyäänhän minulla on opinkohtana puhtaasti Raamattu. Alkuperäiset adventistit eivät hyväksyneet ylöskirjoitettuja opinkohtia. Aika kauas on kirkko siitä alkuperäisetä adventismista ajautunut.
Toisaalta, kun opinkohtien laatija ei pysty päätymään yksimielisesti päätöksiinsä, kuten esim naistyöntekijöiden valtuuksista kirkossa, niin sehän on selkeä merkki siitä, että se toimii omassa lihassaan eikä Pyhän hengen johdossa. Puhumattakaan kirkon johtajasta, joka äärimmäisessä rakkaudessaan perusti kurinpitoelimen, joka rankaisee kokonaisia unioneja siitä, että he seuraavat vakaumustaan ja Pyhän hengen ääntä. Kirkon johdossa Pyhän hengen ääni on vain se, ääni, joka on kirkon johtajalla, joka on puhtaasti Whaittilaisia.
Entäpä sitten tuo Ellen White? Tai kavereitten kesken Ellu. Kirkon Pyhän hengen tulkinnat on lyöty aika pitkälti lukkoon 1800-loppuun mennessä ja se, mitä White sanoo, on pakko olla se ainoa oikea totuus. Näin kirkko ajattelee. Ja pakkohan sen on ajatella, sillä jos se ei ajattelisi, se tulisi myöntäneensä Ellun opetukset vääriksi. Siinähän ei olisi mitään pahaa mutta maine ja kunnia siinä menisi.
Muille kirkkokunnille on annettu lisää valoa mutta adventtikirkko kieltäytyy vastaanottamasta sitä pysymällä kiinni vanhoissa opeissaan. Maailma muuttuu ympärillä mutta Adventtikirkko ei kykene muuttamaan tulkintojaan nykyihmistä puhuttelevaksi. Vanhojen opinkohtien toistelu vuodesta toiseen, osana raamatuntutkisteluja, on adventisteille tärkeämpää kuin henkilökohtainen Pyhän hengen opetus.
Meidän pitäisi keskittyä Jumalan rakkauteen. Adventtikirkolla on kuitenkin lukuisia oppeja, jotka himmentävät Jumalan rakkautta ja lähes tulkoon mitätöivät Kristuksen sovitustyön. Tämä saattaa kuulosta rankalta väitteeltä ja sitähän se onkin monelle adventistille, jotka eivät kirkkonsa opetuksen takia voi nähdä oman kirkkonsa tilaa. Tästä aiheesta on keskusteltu tällä palstalla monia rivejä, joten en lähde perustelemaan väitettäni sen kummemmin. Totean vain, että Jeesuksen uhrikuolema olisi turha jos ihminen itse pystyisi synnittömyyteen, vaikkakin Adventtikirkko opettaa, että adventistit siihen pysyvät. Lisäksi kirkolla on lukuisia oppeja, joiden mukaan sen jäsenten on tehtävä valtava työ tullakseen Jumalan hyväksymäksi. Jeesuksen uhrikuolema ei riitä adventisteille. On syötävä, juotava, pukeuduttava ja elettävä muutenkin tietyllä tavalla, jotta oltaisiin Jumalalle kelvollisia. On kehitettävä itse omaa luonnettaan Kristuksen kaltaiseksi, jotta adventisti olisi tahraton Jumalan edessä. Mutta Raamatun mukaan me muutumme Kristuksen kaltaisiksi katsomalla Jumalaan ja samaistumalla ristin kuolemaan. Siihen ei tarvita omaa luonteen kehitystä. Jumala kehittää meidän luonteemme. Tahrattomuus tulee ilman tekoja, Jeesuksen sovitustyön kautta.
Ja sitten on oppeja, jotka saavat ihmisen epäilemään pelastusvarmuuttaan, kuten tutkivan tuomion oppi, jonka perusteella uskova ei vo koskaan tietää, milloin Jeesus on tutkivassa tuomiossa oman nimen kohdalla. Ei voi koskaan tietää onko pelastettujen joukossa, ennen kuin Jeesus saapuu ja itse huomaa joko kohoavansa pilviin tai sitten ei. Pelastusvarmuutta ei ole möskään siksi kun tietää, ettei pysty kaikkiin kirkon korkeisiin standardeihin, luonteenkehityksiin, ym sääntöihin.
Miten sitä voisikaan kokea Jumalan rakkautta täydellisenä, kun on sellainen Jumala, joka on koko ajan vaatimassa mahdottomia asioita.
Ajattelet varmaankin tätä kaikkea kirjoittamaani pilkkaamisena mutta sitä se ei toden totta ole. Tämä on varoitus sinulle tulla pois Babylonista ja aloittaa etsimään Jumalaa ja totuutta.
Tässähän tätä alkuperäisen adventistin todistusta sinulle kirkosta, joka voisi kasvaa Pyhässä hengessä, jos vain haluaisi. Ja sinä ihmettelet, mikset löydä aloittamastasi ketjusta muita adventismin ylistäjiä kuin itsesi.Kirkon 28 opinkohtaa perustuvat täysin Raamattuun!
- aftonbladet
Adviss kirjoitti:
Taisit jäädä juuri kiinni valheesta. Väitit asioita, jotka tempaisit omasta hatustasi. Ei se mitään, se on sitä uskovaisen elämää. Minäkin käytän usein Rahi- tai Stetson-menetelmää. Pyrin kuitenkin puhumaan totta.
Tässähän tätä alkuperäisen adventistin todistusta sinulle kirkosta, joka voisi kasvaa Pyhässä hengessä, jos vain haluaisi. Ja sinä ihmettelet, mikset löydä aloittamastasi ketjusta muita adventismin ylistäjiä kuin itsesi.On ihan sama, kuka kristitty on ymmärtänyt oikein Jumalan sanan ja tahdon: se on totta "niin ja aamen" riippumatta siitä, kuka sen totuuden julki tuo! Olkoon se sitten Paavali, Pietari tai Ellen White, niin se on totta ja perustuu Raamattuun, joka on kokonaan virheetöntä ja erehtymätöntä Jumalan sanaa! Etkö usko!
- adpax
Adviss kirjoitti:
Tässähän tätä alkuperäisen adventistin todistusta sinulle kirkosta, joka voisi kasvaa Pyhässä hengessä, jos vain haluaisi. Ja sinä ihmettelet, mikset löydä aloittamastasi ketjusta muita adventismin ylistäjiä kuin itsesi.Olet ymmärtänyt väärin adventistien eli Raamatun opetuksen pelastuksesta ja pyhityksestä.
Adventistit ja Raamattu opettavat, että ihmisestä tulee uudestisyntymisessä täydellinen eli Jumalalle kelpaava lahjavanhurskauden perusteella, jonka aiheuttaja on Jeesus Kristus ja hänen täydellisyytensä sekä täydellinen uhrinsa. Tämän jälkeen alkaa pyhitys, jota ilman kukaan ei ole näkevä Herraa. Pyhitys ei ole pakollinen, joten siitä voi luopua aivan niin kuin uskosta ja Herrasta!
Adventistin eli kristityn vaatteet ovat täydellisen puhtaat Kristuksen verellä pesemisen ja syntien anteeksisaamisen ansiosta. Ne voivat kuitenkin tahrautua, kun uskovainen tekee syntiä ja tulevat puhtaaksi vain Karitsan veripesun kautta, eivät muuten. Syntien anteeksisaaminen ei ole kuitenkaan mikään automaatti, niin että mitkä tahansa ja kuinka paljon tahansa syntejä saa anteeksi katumatta niitä.
Jos kristitty adventistikin palaa takaisin maailmaan ja synnin himojen orjaksi, ei hänellä ole enää uhria syntiensä edestä vaan ainoastaan hirmuinen tuomion odotus. Tämä on Raamatun ja adventistien puhdas ja totuudellinen oppi sielujen pelastuksesta syntien anteeksisaamisen ja sitä seuraavan pyhityksen kautta. Etkö tunne kirkkosi oppeja vai miksi väität niitä vastaan? - adpax
adpax kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin adventistien eli Raamatun opetuksen pelastuksesta ja pyhityksestä.
Adventistit ja Raamattu opettavat, että ihmisestä tulee uudestisyntymisessä täydellinen eli Jumalalle kelpaava lahjavanhurskauden perusteella, jonka aiheuttaja on Jeesus Kristus ja hänen täydellisyytensä sekä täydellinen uhrinsa. Tämän jälkeen alkaa pyhitys, jota ilman kukaan ei ole näkevä Herraa. Pyhitys ei ole pakollinen, joten siitä voi luopua aivan niin kuin uskosta ja Herrasta!
Adventistin eli kristityn vaatteet ovat täydellisen puhtaat Kristuksen verellä pesemisen ja syntien anteeksisaamisen ansiosta. Ne voivat kuitenkin tahrautua, kun uskovainen tekee syntiä ja tulevat puhtaaksi vain Karitsan veripesun kautta, eivät muuten. Syntien anteeksisaaminen ei ole kuitenkaan mikään automaatti, niin että mitkä tahansa ja kuinka paljon tahansa syntejä saa anteeksi katumatta niitä.
Jos kristitty adventistikin palaa takaisin maailmaan ja synnin himojen orjaksi, ei hänellä ole enää uhria syntiensä edestä vaan ainoastaan hirmuinen tuomion odotus. Tämä on Raamatun ja adventistien puhdas ja totuudellinen oppi sielujen pelastuksesta syntien anteeksisaamisen ja sitä seuraavan pyhityksen kautta. Etkö tunne kirkkosi oppeja vai miksi väität niitä vastaan?Adventistien ruokavalio, pukeutuminen ja käytöstavat perustuvat puhtaasti Raamattuun eivätkä ne ole ihmisten perinnäissääntöjä! Etkö tunne Raamattua vai miksi väität sen käskyjä ja ohjeita vastaan?
- adpax
No_häh kirjoitti:
"En ole tavainnut seurakunnissamme valitusta sen suhteen, että käskyjen noudattaminen olisi vastenmielistä tai raskasta tai tunnustusta siitä, että Jumalan käskyjä ei noudateta. Päinvastoin!"
Monet adventistit kuvittelevat, että he ovat uudestisyntyneet kun he ovat oppineet opinkohdat ja löytäneet totuuden Raamatusta mutta se ei ole sama asia. Uudestisyntyminen ylhäältä osoittaa sinulle vajavaisuutesi suuren Jumalan edessä. Se osoitaa sinulle sen, miten paljon tarvitset Jumalaa sen sijaan, että yrität kulkea uskovaisen tietä pelkästään oppeihin ja omiin tekoihin nojaten. Tai edes osittain niihin nojaten. Se osoittaa syntisyytesi. Vasta uudestisyntynyt voi kokea Jumalan rakkauden niin, että hänen ei tarvitse erityisesti noudattaa oppeja tai lakia, sillä uudestisyntyneellä laki on kiroiitetty sydämeen ja hän toimii lähes automaattisesti niin, että on kuuliainen Jumalalle.Väitätkö, että adventtikirkossa uskovaiset eivät pyydä anteeksi syntejään, jos sattuvat joskus syntiä tekemään lankeemuksen seurauksena! Olet väärässä! Totuus huutaa vasten kasvojasi! Vai eikö sinun seurakunnassasi koskaan tunnustettu lankeemuksia ja pyydetty niitä anteeksi? Se on eri asia kuin elää jatkuvasti ja elämän joka hetki synnissä, niin kuin luterilaiset ja monet muut uskovaiset sanovat tekevänsä - ylpeilevät vielä suuresta armosta ja anteeksiantamuksesta, kun mukamas saavat aina anteeksi tahallisen synnin tekemisen! Sellainenko sinustakin on tullut?
- aftonbladet
No_häh kirjoitti:
"Vasta uudestisyntynyt voi kokea Jumalan rakkauden niin, että hänen ei tarvitse erityisesti noudattaa oppeja tai lakia, sillä uudestisyntyneellä laki on kiroiitetty sydämeen ja hän toimii lähes automaattisesti niin, että on kuuliainen Jumalalle."
Tätäkin lausuntoa on korjattava. Sanomalla, että on kuuliainen, väittää samalla noudattavansa käskyjä. Näin ei voi sanoa. Pitää sanoa, että: ...hän toimii lähes automaattisesti niin, että pyrkii olemaan kuuliainen Jumalalle.Korjaa sinä vain krapulaasi juoppo! Enkö muka ole oikeassa, kun sanon, että sinulla on tapana juopotella? Sen sanoi minulle Pyhä Henki! Eikä Hän koskaan valehtele!
- No_häh
aftonbladet kirjoitti:
Korjaa sinä vain krapulaasi juoppo! Enkö muka ole oikeassa, kun sanon, että sinulla on tapana juopotella? Sen sanoi minulle Pyhä Henki! Eikä Hän koskaan valehtele!
Ööö ... Mitenkäs tämä nyt juopotteluun meni? Kuuntelet oman lihasi ääntä.
- Adviss
No_häh kirjoitti:
Ööö ... Mitenkäs tämä nyt juopotteluun meni? Kuuntelet oman lihasi ääntä.
Se meni siten taas juopotteluun, että kuten tyypillistä, kun uskovaiselta loppuu argumentit, ne korvataan henkilökohtaisuuksiin menemällä, arvostelulla ja haukkumisella. Tämähän kertoo paljon nimimerkki "aftonbladet"n oman hengellisen elämän tasosta ja siitä, miten hän kokee Jumalan rakkauden. Minä en olisi edes viitsinyt vaivautua vastaamaan hänelle mitään.
Mutta mitä alkoholiin tulee, se ei ole pelastuskysymys enkä todellakaan saata uskoa, että Pyhää henkeä pahemmin kiinnostaisi se, mitä itse kukin suuhunsa laittaa. On sillä paljon tärkeämpiäkin viestejä annettavanaan. Siksi TODELLA vahvasti epäilen sitä, että Pyhä henki olisi sanonut aftonbladetille yhtään mitään tähän asiaan liittyen. Niin moni uskovainen kuvittelee Pyhän hengen puhuvan itselleen vaikka todellisuudessa uskova kuulee oman pikkumaisuutensa ja omantuntonsa huutelevan olan takaata. Monet heistä ovat vain tulleet syöneeksi liian rasvaisen ja tuhdin ateria ja saavat näkyjään sen tähden.
Minulle kyllä maistuu saunan jälkeen olut tai kaksi mutta se ei tee minusta sen juopompaa kuin viinin juominen teki Jeesuksesta. Sitä paitsi, Jumala käskee käyttämään kymmenyksiä ruoa, viinin ja välkijuomien ostamiseen, jotta niitä voitaisiin nauttia Herran temppelissä nauttien ystävien seurasta. Montako kertaa sinä olet aftonbladet ostanut väkijuomia ja nauttinut niitä Herran edessä? Rikotko Herran suoraa määräystä asiaa koskien? - Adviss
adpax kirjoitti:
Kirkon 28 opinkohtaa perustuvat täysin Raamattuun!
Aika monesta asiasta voi sanoa, että se perustuu täysin johonkin. Vaikka 28 opinkohtaa perustuukin täysin Raamattuun (sen perustukset ovat siis täysin Raamatussa mutta vain perustukset), se ei tarkoita sitä, etteikö opinkohdat sisältäisi asioita, joita ei Raamatusta löydy. Vai löydätkö sinä Raamatusta esimerkiksi liikuntaohjeita? Osa 28 opinkohdan opetuksista ovat jopa raamatunvastaisia.
- Adviss
adpax kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin adventistien eli Raamatun opetuksen pelastuksesta ja pyhityksestä.
Jos kristitty adventistikin palaa takaisin maailmaan ja synnin himojen orjaksi, ei hänellä ole enää uhria syntiensä edestä vaan ainoastaan hirmuinen tuomion odotus. Tämä on Raamatun ja adventistien puhdas ja totuudellinen oppi sielujen pelastuksesta syntien anteeksisaamisen ja sitä seuraavan pyhityksen kautta. Etkö tunne kirkkosi oppeja vai miksi väität niitä vastaan?Virallisesti opetetaan jotakin tuon suuntaista, kuin väität mutta samaan aikaan pidetään yllä Whiten perintöä (mm raamatuntutkisteluissa), joka opettaa jotakin ihan muuta...eli juuri sitä mistä kirjoitin.
Nelisenkymmentä vuotta aktiivisena adventistina tiedän kyllä mistä puhun. Olenhan opettanut adventistiteologiaa raamatuntutkiateluissa. - adpax
Adviss kirjoitti:
Aika monesta asiasta voi sanoa, että se perustuu täysin johonkin. Vaikka 28 opinkohtaa perustuukin täysin Raamattuun (sen perustukset ovat siis täysin Raamatussa mutta vain perustukset), se ei tarkoita sitä, etteikö opinkohdat sisältäisi asioita, joita ei Raamatusta löydy. Vai löydätkö sinä Raamatusta esimerkiksi liikuntaohjeita? Osa 28 opinkohdan opetuksista ovat jopa raamatunvastaisia.
Kristityn adventistin ruumis on Pyhän Hengen temppeli. Se velvoittaa pitämään ruumiista huolen. Se antaa raamatulliset perusteet liikunnan harjoittamiselle ja terveelliselle ruokavaliolle.
- Adviss
adpax kirjoitti:
Kristityn adventistin ruumis on Pyhän Hengen temppeli. Se velvoittaa pitämään ruumiista huolen. Se antaa raamatulliset perusteet liikunnan harjoittamiselle ja terveelliselle ruokavaliolle.
Niinhän sinä toistelet adventtikirkon opetusta Pyhän hengen temppelistä mutta oletko itse koskaan tutkinut mitä sana todella sanoo kun se sanoo, että ruumis on Pyhän hengen temppeli. Et ole. Mutta tällä palstalla on käyty teologinen keskustelu ja raamatuntutkistelu aiheesta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15555148/mita-tarkoittaa-quotruumiinne-on-pyhan-hengen-temppeliquot
Sopii käydä lukemassa ja toteamassa, että Raamatussa on muutakin kuin Adventtikirkon opetus.
Liikunnan harjoittamisella ei ole mitään tekemistä Pyhän hengen temppelin kanssa. Todellinen Pyhän hengen temppeli on jotakin muuta kuin mitä Adventtikirkko opettaa.
Tosin yksi virhe tuossa ketjussa on. Siinä mainittu haureus ei tarkoita selän kääntämistä Jumalalle ja hänen tahdolleen vaikka sekin Raamatussa haureutta tarkoittaa. Tuossa ketjussa puhuttu haureus on seksuaalisuuteen liittyvää haureutta, noin niin kuin kreikan alkutekstistä käännettynä.
- Uskonnon-ydin
"Kaiken takana on nainen?"
Ei ole, vaan lahkojen kohdalla kaiken takana on RAHA ja mammona.
Se on lahkoille kaikkein tärkein ja siksi niitä kristillisiä lahkoja on tuhansia, koska on markkinoita.
Tärkeintä ei ole suinkaan itse lähimmäinen, vaan se, mitä se lähimmäinen omistaa ja osaa. - adpax
No eipä tullut vielä yhtään vastausta siitä, miksi "sinä olet adventisti". Jostakin syystä seurakuntaan pettyneiden valituksia sitäkin enemmän. Miksi näin? Onko tämä palsta luopioiden ja kapinallisten temmellyskenttä?
- No_häh
Vastaapa, pidätkö luopiona sellaista, joka ei ole pysynyt kiinni adventismissa vai sellaista, joka ei ole pysynyt Kristuksen opissa kiinni? Se, että joku on hyvä adventisti ei tarkoita automaattisesti sitä, että on hyvä kristitty. Monista muistakin kirkkokunnista pelastuu uskovia.
- woe3
nooh, älä viitsi korottaa kirkkokuntaa Jumalan seurakunnan paikalle. Jos korvaisit sanan "adventisti" vaikka sanalla "Jeesuksen seuraaja", niin... ihan vaan mietittäväksi.
- adpax
No_häh kirjoitti:
Vastaapa, pidätkö luopiona sellaista, joka ei ole pysynyt kiinni adventismissa vai sellaista, joka ei ole pysynyt Kristuksen opissa kiinni? Se, että joku on hyvä adventisti ei tarkoita automaattisesti sitä, että on hyvä kristitty. Monista muistakin kirkkokunnista pelastuu uskovia.
Meillä on Jeesuksen usko ja me pidämme Jumalan käskyt. Onko muita seurakuntia kuin adventistit, jotka seurakuntana tätä tekevät? Jos on, niin hyvä niin, mutta hyvä on pysyä adventistina, kun on valmiiksi Jeesuksen uskon ja käskyjen pitäjä.
- No_häh
adpax kirjoitti:
Meillä on Jeesuksen usko ja me pidämme Jumalan käskyt. Onko muita seurakuntia kuin adventistit, jotka seurakuntana tätä tekevät? Jos on, niin hyvä niin, mutta hyvä on pysyä adventistina, kun on valmiiksi Jeesuksen uskon ja käskyjen pitäjä.
On toki muita seurakuntia. Mutta parhaiten pystyisi pitämään Jeesuksen uskon seuraamalla puhtaasti Jeesusta ja pyhää henkeä, ilman mitään ylimääräistä. Ei kirkkokuntaa seuraamalla. Ei Jeesus tullut perustamaan kirkkokuntia. Ei hän ollut kristitty. Hän oli puhtaasti juutalainen.
Mutta yksi asia on varma. TE ETTE PYSTY PITÄMÄÄN JUMALAN KÄSKYJÄ!! Kukaan ei pysty! Siksi tarvittiin Jeesus. Jos pystyisitte, mihin Jeesusta tarvittaisiin? Eikä tarvitse kauaa elää adventistina kun huomaa, miten surkeasti Jeesuksen uuden käskyn, Rakkauden käskyn, noudattaminen adventisteilta onnistuu.
Oletkos kuullut sellaista, että mitä lähemmäs Jumalaa ihminen pääsee, sitä syntisemmältä hänestä tuntuu. Kun on oikein lähellä Jeesusta, silloin ei tarvitse yrittää uskotella itselleen pystyvänsä pitämään Jumalan lain vaikka kuinka yrittäisi, koska tietää, ettei pysty. Sellainen on Rakkauden lain vaikutus ihmisen sydämessä.
Kun kymmenen käskyn laki tuomitsee siitä, että olet jättänyt noudattamatta sitä, Rakkauden laki osoittaa syyllisyytesi jo pelkästään siitä, että ajattelet käskyn rikkomista. Kun kymmennen käskyn laki tuomitsee siitä, että teet väärin, Rakkauden laki tuomitsee sinut siitäkin ettet tee mitään. Minkä jätit tekemättä yhdelle niistä vähimmistä, sen jätit tekemättä minulle...
Vieläkö olet sitä mieltä, että "me pidämme Jumalan käskyt". Tuollainen väite adventistiltakin kuulostaa ihan mahdottomalta. Kuulostaa ihan provoilullta. - adpax
No_häh kirjoitti:
On toki muita seurakuntia. Mutta parhaiten pystyisi pitämään Jeesuksen uskon seuraamalla puhtaasti Jeesusta ja pyhää henkeä, ilman mitään ylimääräistä. Ei kirkkokuntaa seuraamalla. Ei Jeesus tullut perustamaan kirkkokuntia. Ei hän ollut kristitty. Hän oli puhtaasti juutalainen.
Mutta yksi asia on varma. TE ETTE PYSTY PITÄMÄÄN JUMALAN KÄSKYJÄ!! Kukaan ei pysty! Siksi tarvittiin Jeesus. Jos pystyisitte, mihin Jeesusta tarvittaisiin? Eikä tarvitse kauaa elää adventistina kun huomaa, miten surkeasti Jeesuksen uuden käskyn, Rakkauden käskyn, noudattaminen adventisteilta onnistuu.
Oletkos kuullut sellaista, että mitä lähemmäs Jumalaa ihminen pääsee, sitä syntisemmältä hänestä tuntuu. Kun on oikein lähellä Jeesusta, silloin ei tarvitse yrittää uskotella itselleen pystyvänsä pitämään Jumalan lain vaikka kuinka yrittäisi, koska tietää, ettei pysty. Sellainen on Rakkauden lain vaikutus ihmisen sydämessä.
Kun kymmenen käskyn laki tuomitsee siitä, että olet jättänyt noudattamatta sitä, Rakkauden laki osoittaa syyllisyytesi jo pelkästään siitä, että ajattelet käskyn rikkomista. Kun kymmennen käskyn laki tuomitsee siitä, että teet väärin, Rakkauden laki tuomitsee sinut siitäkin ettet tee mitään. Minkä jätit tekemättä yhdelle niistä vähimmistä, sen jätit tekemättä minulle...
Vieläkö olet sitä mieltä, että "me pidämme Jumalan käskyt". Tuollainen väite adventistiltakin kuulostaa ihan mahdottomalta. Kuulostaa ihan provoilullta.1.Korinttolaiskirje:
7:19 Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen.
Ilmestyskirja:
12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
1.Johanneksen kirje:
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
Me pidämme hänen käskynsä, mutta synnissä elävät laittomat kerskaavat sillä, miten rikkovat Jumalan pyhiä käskyjä vastaan! Pois se meistä! Me olemme pyhiä kristittyjä aivan niin kuin Uuden testamentin kirjoittajat! - kerettiläinen.ei-kirj
adpax kirjoitti:
Oletetaan nyt, että et ole provo.
Koska kerran olet adventisti, niin A-kirkon opetuksen mukaan A-kirkon, kuten myös Sinun tehtäväsi adventistina on "julistaa kolmen enkelin sanomaa suureen ääneen".
Minä teen asian sinulle helpoksi. Sinun ei tarvitse lähteä etsimään kiinnostuneita kuulijoita, vaan voit tässä ja nyt julistaa sitä minulle (ei tarvitse kuitenkaan kirjoittaa isoilla kirjaimilla), sillä minä suorastaan v a a d i n sinua noudattamaan saamaasi kutsumustehtävää ja kertomaan minulle selvästi ilman mitään liirumlaarumeita:
1) mikä on "suuri Babylon" Ilm.14:8 josta pitäisi lähteä ulos?
2) miten siitä käytännössä lähdetään ulos?
3) minne pitäisi mennä, kun lähtee ulos suuresta Babylonista?
Ja jotta julistuksesi ei perustuisi vain omalle käsityksellesi suuresta Babylonista, vaan A-kirkon raamatulliselle opetukselle aiheesta, niin haluaisin myös nähdä v i r a l l i s e t todisteet siitä, että A-kirkko todellakin opettaa samalla tavoin kuin sinä julistat. - Adviss
adpax kirjoitti:
1.Korinttolaiskirje:
7:19 Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen.
Ilmestyskirja:
12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
1.Johanneksen kirje:
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
Me pidämme hänen käskynsä, mutta synnissä elävät laittomat kerskaavat sillä, miten rikkovat Jumalan pyhiä käskyjä vastaan! Pois se meistä! Me olemme pyhiä kristittyjä aivan niin kuin Uuden testamentin kirjoittajat!En viitsi toistaa itseäni. Perustelusi ontuu mutta ymmärrän, ettet voi adventistina nähdä asiaa muulla tavalla kuin mitä kirkkosi sinulle on opettanut. Ehdotan, että tutustut muidenkin seurakuntien opetuksiin aiheesta. Minulla ei ole aikomusta sen enempää perustella väitteitäni. Jos sinua kiinnostaa, etsi nimimerkilläni kirjoituksia ja tutustu niihin. Sieltä kyllä löytyy teologiset perusteet väitteilleni. Jos et, niin jatka vain elämistä toisten opetusten mukaan tutustumatta siihen, mitä Pyhä henki voisi sinua opettaa henkilökohtaisesti.
Voin kuitenkin kertoa sen, että kun rupesin itse tutkimaan Raamattua ja mahdollisimman monien kirkkokuntien teologisia tutkielmia eri aiheista, tajusin, että kuinka väärin Adventtikirkko opettaa monista eri asioista. Haluan rohkaista sinua tutkimaan sanaa sillä kun hylkää ne väärät Adventtikirkon opetukset, aukeaa Jumala suuruus ja kunnia sekä hänen rakkautensa ihan toisella tasolla. Jeesuksen sovitustyö ja Jumalan armo muuttuvat niin ylitsevuotavaisiksi, että niitä ei olisi mitenkään voinut kuvitella adventistina. Sen jälkeen Jumalaa ei ole vaikea ymmärtää. Raamatun kirjoitukset ikään kuin loksahtavat paikoilleen ja kaikki on ihanan selvää ja ymmärrettävää. Silloin usko ja Jumala eivät ole irrallinen asia tai sarja irrallisia kokemuksia vaan olet yhtä Luojasi kanssa joka päivän jokainen hetki. Jumala on joka puolella ja kaikki kaikessa sinulle. Silloin ymmärrät kuka Jumala on ja mitä hän on todella tehnyt puolestasi ja uudestisyntyminen on aitoa. - adpax
Adviss kirjoitti:
En viitsi toistaa itseäni. Perustelusi ontuu mutta ymmärrän, ettet voi adventistina nähdä asiaa muulla tavalla kuin mitä kirkkosi sinulle on opettanut. Ehdotan, että tutustut muidenkin seurakuntien opetuksiin aiheesta. Minulla ei ole aikomusta sen enempää perustella väitteitäni. Jos sinua kiinnostaa, etsi nimimerkilläni kirjoituksia ja tutustu niihin. Sieltä kyllä löytyy teologiset perusteet väitteilleni. Jos et, niin jatka vain elämistä toisten opetusten mukaan tutustumatta siihen, mitä Pyhä henki voisi sinua opettaa henkilökohtaisesti.
Voin kuitenkin kertoa sen, että kun rupesin itse tutkimaan Raamattua ja mahdollisimman monien kirkkokuntien teologisia tutkielmia eri aiheista, tajusin, että kuinka väärin Adventtikirkko opettaa monista eri asioista. Haluan rohkaista sinua tutkimaan sanaa sillä kun hylkää ne väärät Adventtikirkon opetukset, aukeaa Jumala suuruus ja kunnia sekä hänen rakkautensa ihan toisella tasolla. Jeesuksen sovitustyö ja Jumalan armo muuttuvat niin ylitsevuotavaisiksi, että niitä ei olisi mitenkään voinut kuvitella adventistina. Sen jälkeen Jumalaa ei ole vaikea ymmärtää. Raamatun kirjoitukset ikään kuin loksahtavat paikoilleen ja kaikki on ihanan selvää ja ymmärrettävää. Silloin usko ja Jumala eivät ole irrallinen asia tai sarja irrallisia kokemuksia vaan olet yhtä Luojasi kanssa joka päivän jokainen hetki. Jumala on joka puolella ja kaikki kaikessa sinulle. Silloin ymmärrät kuka Jumala on ja mitä hän on todella tehnyt puolestasi ja uudestisyntyminen on aitoa.Olet oikeassa ja minä olin väärässä. Luin muiden opetuksia Raamatusta ja ymmärrän nyt, että Adventtikirkko ei olekaan täysin totuudesta ja se opettaa monessa eri kohdassa väärin: mm. jumaluudesta, kun uskoo Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan katolisen kirkon oppien mukaan.
Jätin juuri eroilmoitukseni kirkolle. Olen vihdoinkin vapaa! Kiitos Jumalalle!
P.S. Sain tietää, että Jumala on yksi ja hän on Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Jeesus Kristus on hänen ainoa laatuaan oleva Poikansa ja ihminen, joka on kuollut ristillä syntiemme sovituksena ja Jumalan Pyhä Henki kirkastaa tätä voideltua (Kristusta), mutta erottaa hänet selvästi Jumalasta ja korottaa hänet herraksi ja kuninkaaksi, vaikka hän on pelkkä ihminen!
Hallelujaa! Miten saatoin olla näin eksynyt tähän asti? Sitä vain ihmettelen. No viiniä en edelleenkään juo ja kahvikaan ei maistu, mutta taidan käydä tänään ostamassa itselleni kunnon filepihvit ja herkuttelen perheeni kanssa niitä mutustellen. Njam! Kiitos Herralle!
- r.rauha
Olen adventisti sen vuoksi, että uskon Raamatun opettamalla tavalla Jeesukseen.
Adventtikirkko on ainoa seurakunta, jossa pidetään Jumalan käskyt ja jonka jäsenillä on Jeesuksen usko.
Olin uskoontullessani luterilaisen kirkon jäsen, mutta liityin Adventtikirkkoon sen jälkeen, kun olin käynyt heidän kirjekurssinsa.
Vakuutuin silloin siitä, että sapatti on Jumalan lahja kristityille ja merkki, joka pelastaa pedon vallasta ja tulisesta järvestä. Sunnuntain pyhittäminen on pedon merkki. Näin Raamattu sanoo.- tahtoisikuulla
mihin uskoon tulit ja miten se tapahtui, tuliko tuliset kielet pääsi päälle ja puhuit kielillä vai mitä?
- r.rauha
tahtoisikuulla kirjoitti:
mihin uskoon tulit ja miten se tapahtui, tuliko tuliset kielet pääsi päälle ja puhuit kielillä vai mitä?
Istuin leirinuotiolla muiden rippikoululaisten kanssa, kun valtava synnintunto heräsi sisälläni: olin kiroillut ja häpesin sitä tekoa niin, että en meinannut saada henkeä. Kiroilin vain sen vuoksi, että näyttäisin yhtä kovalta jätkältä kuin muutkin nuoret ja heti pian sen tehtyäni minua alkoi ahdistaa ja tunsin ihan hirveää pahanolon tunnetta sydämessäni, koska koin olevani syntisin maan päällä elävistä ihmistä. Huusin siinä nuotiolla sydämessäni avuksi Herraa Jeesusta Kristusta, että hän antaisi minulle anteeksi syntini ja sain pian Jumalan rauhan sydämeeni. Aloin samalla laulaa kielillä, niin että muut leirinuotiolla istuvat ihmettelivät sitä. Lauloin ylistystä ja kunniaa Jumalalle uusilla kielillä ja kerroin hänen ihmeellisistä teoistaan.
Kun rippikoulu oli ohitse, niin tilasin Adventtikirkon Raamattukurssin, koska uskon asiat kiinnostivat minua enkä pitänyt luterialisia uskovia samassa hengessä kanssani vaeltavina veljiä. He olivat jotenkin kylmiä ja etäisiä minulle eivätkä tuntuneet ottavan tosissaan Raamatun kirjoituksia. Osa jopa epäili niiden pitävän sisällään virheitä tai ristiriitoja!
Niinpä siirryin luterilaisesta kirkosta Adventtikirkkoon, mutta sain luvan tehdä se vasta aikuisena, sillä vanhempani eivät kirkon uskovaisina voineet hyväksyä muutostani uskovaiseksi ja sapatin pyhittämistä. Pyhitin sapatin heiltä salaa kolme tai neljä vuotta, mutta ongelmiahan siitä tuli, kun passittivat minut kotiaskareita sapattina toimittamaan! Keksin kaikenlaisia verukkeita tekosairaudesta lähtien, jotta ei olisi tarvinnut sapattina töitä tehdä, mutta se aiheutti syyllisyyden tuntoa, koska en ollut rehellinen vaan teeskentelin sairasta ja suorastaan valehtelin.
Kun täytin 18 vuotta, niin erosin kirkosta ja liityin Adventtikirkkoon. Vanhempani eivät sitä hyväksyneet, mutta koska olin täysi-ikäinen, niin he eivät voineet estää minua. Voi miten autuasta oli se ensimmäinen kerta, kun minun jalkani pestiin sapattina kirkkoon mennessäni! Olen sen jälkeen saanut itsekin pestä muiden jalkoja ja noudattaa siten Herran Jeesuksen käskyä, niin että olen nyt autuas, kun pidän Jumalan käskyt ja minulla on Jeesuksen usko!
Vapauteen Kristus meidät vapautti ja siitä me nyt kirkossa nautimme! Aamen.
- tästä.syystä
Miksikö?
28- syystäkin
Sanoisin jotta 34. Tästä syystä.
- Anonyymi
syystäkin kirjoitti:
Sanoisin jotta 34. Tästä syystä.
Opinkohtia on vain 28.
- Anonyymi
Missään raamatussa ei sanota, että kymmenykset on sama kuin raha. Älkää eksykö pois totuudesta Adventtikirkko rahanhimossanne.
VT tosin sallii kymmenysten (eli maan ja karjan antimien) muuttamisen rahaksi siinä tapauksessa, että kymmenysten antaja matkustaa kauas pois nauttiakseen itse kymmenyksistään. Tässä tapauksessa kymmenysten antaja muuttaa ne rahaksi voidakseen ostaa ITSELLEEN (ja perheelle) kaikkea sellaista mitä sielu kaipaa (ruokaa yms.).
Mutta ikinä ei kymmenyksiä annettu seurakunnalle rahana, siinä olet aivan oikeassa. Tässä asiassa A-kirkko (ja muutkin) opettavat täysin Raamatun vastaisesti. Omassa rahanhimossaan, siis.- Anonyymi
Exap kirjoitti:
VT tosin sallii kymmenysten (eli maan ja karjan antimien) muuttamisen rahaksi siinä tapauksessa, että kymmenysten antaja matkustaa kauas pois nauttiakseen itse kymmenyksistään. Tässä tapauksessa kymmenysten antaja muuttaa ne rahaksi voidakseen ostaa ITSELLEEN (ja perheelle) kaikkea sellaista mitä sielu kaipaa (ruokaa yms.).
Mutta ikinä ei kymmenyksiä annettu seurakunnalle rahana, siinä olet aivan oikeassa. Tässä asiassa A-kirkko (ja muutkin) opettavat täysin Raamatun vastaisesti. Omassa rahanhimossaan, siis.Valheenne eivät meitä hetkauta.
- Anonyymi
Exap kirjoitti:
Mutta ikinä ei kymmenyksiä annettu seurakunnalle rahana, siinä olet aivan oikeassa. Tässä asiassa A-kirkko (ja muutkin) opettavat täysin Raamatun vastaisesti. Omassa rahanhimossaan, siis.Gen 14:20 Ja kiitetty olkoon Jumala, Korkein, joka antoi vihollisesi sinun käsiisi." Ja Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta.
Gen 28:22 ja tämä kivi, jonka olen patsaaksi pystyttänyt, on oleva Jumalan huone, ja kaikesta, mitä minulle suot, minä totisesti annan sinulle kymmenykset".
Käsittääkseni rahakin kuuluu luokkaan "KAIKESTA". Anonyymi kirjoitti:
Valheenne eivät meitä hetkauta.
Kas, leegio666:n läsnäolo saapui jälleen keskuuteemme.
Mikä muuten kirjoittamassani vuestissä oli valhetta ? Olihan se toki Raamatun sanomaa kymmenyksistä, joten kiinnostaisi mikä osa Raamatun sanomasta on mielestäsi sitä "valhetta" ?Anonyymi kirjoitti:
Gen 14:20 Ja kiitetty olkoon Jumala, Korkein, joka antoi vihollisesi sinun käsiisi." Ja Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta.
Gen 28:22 ja tämä kivi, jonka olen patsaaksi pystyttänyt, on oleva Jumalan huone, ja kaikesta, mitä minulle suot, minä totisesti annan sinulle kymmenykset".
Käsittääkseni rahakin kuuluu luokkaan "KAIKESTA"."Käsittääkseni rahakin kuuluu luokkaan "KAIKESTA"."
Rahastahan noissa paikoissa ei sinänsä puhuta, mutta se on merkityksetöntä, sillä nuo annit eivät olleet kymmenyslakien alaisia.
Laki on laki. Sorry, mutta vaikka kuinka haluaisit toisin, Israelilaisten kymmenyksiä säätelivät niistä annetut lain kohdat... ja on turha etsiä poikkeuksia lain ulkopuolisista asioista. Tosin, poikkeusta et sikäli edes löytänyt, ettei noissakaan kohdissa mainittu sitä rahaa kymmenyksenä...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r356601JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t214687Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5442871Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai672403Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳342106- 331944
V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!401593Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul311591- 391576
Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71351