HIFK on näin paska !

Kolli

Piti oikein katsoa historiikista kuinka paska seura HIFK on, kun kaiken maailman jypit ja jokerit sitä jatkuvasti räksyttävät.
Tässä faktoja :
- Pelannut yhtäjaksoisesti miesten SM-tasolla vuodesta 1968.
- SM-liigassa on vain neljä seuraa, jotka ovat olleet liigassa koko sen historian ajan : Ilves,TPS,Tappara ja HIFK
- HIFK:n suurin kotivoitto on vuodelta -78 : HIFK-Jokerit 13-0
- Eniten maaleja yhden kauden aikana SM-liigan historiassa : HIFK kausi 79-80 238 maalia
- Eniten jäähyjä yhden kauden aikana SM-liigan historiassa : HIFK kausi 98-99 1283 min.
- Miesten joukkue : 6 SM-kultaa, 4 SM-hopeaa, 9 SM-pronssia
- A-nuoret: 4 SM-kultaa, 4 SM-hopeaa, 6 SM-pronssia
- B-nuoret: 2 SM-kultaa, 4 SM-hopeaa, 4 SM-pronssia
- C.nuoret: 3 SM-kultaa, 2 SM-hopeaa, 5 SM-pronssia
- naiset : 2 SM-pronssia
Yhteensä : 15 SM-kultaa, 16 SM-hopeaa, 26 SM-pronssia

Kun HIFK tuli jääkiekon SM tasolle vuonna 1950, se on ollut sieltä pois vain vuosina 1957,-64 ja -67.
ON SE NIIIIN SURRRKEEE JENGI !!!
Ja tuota junnujenkin tilastoa katsoessa tulee mieleen, että eiköhän seura itse tuota tarpeeksi paskoja pelaajia, ettei tarvitse hirveesti ostaa muualta vielä surkeempia. Ainakin HIFK:ssa on ENITEN pääkaupunkiseudulla syntyneitä pelaajia. Toiseksi eniten on Bluesilla. Alueen joukkueista vähiten täällä syntyneitä pelaajia on Hartwall-areenan porukalla.

15

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stefan

      ionse aika vähän ku vertaa Ilves-TPS tais olla niiku 30 maali eroa ja vähn enemmänki

      • miesten joukkueella

        on jo pelkästään 16 mestaruutta... Tapparalla 15 mestaruutta? Saati sitten junioreista?

        Ja oliko se Ilveksen suurin voitto tps:sta jotain 32-0? Voittihan Jyppikin Lahden Reippaan 90-luvulla 16-0!

        Jyp vs HIFK voitot tasapelit häviöt
        36 10 37


      • Kolli
        miesten joukkueella kirjoitti:

        on jo pelkästään 16 mestaruutta... Tapparalla 15 mestaruutta? Saati sitten junioreista?

        Ja oliko se Ilveksen suurin voitto tps:sta jotain 32-0? Voittihan Jyppikin Lahden Reippaan 90-luvulla 16-0!

        Jyp vs HIFK voitot tasapelit häviöt
        36 10 37

        On aivan totta, että tamperelaisilla on enemmän kerrottavaa jääkiekosta kuin kellään muulla tässä maassa. Silloin kun muualla pelattiin pääasiassa jääpalloa, manselaiset tahkosivat lätkän kanssa. Tosin myös HIFK oli mukana jo 1928 kun pelattiin eka kerran SM-tittelistä cup-muotoisesti. Eka Suomen mestari oli Viipurin Reipas.
        Vaikka kuinka olisin "HIFK:n mies", niin tosiasiat on tunnustettava tamperelaisten suhteen ; menee vuosia, ennen kuin joku saavuttaa tai ohittaa tamperelaiset mestaruuksien määrässä, jos edes kukaan sitä tekee ?
        Tosin pisteiden valossa SM:n maratontaulukossa ykkösenä on TPS 2166 pist. 2.TBK/Tappara 2118 3.Ilves 2075 4.HIFK 1973 5.Karhut/Ässät 1598 6.Jokerit 1544 7.Lukko 1510 8.HPK 964 9.JYP 913 ja 10.SaiPa 813. Eli jos joku haluaa verrata HIFK:ta ja JYPiä, niin kyllä ero on selvä. HIFK:n maalisuhde selvästi plussalla 7044-5945 ja JYPin miinuksella 2983-3034. Kaikki tämä siis ennen tätä kautta. Toisaalta: tuskin kukaan vakavissaan edes vertailee HIFK:ta ja JYPiä ; on se ero joka asiassa niin valtava ! Mutta ei olis ensimmäinen kerta kun faneilta puuttuu todellisuuden taju.


      • Kolli
        Kolli kirjoitti:

        On aivan totta, että tamperelaisilla on enemmän kerrottavaa jääkiekosta kuin kellään muulla tässä maassa. Silloin kun muualla pelattiin pääasiassa jääpalloa, manselaiset tahkosivat lätkän kanssa. Tosin myös HIFK oli mukana jo 1928 kun pelattiin eka kerran SM-tittelistä cup-muotoisesti. Eka Suomen mestari oli Viipurin Reipas.
        Vaikka kuinka olisin "HIFK:n mies", niin tosiasiat on tunnustettava tamperelaisten suhteen ; menee vuosia, ennen kuin joku saavuttaa tai ohittaa tamperelaiset mestaruuksien määrässä, jos edes kukaan sitä tekee ?
        Tosin pisteiden valossa SM:n maratontaulukossa ykkösenä on TPS 2166 pist. 2.TBK/Tappara 2118 3.Ilves 2075 4.HIFK 1973 5.Karhut/Ässät 1598 6.Jokerit 1544 7.Lukko 1510 8.HPK 964 9.JYP 913 ja 10.SaiPa 813. Eli jos joku haluaa verrata HIFK:ta ja JYPiä, niin kyllä ero on selvä. HIFK:n maalisuhde selvästi plussalla 7044-5945 ja JYPin miinuksella 2983-3034. Kaikki tämä siis ennen tätä kautta. Toisaalta: tuskin kukaan vakavissaan edes vertailee HIFK:ta ja JYPiä ; on se ero joka asiassa niin valtava ! Mutta ei olis ensimmäinen kerta kun faneilta puuttuu todellisuuden taju.

        On pakko vielä lisätä, että Tampereen porukoiden, etenkin Ilveksen kunnian päivät ja useimmat mestaruudet sijoittuvat ajalle "ennen jäähalleja". Mikäli mestaruudet/mitalit lasketaan nykyaikaisemman jääkeikon mukaan, eli silloin kun muutkin kuin Tampereen porukat pääsivät jäähallissa treenailemaan, niin mitalitaulukko on aivan eri näköinen. Tappara 17 mitalia : 9-6-2, HIFK 17 : 6-4-7, Ilves 12 : 2-5-5. Tamperelaiset olivat sen ajan kingejä, kun pelattiin ulkona pipo päässä ja polvien suojaksi laitettiin sanomalehtiä. Kaikella kunnioituksella.


      • man-legally
        Kolli kirjoitti:

        On pakko vielä lisätä, että Tampereen porukoiden, etenkin Ilveksen kunnian päivät ja useimmat mestaruudet sijoittuvat ajalle "ennen jäähalleja". Mikäli mestaruudet/mitalit lasketaan nykyaikaisemman jääkeikon mukaan, eli silloin kun muutkin kuin Tampereen porukat pääsivät jäähallissa treenailemaan, niin mitalitaulukko on aivan eri näköinen. Tappara 17 mitalia : 9-6-2, HIFK 17 : 6-4-7, Ilves 12 : 2-5-5. Tamperelaiset olivat sen ajan kingejä, kun pelattiin ulkona pipo päässä ja polvien suojaksi laitettiin sanomalehtiä. Kaikella kunnioituksella.

        no on kuusi suomenmestaruutta aika paljon ja ota huomioon että oliko tampereella sellaisia nimiä kuin matti murto.matti hagman tai harri linnonmaa.
        tampereen joukkueet ilves ja tappara ovat myös pärjänneet hyvin


      • katos
        man-legally kirjoitti:

        no on kuusi suomenmestaruutta aika paljon ja ota huomioon että oliko tampereella sellaisia nimiä kuin matti murto.matti hagman tai harri linnonmaa.
        tampereen joukkueet ilves ja tappara ovat myös pärjänneet hyvin

        sanooko esimerkiksi nimi Raimo Helminen mitään?


    • En minä HIFK:sta ihmeemmin pidä, eikä joukkueen pelitapa koskaan ole itseäni miellyttänyt. Taklaava tyyli on ihan ok, mutta vuosien saatossa juuri HIFK:n otteita on aika ajoin leimannut ylilyönnit kaukalossa.

      Silti tällä hetkellä minusta HIFK on se joukkue, jota tulee kunnioittaa ja HIFK tulee olemaan se joukkue, joka on voitettava mikäli mielii mestaruutta.

      • man-legally

        Ja Lasse OKSANEN.JORMA PELTONEN.PEKKA LEIMU TÄLLÄISET LEGENDAT JOTA NÄMÄ NYKYAJAN SKIDIT EIVÄT MUISTA < TAIKKA MARTTI JARKKO.MATTI HAGMAN JA KAIKKI PAKIT


    • man-legally

      SAMOIN NY RANGERS.DETROIT RED WINGS.TORONTO MAPLE LEAFS.BOSTON BRUINS.MONTREAL CANADIENS,VANCOUVER CANUCKS.HIFK KULTAA 1969.1970.1974.1980.1983.1998.HOPEAA 1975.1986.1999. PRONSSIA 2004.1992.1971.1972.1987.1988.

      • man-legally

        eiks se näin oo


    • yks vaan

      ..... siitä kuitenkaan ylivoimasta jengii. Toi stadilaisuus on vähän paskan jauhamista, koska noi jätkät menee sinne, missä maksetaan eniten. Miksi muuten huhu kertoo, että Kuhta, Söderholm, Pärssinen lähtis Sveitsiin, hakemaan haasteita vai.
      Ja taas näit unen. Kaikki kunnia tilastoilles, mutta lopeta toi jeesustelu, koska komeempia tilastoja löytyy muualtakin esim.Tampereelta ja Turust.
      Ja ai niin, yks toinen stadilainen seura tarvi samaan määrään mestaruuksia noin 70 vuotta VÄHEMMÄN aikaa, mieti sitä!!!

      • man-legally

        entäs suomenruotsaliasuus


      • man-legally
        man-legally kirjoitti:

        entäs suomenruotsaliasuus

        onhan esim ässilläkin perinteet ru-38 ja karhujen nimellä.lukolla on 1 mestaruus.1 hopea ja 1 pronssi. tepsillä neljä sm kultaa 1956.1976.1989.1990.1991.1993.1995.1999.2000.2001.


    • I hate jokerit

      saatanan tollo HIFKI on paras!!!!!!!!!!!!!!!!

      • man-legally

        paras ifk kenttä maalivahdit stig wetzell.henrik granholm.hannu riihimäki.hannu lassila.sakari lindfors. puolustajat riihiranta - rautakallio. lehtonen - linna. timonen - Laiho. neal - lydman. partinen - pakola. ketjut Hagman - arima - melametsä. Tamminen - Linnonmaa - urpalainen. valmentajat erkka westerlund.timo haapaniemi.jorma rikala


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1360
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1209
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1020
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      899
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      877
    6. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      36
      756
    7. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    8. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      753
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe