Miksi te kieliaktiivit maalitatte lapsia?

EinäinNRReinäin

Kieliaktiivi päättää nyt maalittaa lapsia. Mitä helvettiä?

On yksi asia käyttää lapsia keppohevosina omassa pakkomielteisessä jankutuksessaan ja uhriutumisessaan siitä, miten kielten oppiminen ja yhtäläiset palvelut on sortoa ja mitä lie itkua. Mautonta, typerää ja erittäin kömpelöä argumentointia, mutta silti ihan siedettävää mielikuvituslasten hyväksikäyttöä.

ON AIVAN TOINEN ASIA SYYLLISTÄÄ LAPSIA! Kuinka typerä ja sydämetön ja ajattelematon saa olla?!?

Nyt on kielivalintaväki vaarallisilla vesillä.
Joka päivä tänne tulee kymmenittäin viestejä, jossa kieliaktiivit vihjaavat väkivallalla, kannustavat väkivaltaan tai esittävät kuolemantoivotuksia. Nyt ilmeisesti lapsetkin ovat hyviä maaleja tälle kieliaktiivien ydintoiminnalle.

Katsokaa itseänne. Häpeäisitte.

31

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaaprovoilua

      Turhaa puhetta. Myötätunto ei ole maalittamista.

      • Aivan oikein. Kyllä pakkoruotsi on nimenomaan lasten ja nuorten oikeuksien kohtuutonta loukkaamista.


      • Anonyymi
        suoraanjaselkeästi kirjoitti:

        Aivan oikein. Kyllä pakkoruotsi on nimenomaan lasten ja nuorten oikeuksien kohtuutonta loukkaamista.

        Så är pakkosuomi också.


    • AivanSairasta

      Ajatellaanpa hetki vapaakielivalintaväen "logiikkaa" tässä tilanteessa.

      He ovat jo sitä mieltä, että "vapaa suomalainen tekee kuin Lalli, eli surmaa sortajansa"
      He ovat jo sitä mieltä, että kaksikielisiä perheitä syntyy koska suomenkieliset äidit "vuokraavat kohdun ruotsinkieliselle"
      He ovat jo tunnustaneet, että heistä väkivalta on hyväksyttyä omien poliittisten tavoitteidensa saavuttamiseksi.
      Nyt he ovat vain ymmärtäneet, että jos ei ole ruotsinkielisiä lapsia, lapsista ei kasva ruotsinkielisiä aikuisia, jotka käyttävät ruotsinkielisiä palveluita.
      Lapsista on siis päästävä, niin kieliaktiivi voittaa.
      "Asiallista kielipoliittista kritiikiä."

      Kielivalintaväki on koko ajan ollut ihmisvastaista, nyt he ovat vain tajunneet, että lapsetkin ovat ihmisiä.

      • TerveisetTodellisuudesta

        Johan Esitit Arvotonta provoilua!


      • poängen

        Svenskspråkiga minskar inte tillräckligt fort.


      • Oikeassa
        poängen kirjoitti:

        Svenskspråkiga minskar inte tillräckligt fort.

        Se siinä varmaan onkin taka-ajatuksena. lasten uhkailu, ja mahdollisesti kouluhin kohdistettu terr- korjaan, kouluihin kohdistettu kielipoliittinen mielenilmaisu, luo yleistä turvattomuuden tunnetta, joka saa kieliaktiivien mielestä vääränkieliset lapsiperheet muuttamaan.

        Asiallista kielipoliittista kritiikkiä, nääs.


      • ellerhögstett
        Oikeassa kirjoitti:

        Se siinä varmaan onkin taka-ajatuksena. lasten uhkailu, ja mahdollisesti kouluhin kohdistettu terr- korjaan, kouluihin kohdistettu kielipoliittinen mielenilmaisu, luo yleistä turvattomuuden tunnetta, joka saa kieliaktiivien mielestä vääränkieliset lapsiperheet muuttamaan.

        Asiallista kielipoliittista kritiikkiä, nääs.

        Bästa vore förstås om det inte skulle födas barn i svenskspråkiga familjer.


    • eitervettä

      Aina vain maanisemmaksi menee kieliaktiivin touhu palstalla.

      • enemmistöpäättää

        Ottaako demokratia noin kovaa aivoon? Me päätämme, ei maaniset kieliaktiivit.


      • NähtyOn
        enemmistöpäättää kirjoitti:

        Ottaako demokratia noin kovaa aivoon? Me päätämme, ei maaniset kieliaktiivit.

        Pakkoruotsittajat nimittelevät, lobbaavat runsaskätisesti ja - pitävät kielipolitiikassa päättäjien tahtoa taskussaan.


      • nimitys
        NähtyOn kirjoitti:

        Pakkoruotsittajat nimittelevät, lobbaavat runsaskätisesti ja - pitävät kielipolitiikassa päättäjien tahtoa taskussaan.

        Annatko todisteita, kun kerran tiedät noin hyvin?
        Joo, tiedän ettei niitä todisteita tule taaskaan.
        "Tahto taskussaan".....heh.


      • Anonyymi
        NähtyOn kirjoitti:

        Pakkoruotsittajat nimittelevät, lobbaavat runsaskätisesti ja - pitävät kielipolitiikassa päättäjien tahtoa taskussaan.

        Litet bevis vore på sin plats.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Litet bevis vore på sin plats.

        Har aldrig ännu sett annat än påståenden om det ena och det andra,aldrig några fakta.


      • nimitys kirjoitti:

        Annatko todisteita, kun kerran tiedät noin hyvin?
        Joo, tiedän ettei niitä todisteita tule taaskaan.
        "Tahto taskussaan".....heh.

        Ruotsinkieliset säätiöt ovat olleet aina avokätisimpiä vaalirahan jakajia?


    • fennologiikkaa

      Aktiivi haluaa nyt myös saamenkielet kansalliskieliksi, ja nyt yhtäkkiä ei kiinnostakaan kuin kalliiksi SE tulisi, vaikka ruotsin kalleutta on itketty kokoajan....

      • HintaLaskee

        Voimme julistaa kaikki vanhat vähemmistökielet kansalliskieliksi, sillä se pakottaisi miettimään, mitä kansalliskieliasema tarkoittaa ja mitä se ei tarkoita. Kokonaishinta laskisi, kun ruotsin kielen ympärillä pyörivä näytelmä rajattaisiin kohtuuteen.


      • jevoi
        HintaLaskee kirjoitti:

        Voimme julistaa kaikki vanhat vähemmistökielet kansalliskieliksi, sillä se pakottaisi miettimään, mitä kansalliskieliasema tarkoittaa ja mitä se ei tarkoita. Kokonaishinta laskisi, kun ruotsin kielen ympärillä pyörivä näytelmä rajattaisiin kohtuuteen.

        Nämä perusteet kansalliskieltenopetusta vastaan menee aina vain hullummaksi, alkaa jo naurattamaan. Vai pakottaisi miettimään? Miten ihmeessä kuvittelet ettei oppiaineita ole mietitty?


      • unohdus
        HintaLaskee kirjoitti:

        Voimme julistaa kaikki vanhat vähemmistökielet kansalliskieliksi, sillä se pakottaisi miettimään, mitä kansalliskieliasema tarkoittaa ja mitä se ei tarkoita. Kokonaishinta laskisi, kun ruotsin kielen ympärillä pyörivä näytelmä rajattaisiin kohtuuteen.

        Kieliaktiivi unohtaa aina sujuvasti, mitä mikin asia maksaa, kun ehdottelee 10 eri vähemmistökieltä. Mutta auta armias, kun puhutaan pelkästä ruotsista, niin kaikki maksaa aina liikaa!

        Kieliaktiivi ei ole looginen!


      • Anonyymi
        unohdus kirjoitti:

        Kieliaktiivi unohtaa aina sujuvasti, mitä mikin asia maksaa, kun ehdottelee 10 eri vähemmistökieltä. Mutta auta armias, kun puhutaan pelkästä ruotsista, niin kaikki maksaa aina liikaa!

        Kieliaktiivi ei ole looginen!

        Enligt de aktiva så är det väl egentligen bara svenskan som kostar,alla andra språk är gratis.


      • jevoi kirjoitti:

        Nämä perusteet kansalliskieltenopetusta vastaan menee aina vain hullummaksi, alkaa jo naurattamaan. Vai pakottaisi miettimään? Miten ihmeessä kuvittelet ettei oppiaineita ole mietitty?

        Niitä mietti RKP ja keskusta suljettujen ovien takana ja katso pakkoruotsi oli syntynyt.

        Näin montaa asiantuntijaa kyseistä päätöstä tehdessä kunneltiin.


    • haassua

      Kieliaktiivi keksii vaikka mitä, uhriutuu kaikkeen pakkoruotsin takia, Suomen valtion talouskin tulisi kerralla kuntoon, kun vain pakkoruotsi poistettaisiin.
      On se kovaa.

    • Anonyymi

      Odotan mielenkiinnolla sitä, miten kieliaktiivi maalittaa ruotsinkieliset lapset nyt, kun kielivihan keppihevosena ovat insinööriparat.

      • Ruotsinkieliset ovat maalittaneet kaikki vähänkin tunnetut ihmiset jotka ovat uskaltaneet vastustaa pakkoruotsia julkisesti.. 😂


    • Kutsutaanko täällä pakkoruotsin kannattajia kieliaktiiveiksi? Miksi?

      Toki pakon kannattajat maalittavat lapsia ja välineellistävät heidät pakkoruotsilla. Miksi?

      • Anonyymi

        Onko tuo muka asiallista keskustelua?


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      228
      1897
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      83
      1173
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      988
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      974
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      753
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      92
      679
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      121
      671
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      22
      647
    Aihe