Vetikö kukaan aikanaan sellaista "hoitomiestä" pataan?

miesjokaeipelekee

Kävikö koskaan niin, että joku ei pelännytkään tätä "paholaiselele heittämistä" vaan tirvaisi tauluun tätä hoitomiestä,eikä uskonut lainkaan sen puheita? Sitten toiseen puoleen: iskikö jollekin hoitomiehelle "heittämisistään" sellainen katumus, että joi itsensä spurguksi tai jopa suicidea teki?

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qwert89

      Eihän se oo myöhäistä vieläkään. Varoittavaksi esimerkiksi. Jumuri Olavista ensin. Sillehän kaikki vl-papitkin kumartaa - epäjumalalleen.

    • Kysymykseesi

      Iskikö katumus? Kyllä HS ,n eli höpöheikkiin iski voimakas katumus ja hän olisi halunnut sovittaa syntinsä ja kulkea reittinsä uudelleen tekojaan anteeksipyytäen. Se estettiin SRK,n taholta.

      • täältäpoimittua

        Oli vielä kyllin sellaisia, jotka kykenivät siunaamaan häntä.
        Hän todella katui.


    • puh.veli

      Siunataan vaan hoitomiehijä luuvitosella.

    • paavihellenticus

      Suomessa oli siihen aikaan WANHAN AJAN Helluntalaisuus, jonka edustajat olisivat voineet ainakin heittää tupakoitsijat itse paholaiselle.tupakointi on pahin rikos helariudessa ja tupakkamiest ei suostuta kastamaan ollenskaan.. aijai jai jai..jos joku hoitomies sattui tupakoimahan..

      • eivaanheti

        No mitäs tämä helluntai nyt tähän kuuluu, ei helluntaissa ole hoitajia ollut eikä tule olemaankaan, siellä jätetään Jumalallekin jotain työtä.

        tupakkimiehistä siellä on ajateltu että uskoon tuleminen on vielä kesken, eikä kasteella ole kiirettä.
        sakkeuskin Raamatussa olisi voinut sanoa että " ja jos olen joltain vääryydellä ottanut, yritän niitä maksella sitten kun pystyn j a muistan ketä ne on jne..."!


    • anteeksianteeksi

      ”Kyllä HS ,n eli höpöheikkiin iski voimakas katumus ja hän olisi halunnut sovittaa syntinsä ja kulkea reittinsä uudelleen tekojaan anteeksipyytäen. Se estettiin SRK,n taholta.”
      Kuka teistä tämmöistä väitettä uskoo?

      Siis kyllä uskon, että SRK on kieltänyt Heikki Saarelta kiertämässä pyytämästä anteeksi hoidetuilta! Mutta, mutta kuka uskoo sen, että hän olisi oikeesti katunut?
      Mietitäänpä, siis jos oikeesti katuu ja omallatunnolla painaa pahat – teot, niin tuleeko mieleen, että pitäisi kysyä SRK:lta lupaa: SAAKO PYYTÄÄ ANTEEKSI!

      • rivilesta

        SRK sai painostettua Heikki Saaren luopumaan aikomuksestaan lähteä korjaamaan harhansa seurauksia. Jos hän olisi lähtenyt kulkemaan reittinsä uudelleen tekojaan anteeksi pyytäen,
        SRK:n harhaan meno olisi paljastunut. Tämän salaamisen syynä lienee ollut hajaannuksen pelko, ihmiskunnia tai huoli siitä, että ”parattujen varat” menisivät korvausten suorittamiseen hoitokokousten uhreille tai heidän omaisilleen, jolloin SRK olisi mennyt konkurssiin.
        Niinpä SRK:n johtokunnan kannanilmaisussa (Päivämies Nro 21 23.5.2012) ei myönnetty SRK:n harhaan menoa, vaan vääryydet laitettiin yksittäisten kristittyjen tilille:
        ”….Kun yksittäiset kristityt erehtyvät, vika ei ole seurakunnan. Niinpä asioiden korjaus lähtee yksittäisen kilvoittelijan omasta halusta vaeltaa hyvällä omallatunnolla Jumalan ja ihmisten edessä.”
        Edellinen SRK:n puheenjohtaja Viljo Juntunen toivoi, että voitaisiin aloittaa puhtaalta pöydältä. Pelkkä hurskas toivomus ei kuitenkaan puhdista pöytää. Jotain tarvitsee myös tehdä.


    • täältäpoimittua

      Hän todella katui.
      Siitä todistaa paikalla olleet.

    • anteeksianto

      ”Hän todella katui.
      Siitä todistaa paikalla olleet.”

      Voi, voi vai todella katui! Miten hän olisi voinut katua kun ei edes ymmärtänyt, että väärähenki –
      oppi on väärä kokonaisuudessaan? Koko SRK:n johtokunta julisti Heikki Saarelle väärähenkisynnin anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, eli koko johtokunta oli myös itse opillisesti eksynyt.

      Johtokunta nuhteli H. Saarta uudenheräyksen hengestä ja tästä hän teki parannusta! Tässä samassa sotkussa olivat toisetkin johtokunnan jäsenet, jotka julistivat hänelle anteeksiannon ja tämän takia sotku jatkuu vl – uskovien keskuudessa. Kaikki te olette osallisia tästä merkistä ja JOS, ETTE MERKISTÄ OSALLISIA NIIN AINAKIN OLETTE LUVUSTA.

      • maanhiljaisiaoli

        Täällä kirjoitettu:
        "#en voi
        nimiä antaa , mutta vastauksia kyllä , jos se sallitaan.
        En ole koskaan joutunut tekemään parannusta
        väärästä hengestä, en kerskaile, ja tunnen myös muita.#"


      • olenkorakas
        maanhiljaisiaoli kirjoitti:

        Täällä kirjoitettu:
        "#en voi
        nimiä antaa , mutta vastauksia kyllä , jos se sallitaan.
        En ole koskaan joutunut tekemään parannusta
        väärästä hengestä, en kerskaile, ja tunnen myös muita.#"

        ”en voi
        nimiä antaa , mutta vastauksia kyllä , jos se sallitaan.
        En ole koskaan joutunut tekemään parannusta
        väärästä hengestä, en kerskaile, ja tunnen myös muita.”

        Jaa, tämäkö oli vastauksesi: ”en kerskaile”
        Silläkö et kerskaile, että olet säästynyt tekemästä henkiparannusta? Oikeastaan ei sinulla olekaan kerskailemista, sillä olet vaiti sivusta hiljaa seurannut kun pieniä uskovia on syytetty väärästä hengestä ja mollattu, alistettu ja kiusattu väärähenkisyytöksillä.

        Onko tullut mieleen, että olisi pitänyt nousta puolustamaan henkisenväkivallanuhria, eikä tuppisuuna hiljaa seurata kun henkisesti kidutetaan väärällä opilla ja uhkaillaan ulkoisella pimeydellä ja todetaan, ei anneta syntejä anteeksi?

        Älä luule, ettet ole osallinen. Oli Saulus osallinen vaikka ei itse kivittänyt:
        ”Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.” (Ap.t.22:20)
        On käynyt toteen Jeesuksen ennustus:
        ”Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan. Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa.” (Ilm.13:10)

        Tämä on totta tänä päivänä, eli meitä uskovia väärät uskovat vainoavat. Osa meistä on joutunut julkisen häväistyksen kohteeksi. Mitä Jeesus meille sanoikaan: ”Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa.”
        Sanotte, emme ole tehneet henkiparannusta! Olette mielestänne säästyneet väärältä opilta. Miten on, oletteko menneet niiden avuksi joita kiusataan väärällä opilla? Miten Jeesus opettikaan:
        ”Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
        Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.' (Matt.25:35,36)

        Älkää kuvitelko, että Jumala ei olisi huomannut miten olitte pelkureita kuin Pietari pappilan hiilivalkealla. Pietari katui – sai anteeksi pelkuruutensa. Jeesus kysyi häneltä: ”Olenko minä sinulle rakas.”
        Entä jos sinulle esitetään tuo sama kysymys; mitä vastaat?


      • alistettu
        maanhiljaisiaoli kirjoitti:

        Täällä kirjoitettu:
        "#en voi
        nimiä antaa , mutta vastauksia kyllä , jos se sallitaan.
        En ole koskaan joutunut tekemään parannusta
        väärästä hengestä, en kerskaile, ja tunnen myös muita.#"

        Minä olen joutunut tekemään parannuksen seurakunnan edessä kososlaisestahengestä.


      • täältäpoimittua
        olenkorakas kirjoitti:

        ”en voi
        nimiä antaa , mutta vastauksia kyllä , jos se sallitaan.
        En ole koskaan joutunut tekemään parannusta
        väärästä hengestä, en kerskaile, ja tunnen myös muita.”

        Jaa, tämäkö oli vastauksesi: ”en kerskaile”
        Silläkö et kerskaile, että olet säästynyt tekemästä henkiparannusta? Oikeastaan ei sinulla olekaan kerskailemista, sillä olet vaiti sivusta hiljaa seurannut kun pieniä uskovia on syytetty väärästä hengestä ja mollattu, alistettu ja kiusattu väärähenkisyytöksillä.

        Onko tullut mieleen, että olisi pitänyt nousta puolustamaan henkisenväkivallanuhria, eikä tuppisuuna hiljaa seurata kun henkisesti kidutetaan väärällä opilla ja uhkaillaan ulkoisella pimeydellä ja todetaan, ei anneta syntejä anteeksi?

        Älä luule, ettet ole osallinen. Oli Saulus osallinen vaikka ei itse kivittänyt:
        ”Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.” (Ap.t.22:20)
        On käynyt toteen Jeesuksen ennustus:
        ”Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan. Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa.” (Ilm.13:10)

        Tämä on totta tänä päivänä, eli meitä uskovia väärät uskovat vainoavat. Osa meistä on joutunut julkisen häväistyksen kohteeksi. Mitä Jeesus meille sanoikaan: ”Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa.”
        Sanotte, emme ole tehneet henkiparannusta! Olette mielestänne säästyneet väärältä opilta. Miten on, oletteko menneet niiden avuksi joita kiusataan väärällä opilla? Miten Jeesus opettikaan:
        ”Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
        Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.' (Matt.25:35,36)

        Älkää kuvitelko, että Jumala ei olisi huomannut miten olitte pelkureita kuin Pietari pappilan hiilivalkealla. Pietari katui – sai anteeksi pelkuruutensa. Jeesus kysyi häneltä: ”Olenko minä sinulle rakas.”
        Entä jos sinulle esitetään tuo sama kysymys; mitä vastaat?

        """"""#################"""""


      • Anonyymi
        olenkorakas kirjoitti:

        ”en voi
        nimiä antaa , mutta vastauksia kyllä , jos se sallitaan.
        En ole koskaan joutunut tekemään parannusta
        väärästä hengestä, en kerskaile, ja tunnen myös muita.”

        Jaa, tämäkö oli vastauksesi: ”en kerskaile”
        Silläkö et kerskaile, että olet säästynyt tekemästä henkiparannusta? Oikeastaan ei sinulla olekaan kerskailemista, sillä olet vaiti sivusta hiljaa seurannut kun pieniä uskovia on syytetty väärästä hengestä ja mollattu, alistettu ja kiusattu väärähenkisyytöksillä.

        Onko tullut mieleen, että olisi pitänyt nousta puolustamaan henkisenväkivallanuhria, eikä tuppisuuna hiljaa seurata kun henkisesti kidutetaan väärällä opilla ja uhkaillaan ulkoisella pimeydellä ja todetaan, ei anneta syntejä anteeksi?

        Älä luule, ettet ole osallinen. Oli Saulus osallinen vaikka ei itse kivittänyt:
        ”Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.” (Ap.t.22:20)
        On käynyt toteen Jeesuksen ennustus:
        ”Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan. Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa.” (Ilm.13:10)

        Tämä on totta tänä päivänä, eli meitä uskovia väärät uskovat vainoavat. Osa meistä on joutunut julkisen häväistyksen kohteeksi. Mitä Jeesus meille sanoikaan: ”Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa.”
        Sanotte, emme ole tehneet henkiparannusta! Olette mielestänne säästyneet väärältä opilta. Miten on, oletteko menneet niiden avuksi joita kiusataan väärällä opilla? Miten Jeesus opettikaan:
        ”Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
        Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.' (Matt.25:35,36)

        Älkää kuvitelko, että Jumala ei olisi huomannut miten olitte pelkureita kuin Pietari pappilan hiilivalkealla. Pietari katui – sai anteeksi pelkuruutensa. Jeesus kysyi häneltä: ”Olenko minä sinulle rakas.”
        Entä jos sinulle esitetään tuo sama kysymys; mitä vastaat?

        Väärät profeetat kirjoittavat noin. Lestadiolaispuhujat ovat juuri niitä vääriä profeettoja joista Jeesus varoitti.


      • Anonyymi

        Eivät kaikki olleet.
        Eräällä cd.llä on puhujia, jotka
        olivat jonkin aikaa hyllyllä ja
        myöhemmin puhuivat.
        Jes. 6:13 Ja jos siellä on jäljellä kymmenes osa, niin hävitetään vielä sekin. Mutta niinkuin tammesta ja rautatammesta jää kaadettaessa kanto, niin siitäkin: se kanto on pyhä siemen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kaikki olleet.
        Eräällä cd.llä on puhujia, jotka
        olivat jonkin aikaa hyllyllä ja
        myöhemmin puhuivat.
        Jes. 6:13 Ja jos siellä on jäljellä kymmenes osa, niin hävitetään vielä sekin. Mutta niinkuin tammesta ja rautatammesta jää kaadettaessa kanto, niin siitäkin: se kanto on pyhä siemen."

        Ihan totta on. että Jumala ilmoittaa sanassaan, että pyhäsiemen tulee säilymään maailman loppuun asti, mutta näkyvä seurakunta hajotetaan niin kuin Danielin kautta on sanottu. Näin Biblia:
        ”Mutta hän monelle liiton vahvistaa yhdessä viikossa. Ja puolessa viikossa lakkauttaa uhrin ja ruokauhrin. Ja siipien tykönä seisoo hävityksen julmuus. Ja on päätetty, että se loppuan asti pitää hävitetty oleman.” (Dan.9:27)

        Uudempi käännös sanoo näin:
        ”Hän on tekevä liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi sitä viikkoa hän on lakkauttava teuras- ja ruokauhrin. Ja temppelin ylimmällä kohdalla on oleva turmion iljetys aina siihen saakka kun turmion tuoja vääjäämättä joutuu turmioon."

        70-luvulla Jerusalemin temppeli hajotettiin, mutta ennen kuin se tuhottiin, keisari laitatti oman kuvansa kaikkein pyhimpään, jossa oli ennen liiton arkki. (turmion iljetys) Nyt tilalle on nostettu seurakunta, jota SRK kutsuu Jumalan valtakunnaksi. On myös toteutettu ennustus (lakkauttaa uhrin ja ruokauhrin.) Julistettu pannaan ja näin pilattu ruokauhri – evankeliumi.

        Bibliassa oleva rekisteri, eli johdatus joka on ehkä laadittu vuonna 1776 jolloin Biblia on käännetty Suomen kielelle, sen on laatinut raamatunkäännöskomitea. Lukekaapa, laitan linkin:
        https://rekisteri.eu/seurakunta#seurakunta


      • alistettu kirjoitti:

        Minä olen joutunut tekemään parannuksen seurakunnan edessä kososlaisestahengestä.

        Miksi seurakunnan edessä eikä takana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kaikki olleet.
        Eräällä cd.llä on puhujia, jotka
        olivat jonkin aikaa hyllyllä ja
        myöhemmin puhuivat.
        Jes. 6:13 Ja jos siellä on jäljellä kymmenes osa, niin hävitetään vielä sekin. Mutta niinkuin tammesta ja rautatammesta jää kaadettaessa kanto, niin siitäkin: se kanto on pyhä siemen."

        Ainakaan eivät tehneet "henkiparannusta"


    • voihyvänenaika

      Ja jälleen kunhan maa sulaa ja routa kuivuu niin kohta näemme taas vaunujonot suuntaamassa suviseuroihin kaikki kynnelle kykenevät, mutta mitään suuntaa ei korjata, ei tunnusteta, ei olla pahoillaan ei mitään muuta kuin nyrkit ummessa kätä kohottamaan puhujan puoleen, sanko minäkin vielä uskoa, ei hyvänen aika tätäkin joukkoa mikä sitä vaivaa, ymmärtääkö itse taivaan Jumalakaan !

    • leekot kurkkuun hoitomiehille petkele

    • Anonyymi

      #Ihan totta on. että Jumala ilmoittaa sanassaan, että pyhäsiemen tulee säilymään maailman loppuun asti#

      Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.»

      Yksi kuningas ja yksi valtakunta.

    • Anonyymi

      Käsiksi ei koskaan pidä käydä, jos tuolla "vetikö pataan" sanoilla sitä tarkoitit.
      On kuitenkin totta, että on tuntemiani hoitajia, joita en ole missään vaiheessa pitänyt uskovasina. He eivät ole korjanneet tekojaan. Umpikiero valehtelija ei ole millään perusteella uskovainen. Olen vahvasti sitä mieltä!

      • Anonyymi

        Enemmälti puhutaan hoitomiehistä, mutta on kuitenkin totta, että henkisesti väkivaltaisissa hoitamisissa oli myös todella kateellisia/aktiivisia hoitonaisia. Naiset eivät keinoja kaihtaneet, kun he yrittivät "kammeta kadehtimaansa henkilöä - teot ovat hirveitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmälti puhutaan hoitomiehistä, mutta on kuitenkin totta, että henkisesti väkivaltaisissa hoitamisissa oli myös todella kateellisia/aktiivisia hoitonaisia. Naiset eivät keinoja kaihtaneet, kun he yrittivät "kammeta kadehtimaansa henkilöä - teot ovat hirveitä!

        Raamattu neuvoo: ”Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme,” (Heb.12:1)

        Koko ry:n uskovien joukko ei halua tehdä parannusta vääryyksistään, joita se on henki – opin turvin harjoittanut, vaan kuvittelee, että me olemme raamatun neuvojen yläpuolella – me olemme Jumalan valtakunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu neuvoo: ”Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme,” (Heb.12:1)

        Koko ry:n uskovien joukko ei halua tehdä parannusta vääryyksistään, joita se on henki – opin turvin harjoittanut, vaan kuvittelee, että me olemme raamatun neuvojen yläpuolella – me olemme Jumalan valtakunta.

        Koko joukko ei ollut väärässä.
        Jos olisi ollut, tälle maailmalle
        olisivat iltakellot soineet.
        Vieläkin on voimassa:
        Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.»


    • Anonyymi

      Oletteko veeällät uskaltaneet ajatella omin aivoin tuota hoitohulluutta nyt tämänpäivän valossa !?

      Siis että joukko istuu yömyöhään jossain lukkojen takana ja alistuu muutaman sarkahousun läksytykseen joistain maallisista naurettavista asioista... kävitkö väärässä kaupassa, lauloitko kuorossa...jne.. !!!

      miten kestätte ajatella edes että olitte koko joukko tuossa poöljyydessä mukana täysillä, eikö kenelläkään ollut voimaa tai ja järkeä paiskata hoitomies ässälle ja mennä kotiinsa nukkumaan hyvällä mielellä eikö ollut !!?

    • Anonyymi

      Mikä sinä on syynä ettei täällä enää kukaan veeällä ole mitään kommentoimassa, onko teitä kielletty, eli olette edelleen hoitokouksessa kaiken aikaa, miloin t e hoksaatte sen yksinkertaisen faktan, herätkää nyt jo aikaihmiset !

      ei n easiat korjaannu sillä että lykää päänsä aitapuskaan ja kuvittelee olevansa olematon ja näkymätön, heittäkää hoopot oppinne hinnomin laaksoon ja alkakaa tutkia Raamatun opetuksia ihna omin päin, saattae löytää valon joka siellä luvataan jokaiselle vilpittömälle etsijälle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      4974
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      292
      3085
    3. 134
      1797
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1647
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1223
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1173
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe