Kaksi tai kolme vuorokautta U Kekkosessa

Savottaselässä

Antakaapa ehdotuksenne kahden vuorokauden vaellusreiteistä U Kekkosen kansallispuistossa jossa yöpyminen olisi varaus kämpissä. Haluan näyttää ulkomaiselle ystävälleni lapin luontoa ja teidän antamilla hyvillä reittiehdotuksilla voisimme tehdä jällen yhden uuden suomenlappihullun! Vaellus olisi tuossa juhannuksen tienoilla.

7

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaeltajastadista

Kolmen päivän reissu voisi olla:
      Lähtö Kiilopäältä - 1. yö Lankojärvi - 2. yö Luirojärvi - 3. yö Suomunruoktu - paluu Kiilopää.
      Kaikissa näissä yöpymispaikoissa on autiotuvat/varaustuvat. Varaukset Metsähallitukselta.
      Reissun voi toki tehdä myös päinvastaiseen suuntaan.
      Polut ovat vahvoja kämppien välillä, mutta toki suunnistustaito on edellytys.

• Savottaselässä

Kiitos sinulle Vaeltaja stadista, tutkin noita ehdotuksiasi. Jos tuolle reitille hankkii kartan niin millainen karttakoko olisi sopiva.
      Muitakin reittiehdotuksia kuulen mielelläni.

• Kartat

Kartan mittakaavaksi sopii 1:50 000, joko Karttakeskuksen kartta Saariselkä-Sokosti tai Calazon Urho Kekkosen kansallispuisto.

• Anonyymi

Tuossa annettu aika vaativa reissu jos ei aikaisempaa kokemusta. Kyllä tuo täysin mahdollista mutta joka päivä se on kovaa kävelyä ja onko se välttämättä kivaa???

• Anonyymi

Vielä jatkan että kaksi tai kolme vuorokautta ei oikein riitä kunnon maisemissa käymiseen.

Kevon voisi kävellä läpi mutta siellä ei ole varaustupia.

• Anonyymi

Kun aurinko ei laske lainkaan, niin yösuunnistusta ei tarvita. Kukin kämpän väli on polkua pitkin aivan normi päivätaival UK-puitossa. En siis pidä vaativana.
      Toki suunnistustaito on välttämätön. GPS-laite on oiva apu. Patterit kestävät hyvin.
      Kännykkäsovelluksia en tunne, mutta riski lienee akun tyhjeneminen. Eli lisävirtaa joka päivälle!

• Anonyymi

Jos käytössä on auto niin retken voi aloittaa Suomujoen puolivälistä. Siitä helppo kahluu joen yli ja polkuja pitkin Sudenpesälle taio Sarvijoelle, jossa 2 yötä. Välipäivänä reputon retki Paratiisikuruun ja Pirunportille. Paluu kolmantena päivänä takaisin autolle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      211
      9148
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      5838
    3. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      102
      4808
    4. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      58
      4803
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      80
      3849
    6. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      74
      3443
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      53
      3394
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2906
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      50
      2802
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2681
    Aihe