Anoreksia vai jotain muuta? Varoitus: Pitkä sekava postaus...

Olen 24v vakavasti masentunut miespotilas. Olen aina ollut kykenemätön kerryttämään painoa ja olen n. 174 pitkä ja painan (tai ainakin painoin) n. 50kg. Koska EN omista henkilö vaakaa (ja jostain oudosta syystä sairaalan mielenterveys osastoltakaan ei tunnu sellasta löytyvän) niin lukema vuosia vanha.

Ongelmani on nyt se, että olen aina syönyt kun on nälkä. Sellai sopivasti jos ei ole taloudellisesti ongelmia. Nyt kun olen kamppaillut taloudellisten ongelmien kanssa olen rahan säästö temppuna alkanut vähentämään syömistä vaikka olen täysin tietonen siitä mitä se tekee mielelle ja ruumiille. Saatan olla syömättä joka toinen päivä ihan vaan säästääkseni. Krooninen insomniakin on omaksi onnekseni muuntautunut hypersomniaksi (ja unet on aika addiktoivia nyt kun olen niitä vihdoinkin alkanut näkemään). Ohan se halvempaa nukkua kuin olla hereillä. Ja koska olen yhä enemmän kevyesti nälässä en enää huomaa sitä niin helposti.
Unohtamatta sitä kun syön, niin syön, jotain... En katso kaloreita tai muuta terveellisyyttä.
Yhteen välii kans mietin et varmaa semi kivuton tapa kuolla jos pikku hiljaa vähentää syömistä.

Siis tiivistettynä motivaationi vähentää syömistä on poikkeava anoreksiasta ja tiedostan seuraukset, mutta lopputulos on käytännössä samanlainen. Söisin enemmän jos olisi enemmän rahaa...
Kyseessä on selvästi jonkin asteinen syömishäiriökin, mutta ongelma ei sovi oikeen minkään syömishäiriön kuvaukseen.

ps. tämän olisi voinut kirjottaa myös mielenterveys puolelle, mutta päädyin kirjotamaan tänne koska on nälkä, en jaksa lähee kauppaan, vois tilata kebun, mut vastahan mä eilen söin nii turha sitä rahaa laittaa enemmän syömiseen. Sokeroitu vesi on kuiteski halvempaa. Ja kuiteski ne taas hylkää kela hakemuksen, koska jouduin ottaa lainaa et sain vuokran maksettua ja kattovat kuiteski sen tulona vaik sanoin et se on laina...

0

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
        Ateismi
        21
        2227
      2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
        Ikävä
        67
        1086
      3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
        Ikävä
        107
        980
      4. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
        Ikävä
        70
        923
      5. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
        Ikävä
        46
        915
      6. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
        Ikävä
        54
        895
      7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
        Henkirikokset
        10
        858
      8. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
        Ikävä
        55
        858
      9. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
        Ikävä
        30
        848
      10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
        Ikävä
        46
        789
      Aihe