Luottamus on...??

Luotammeko.toisiimme

Niin mitä luottamus on !? Moni kavereistani on muottamukseni menettänyt, kun kerran pettää sovitun asian ,silloin ei voi luottaa enää kyseiseen henkilöön. Toista tilaisuutta ei Ko. henkilö minulta saa.
Luottamuksen menettänyt henkilö on kuin omalle peilikuvalleen valehtelisi myös.
Jos tunsitte piston sydämessäsi ? olisiko aika tehdä teoillesi jotakin.
Onko teillä samanlaisia kokemuksia? kertokaa omista kokemuksista.

20

926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tällä palstalla luottamus liitetään aina vain ja ainoastaan parisuhteeseen ja pettämiseen. On se muutakin. Esim. työpaikalla ystävykset, mies ja nainen, voivat omata täydellisen luottamuksen keskenään vaikka eivät ole rakastuneita eivätkä pariskunta. Silloin puhutaan luottamuksellisuudesta; toinen ei juoruile toisen kertomia arkojakaan asioita eteenpäin.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti.


    • Anonyymi

      Minulle luottamus olisi ollut sitä että olisin tullut kohdelluksi ihmisenä.

    • Anonyymi

      Kun kerran menettää luottamuksen sen muistaa ja uusien tuttavuuksien suhteen alkaa varovainen luottamuksen luonti. Näin se vaan menee. :(

    • Anonyymi

      Luottamus on petetty monestikin, eikä viimeisimmästä ole niin kauan aikaa edes.

      • Anonyymi

        Ihminen joka luottaa itseensä luottaa myös muihin. Tietenkin luottamuksen menettää kun lupaukset petetään. Pahinta varmasti suhteissa addikteihin.


      • Anonyymi

        Pahinta luottamuksen pettämistä on hakkeroida toisen puhelin nukkuessa ja levitellä paskaa keskustelupalstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahinta luottamuksen pettämistä on hakkeroida toisen puhelin nukkuessa ja levitellä paskaa keskustelupalstoilla.

        Ja murtautua jonkun henkilökohtaisille tileille. Narsismia.... vai hulluutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja murtautua jonkun henkilökohtaisille tileille. Narsismia.... vai hulluutta.

        Sanoisin, että täyttyy psykopaatin merkit. Henkilö lie syrjäytynyt alkoholisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin, että täyttyy psykopaatin merkit. Henkilö lie syrjäytynyt alkoholisti.

        Karmaisevaa kyllä, yököttää ja suututtaa ko käytös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahinta luottamuksen pettämistä on hakkeroida toisen puhelin nukkuessa ja levitellä paskaa keskustelupalstoilla.

        Hakkeroida? Ei sentään katsos kun riittää sun leikkiminen josta raivostuu ja ottaa kännin ja sammuu. Helppoa se on sammuneelta aukaista puhelin jotta tietää tuon raivon ja kännäilyn syyn. Joka kerta löytyy sinun tekemänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja murtautua jonkun henkilökohtaisille tileille. Narsismia.... vai hulluutta.

        Poliitikkokin voi menettää luottamuksen. Hyvinkin pienestä. Vaikkapa käskemällä murtautumaan kotiin.


    • Anonyymi

      Yleisesti totean:
      Luottamuksen saavuttaminen vie paljon aikaa, mut sen voi menettää hyvin pienistä teoista. Toisarvoisuuden tunteminen tilanteissa synnyttää epäilyä ja vie luottamusta pois. Toiset on lojaalimpia toisille enemmän kuin toisille? Sinkkuna helpommin jää toisarvoiseksi tilanteissa, joissa on pareja läsnä. Luottamus toiseen on tärkeää, ilman sitä on vaikea rakentaa mitään kahden välistä?

      • Anonyymi

        Tosiaan luottamus on elintärkeää. Ilman sitä ei voi rakentaa kunnon suhdetta. Mä oon luottanut mun kumppaniin 17 vuotta. Tosin yhdessä vaiheessa se meinas horjua, mut päätin kuitenkin luotaa edelleen ja se palkittiin. Taas on luotto kohillaan.


    • Anonyymi

      No juu, jos olet luotettava ja joku väittää, että et ole luotettava ja sanoo välit irti, niin olkoon luuloineen. Jos et kelpaa, niin et kelpaa, siihen on pakko tyytyä vaikka miten sydän särkyisi.

      • Anonyymi

        Aito kirjoitus sinulta! Ihan kuin minä olisin kirjoittanut, ja ihan totta, minähän sen tosiaankin kirjoitinkin. Enkä halua kirjoitukseeni kommentteja. Pösilöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aito kirjoitus sinulta! Ihan kuin minä olisin kirjoittanut, ja ihan totta, minähän sen tosiaankin kirjoitinkin. Enkä halua kirjoitukseeni kommentteja. Pösilöt.

        Jokainen käsittelee ja kokee asioita omalla tavalla. Sinäkin?


    • Pois lukien parisuhteet, niin itse en lähtökohtaisesti tosissani luota kuin itseeni eli en aseta kovin tiukkoja odotusarvoja muille ihmisille, niin ei tarvitse miettiä luottamus-asioita. Jos ei ole mitä pettää, niin ei sitä voi sitten pettääkään. Luotan siihen, että ennemmin tai myöhemmin kaikki ajavat omaa etuaan ja sen linssin läpi tarkasteltuna kaikki ihmisten teot, vääriltäkin tuntuvat eivät enää ole mitenkään yllättäviä.

      Luottamus-asiaa tuli aikanaan teininä paljonkin pohdittua ja parin kympin korvilla jouduin toteamaan, että olisi irrationaalista ja sinisilmäistä yrittää tosissaan luottaa toiseen ihmiseen, ei ole sen vaivan arvoista, Samoin salaisuuksien jakaminen, ihmiset nyt vaan puhuvat paljon ja usein ohi suunsa, juoruilu on joistain kivaa ja sitä rataa. Ei siis kannata kertoa mitään minkä vuotamista eteenpäin ei kestäisi, kun se vuotaa varmasti, niin ei tarvitse miettiä sitäkään. Tosin tuon jälkeen tajusin, että eipä itselläni ole varsinaisesti mitään salattavaakaan, mikä vapautti puhumaan mistä haluan.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        On huomattu juu. Sä oot sairaan nopee kirjottaa ja mä kirjotan kahdella sormella hitaasti, mutta varmasti.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe