Elän enää vain muiden takia

Jonimaani

Tuntuu erittäin vastenmieliseltä, että minua masentaa ja ahdistaa, vaikka kaikki asiat pitäisi olla hyvin. Minulla ei pitäisi olla syytä, että miksi en haluaisi elää. Olen itkenyt monta kuukautta itseni uneen ja päivä päivältä olo on ollut kauheampi. Monet sanovat, että olen positiivisin ihminen, mutta minun on esitettävä olevan onnellinen, koska en halua kenenkään sanovan: mikä sinulla on? En pysty avautumaan tunteistani. Minua ahdistaa hirveästi, jos joku luulee minulla olevan asiat huonosti, sillä viimeaikoina olen ollut hyvin kiukkuinen ja vetäytyvä. Minusta tuntuu, että olisin jo kuollut, jos en ajattelisi muiden tunteita. Tänään minulta tuntui loppuvan happi ensimmäisen kerran, kun ajattelin että miten muut reagoisivat kuolemaani. Minun on pakko elää, vaikka en jaksa tai halua.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MasentunutMuikkeli

      Minut piti elossa vaikeimpina masennusjaksoillani juurikin ajatus siitä, miten kuolemani vaikuttaisi läheisteni elämään. Sekin on syy. Kunhan on syy, niin se riittää. Yksikin syy on tarpeeksi oman elämän päättämistä vastaan. Minä huomaan sinut, täysin tuntematon ihminen! Kuvittele kuinka näkyvä olet arjessasi muille, kuinka paljon todellisuudessa olet osa muiden elämää. Jos elät vain muiden takia, se on riittävää nyt. Olet riittävä, olet tärkeä, olet osa muidenkin kuin itsesi elämää. Toivottavasti se pitää sinut elossa.

    • jaksan.toivoa

      Onpa tuttua tekstiä. Minullakin kaikki on näennäisesti hyvin, mutta ahdistus vaan kaikertaa. Olen ottanut kaikki konstit käyttöön, että olisi tavallinen olo. Liikuntaan tarvii harvoin itseään pakottaa mutta joskus sekin. Moneen menoon pitää vähän väkisin lähteä. Ympärilläni on pääasiassa sairautta. Haluaisin terveiden iloisten ihmisten seuraa, mutten enää näiltä sairailta ehdi. Liikaa hyväntekeväisyyttä ja itselleen asettamia velvollisuuksia. Aloittajan otsikko sopii minuun. Löydän myös usein tekemisistäni syyllisyyden aiheita vaikka olen ratkaisut tehnyt aika paljon harkiten. Vatvon vanhoja ja murehdin tulevaa, vaikka tässä hetkessä asiat ovat aika hyvin. Odotan koko ajan että tämä paha olo on tilapäistä ja menee ohi, että keksin ratkaisun mielenrauhan löytymiseksi, kuten aikaisemmin on tapahtunut, mutta nyt on kestänyt turhan pitkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1733
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      204
      806
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe