Aion liittyä pikkusiipipalveluun mutta kannattaako maksaa 25€ siitä???Onko joku joka on liittynyt tähän palveluun ja on sitä mieltä että siitä on ollut apua, että kannattaako maksaa 25€??
pikkusiipi palvelut
8
620
Vastaukset
- Nimetön
Se on ainakin minulle harrastus, ja kyseinen foorumi aika lailla ainoa kaltaisensa. On kiva lueskella ja selailla sitä. Mutta mihin sitä apua siis tarvitset?
Voithan vilkaista myös papukaijayhdistyksen sivuja, siellä on jonkin verran keskustelua myös muista linnuista, kuten kanoista. Samoin farmit.netissä. - kanafani
Pikkusiipi on tavallaan myös yhdistys, jonka jäseneksi pääsee siis 25 eurolla. Eikös yhdistyksissä yleensä kerätä kolehti joka vuosi ;-)? Ruotsista löytyy yhdistyksensä joka rodulle, eiks ole hienoa että meillä on edes yksi yhteinen yhdistys kaikille kesylintulajeille ja roduille?!
- kanafani
Lukijoille tiedoksi: Pikkusiipi löytyy osoitteesta http://www.siipi.info/index.html
Ks. myös yläpalkin linkki Pikkusiipi-palvelut. - piipitin
Olen ymmärtänyt, että pikkusiiven maksu olisi kertaluontoinen, eli ei tule uutta laskua joka vuosi.
- kanafani
piipitin kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että pikkusiiven maksu olisi kertaluontoinen, eli ei tule uutta laskua joka vuosi.
..mutta kun ilmaisut joskus kääntyvät itseään vastaan (nolottaa). Yritän muotoilla sanottavani uudelleen: Maksu 25 euroa menee vain kerran, liittyessä, kun yleensä yhdistyksissä on vuosimaksu. Paranikohan yhtään?!
- --------------------
Oon miettinyt ihan samaa... En ole liittynyt, kun Pikkusiipi itse sivuillaan tiedottaa, että:
"Tällä hetkellä (helmikuu 2005) Pikkusiivellä on jo lähes sata jäsentä, joista 47 on rekisteröitynyt Pikkusiiven keskustelufoorumille."
Eli ei minusta kovin suuri osanotto... Joten ei voi kovin monipuolista olla tieto, kokemus- ja katsantokannatkaan?! Varsinkin kun on monia eri rotuja...
Mulla olisi muuten ylimääräisenä Kananhoidon Käsikirja, kirjoittajat Kivi-Poijärvi-Hänninen, 441 sivua tietoa kaikesta mahdollisesta kanoihin liittyvästä, roduista, ruokinnasta, tarhoista, jalostuksesta, konehaudonnasta ym ym... Jos haluat moisen, voin toisen niistä myydä 15 eurolla, sisältäen postikulut, eli sillä hinnalla lähetän sen sulle suoraan postilaatikkoosi. Ihan hyvä kirja, on ollut paljon apua, mutta kahta en tarvitse.
Mailaa jos kiinnostaa, täältä en viestiä välttämättä huomaa:
[email protected]- monipuolistuu
Siitähän se monipuolistuu, kun tulee uusia jäseniä. Ei monipuolisia palveluita/sivuja tulekaan, jos ei kukaan liity mihinkään. Tästä esimerkkinä aikaisemmat yritykset koota kanaharrastajat yhteen. Eli vuosia sitten oli kaksikin eri kanaharrastajien yhdistystä, jotka molemmat kaatuivat siihen, että kaikki vain pyörittelivät peukaloitaan, eikä kukaan uskaltanut ryhtyä aktiiviseksi toimintaan. Siis mitään ainakaan kana-asiassa ei saa valmiiksi tarjottimella, vaan itse on myös osallistuttava aktiivisesti, että jotain saadaan aikaan. Pikkusiiven kaltaisten sivujen avulla eri rotujen harrastajiakin voitaisiin saada kasaan, jos tieto leviäisi ja paljon aktiivista porukkaa lähtisi mukaan. Ruotsissa esim. on pitkät perinteet kana-aktiivisuudesta ja monille roduille on jo omat rotuyhdistykset. Mutta ehkä Suomessa ei vaan olla niin kiinnostuneita näistä asioista, tuosta aktiivisuudesta päätellen.
- koko rahalla
Pikkusiipi koostuu monesta eri osasta, joista keskustelufoorumi on vain yksi. Pikkusiiven perusta on hoito-ohjesivusto, jonka kirjoittaja on varmaan 30 vuotta hoitanut ja kasvattanut kanoja työkseen. Sitten on kysymyslinkki, johon voi jättää kysymyksiä alan asiantuntijoille, eläinlääkäriä myöten. Vastaukset ovat kaikkien luettavina. Niistä kertyy tietopankki, josta jatkossa löytyy vastauksia vähän joka lähtöön. Mitähän muuta? Koulutuspäiviä, kuvagalleriaa, osto- ja myyntipalstaa... Jäseniksi liittyneet ovat tuoneet omat kokemuksensa ja tietotaitonsa mukanaan. Puutteita? Ainakin se, että Pikkusiipi painottuu tällä hetkellä kanaan, kun tavoite on saada mukaan kesysiipikarjalajit laidasta laitaan. Kuten nimimerkki "monipuolistuu" mainitsee, kanayhdistysten käynnistyminen on ollut nihkeää. Pikkusiipi on kuitenkin ensimmäinen yritys netissä, mikä seikka vähentää etäisyyksien merkitystä harvaan asutussa maassamme.
25 euroa ON iso raha, sillähän saa vaikka mitä... Onneksi on tämä suomi24, jossa voi ilmaiseksi pohtia, miksi kannattaa olla liittymättä Pikkusiipeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403057- 802801
- 1842428
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362155- 181476
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241