Amlodipin ja ummetus

Minulle tuli tämmöinen ongelma verenpainelääkityksen kanssa, eli järkyttävä ummetus. Syytin ensin asiasta Norspan kipulaastaria, mutta pidemmälle kun aloin asiaa miettimään, niin laastari ollut mulla yli 4 vuotta, ja ummetus alkoi noin kuukausi sitten..
Aikaisemmin ei ole ollut ongelmaa..no mitä aloitin reilu kuukausi sitten...verenpainelääkityksen nimeltä Amlodipin 5 mg.
Onko kellään samoja kokemuksia? Auttoiko lääkkeen vaihto, ja mihin?

Mulla ongelmana on lievästi kohonnut verenpaine, eli yläpaineet olleet luokkaa 140-150 ja alapaine 90-100, mutta mulla myös korkea kolesteroli, ja ikä 56- vuotta, nainen, joten lääkitys on tullut.
Lääkityksellä paineet olleet nyt hyvät eli yleensä 120-130 ja 85-88, mutta tuo ummetus on jäätävän kova....
Siihen ei auta luumut,leseet, eikä muutkaan pehmentäjät :(.....ja nestettä on juotu..
Suoli on ihan seis tilassa... Mixrolaxia joutunu käyttämään, mutta kalliiksi sekin tulee..
Ilmoita


Itsellä ollut Amlodipin vp-lääkkeenä vuosikausia, enkä ole huomannut sillä vaikutuksia vatsan toimintaan.

Omat ummetukset, jos niitä on ollut, ovat tulleet selvästi leivän, sämpylöiden, puuron tai banaanin syömisestä. Kun olen jättänyt ne pois, vatsa toimii hyvin.
Ilmoita
Tulen nyt itse vastaamaan tähän miten homma jatkui...

Lopetin Amlodipin lääkkeen syönnin , ja parin päivän päästä alkoi maha jälleen toimia, eli siihen asti oli tilanne semmoinen, ettei mitään toivetta normaalista vessassa käynnistä..
Tuskaista vääntämistä vaan, ja Mixrolax avuksi jos ei hommasta tullut mitään..
Reilu kuukausi tuota kärsimystä oli, että kyllä se todennäköisesti johtui tuosta lääkkeestä, koska alkoi kun aloin sitä syömään, ja loppui, kun lopetin..:(

Ilman lääkitystä en ollut montaa päivää,
koska olin varannut lääkärille ajan ,joka sitten vaihtoi mulle uuden verenpainelääkkeen Cardace 2,5 mg, ja tätä olen nyt syönyt pari viikkoa.
Tää lääke tuntuu sopivan paremmin, ja äsken mittasin paineet olivat 119/78, pulssi 74. Vatsakin on toiminut ihan hyvin.

Terveisin Liiisa
Ilmoita
Minulle ummetusta aiheuttaa Losartan -verenpainelääke.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Amlodipin ja ummetus

Minulle tuli tämmöinen ongelma verenpainelääkityksen kanssa, eli järkyttävä ummetus. Syytin ensin asiasta Norspan kipulaastaria, mutta pidemmälle kun aloin asiaa miettimään, niin laastari ollut mulla yli 4 vuotta, ja ummetus alkoi noin kuukausi sitten..
Aikaisemmin ei ole ollut ongelmaa..no mitä aloitin reilu kuukausi sitten...verenpainelääkityksen nimeltä Amlodipin 5 mg.
Onko kellään samoja kokemuksia? Auttoiko lääkkeen vaihto, ja mihin?

Mulla ongelmana on lievästi kohonnut verenpaine, eli yläpaineet olleet luokkaa 140-150 ja alapaine 90-100, mutta mulla myös korkea kolesteroli, ja ikä 56- vuotta, nainen, joten lääkitys on tullut.
Lääkityksellä paineet olleet nyt hyvät eli yleensä 120-130 ja 85-88, mutta tuo ummetus on jäätävän kova....
Siihen ei auta luumut,leseet, eikä muutkaan pehmentäjät :(.....ja nestettä on juotu..
Suoli on ihan seis tilassa... Mixrolaxia joutunu käyttämään, mutta kalliiksi sekin tulee..

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta