Kuuluu ja näkyy valikoidusti?

missävika

Ubuntu 18.04. Mikä mättää, kun Ylen Areenaa ja kotimaisia radiokanavia ei pysty kuuntelemaan? Youtubesta näkyy ja kuuluu ainakin jotakin. Firefoxin asetuksista en löytänyt ratkaisua.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missävika

      Onko mahdollista, että on koodekkipula?

      • lössösössö

        Kieliasetukse suomi suomi... ja maa asetukset. firefoxissa.
        mm vaalikeskustelu ei näy ulkomailla.


      • Hubba

        lataa chrome selain. toimii ylekin.


      • Kaapo4v
        Hubba kirjoitti:

        lataa chrome selain. toimii ylekin.

        Etkö tiedä, Chrome vakoilee kaiken.
        Windowsiin soveltuu, ei missään nimessä Ubuntuun, jos meinaan haluaa pitää jotain tietoja yksityisinä.


    • missävika

      Ylen sivulle ilmestyi, olet estänyt. Maikkarin sivu ilmoitti saman suuntaisesti. Mitä ihmettä olen tehnyt tai jättänyt tekemättä asennuksessa? Ei näy Ruotsin teevekään.

    • missävika

      CNN-videossa: Something went wrong in the native playback. ??

    • anonyymi_7xH

      Onko sulla evästeet sallittuna, ainakin Yle Areena vaatii evästeet toimiakseen kunnolla.

      • missävika

        Ei kai Youtubekaan näkyisi, jos kyse olisi evästeistä.


      • anonyymi_7xH
        missävika kirjoitti:

        Ei kai Youtubekaan näkyisi, jos kyse olisi evästeistä.

        Youtube ei vaadi evästeitä!


      • missävika

        Ei riipu evästeistä, testattu. Jos tämä tuli perille, syy ei ole mainosten estossakaan.


    • oisko_tämä

      Asennuksen alussa on valinta asenna lisäosat tai koodekit tai vastaavaa. Se kannattaa rastia.

      • missävika

        En noteerannut valintaa, vaan asensin peruspaketin. Vaikuttaa olevan koodekkipula. Firefox tarjoaa varmaan tekijänoikeussyistä rajoitetusti koodekkeja.
        Komennolla sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras saisi varmaan lisää koodekkeja, mutta komennon suoritus päättyy johonkin tekijänoikeuslitaniaan, minkä lopussa on <OK>, mitä ei pääse klikkaamaan. En tiedä, miten jutun saa kuitatuksi luetuksi.

        En ole löytänyt selaimeen lisäosaakaan, millä koodekkivalikoimaa voi laajentaa.


      • teetväärin
        missävika kirjoitti:

        En noteerannut valintaa, vaan asensin peruspaketin. Vaikuttaa olevan koodekkipula. Firefox tarjoaa varmaan tekijänoikeussyistä rajoitetusti koodekkeja.
        Komennolla sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras saisi varmaan lisää koodekkeja, mutta komennon suoritus päättyy johonkin tekijänoikeuslitaniaan, minkä lopussa on <OK>, mitä ei pääse klikkaamaan. En tiedä, miten jutun saa kuitatuksi luetuksi.

        En ole löytänyt selaimeen lisäosaakaan, millä koodekkivalikoimaa voi laajentaa.

        Sinun täytyy paina tabulaattori näppäintä, minkä jälkeen se <OK> muuttuu punaiseksi, sen jälkeen enter ja yes.


      • missävika

        oisko_tämä antoi parhaan vinkin, kiitos. Latasin Ubuntun alusta alkaen uudestaan ja lisäsin sen ekalla kerralla puuttuneen ruksin kolmannen osapuolen ohjelmista. Toimii kuin tauti vanhassa romussa.:)
        Vaikuttaa ensitutustumisella niin pätevältä käyttikseltä, että ounastelen luopuvani winkuista kokonaan, kun seiskan tuki päättyy.


      • missävika
        teetväärin kirjoitti:

        Sinun täytyy paina tabulaattori näppäintä, minkä jälkeen se <OK> muuttuu punaiseksi, sen jälkeen enter ja yes.

        Kiitos tiedosta! Joutuu varmasti joskus käyttämään.:)


    • Oranssi_kassi

      Asenna Chromium selain Ubuntun sovellusvalikosta, se toimii.
      Itsellä oli sama homma muutama kuukausi sitten, kyllä se Foxi toimii kun päivittyy sitten joskus taas.
      Itse en kaipaa enää koko Foxia, kun huomasin kuinka hyvin ja rivakammin toimii Chromium.
      Ainakin minulla ero on huomattava, kun on heikko Celeron prosessori.

    • ubutin.poistoon

      Poista ubutin ja laita tilalle aina toimiva Windows 10.

      • tyhmä_kun_olet

        Vakoilu ja virukset toimii windowsissa.


      • ubutin.poistoon
        tyhmä_kun_olet kirjoitti:

        Vakoilu ja virukset toimii windowsissa.

        Älä sitten itke kun kuuluu ja näkyy valikoidusti.


      • missävika

        Win10 ei toimi tässä koneessa.


      • toimii.varmasti
        missävika kirjoitti:

        Win10 ei toimi tässä koneessa.

        Jos koneessa "toimii" Ubuntu, niin toimii myös huomattavasti kevyempi Windows 10. Ja nimenomaan toimii, toimii siis Areenat ja muut tuubit.


      • missävika
        toimii.varmasti kirjoitti:

        Jos koneessa "toimii" Ubuntu, niin toimii myös huomattavasti kevyempi Windows 10. Ja nimenomaan toimii, toimii siis Areenat ja muut tuubit.

        Noin 10 v. vanha Compaq610-läppäri, CPU n. 2 GHz. Ubuntu toimii, Mint toimii. Olen varma, että Win10 ei toimi tässä alun perin Vista-vehkeessä.


      • toimii.varmasti
        missävika kirjoitti:

        Noin 10 v. vanha Compaq610-läppäri, CPU n. 2 GHz. Ubuntu toimii, Mint toimii. Olen varma, että Win10 ei toimi tässä alun perin Vista-vehkeessä.

        "Ubuntu toimii, Mint toimii."

        Ubuntu ei toimi kuten aloituskin osoittaa. Ubuntu on raskas möhkäle.

        Windows 10 on paljon kevyempi kuin Ubuntu 18.04. Jos koneessa pyörii Vista, niin Windows 10 toimii siinä Vistaakin paremmin. Saat siis Areenat näkymään, jos laitat koneeseen Windows 10:n.

        Toimimattomuus johtuu ainoastaan liian raskaasta Ubuntusta.


      • missävika
        toimii.varmasti kirjoitti:

        "Ubuntu toimii, Mint toimii."

        Ubuntu ei toimi kuten aloituskin osoittaa. Ubuntu on raskas möhkäle.

        Windows 10 on paljon kevyempi kuin Ubuntu 18.04. Jos koneessa pyörii Vista, niin Windows 10 toimii siinä Vistaakin paremmin. Saat siis Areenat näkymään, jos laitat koneeseen Windows 10:n.

        Toimimattomuus johtuu ainoastaan liian raskaasta Ubuntusta.

        Missä olen sanonut, että Ubuntu ei toimi? Win10 minulla ei ole, mutta olen varma, että se ei toimi tässä läppärissä. Minulla on tehokkaampi Win7-pöytäkone, missä Win10 ei myöskään toimi. Kun Win10 ilmestyi, sitä ei saanut ladatuksi Win7-koneeseen joidenkin ehtojen takia. En muista tarkemmin miksi. Sen jälkeen en ole asiaan paneutunut.


      • toimii.varmasti
        missävika kirjoitti:

        Missä olen sanonut, että Ubuntu ei toimi? Win10 minulla ei ole, mutta olen varma, että se ei toimi tässä läppärissä. Minulla on tehokkaampi Win7-pöytäkone, missä Win10 ei myöskään toimi. Kun Win10 ilmestyi, sitä ei saanut ladatuksi Win7-koneeseen joidenkin ehtojen takia. En muista tarkemmin miksi. Sen jälkeen en ole asiaan paneutunut.

        Aloituksessa on sanottu ettei Ubuntussa toimi Firefox. Minulla on tässä omassa koneessa 1 gigatavu muistia ja 1,6 gigahertsin prosessori. Pohjassa olevan tarran mukaan koneessa on ollut alun perin Windows Vista. Valmistettu nähtävästi 02/09, eli ilmeisesti helmikuu 2009. Tällä hetkellä koneessa on Windows 10, jossa toimii Areena oikein hyvin.


      • missävika
        toimii.varmasti kirjoitti:

        Aloituksessa on sanottu ettei Ubuntussa toimi Firefox. Minulla on tässä omassa koneessa 1 gigatavu muistia ja 1,6 gigahertsin prosessori. Pohjassa olevan tarran mukaan koneessa on ollut alun perin Windows Vista. Valmistettu nähtävästi 02/09, eli ilmeisesti helmikuu 2009. Tällä hetkellä koneessa on Windows 10, jossa toimii Areena oikein hyvin.

        Compaq610: CPU Intel Core 2 Duo T5870, 2 GHz
        RAM 2 GB
        Näyttö 15,6" 1366x768
        Näytönohjain GMA X3100
        Täytyy joskus tutkia, mitkä ovat Win10 vaatimukset. En aio kuitenkaan asentaa kymppiä näin vanhaan vehkeeseen.


      • vaatimukset
        missävika kirjoitti:

        Compaq610: CPU Intel Core 2 Duo T5870, 2 GHz
        RAM 2 GB
        Näyttö 15,6" 1366x768
        Näytönohjain GMA X3100
        Täytyy joskus tutkia, mitkä ovat Win10 vaatimukset. En aio kuitenkaan asentaa kymppiä näin vanhaan vehkeeseen.

        Missä pyörii Vista pyörii myös W10. Microsoftilta saa ladattua 90 pvän kokeiluversion Windowsin Enterprise-versiosta, jos haluat testata toimivuutta.


      • missävika
        vaatimukset kirjoitti:

        Missä pyörii Vista pyörii myös W10. Microsoftilta saa ladattua 90 pvän kokeiluversion Windowsin Enterprise-versiosta, jos haluat testata toimivuutta.

        Tutkailin Microsoftin sivuja ja totesin, että Win10 kannattaa ostaa uuden koneen yhteydessä. On niin tolkuttomasti kaikenlaisia vaatimuksia, että kymmenvuotiaasta koneesta uupuu aina jotakin, että kympistä saisi kaiken irti.
        Eri juttu sitten, kannattaako Win10-konetta hankkia lainkaan. Vierastan rekisteröitymisiä ja nettimaksamisia. Win10 tulee varmasti vielä vuosimaksulliseksi.


    • missävika

      Torikameravideota näkyy ainakin Haminasta ja Pieksämäeltä.

    • kerrallaselvä

      Millään Ubuntulla missään netissä olla SELAIN jakelusta riippumatta näyttää tai ei näytä web-sivustoa oikein/ollenkaan siis SELAIn SELAin SELain SElain Selain selain...
      Menikö jakeluun?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe